Przejdź do treści

Kampanie reklamowe Google Ads – czym są i jak działają?

Internet oferuje wiele sposobów pozyskiwania klientów, jednak żaden z nich nie przynosi efektów tak szybko i nie stwarza tak wielu zaawansowanych możliwości personalizacji, jak prowadzenie kampanii Google Ads.

Kampanie reklamowe w Google Ads (dawniej Google AdWords) umożliwiają Ci efektywne promowanie usług i produktów w wyszukiwarce Google, a także w ramach sieci reklamowej Google Display Network. Ekosystem reklamowy udostępnia Tobie i innym reklamodawcom szerokie możliwości precyzyjnego targetowania odbiorców oraz optymalizacji działań. Warto dodać, że dla sklepów internetowych istnieją dodatkowe narzędzia reklamowe powiązane z Google Merchant Center.

Reklamy w usłudze Google Ads wyświetlają się wyłącznie użytkownikom, których zainteresowania uwzględnisz w konfiguracji kampanii Google Ads. Innymi słowy – system Google Ads pomoże Ci dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnymi tematami, wyszukujących konkretne frazy w wyszukiwarce Google oraz internautów o konkretnych cechach demograficznych (tj. wiek, płeć czy lokalizacja).

Profesjonalne kampanie AdWords (obecnie Google Ads) stanowią zatem doskonałe narzędzie reklamowe – niezależnie czy prowadzisz duże przedsiębiorstwo, czy małą lokalną firmę.

Jeżeli prowadzisz biznes lokalny lub ogólnopolski, to powinieneś być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci! Usługi Google Ads pomogą Ci trafić zarówno do osób zainteresowanych Twoimi produktami i usługami w wynikach wyszukiwania Google, jak i na stronach internetowych sieci partnerów Google. Przekonaj się, co świadczy o sile reklamy w Internecie i dlaczego warto powierzyć nadzór na kampanią specjalistom Google Ads z Lumo!

Czym jest Google Ads (AdWords)?

Google Ads to system umożliwiający Ci tworzenie oraz wyświetlanie reklam w wielu miejscach w sieci – sieci Display Network czy sieci wyszukiwania. Zapewniamy, że większość reklam, z którymi się zetknąłeś, korzystając z Internetu, wyświetlana jest za pomocą Google Ads (dawniej AdWords). Dzięki Google Ads dotrzesz do klientów:

  • szukających określonych produktów, usług czy przeróżnych informacji na podstawie tego, co szuka użytkownik w wyszukiwarce Google lub wyszukiwarkach partnerów,
  • odwiedzających przeróżne strony internetowe (np. Onet czy Interia) oraz blogi tematyczne, należące do programu AdSense,
  • oglądających filmy na YouTube,
  • korzystających z aplikacji mobilnych czy Gmaila.

Zdecydowana większość typów reklam w systemie jest rozliczana w modelu PPC (Pay per Click), co oznacza, że płacisz za nie tylko wtedy, gdy ktoś w nie kliknie. Stawki są ustalane na zasadzie licytacji i różnią się w zależności od branży, sezonu czy produktu.

Korzystne warunki rozliczeń nie są jednak jedyną zaletą. To ceniony kanał głównie ze względu na bardzo szerokie możliwości w zakresie personalizacji, a także natychmiastowe wręcz efekty.

Warto także wiedzieć, że nazwa Google Ads obowiązuje od 2018 roku. Wcześniej mogłeś się spotkać z określeniem Google AdWords – chodzi tu o dokładnie ten sam system. Dawniej Google AdWords – dziś Google Ads – prowadzona przez profesjonalną agencję umożliwia Ci efektywne pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie.

eBook peak sprzedaży

Reklama w Google Ads to idealny sposób na dotarcie do nowego grona klientów! Zobacz, co zyskasz i jakie zalety ma prowadzenie kampanii!

Coraz więcej osób w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google oraz przegląda strony, które należą do Google Display Network. Google Ads pozwoli Ci dotrzeć do osób, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą Twojej firmy. Przełoży się to oczywiście na wzrost zysków, a także rozpoznawalności Twojej marki.Taka inwestycja oznacza więc realne korzyści dla Twojej firmy. Co sprawia, że jest ona tak skuteczna? Powodów jest wiele – poznaj 10 największych zalet Google Ads!

  1. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie. W Polsce korzysta z niej 95% internautów, czyli łącznie ponad 25 milionów osób. Inwestując w reklamy w tej wyszukiwarce, masz więc szansę dotarcia do ogromnego grona potencjalnych klientów. Co ciekawe, drugą najpopularniejszą przeglądarką na świecie jest Youtube.com, która również jest jedną z usług Google.
  2. Różne rodzaje Twoich kampanii Google Ads będą docierać do wszystkich internautów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. System Google Ads daje Ci ogromne możliwości w zakresie personalizacji. Możesz dotrzeć np. do osób szukających konkretnych produktów, przebywających w danym mieście czy zainteresowanych konkretną branżą.
  3. Efekty pojawiają się natychmiast. Przekierowań i wyświetleń możesz spodziewać się już w pierwszych minutach, a nawet sekundach od uruchomienia i zatwierdzenia kampanii.
  4. Większość typów reklam dostępnych w Google Ads jest rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click). Zapłacisz tylko wtedy, jeżeli użytkownik kliknie kreację, czyli przejdzie na Twoją stronę. Dzięki temu Google Ads uchodzi za jedno z najlepiej mierzalnych narzędzi digital marketingu!
  5. W panelu możesz ustawić maksymalny budżet danej kampanii. Oznacza to, że nigdy nie wydasz więcej, niż planowałeś – masz pełną kontrolę nad wydatkami. System nie naliczy wyższej kwoty miesięcznej niż iloczyn średniej liczby dni w miesiącu (30,4) i średniego budżetu dziennego ustawionego na kampaniach.
  6. Możesz tworzyć i korzystać z wielu formatów reklam. Dzięki nim internauci trafią na reklamy Twojej firmy w wyszukiwarce, ale także na popularnych portalach, You Tube, w aplikacjach, Mapach Google czy Gmailu.
  7. Reklamy możesz kierować ze względu na lokalizację. Skierujesz reklamę do potencjalnych klientów przebywających w konkretnych regionach lub miejscowościach. Stwarza to duże możliwości promocji biznesów lokalnych.
  8. Twoja kampania może być aktywna tylko w określonych godzinach. Aktywność możesz ustawić wtedy, gdy pracuje Twój zespół obsługi klienta czy w czasie trwania danej promocji.
  9. Możesz realizować przeróżne cele. Od zwiększania ruchu na stronie, przez budowanie rozpoznawalności marki, po zwiększanie zysków Twojej firmy. To oczywiście tylko przykłady – jest ich znacznie więcej.
  10. Potencjał i możliwości dotarcia do potencjalnych klientów są ogromne. Wykorzystaj skuteczność kampanii Google Ads, aby pozyskiwać nowych odbiorców i podbijać nowe rynki, skalując w ten sposób swój biznes.
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Z doświadczenia wiemy, że wiele firm oczekuje szybkich efektów. Działania z zakresu pozycjonowania SEO czy influencer marketingu są ważne, jednak często na ich wyniki trzeba poczekać dłużej. Przemyślana kampania w Google już w pierwszych tygodniach daje świetne rezultaty w postaci wzrostu wartościowego ruchu na stronie. Wyższy współczynnik konwersji w serwisie czy sklepie internetowym to oczywiście prosta droga do zwiększenia przychodów Twojej firmy!

Ile kosztuje kampania Google Ads, a ile jej obsługa? Czy istnieje cennik Google Ads?

Z pewnością zainteresuje Cię odpowiedź na pytanie – ile kosztuje reklama w Google? Odpowiedź wymaga rozbicia na czynniki pierwsze wszystkich elementów, które wpływają na cenę kampanii w wyszukiwarce Google czy sieci Google Ads.

  • Świadomość marki – im Twoja firma jest mniej znana, tym większy budżet musisz przeznaczyć na zbudowanie jej świadomości w umysłach konsumentów na początku tworzenia reklam w narzędziach Google Ads.
  • Konkurencyjność branży – kampanie AdWords (aktualnie Google Ads) działają w dużej mierze na zasadzie licytacji stawek CPC. W efekcie im większa jest Twoja konkurencja, tym droższa będzie reklama.
  • Cena reklamowanego towaru lub usługi – podobnie jak w przypadku innych kanałów marketingowych, również cena reklamy w narzędziach Google Ads jest uzależniona od cennika promowanego towaru czy usługi. Im wyższa, tym większy budżet musisz na nią przeznaczyć.
  • Długość procesu decyzyjnego – im droższy produkt lub usługa, tym dłuższy jest proces decyzyjny. Szybszych efektów możemy się spodziewać w przypadku reklamy odzieży czy butów, niż w przypadku nowych samochodów klasy premium.
  • Skomplikowanie produktu czy usługi – jeżeli zakup towaru albo rezerwacja usługi wymaga fachowego doradztwa i pogłębionej analizy ofert konkurencji, to możemy się spodziewać, że koszt reklamy również będzie wyższy.

Pamiętaj, że nie istnieje określony cennik Google Ads. Liczba zmiennych wpływających na koszt reklamy jest tak duża, że nie sposób określić minimalnego uniwersalnego budżetu. Dodajmy, że do kosztów prowadzenia działań dochodzi również stała lub prowizyjna opłata za obsługę.

Wspomniane czynniki to również nie wszystkie elementy, jakie należy uwzględnić, planując uruchomienie reklamy w wyszukiwarce czy kampanii Google Ads w sieci partnerskiej GDN. Na cenę reklam w usłudze Google Ads wpływa też koszt przygotowania banerów graficznych czy konieczność wprowadzenia ewentualnych poprawek na stronie.

O jakie poprawki chodzi? Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie skuteczna kampania w wyszukiwarce przekłada się na radykalny wzrost ruchu na stronie naszego sklepu internetowego. Skomplikowany proces zakupowy sprawia jednak, że przychody nie wzrastają, a klienci rezygnują z zakupów. Pamiętaj, że skuteczność działań zależy też od jakości UX Twojej witryny.

Nasze doświadczenie pokazuje, że na koszt reklamy w usłudze Google Ads ma duży wpływ wiedza specjalistów konfigurujących samą kampanię. Dobrym sposobem na niezależną weryfikację wspomnianego aspektu, a zarazem optymalizację reklam, jest zlecenie audytu konta Google Ads zewnętrznej agencji SEM.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Kampania Google Ads – poznaj dostępne modele płatności

Optymalizacja kampanii wymaga od reklamodawcy nie tylko bieżącego monitorowania kampanii, lecz również wyboru odpowiedniej metody rozliczeń już na początku działań. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze modele płatności za reklamę w wyszukiwarce oraz na stronach partnerskich sieci GDN (współpracujących w ramach programu AdSense).

  • CPC (ang. Cost Per Click) – jeden z najpopularniejszych modeli, w którym rozliczasz się za kampanię, płacąc za każde kliknięcie reklamy – linka sponsorowanego czy banera graficznego. W panelu jest możliwość ustawienia maksymalnego CPC dla frazy kluczowej lub reklamy. Wpływ na CPC ma trafność reklamy, wynik jakości czy dopracowanie strony docelowej.
  • CPM (ang. Cost Per Mille) – model polegający na rozliczeniu za każde tysiąc wyświetleń reklamy. Warto wspomnieć, że obecnie jest zastępowany przez vCPM (ang. visibility CPM), czyli mechanizm, w którym opłata jest pobierana za każde tysiąc widocznych wyświetleń. Opłata jest zatem naliczana wówczas, gdy użytkownik obejrzał co najmniej 50% całej treści reklamowej, a czas wyświetlenia wynosił minimum 1 sekundę.
  • CPV (ang. Cost Per View) – Google pozwala Ci na emisję reklam video i właśnie temu rodzajowi contentu jest dedykowany model CPV. Rozliczenie za obejrzenie filmu zachodzi wówczas, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę albo będzie oglądał materiał video przez minimum 30 sekund (lub krócej, w przypadku filmów video krótszych niż pół minuty).
  • eCPC (ang. enhanced CPC) – to ulepszenie oferowane przez Google w zakresie standardowego modelu rozliczeń za kliknięcie, czyli CPC. Ma na celu maksymalizację współczynnika konwersji. Specjalne algorytmy manipulują stawką za kliknięcie tak, by zwiększyć szansę na wystąpienie konwersji. Mechanizm uwzględnia szereg czynników: konfigurację urządzeń, harmonogramy wyświetlania czy RLSA.
  • CPA (ang. Cost Per Action) – bardzo ciekawy model rozliczeniowy, który polega na naliczaniu opłaty za każdą konwersję, interakcję czy akcję związaną z emitowaną przez nas treścią. Specjalna strategia reklamowa CPA pomaga w optymalizacji maksymalnego CPC celem uzyskania zadanego przez Ciebie wcześniej CPA.

Efektywne wykorzystanie budżetu marketingowego wymaga sięgnięcia do KPI i ustalenia rozliczeń z platformą reklamową w modelu ROAS. Inteligentna strategia ustalania stawek to kolejne rozwiązanie oferowane reklamodawcom. Polega na optymalizacji maksymalnego kosztu kliknięcia zgodnie z ustalonym ROAS (ang. Return On Ad Spend).

Poznaj rodzaje kampanii w Google Ads i zobacz, gdzie będą wyświetlać się reklamy Twojej kampanii

Google Ads to znacznie więcej niż linki sponsorowane w wyszukiwarce. To wiele rodzajów reklam, z których możesz wybrać te, które najlepiej realizują cele biznesowe Twojej firmy. Poniżej omawiamy najpopularniejsze z nich.

Reklamy w sieci wyszukiwania Google

Sieć wyszukiwania to płatna reklama w wyszukiwarce Google, która emitowana jest w wynikach wyszukiwania. Za jej pośrednictwem dotrzesz do internautów, którzy szukają określonych produktów czy usług, wpisując do wyszukiwarki określone frazy kluczowe.

Podstawowy format reklam w sieci wyszukiwania to reklamy tekstowe. Mają one postać sponsorowanych wyników wyszukiwania, a obok nich widnieją określenia “Reklama”. Możesz je znaleźć nad bezpłatnymi wynikami, a niekiedy także pod nimi.

Kampania w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową

W skład sieci Display Network wchodzą przeróżne witryny internetowe, na których mogą wyświetlać się Twoje reklamy. Jest ich łącznie ponad 2 miliony. Rozszerzenie na sieć GDN w sieci wyszukiwania pomoże Ci uzyskać dodatkowe konwersje, korzystając z niewydanych budżetów oraz przy podobnym koszcie konwersji.

Twoje reklamy mogą się wyświetlać, gdy użytkownicy wyszukują odpowiadające określonym przez Ciebie słowom kluczowym hasła w wyszukiwarce oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania. Reklamy mogą także pojawiać się na odpowiednich stronach w sieci GDN.

Reklamy dynamiczne w sieci wyszukiwania Google Dynamic Search Ads

DSA, czyli Google Dynamic Search Ads automatycznie dopasowuje Twoją reklamę do słów kluczowych na podstawie treści Twojej strony. Algorytm dynamicznie kreuje nagłówek, który jest dostosowywany do zapytania użytkownika.

Przykład – załóżmy, że jesteś właścicielem międzynarodowej sieci drogerii. Internaucie, który wyszukuje w wyszukiwarce hasło „drogeria warszawa”, pojawi się nagłówek „Drogeria w Warszawie”. Gdy kliknie reklamę, trafi oczywiście na podstronę Twojej drogerii zlokalizowanej w Warszawie.

Kampanie w sieci Google Display Network (GDN)

Jak już wspominaliśmy, sieć Google to ponad 2 miliony miejsc w sieci, które możesz wykorzystać do prezentowania swojej oferty. Dotrzesz w ten sposób do osób przeglądających przeróżne portale (np. informacyjne) i inne strony, oglądających filmy na YouTube czy korzystających z popularnych aplikacji.

Reklamy w GDN stwarzają oczywiście szerokie pole do targetowania – dotrzesz w ten sposób zarówno do zupełnie nowych klientów, jak i tych, którzy odwiedzili już Twoją stronę. Komunikaty prezentowane są na stronach rozmaitych wydawców – partnerów Google AdSense.

Display Network to sieć reklamowa, która doskonale uzupełnia działania kampanią linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Banery graficzne czy emisja treści video, umożliwiają dywersyfikację formatów i budowanie lejka sprzedażowego z użyciem zupełnie nowych kanałów.

Elastyczne reklamy Google w Display Network

Jest to domyślny typ reklamy w sieci Google Display Network. Dlaczego elastyczne? Dlatego, że mogą one dostosować się do każdego miejsca w sieci – dowolnej strony, aplikacji czy video.

Ich tworzenie jest bardzo proste. Wystarczy wpisać tekst, dodać logo i obrazy. Resztą zajmie się algorytm – dostosuje Twoje reklamy tak, aby wyświetlały się w odpowiednim rozmiarze i formacie.

Google Ads Discovery to kolejny rodzaj kampanii Google Ads. Reklamy działają w obrębie sieci GDN, jednak wyświetlają się one tam, gdzie standardowe formaty graficzne nie są prezentowane. Na przykład na stronie głównej i w sekcji “Obejrzyj Więcej” na portalu YouTube, w zakładce “Discover” na urządzeniach mobilnych oraz w zakładkach “Oferty i Społeczności” w Gmail.

Ich kolejną zaletą jest sam format. Oprócz Discovery Ads – bardzo zbliżonej do reklamy elastycznej – możesz również korzystać z reklamy karuzelowej. Umożliwia ona dodanie kilku kart, które mogą być przewijane przez odbiorcę lub, w przypadku Gmail, umieszczone obok siebie.

Kampanie produktowe Google Product Listing Ads (PLA)

Kampanie produktowe (PLA) są wykorzystywane przede wszystkim przez sklepy internetowe. Są to reklamy graficzne w formie boxów, które wyświetlają się w sieci wyszukiwania. Oprócz zdjęcia prezentują nazwę i cenę danego produktu, a także nazwę sklepu internetowego. Kliknięcie powoduje automatyczne przeniesienie na kartę konkretnego produktu. Do ich działania wymagana jest prawidłowa konfiguracja konta w Google Merchant Center.

Zakupy Google (Google Shopping)

Właściciele sklepów internetowych oraz managerowie e-commerce z pewnością będą zainteresowani, czym jest Google Shopping. Usługa Zakupy Google umożliwia promowanie wybranych towarów z asortymentu sklepu. Uruchomienie kampanii w Google Shopping sprawia, że użytkownicy mogą łatwiej odnaleźć interesujące ich produkty, a także porównać ceny. Poniżej omawiamy kilka rodzajów reklamy w usłudze Google Shopping Ads.

  • Reklama na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – podstawowy rodzaj kreacji reklamowej w Google Shopping. W tym przypadku feed produktowy jest wyświetlany nad wynikami wyszukiwania lub po prawej stronie wyników.
  • Zakładka „Zakupy Google” w wyszukiwarce – w praktyce zakładka „Zakupy” stanowi swoisty marketplace Google, gdzie jako sprzedawca możesz wystawiać swoje produkty, a klienci przeglądać je i porównywać. Osoby zainteresowane zakupem są przekierowywane do konkretnego sklepu internetowego.
  • Reklama w sieci GDN – masz także możliwość emitowania treści w sieci Google Display Netowrk. Istnieje możliwość wyświetlania reklam w serwisie YouTube oraz na stronach posiadających status partnera Google AdSense.

Jedną z najważniejszych zalet Google Shopping jest możliwość wyświetlania reklamy u góry wyników wyszukiwania w formie atrakcyjnych wizualnie modułów zakupowych. Użytkownik od razu widzi nazwę, zdjęcie i cenę produktu oraz jego ocenę. Warto dodać, że mimo dynamicznego rozwoju branży e-commerce, wciąż reklama w usłudze Google Shopping nie jest tak konkurencyjna, jak pozostałe formaty. To dlatego, że nie wszystkie sklepy są do niej dostosowane.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Kampanie wideo

Portal ma ponad miliard regularnych odwiedzających, co oznacza, że odwiedza go prawie 1/3 wszystkich osób korzystających z Internetu. System umożliwia tworzenie kilku formatów reklam, które różnią się zarówno wyglądem, jak i sposobem rozliczeń. Najpopularniejszy format reklam wideo na You Tube – reklamy In-Stream – rozliczane są w modelu CPV (Cost Per View), czyli płatności za obejrzenie. Osoba po kliknięciu w film reklamowy może przejść na Twoją stronę lub kanał You Tube.

Reklamy w poczcie Gmail

Gmail to jeden z najpopularniejszych systemów pocztowych w Polsce i na świecie, z którego łącznie korzysta ponad 1,5 miliarda osób. Reklama w Gmail wyświetlana jest w skrzynce pocztowej odbiorcy i przypomina klasyczną wiadomość e-mail. Można ją znaleźć w zakładkach “Oferty” oraz “Społeczności” – znajduje się na górze listy wszystkich otrzymanych e-maili. Po kliknięciu rozwija się w polu wiadomości, prezentując Twoją ofertę.

Reklamy na urządzenia mobilne „Tylko połączenie”

To bardzo ciekawy typ reklamy, który emitowany jest wyłącznie na urządzeniach, które umożliwiają wykonanie połączenia telefonicznego. Po kliknięciu w nią, jej odbiorca automatycznie zadzwoni pod podany przez Ciebie numer.

Kampanie lokalne

Kampania lokalna Google Ads ma za zadanie doprowadzenie klienta do odwiedzenia miejsca istniejącego w świecie rzeczywistym – np. sklepu czy innego punktu usługowego. Reklamy tego typu wyświetlają się zarówno w sieci wyszukiwania, jak i na Mapach Google oraz w serwisie You Tube czy na stronach partnerów.

Niestety, nie wszyscy mogą z nich skorzystać. Reklamodawca musi połączyć konto w Google Ads z kontem w usłudze Google Moja Firma (tzw. wizytówka GMF), a jednocześnie musi posiadać więcej niż jedną lokalizację sklepu stacjonarnego lub punktu usługowego. Nie chodzi tu oczywiście o kierowanie ze względu na lokalizację, a o osobny typ kampanii.

Kampanie leadowe

Masz firmę, która działa w modelu B2B i chcesz pozyskiwać jak największą liczbę leadów? I nie chodzi tu tylko o przejścia na Twoją stronę, a rozwiązania przeznaczone stricte generowaniu leadów? Wykorzystaj kolejną funkcjonalność przygotowaną właśnie dla Ciebie!

Mowa o wspomnianym już rodzaju kampanii “Tylko połączenie”, ale także rozszerzeniu formularza kontaktowego. Jak łatwo się domyślić, umożliwia to wypełnianie użytkownikom formularzy bezpośrednio z poziomu reklamy. Sam decydujesz, jakie dane mają oni podawać. Tak pozyskane informacje napływają następnie do systemu – oczywiście w dowolnym momencie możesz je pobrać.

Remarketing

Dzięki remartketingowi dotrzesz do osób, które odwiedziły już Twoją stronę www, ale nie zdecydowały się jeszcze na sfinalizowanie transakcji. To bardzo skuteczny sposób, aby zachęcić odwiedzających do zakupu lub przypomnieć im o swojej marce czy produkcie.

Kampanie remarketingowe mogą przybrać zarówno formę graficzną, tekstową, jak i wideo. Mogą się wyświetlać w wyszukiwarce oraz sieci GDN. Poniżej opisujemy, czym jest remarketing statyczny i dynamiczny.

  1. Remarketing statyczny – uproszczony model kampanii remarketingowej, gdzie użytkownicy widzą ten sam przekaz reklamowy, bez względu na to, jakimi produktami czy usługami byli zainteresowani. Remarketing statyczny nie pozwala na efektywną personalizację kreacji.
  2. Remarketing dynamiczny – zaawansowana forma kampanii remarketingowych, umożliwiająca pogłębioną personalizację emitowanych reklam. Dzięki niej możemy wyświetlić internaucie reklamę zachęcającą do zakupu produktu, którym był wcześniej zainteresowany. Remarketing dynamiczny stanowi efektywniejszą formę działań, niż remarketing statyczny.

Inwestując w tego typu reklamy, możesz mieć pewność, że docierasz do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki remarketingowi dynamicznemu pokażesz użytkownikowi dokładnie te produkty, które przeglądał wcześniej w Twoim sklepie.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jak wygląda tworzenie kampanii Google Ads?

Wbrew pozorom tworzenie kampanii nie ogranicza się do założenia konta w systemie i uruchomienia reklamy. To złożony proces, którego sukces zależy od wielu czynników. Oto, jak będzie przebiegać nasza współpraca w zakresie Google Ads, jeżeli powierzysz nam zarządzanie kampaniami Twojej firmy!

  • Poznanie i analiza potrzeb Twojego biznesu. Twoja wiedza i wskazówki będą na tym etapie bardzo cenne, ale sami również przeprowadzimy szereg analiz, które pomogą nam lepiej zrozumieć specyfikę Twojej branży.
  • Wyznaczenie celów. Dokładnie określamy, jakie efekty mają przynieść Twoje kampanie.
  • Dobór narzędzi. Istnieje wiele programów (głównie opartych o uczenie maszynowe), które podnoszą skuteczność reklamy. Wybierzemy te, które pomogą nam osiągnąć najlepsze rezultaty.
  • Audyt dotychczasowych działań.
  • Weryfikacja poprawnie zaimplementowanych kodów śledzących, konwersji oraz grup remarketingowych.
  • Uruchomienie. Strategie i plany pora w końcu wdrożyć w życie. Liczba Twoich klientów zaczyna rosnąć.
  • Analityka i optymalizacja. Na bieżąco analizujemy efekty i wdrażamy zmiany, które pozwalają nam osiągać jeszcze lepsze wyniki.

A jak wygląda samo tworzenie kampanii? Ten proces przebiega nieco inaczej w zależności od wybranego typu reklam – więcej na ich temat możesz przeczytać w dalszej części tekstu. Zaprezentujemy to na przykładzie reklam tekstowych, mających postać sponsorowanych linków, które prezentowane są nad bezpłatnymi wynikami w wyszukiwarce.

  1. Wybór słów kluczowych.
  2. Stworzenie reklam.
  3. Dodanie rozszerzeń.
  4. Określenie lokalizacji, w której będzie wyświetlana reklama.
  5. Ustalenie harmonogramu wyświetlania.
  6. Dobór strategii ustalania stawek.
  7. Wdrożenie rozwiązań opartych o machine learning.
  8. Analizowanie wyników i optymalizacja.
  9. Raportowanie efektów.

Tworzenie kampanii Google Ads to wieloetapowy proces, który warto powierzyć zaufanej agencji SEM. Jedną z takich firm jest Performance Media – marka, której wiedza i doświadczenie zostały potwierdzone prestiżowymi certyfikatami Google.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Targetowanie, czyli jak możesz dopasować reklamę do odbiorców?

Rozmaite rodzaje kampanii to dopiero początek możliwości, jakie stwarza system. Jego ogromną zaletą są również możliwości kierowania reklam, a więc docierania ze swoim przekazem do osób o określonych cechach, zainteresowaniach, potrzebach czy preferencjach.

Według słów kluczowych

To sposób targetowania zarezerwowany dla reklam w sieci wyników wyszukiwania. Wybierasz określone słowa kluczowe powiązane z Twoją ofertą, a użytkownicy, którzy wpisują zawierające je wyrażenia do wyszukiwarki, widzą Twoje reklamy. Dzięki nim docierasz przede wszystkim do osób zainteresowanych konkretnymi produktami, usługami czy tematami. To ogromny potencjał!

Według lokalizacji

To po prostu kierowanie ze względu na dane geograficzne odbiorców. Lokalizacje można wybierać od bardzo ogólnych (cały kraj, wybrane województwo) do bardzo szczegółowych (konkretne miasto, dzielnica czy nawet ulica, na której przebywają użytkownicy).

Na podstawie informacji demograficznych

Do konkretnych odbiorców możesz docierać również na podstawie ich danych demograficznych.

Dzięki temu zadecydujesz, czy kampania ma być kierowana do kobiet czy mężczyzn i w jakim mają być one/i wieku. To oczywiście tylko namiastka możliwości systemu – cech, które możesz wskazać, jest znacznie więcej!

Targetowanie według typów kampanii

Jako osobny sposób kierowania może być postrzegany również wybrany typ kampanii. Ma on w końcu wpływ na to, gdzie wyświetla się reklama i do jakich odbiorców dociera. Inne potrzeby odczuwają w końcu użytkownicy Map, a inne – osoby spędzające czas na YouTube.

Na podstawie zainteresowań

Zainteresowania to sposób targetowania wykorzystywany przede wszystkim w przypadku banerów graficznych i sponsorowanego wideo na You Tube. Dotrzesz dzięki niemu do osób, które interesują się określonymi dziedzinami – np. grami, sportem czy wystrojem wnętrz. Zainteresowania to jednak nie tylko hobby – to także preferencje i zwyczaje odbiorców, określone między innymi na podstawie odwiedzanych przez nich stron. Jeżeli użytkownik przegląda sklepy internetowe z odzieżą sportową, to algorytm postrzega to właśnie jako jego zainteresowanie.

Na konkretnych urządzeniach

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy i zauważyłeś, że Twoi klienci w ciągu dnia przeglądają jego ofertę z poziomu smartfona, a wieczorem – komputera. Możesz tak pokierować reklamy, aby zawsze widzieli je oni na urządzeniach, z których aktualnie korzystają. Możliwe jest również określenie, na jakich systemach operacyjnych czy modelach sprzętów mają wyświetlać się reklamy. Jest to rozwiązanie wykorzystywane przede wszystkim przez sklepy oferujące różnego rodzaju akcesoria elektroniczne czy aplikacje. Dzięki temu ktoś, kto korzysta z iPhone’a nie zobaczy reklam prezentujących etui dla telefonów Samsung – i odwrotnie.

Targetowanie z użyciem grup remarketingowych

Warto pamiętać, że system reklamowy udostępnia też możliwość tworzenia grup remarketingowych i precyzyjnego ich targetowania. Strategie remarketingu możemy stosować na rozmaitych etapach lejka sprzedażowego. Tworzenie grup niestandardowych odbiorców pozwala np. na dotarcie do użytkowników, którzy dokonali jakiejś interakcji z naszymi reklamami albo odwiedzili witrynę w określonym okresie.

Powierzyłeś prowadzenie kampanii Google Ads agencji SEM? Zobacz, kiedy warto wykonać audyt konta Google Ads!

Powierzenie obsługi Google Ads agencji SEM, freelancerowi albo zatrudnionemu specjaliście to dopiero początek przygody. Efektywność kampanii jest uzależniona od szeregu czynników. W wykryciu obszarów wymagających poprawy pomaga profesjonalny audyt Twojego konta w Google Ads. Kiedy warto go wykonać?

  • Prowadzimy kampanię od kilku tygodni i nie przynosi ona efektów w postaci zwiększonego ruchu na stronie, wzrostu współczynnika konwersji czy większych przychodów.
  • Ruch na stronie naszej firmy lub w sklepie internetowym rośnie, jednak liczba konwersji jest niewielka albo wynosi zero, mimo że klienci składają zapytania o określone produkty.
  • Dane o ruchu czy liczbie konwersji w Google Analytics różnią się od danych analitycznych, jakie możemy zobaczyć na koncie reklamowym w Google Ads.
  • Kampania przynosi efekty, jednak chcielibyśmy zoptymalizować reklamę, jeszcze bardziej poprawić ROI i efektywniej wykorzystać budżet.
  • Zrezygnowaliśmy z usług agencji SEM ze względu na niezadowalające wyniki i chcemy najpierw sprawdzić, dlaczego kampania była nieefektywna, a potem podjąć decyzję o uruchomieniu nowej.

Sam audyt Google Ads pomoże w zlokalizowaniu obszarów wymagających poprawy, jak również wskaże nam, w jaki sposób możemy poprawić skuteczność działań reklamowych. Audyt konta to doskonały sposób na efektywniejszą realizację dotychczasowych założeń biznesowych kampanii Google.

Dla kogo jest Google Ads i kiedy się najlepiej sprawdza?

Aby Twój biznes przynosił zyski, musi zdobywać klientów. Nie dowiedzą się oni jednak o jego istnieniu bez przemyślanych działań marketingowych.

Dzięki licznym możliwościom w zakresie personalizacji możesz mieć pewność, że dotrzesz do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą Twojej firmy. To nie ulotki czy billboardy, które docierają do wszystkich, czyli do nikogo. Co ważne, reklamy wyświetlają się w tak wielu miejscach, że na pewno zobaczą je potencjalni odbiorcy. Tym samym Google Ads może być wykorzystywany przez firmy działające w różnych branżach.

Płatne reklamy pomogą Ci pozyskać wartościowych klientów i zadbać o powrót tych, którzy już odwiedzili Twoją stronę – na każdym etapie rozwoju działalności. Możemy jednak wymienić kilka sytuacji, w których inwestycja w nie jest wręcz niezbędna!

  • Uruchomiłeś nową stronę lub sklep internetowy i chcesz jak najszybciej pozyskać klientów.
  • Ruch na Twojej stronie, a co za tym idzie wyniki sprzedażowe, stoją w miejscu.
  • Uruchamiasz ograniczoną czasowo promocję.
  • Chcesz wypromować nowy produkt lub usługę.
  • Chcesz wypromować landing page czy stronę typu one page, którą trudno jest wypozycjonować.
  • Chcesz skutecznie wesprzeć efektywne pozycjonowanie SEO działaniami z zakresu kampanii CPC.
  • Nie prowadzisz jeszcze tego typu działań.
  • Chcesz poszerzyć swoją bazę newslettera.
  • Chcesz pozyskiwać leady B2B dla działu handlowego.

Bez wątpienia Google Ads to system, który powinna uwzględnić w swojej strategii każda marka obecna w internecie. Jego skuteczność pomoże w skierowaniu wartościowego ruchu na Twoją stronę niezależnie od branży, w której działa Twoja firma.

Łączenie Google Ads z innymi działaniami reklamowymi – wykorzystaj skuteczność kampanii Google Ads w swojej strategii!

Marketing internetowy stwarza wiele możliwości. Nie możesz mieć żadnych wątpliwości co do tego, że warto wspierać płatne reklamy innymi kanałami. Zwłaszcza takimi, jak: pozycjonowanie stron, content marketing, social media marketing czy Facebook Ads. Najlepiej działa bowiem efekt synergii.

  • Na Twoją stronę będą trafiać klienci z różnych źródeł, a więc maksymalnie wzrośnie ich liczba. Tym samym zwiększysz sprzedaż online w swoim sklepie.
  • Dotrzesz do przedstawicieli różnych grup docelowych dzięki wykorzystaniu różnych kanałów marketingowych.
  • Ułatwisz klientom, którzy dowiedzieli się o Twojej stronie dzięki Google Ads, jej ponowne odnalezienie – np. dzięki pozycjonowaniu.
  • Zapewnisz ich o wiarygodności swojej marki i zbudujesz jej wizerunek – np. dzięki content marketingowi czy aktywności w mediach społecznościowych.
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Z doświadczenia wiemy, że efektywne wykorzystanie pozycjonowania SEO, influencer marketingu i działań organicznych w mediach społecznościowych – wspierane przez Google Ads – pozwalają osiągnąć spektakularne efekty. Nawet w przypadku nieznanych dotąd marek!

Wielu klientów pyta nas o to, czy powinni się zdecydować na pozycjonowanie, czy postawić raczej na Google Ads. Odpowiadamy zawsze, że najlepszą decyzją będzie wykorzystanie obu tych kanałów.

Tylko ich połączenie pozwoli Ci zmaksymalizować korzyści, a tym samym dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych klientów. Twoja strona będzie pojawiać się w końcu w wynikach organicznych, linkach sponsorowanych, mapach czy reklamach produktowych.

Wykorzystanie Google Ads i SEO zwiększy również ruch na Twojej stronie. Dzięki temu będą ją odwiedzać klienci, którzy dowiedzieli się o niej z dwóch różnych źródeł. Warto jednak zdawać sobie sprawę z różnic między tymi kanałami.

Google Ads

  • Efekty pojawiają się natychmiast. Musisz jednak liczyć się z tym, że są one widoczne tylko w trakcie trwania kampanii.
  • Możesz prezentować swoją ofertę w wielu miejscach: wyszukiwarkach, na ogromnej liczbie stron www, You Tube czy poczcie Gmail.
  • Poza kosztem obsługi, wymagają dodatkowego budżetu (opłata za kliknięcie czy wyświetlenie).

Pozycjonowanie

  • Na efekty trzeba trochę poczekać (wynika to z działania algorytmów), jednak są one długotrwałe.
  • Docierasz za jego pośrednictwem tylko do użytkowników wyszukiwarek.
  • Zyskujesz darmowy ruch na stronę, ale musisz liczyć się z wynagrodzeniem specjalistów czy kosztem publikacji sponsorowanych.

Decydując się na uruchomienie kampanii Google Ads, warto pamiętać o efekcie synergii działań. Zamiast rezygnować z pozycjonowania SEO, możemy uruchomić reklamę w Google, wspierając w ten sposób działania organiczne z zakresu poprawy widoczności witryny w sieci.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Skuteczna reklama Google Ads. Jak powinno wyglądać raportowanie i mierzenie efektywności działań?

Czy wiesz, jaki jest klucz do sukcesu w Google Ads? Jest nim ciągła optymalizacja i analiza zachowań internautów. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie zaawansowana analityka i mierzenie efektów, które wymagają dobrej znajomości systemu oraz narzędzi analitycznych, czyli przede wszystkim Google Analytics.

Śledzenie wyników generowanych przez konkretne kampanie pozwala opracować najskuteczniejsze strategie dotyczące ich kierowania oraz zwiększyć ich efektywność, a dzięki temu lepiej zarządzać budżetem.

Najważniejsze pojęcia

Jeżeli chcesz zrozumieć działanie systemu, to konieczne będzie poznanie podstawowych pojęć, które pojawiają się podczas tworzenia kampanii. Ich znajomość będzie również przydatna podczas czytania raportów, które będziesz od nas otrzymywać każdego miesiąca.

Słowo kluczowe

To zapytanie, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Może się składać z jednego lub kilku słów, np. “laptopy”, “sandały damskie” czy “co to jest Google Ads”. Tworząc niektóre typy reklam, takich jak np. produktowe, decydujesz, na jakie słowa kluczowe będą się one wyświetlać. Oznacza to, że użytkownik po wpisaniu określonych wcześniej wyrażeń do wyszukiwarki zobaczy reklamę Twojej firmy. Stanie się tak oczywiście, jeżeli będzie ona odpowiednio zoptymalizowana.

Wyświetlenia

To częstotliwość, z jaką dana reklama wyświetla się odbiorcom. Wyświetlenie jest rejestrowane za każdym razem, kiedy kreacja jest prezentowana na stronie wyników wyszukiwania w Google lub na stronach www, które uczestniczą aktywnie w sieci GDN. Możesz się spotkać również ze skrótem “Wyśw.”.

Współczynnik konwersji

Jest to stosunek konwersji do liczby kliknięć w reklamę (przejść na stronę). Wzór na współczynnik: (liczba konwersji/liczba kliknięć) x 100% = współczynnik konwersji. Średni CPC (Cost Per Click) – to średni koszt kliknięcia, czyli po prostu średnia kwota, jaką płacisz za kliknięcie w reklamę. Wzór na CPC: (koszt kliknięć ÷ liczba kliknięć) x 100% = CPC.

CTR (Click Through Rate)

To inaczej współczynnik kliknięć. Oznacza stosunek kliknięć do liczby wyświetleń. To podstawowy wskaźnik, który informuje o skuteczności danej kampanii. Wzór na CTR: (liczba kliknięć/liczba wyświetleń) x 100% = CTR.

CPM (Cost Per Mile)

Czyli koszt tysiąca wyświetleń. Jest to sposób ustalania stawek, w którym płacisz za tysiąc wyświetleń danej reklamy w sieci Google. Nie ma tu znaczenia, ile z nich zaowocowało kliknięciem.

CPV (Cost Per View)

To dosłownie koszt obejrzenia. Jak łatwo się domyślić, odnosi się do reklam wideo, czyli wyświetlanych na You Tube. Obejrzenie jest rejestrowane, gdy widz obejrzy 30 sekund Twojej reklamy wideo (albo całą, jeśli jest krótsza niż 30 sekund) lub wejdzie z nią w interakcję – zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.

Koszt

Czyli po prostu koszt danej kampanii. Innymi słowy, jest to suma kwot, które ponosisz w związku z kliknięciem w Twoje kreacje.

Konwersje

To innymi słowy cel, który ma realizować reklama. Może to być zakup produktu, ale także wypełnienie formularza czy spędzenie określonej ilości czasu na stronie.

ROAS

ROAS oznacza „Return On Ad Spend”, czyli w języku polskim „zwrot z wydatków na działania reklamowe”). Informuje o zwrocie z każdej wydanej złotówki na działania płatne w Google.

Średnia pozycja

Informacja o tym, na jakiej pozycji w stosunku do innych reklam wyświetla się Twoja kreacja. Wskaźnik ten zostanie niedługo wyłączony i zostanie zastąpiony danymi dotyczącymi % wyświetleń na najwyższej pozycji oraz % wyświetleń u góry strony.

Urządzenia

Prezentuje informacje dotyczące urządzeń, z których korzystały osoby, którym wyświetliła się Twoja reklama. Możesz zadecydować, czy kreacja będzie wyświetlać się osobom korzystającym z telefonu czy komputera, używającym danego systemu operacyjnego czy nawet modelu urządzenia.

Udział w wyświetleniach (IS)

To odsetek wyświetleń reklam w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które Twoje reklamy mogły uzyskać. Udział w wyświetleniach: (wyświetlenia/całkowita liczba wyświetleń) x 100% = IS.

Najczęściej zadawane pytania agencji Google Ads

Czy otrzymam dostęp do konta Google Ads?

​W przypadku kampanii na koncie Performance Media otrzymasz dostęp do Panelu Klienta, za pomocą którego możesz sprawdzać bieżące statystyki kampanii.

Nie mam konta w Google Ads. Kto je zakłada?

Istnieje możliwość uruchomienia kampanii na naszym koncie. Wówczas to my zakładamy konto i rozliczamy się bezpośrednio z Google. Jeżeli realizujemy kampanię na Twoim koncie, Ty odpowiadasz za jego założenie i prawidłową konfigurację metody płatności oraz danych rozliczeniowych, które będą widnieć na fakturze od Google. My zajmujemy się konfiguracją kodów śledzących, konwersji czy grup odbiorców.

Czy pracując na swoim koncie dostanę od Google fakturę VAT?

Tak. Zachowujesz pełny dostęp do swojego konta i wszystkich faktur.

Jak wygląda struktura konta?

Google Ads składa się z trzech nadrzędnych elementów, czyli: konta, kampanii i grup reklam.

  • Konto jest powiązane z adresem e-mail, hasłem i informacjami rozliczeniowymi.
  • Kampanie mają własny budżet oraz ustawienia, które określają szczegóły dotyczące wyświetlania.
  • Grupy reklam zawierają zestaw podobnych reklam i słów kluczowych.
  • Reklamy to warstwa wizualna, która zawiera teksty, zdjęcia, video czy rozszerzenia.

Na jak długo zawierana jest współpraca?

Zawsze ustalamy tę kwestię indywidualnie. Skontaktuj się z nami, a na pewno uzgodnimy optymalny czas trwania współpracy.

Czy będę miał dedykowanego opiekuna?

​Tak. Dedykowany opiekun będzie do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku – skontaktujesz się z nim telefonicznie lub mailowo. Jak Ci wygodnie.

Jaki model rozliczeń mogę wybrać?

Są to kwestie ustalane indywidualnie. Najpopularniejszym modelem rozliczeń jest procentowy koszt obsługi, w zależności od całościowego budżetu miesięcznego klienta.

Po jakim czasie od uruchomienia kampanii zobaczę pierwsze efekty?

Efekty pojawiają się w błyskawicznym tempie. Możesz się ich spodziewać już w pierwszym dniu od uruchomienia kampanii. Optymalne rezultaty pojawią się jednak po upływie dłuższego czasu, gdy kampanie zostaną idealnie zoptymalizowane.

Jak mierzyć skuteczność kampanii?

Skuteczność kampanii to subiektywne pojęcie, które zależy od obranego przez Ciebie celu. W jej ocenie na pewno pomocne będą jednak takie wskaźniki, jak CTR, współczynnik konwersji, ROAS czy ruch na Twojej stronie.

Jakie raporty otrzymam?

Jest to kwestia ustalana indywidualnie. Dopasujemy raporty do Twoich potrzeb – są one „szyte na miarę”.

Czy Google Ads i Google Adwords to ta sama usługa?

Tak. Google Adwords to po prostu stara nazwa płatnych reklam, którą zastąpiło określenie Google Ads.

Jak często wykonywana jest optymalizacja kampanii?

Nasi specjaliści każdego dnia analizują efekty poszczególnych kampanii i w razie potrzeby jak najszybciej wprowadzają niezbędne optymalizacje.

Czy w usłudze mogę reklamować każdą stronę w internecie?

Nie. Są branże, które zgodnie z polityką Google nie mogą korzystać z płatnych reklam.

Czy posiadacie cennik?

Stawki są uzależnione od wielu czynników. Istnieje dużo kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy przygotowaniu oferty dla naszego klienta, w tym: branża, cel kampanii, konkurencyjność, sezonowość, lokalizacja, typy prowadzonych działań.

Nie możemy więc ustalić jednego cennika – zachęcamy do kontaktu, a przedstawimy ofertę dla Ciebie.

Czy muszę mieć określony budżet?

Możesz wydać zarówno 1 000 zł, jak i 10 000 zł. Wszystko zależy od tego, jak duże efekty chcesz osiągać. Musisz mieć jednak na uwadze, że konieczne jest dostosowanie Twoich stawek do stawek dyktowanych przez konkurencję.

Google Ads a SEO – na czym polegają różnice?

Google Ads to płatne reklamy, podczas gdy SEO to wszelkie działania na Twojej stronie oraz poza nią, które mają sprawić, aby Twoja strona na stałe wyświetlała się na najwyższych pozycjach na określone słowa kluczowe w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na efekty pozycjonowania trzeba pracować zatem znacznie dłużej, są one jednak długotrwałe. Z kolei rezultaty działań Google Ads są widoczne natychmiast.

Co to jest wynik jakości?

To wskaźnik, którego definicja brzmi następująco: „Wynik jakości to oszacowanie jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Reklamy o wyższej jakości mogą zapewnić niższe ceny i lepsze pozycje kreacji”. Wskaźnik ten informuje Cię więc o jakości Twoich treści, a dokładnie – ich dopasowaniu do frazy oraz preferencji użytkowników.

Czy Google Ads są odpowiednie dla biznesów lokalnych?

Jak najbardziej. Dzięki targetowaniu ze względu na lokalizację, możesz dotrzeć do nowych klientów przebywających w konkretnym regionie. Co więcej, możliwe jest również wykorzystanie możliwości systemu w Mapach Google.

Gdzie w wynikach wyszukiwania wyświetlą się linki do mojej strony?

Wszystko zależy od rodzaju reklamy. Jeżeli jest to reklama tekstowa, wyświetli się ona nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania lub pod nimi. Jeżeli produktowa, nad organicznymi wynikami wyszukiwania, ale również w innych miejscach, takich jak prawa kolumna czy zakładka „Zakupy”.

Jak mogę poprawić skuteczność?

Pierwszym krokiem powinna być skrupulatna analiza i odnalezienie przyczyny złych efektów. W zależności od problemu, skuteczność reklamy w Google Ads może poprawić:

  • optymalizacja stawki,
  • zmiana targetowania,
  • zmiana typu reklamy,
  • dodanie słów wykluczających,
  • zmiana treści,
  • i wiele innych. 🙂

Zabronione branże

Google dba o zachowanie jak najwyższych standardów działań marketingowych. Ma to utrzymać zaufanie konsumentów oraz maksymalizować efektywność całego systemu. Nie skorzystasz więc z dobrodziejstw Google Ads, jeżeli Twoje produkty lub usługi można zaklasyfikować do jednej z poniżej opisanych kategorii.

1. Produkty podrobione.

Centrum Zasad Google Ads jasno zakazuje prowadzenia promocji produktów podrobionych. Podróbki są rozumiane jako produkty, których znak towarowy lub logo są identyczne z innym towarem (chronionym prawem) albo naśladują jego cechy.

2. Produkty lub usługi niebezpieczne.

        ◦ Substancje o działaniu narkotycznym i psychoaktywnym.
        ◦ Materiały wybuchowe oraz broń i amunicja, a także instrukcje jej samodzielnego wytwarzania.
        ◦ Produkty tytoniowe.

3. Usługi wspierające nieuczciwe zachowania.

        ◦ Programy umożliwiające działania hackerskie.
        ◦ Usługi sztucznego generowania ruchu na stronach lub ruchu z reklam.
        ◦ Podrabianie dokumentów oraz oszustwa akademickie.

4. Nieodpowiednie treści.

        ◦ Dyskryminacja rasowa oraz zastraszanie wybranych grup i osób.
        ◦ Akcesoria promujące nienawiść oraz drastyczne fotografie.
        ◦ Działania mające charakter przemocy wobec zwierząt.
        ◦ Handel gatunkami zwierząt i roślin uchodzącymi za zagrożone.
        ◦ Treści o charakterze wulgarnym.

5. Przedstawianie fałszywych informacji.

        ◦ Zatajanie szczegółów dotyczących procesu płatności.
        ◦ Ukrywanie informacji o kosztach (tzw. ukryte koszty korzystania z produktu lub usługi).
        ◦ Nieprawdziwe zbiórki pieniędzy.
        ◦ Phishing, czyli działania mające na celu wyłudzanie informacji.

Do powyższej listy klasyfikuje się również podszywanie pod markę lub firmę w celu pozyskania osobistych albo finansowych danych na temat użytkowników jej produktów lub usług.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes