Internet oferuje wiele sposobów pozyskiwania klientów. Żaden z nich nie przynosi efektów tak szybko i nie stwarza tak wielu zaawansowanych możliwości personalizacji reklam jak Google Ads.
Prowadzisz biznes lokalny lub ogólnopolski? Bądź tam, gdzie Twoi potencjalni klienci i pomóż im do siebie trafić!
Przekonaj się, co świadczy o sile reklamy i dlaczego warto powierzyć prowadzenie kampanii specjalistom Google Ads z Performance Media!
Czym są reklamy Google Ads?
Google Ads to system umożliwiający tworzenie reklam w wielu miejscach w sieci (SEM). Zapewniamy, że większość reklam, z którymi się zetknąłeś, korzystając z Internetu, stworzono właśnie w nim.
Dzięki Google Ads dotrzesz do klientów:
- szukających określonych produktów, usług czy przeróżnych informacji w wyszukiwarce Google,
- odwiedzających przeróżne strony internetowe (jak np. Onet czy Interia),
- oglądających filmy na YouTube,
- a także korzystających z aplikacji mobilnych, czy Gmaila.
Zdecydowana większość typów reklam w systemie jest rozliczana w modelu PPC (Pay per Click), co oznacza, że płacisz za nie tylko wtedy, gdy ktoś w nie kliknie. Stawki są ustalane na zasadzie licytacji i różnią się w zależności od branży, sezonu czy produktu.
Korzystne warunki rozliczeń nie są jednak jedyną zaletą. To ceniony kanał głównie ze względu na bardzo szerokie możliwości w zakresie personalizacji, a także natychmiastowe wręcz efekty.
Warto także wiedzieć, że nazwa Google Ads obowiązuje od 2018 roku. Wcześniej mogłeś się spotkać z określeniem Google AdWords – chodzi tu o dokładnie ten sam system.
Zalety kampanii
Kampania reklamowa Google Ads pozwoli Tobie dotrzeć do osób, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą Twojej firmy. Przełoży się to oczywiście na wzrost zysków, a także rozpoznawalności Twojej marki.
Taka inwestycja oznacza więc realne korzyści dla Twojej firmy. Co sprawia, że jest ona tak skuteczna? Powodów jest wiele. Poznaj te najważniejsze:
Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie.
W Polsce korzysta z niej 95% internautów, czyli łącznie ponad 25 milionów osób. Inwestując w reklamy w tej wyszukiwarce, masz więc szansę dotarcia do ogromnego grona potencjalnych klientów. Co ciekawe, drugą najpopularniejszą przeglądarką na świecie jest Youtube.com, która również jest jedną z usług Google.
Twoje reklamy będą docierać do wszystkich internautów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą
System oferuje ogromne możliwości w zakresie personalizacji reklam. Oznacza to, że wyświetlają się one np. osobom szukającym konkretnych produktów czy zainteresowanych daną branżą.
Efekty pojawiają się natychmiast. Przekierowań i wyświetleń możesz się spodziewać już w pierwszych minutach, a nawet sekundach od uruchomienia i zatwierdzenia kampanii.
Większość typów reklam Google Ads jest rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click)
Zapłacisz za reklamę tylko wtedy, jeżeli użytkownik w nią kliknie, czyli przejdzie na Twoją stronę internetową,
Możesz ustawić maksymalny budżet danej kampanii
Oznacza to, że nigdy nie wydasz więcej, niż planowałeś – masz pełną kontrolę nad wydatkami. System nie naliczy wyższej kwoty miesięcznej niż iloczyn średniej liczby dni w miesiącu (30,4) i średniego budżetu dziennego ustawionego na kampaniach,
Możesz tworzyć i korzystać z wielu formatów reklam
Dzięki nim internauci trafią na reklamy Twojej firmy w wyszukiwarce, ale także na popularnych portalach, YouTube, w aplikacjach, Mapach Google czy Gmailu,
Reklamy można kierować ze względu na lokalizację
Skierujesz reklamę do potencjalnych klientów przebywających w konkretnych regionach lub miejscowościach. Stwarza to duże możliwości do promocji biznesów lokalnych,
Twoja kampania może być aktywna tylko w określonych godzinach
Aktywność reklamy możesz ustawić wtedy, gdy pracuje Twój zespół obsługi klienta czy w czasie trwania danej promocji,
Możesz realizować przeróżne cele
Od zwiększania ruchu na stronie, przez budowanie rozpoznawalności marki, po zwiększanie zysków Twojej firmy. To oczywiście tylko przykłady – jest ich znacznie więcej.
Potencjał i możliwości dotarcia do potencjalnych klientów jest ogromny
Wykorzystaj potencjał Google, aby docierać do nowych odbiorców i podbijać nowe rynki, skalując w ten sposób swój biznes.

Najważniejsze pojęcia
Jeżeli chcesz zrozumieć działanie systemu, to konieczne będzie poznanie podstawowych pojęć, które pojawiają się podczas tworzenia kampanii. Ich znajomość będzie również przydatna podczas czytania raportów, które będziesz od nas otrzymywać każdego miesiąca.
Słowo kluczowe
to zapytanie, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Może się składać z jednego lub kilku słów, np. “laptopy”, “sandały damskie” czy “co to jest Google Ads”. Tworząc niektóre typy reklam, takich jak np. produktowe, decydujesz, na jakie słowa kluczowe będą się one wyświetlać. Oznacza to, że użytkownik po wpisaniu określonych wcześniej wyrażeń do wyszukiwarki zobaczy reklamę Twojej firmy. Stanie się tak oczywiście, jeżeli będzie ona odpowiednio zoptymalizowana,
Wyświetlenia
to częstotliwość, z jaką dana reklama wyświetla się odbiorcom. Wyświetlenie jest rejestrowane za każdym razem, kiedy reklama jest prezentowana na stronie wyników wyszukiwania w Google lub na stronach internetowych, które uczestniczą aktywnie w sieci reklamowej. Możesz się spotkać również ze skrótem “Wyśw.”.
Współczynnik konwersji
jest to stosunek konwersji do liczby kliknięć w reklamę (przejść na stronę). Wzór na współczynnik: (liczba konwersji / liczba kliknięć w reklamę) x 100% = współczynnik konwersji. Średni CPC (Cost Per Click) – to średni koszt kliknięcia, czyli po prostu średnia kwota, jaką płacisz za kliknięcie w reklamę. Wzór na CPC: (koszt kliknięć ÷ liczba kliknięć) x 100% = CPC,
CTR (Click Through Rate)
to inaczej współczynnik kliknięć. Oznacza stosunek kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. To podstawowy wskaźnik, który informuje o skuteczności danej kampanii. Wzór na CTR: (liczba kliknięć / liczba wyświetleń) x 100% = CTR,
CPM (Cost Per Mile)
czyli koszt tysiąca wyświetleń. Jest to sposób ustalania stawek, w którym płacisz za tysiąc wyświetleń danej reklamy w sieci reklamowej Google. Nie ma tu znaczenia, ile z nich zaowocowało kliknięciem,
CPV (Cost Per View)
to dosłownie koszt obejrzenia. Jak łatwo się domyślić, odnosi się do reklam wideo, czyli wyświetlanych na YouTube. Obejrzenie jest rejestrowane, gdy widz obejrzy 30 sekund Twojej reklamy wideo (lub całą, jeśli jest krótsza niż 30 sekund) lub wejdzie z nią w interakcję – zależnie od tego, co nastąpi wcześniej,
Koszt
czyli po prostu koszt danej kampanii. Innymi słowy, jest to suma kwot, które ponosisz w związku z kliknięciem w Twoje reklamy.
Konwersje
to innymi słowy cel, który ma realizować reklama. Może to być zakup produktu, ale także wypełnienie formularza czy spędzenie określonej ilości czasu na stronie,
ROAS
to innymi słowy cel, który ma realizować reklama. Może to być zakup produktu, ale także wypełnienie formularza czy spędzenie określonej ilości czasu na stronie,
Średnia pozycja
informacja o tym, na jakiej pozycji w stosunku do innych reklam wyświetla się Twoja reklama. Wskaźnik ten zostanie niedługo wyłączony i zostanie zastąpiony danymi dotyczącymi % wyświetleń na najwyższej pozycji oraz % wyświetleń u góry strony,
Urządzenia
prezentuje informacje dotyczące urządzeń, z których korzystały osoby, którym wyświetliła się Twoja reklama. Możesz zadecydować, czy reklama będzie wyświetlać się osobom korzystającym z telefonu czy komputera, używającym danego systemu operacyjnego czy nawet modelu,
Udział w wyświetleniach (IS)
to odsetek wyświetleń reklam w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, które Twoje reklamy mogły uzyskać. Udział w wyświetleniach: (wyświetlenia / całkowita liczba wyświetleń) x 100% = IS.,
Dlaczego warto zaplanować kampanię Google Ads z Lumo
W Polsce prawie 30 milionów osób korzysta z Internetu. 68% doświadczeń w sieci rozpoczyna się od wyszukiwarki. Ich celem są jednak zazwyczaj przeróżne strony, portale czy aplikacje. Płatne kampanie reklamowe pozwalają dotrzeć bezpośrednio do zainteresowanych osób. W Performance Media sprawimy, że Twoje reklamy będą docierać właśnie do Twoich potencjalnych klientów, a nie przypadkowych osób, i rzeczywiście przyczyniać się do zwiększania zysków Twojej firmy.
Doskonale wiemy, jak zrealizować cele biznesowe Twojej firmy. Pomagają nam w tym przede wszystkim lata doświadczenia (działamy na rynku od 2004 roku), a także tysiące zrealizowanych kampanii zarówno dla liderów rynku, jak i małych, lokalnych biznesów.
Mamy na swoim koncie współpracę między innymi z takimi markami jak Ikea, Samsung, Bank BGŻ czy Volvo. Jesteśmy Partnerem Premium Google, co potwierdza nasze kompetencje w tworzeniu skutecznych kampanii.
Zamierzone efekty osiągamy dzięki najlepszym na rynku narzędziom, a także wiedzy, która umożliwia nam zrobienie z nich najlepszego użytku. Nasz zespół tworzy już ponad 200 ekspertów, którzy każdego dnia rozwijają się w zakresie planowania strategii i marketingu internetowego w ogóle.
Tym, co przesądza o skuteczności prowadzonych przez nas kampanii, jest jednak indywidualne podejście. Możesz mieć pewność, że przed uruchomieniem jakiejkolwiek reklamy poznamy Twoje potrzeby, zgłębimy tajniki Twojej branży oraz przeanalizujemy zwyczaje grupy docelowej.
Skontaktuj się z nami już teraz, a chętnie odpowiemy na Twoje wszystkie pytania!
Jak wygląda tworzenie kampanii Google Ads?
Wbrew pozorom, tworzenie kampanii nie ogranicza się do założenia konta w systemie i uruchomienia reklamy. To złożony proces, którego sukces zależy od wielu czynników.
Oto, jak będzie przebiegać nasza współpraca w zakresie Google Ads, jeżeli powierzysz nam zarządzanie kampaniami Twojej firmy:
- Poznanie i analiza potrzeb Twojego biznesu – Twoja wiedza i wskazówki będą na tym etapie bardzo cenne, ale sami również przeprowadzimy szereg analiz, które pomogą nam lepiej zrozumieć specyfikę Twojej branży,
- Wyznaczenie celów – dokładnie określamy, jakie efekty mają przynieść prowadzone kampanie,
- Dobór narzędzi – istnieje wiele programów (głównie opartych o uczenie maszynowe), które podnoszą skuteczność reklamy. Wybierzemy te, które pomogą nam osiągnąć najlepsze rezultaty,
- Uruchomienie kampanii – strategie i plany pora w końcu wdrożyć w życie. Liczba Twoich klientów zaczyna rosnąć,
- Analityka i optymalizacja – na bieżąco analizujemy efekty reklam i wdrażamy zmiany, które pozwalają nam osiągać jeszcze lepsze wyniki.
A jak wygląda samo tworzenie kampanii? Ten proces przebiega nieco inaczej w zależności od wybranego typu reklam – więcej na ich temat możesz przeczytać w dalszej części tekstu. Zaprezentujemy to na przykładzie reklam tekstowych, mających postać sponsorowanych linków, które prezentowane są nad bezpłatnymi wynikami w wyszukiwarce.
- Wybór słów kluczowych,
- Stworzenie reklam,
- Dodanie rozszerzeń reklam,
- Określenie lokalizacji, w której będzie wyświetlana reklama,
- Ustalenie harmonogramu wyświetlania reklam,
- Dobór strategii ustalania stawek,
- Wdrożenie rozwiązań opartych o machine learning,
- Analizowanie wyników i optymalizacja,
- Raportowanie efektów.
Rodzaje i typy kampanii w Google Ads
System Google Ads to znacznie więcej niż linki sponsorowane w wyszukiwarce. To wiele rodzajów reklam, z których możesz wybrać te, które najlepiej realizują cele biznesowe Twojej firmy. Poniżej omawiamy najpopularniejsze z nich.
Reklamy w sieci wyszukiwania Google
Sieć wyszukiwania to płatna reklama w wyszukiwarce Google, która emitowana jest w wynikach wyszukiwania. Za jej pośrednictwem dotrzesz do internautów, którzy szukają określonych produktów czy usług, wpisując do wyszukiwarki określone frazy kluczowe.
Podstawowy format reklam w sieci wyszukiwania to reklamy tekstowe. Mają one postać sponsorowanych wyników wyszukiwania, a obok nich widnieją określenia “Reklama”. Możesz je znaleźć nad nad bezpłatnymi wynikami, a niekiedy także pod nimi.
Kampania w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową
W skład sieci reklamowej wchodzą przeróżne witryny internetowe, na których mogą wyświetlać się Twoje reklamy. Jest ich łącznie ponad 2 miliony. Rozszerzenie na sieć reklamową w sieci wyszukiwania pomoże Ci uzyskać dodatkowe konwersje, korzystając z niewydanych budżetów przy podobnym koszcie konwersji.
Twoje reklamy mogą się wyświetlać, gdy użytkownicy wyszukują odpowiadające określonym przez Ciebie słowom kluczowym hasła w wyszukiwarce oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania. Reklamy mogą także pojawiać się na odpowiednich stronach w sieci reklamowej.
Reklamy dynamiczne w sieci wyszukiwania Google Dynamic Search Ads
System Google Dynamic Search Ads automatycznie dopasowuje Twoją reklamę do słów kluczowych na podstawie treści Twojej strony. Algorytm dynamicznie kreuje nagłówek takiej reklamy, który jest dostosowywany do zapytania użytkownika.
Przykład: Załóżmy, że jesteś właścicielem międzynarodowej sieci drogerii. Internaucie, który wyszukuje w wyszukiwarce hasło „drogeria warszawa”, pojawi się nagłówek „Drogeria w Warszawie”. Gdy kliknie reklamę, trafi oczywiście na podstronę Twojej drogerii zlokalizowanej w Warszawie.
Kampanie w sieci reklamowej Google Display Network (GDN)
Jak już wspominaliśmy, sieć reklamowa Google to ponad 2 miliony miejsc w sieci, w które możesz wykorzystać do prezentowania swojej oferty. Dotrzesz w ten sposób do osób przeglądających przeróżne portale (np. informacyjne) i inne strony internetowe, oglądających filmy na YouTube czy korzystających z popularnych aplikacji.
Reklamy w GDN stwarzają oczywiście szerokie pole do targetowania – dotrzesz w ten sposób zarówno do zupełnie nowych klientów, jak i tych, którzy odwiedzili już Twoją stronę. Reklamy prezentowane są na stronach internetowych reklamodawców – partnerów Google AdSense.
Elastyczne reklamy displayowe
Jest to domyślny typ reklamy w sieci reklamowej. Dlaczego elastyczne? Dlatego, że mogą one dostosować się do każdego miejsca w sieci – dowolnej strony, aplikacji, czy wideo.
Ich tworzenie jest bardzo proste. Wystarczy wpisać tekst reklamy, dodać logo i obrazy. Resztą zajmie się algorytm – dostosuje Twoje reklamy tak, aby wyświetlały się w odpowiednim rozmiarze i formacie.
Kampanie Google Ads Discovery
Kampanie Google Ads Discovery, działają w obrębie sieci GDN, jednak wyświetlają się one tam, gdzie standardowe reklamy graficzne nie są prezentowane. Na przykład na stronie głównej i w sekcji “Obejrzyj Więcej” na portalu YouTube, w zakładce “Discover” na urządzeniach mobilnych oraz w zakładkach “Oferty i Społeczności” w Gmail.
Ich kolejną zaletą jest sam format. Oprócz reklamy Discovery – bardzo zbliżonej do reklamy elastycznej, możesz również korzystać z reklamy leadowej. Umożliwia ona dodanie kilku kart, które mogą być przewijane przez odbiorcę lub, w przypadku Gmail, umieszczone obok siebie.
Kampanie produktowe Google Product Listing Ads (PLA)
Kampanie produktowe (PLA) są wykorzystywane przede wszystkim przez sklepy internetowe. Są to reklamy graficzne w formie boxów, które wyświetlają się w sieci wyszukiwania. Oprócz zdjęcia, prezentują nazwę i cenę danego produktu, a także nazwa sklepu internetowego. Kliknięcie w reklamę powoduje automatyczne przeniesienie na kartę konkretnego produktu.
Kampanie PLA w PM Shopping
Aby tworzyć reklamy, jeszcze do niedawna konieczne było korzystanie z porównywarki Zakupy Google (Google Shopping). Dziś jednak możesz tworzyć reklamy PLA, wykorzystując również inne katalogi – w tym PM Shopping.
Pozwala to uniknąć prowizji nakładanej przez Google, obniżając tym samym koszty kampanii nawet do 20%. Często prowadzimy również kampanie w oparciu o CSS Google i CSS PM Shopping w celu maksymalizacji ekspozycji reklamy i zwiększenia ilości konwersji / przekierowań / wyświetleń.
Kampanie wideo na YouTube
Portal ma ponad miliard regularnych odwiedzających, co oznacza, że odwiedza go prawie 1/3 wszystkich osób korzystających z Internetu. System umożliwia tworzenie kilku formatów reklam, które różnią się zarówno wyglądem, jak i sposobem rozliczeń.
Najpopularniejszy format reklam wideo na YouTube – reklamy In-Stream rozliczane są w modelu CPV (Cost Per View), czyli płatności za obejrzenie. Osoba po kliknięciu w film reklamowy może przejść na Twoją stronę internetową lub kanał YouTube.
Reklamy w poczcie Gmail
Gmail to jeden z najpopularniejszych systemów pocztowych w Polsce i na świecie, z którego łącznie korzysta ponad 1,5 miliarda osób. Reklama w Gmail wyświetlana jest w skrzynce pocztowej odbiorcy i przypomina klasyczną wiadomość e-mail.
Można ją znaleźć w zakładkach “Oferty” oraz “Społeczności” – znajduje się na górze listy wszystkich otrzymanych e-maili. Po kliknięciu rozwija się w polu wiadomości, prezentując Twoją ofertę.
Reklamy na urządzenia mobilne „Tylko połączenie”
To bardzo ciekawy typ reklamy, który emitowany jest wyłącznie na urządzeniach, które umożliwiają wykonanie połączenia telefonicznego. Po kliknięciu w reklamę, jej odbiorca automatycznie zadzwoni pod podany przez Ciebie numer.
Kampanie lokalne
Celem kampanii lokalnych jest doprowadzenie potencjalnego klienta do odwiedzenia miejsca istniejącego w świecie rzeczywistym – np. sklepu czy innego punktu usługowego. Reklamy tego typu wyświetlają się zarówno w sieci wyszukiwania, jak i na Mapach Google oraz w serwisie YouTube oraz na stronach partnerów.
Niestety, nie wszyscy mogą z nich skorzystać. Podstawowe warunki to połączenie konta Google Ads z kontem Google Moja Firma oraz posiadanie więcej niż jednej lokalizacji sklepu lub punktu usług. Nie chodzi tu oczywiście o kierowanie reklam ze względu na lokalizację, a o osobny typ kampanii.
Kampanie leadowe
Masz firmę, która działa w modelu B2B i chcesz pozyskiwać jak największą liczbę leadów. I nie chodzi tu tylko o przejścia na Twoją stronę, a rozwiązania przeznaczone stricte generowaniu leadów? Wykorzystaj kolejną funkcjonalność, przygotowaną właśnie dla Ciebie.
Mowa o wspomnianym już typie kampanii “Tylko połączenie”, ale także rozszerzeniu formularza kontaktowego. Jak łatwo się domyślić, umożliwiają ono wypełnianie użytkownikom formularzy bezpośrednio z poziomu reklamy. Sam decydujesz, jakie dane mają oni podawać.
Tak pozyskane informacje napływają następnie do systemu – oczywiście w dowolnym momencie możesz je pobrać.
Kampanie remarketingowe (w sieci reklamowej, w wyszukiwarce, w dynamicznym)
Dzięki remartketingowi dotrzesz do osób, które odwiedziły już Twoją stronę internetową, ale nie zdecydowały się jeszcze na sfinalizowanie transakcji. To bardzo skuteczny sposób, aby zachęcić ich do zakupu lub przypomnieć o swojej marce czy produkcie.
Kampanie remarketingowe mogą przybrać zarówno formę graficzną, tekstową, jak i wideo. Mogą się wyświetlać w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej GDN.
Inwestując w tego typu reklamy, możesz mieć pewność, że docierasz do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki remarketingowi dynamicznemu pokażesz użytkownikowi dokładnie te produkty, które przeglądał wcześniej w Twoim sklepie.
Targetowanie kampanii, czyli jak możesz dopasować reklamę do odbiorców?
Rodzaje i typy kampanii to dopiero początek możliwości, jakie stwarza system. Jego ogromną zaletą są również możliwości kierowania reklam, a więc docierania ze swoim przekazem do osób o określonych cechach, zainteresowaniach, potrzebach czy preferencjach.
Według słów kluczowych
To sposób targetowania zarezerwowany dla reklam w sieci wyników wyszukiwania. Wybierasz określone słowa kluczowe, powiązane z Twoją ofertą, a użytkownicy wpisujący zawierające je wyrażenia do wyszukiwarki, widzą Twoje reklamy.
Dzięki nim docierasz przede wszystkim do osób zainteresowanych konkretnymi produktami, usługami czy tematami. To ogromny potencjał!
Według lokalizacji
To po prostu kierowanie ze względu na dane geograficzne odbiorców.
Lokalizacje można wybierać od bardzo ogólnych (cały kraj, wybrane województwo) do bardzo szczegółowych (konkretne miasto, dzielnica czy nawet ulica, na której przebywają użytkownicy).
Na podstawie informacji demograficznych
Do konkretnych odbiorców możesz docierać również na podstawie ich danych demograficznych.
Dzięki temu zadecydujesz, czy kampania ma być kierowana do kobiet czy mężczyzn i w jakim mają być o nim wieku. To oczywiście tylko namiastka możliwości systemu – cech, które możesz wskazać jest znacznie więcej.
Targetowanie według typów kampanii
Jako osobny sposób kierowania reklam może być postrzegany również wybrany typ kampanii. Ma on w końcu wpływ na to, gdzie wyświetla się reklama i do jakich odbiorców dociera.
Inne potrzeby odczuwają w końcu użytkownicy Map, a inne – osoby spędzające czas na YouTube.
Na podstawie zainteresowań
Zainteresowania to sposób targetowania wykorzystywany przede wszystkim w przypadku reklam graficznych i na YouTube. Dotrzesz dzięki niemu do osób, które interesują się określonymi dziedzinami – np. grami, sportem czy wystrojem wnętrz.
Zainteresowania to jednak nie tylko hobby – to także preferencje i zwyczaje odbiorców reklam, określone między innymi na podstawie odwiedzanych przez nich stron. Jeżeli użytkownik przegląda sklepy internetowe z odzieżą sportową, to algorytm postrzega to właśnie jako jego zainteresowanie.
Według urządzenia
Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy i zauważyłeś, że Twoi klienci w ciągu dnia przeglądają jego ofertę z poziomu smartfona, a wieczorem – komputera. Możesz tak pokierować reklamy, aby zawsze widzieli je oni na urządzeniach, z których aktualnie korzystają. Umożliwia ono również określenie, na jakich systemach operacyjnych czy modelach sprzętów, mają wyświetlać się reklamy. Jest to rozwiązanie wykorzystywane przede wszystkim przez sklepy oferujące różnego rodzaju akcesoria elektroniczne czy aplikacje.
Dzięki temu ktoś, kto korzysta z iPhone’a nie zobaczy reklam prezentujących etui dla telefonów Samsung – i odwrotnie.
Dla kogo jest Google Ads i kiedy się najlepiej sprawdza?
Aby Twój biznes przynosił zyski, musi zdobywać klientów. Nie dowiedzą się oni jednak o jego istnieniu bez przemyślanych działań marketingowych.
Dzięki licznym możliwościom w zakresie personalizacji reklam, możesz mieć pewność, że dotrzesz do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą Twojej firmy. To nie ulotki czy billboardy, które docierają do wszystkich, czyli do nikogo. Co ważne, reklamy wyświetlają się w tak wielu miejscach, że na pewno dotrą do potencjalnych odbiorców. Tym samym system reklam może być wykorzystywany przez firmy działające w różnych branżach.
Płatne reklamy pomogą Ci pozyskać nowych klientów i zadbać o powrót tych, którzy już odwiedzili Twoją stronę – na każdym etapie rozwoju działalności.
Możemy jednak wymienić kilka sytuacji, w których inwestycja w płatne reklamy jest wręcz niezbędna:
- Uruchomiłeś nową stronę internetową/sklep internetowy i chcesz jak najszybciej pozyskać klientów,
- Ruch na Twojej stronie, a co za tym idzie wyniki sprzedażowe, stoją w miejscu,
- Uruchamiasz ograniczoną czasowo promocję,
- Chcesz wypromować nowy produkt/usługę,
- Chcesz wypromować landing page czy stronę typu one pager, które trudno jest wypozycjonować,
- Nie prowadzisz jeszcze tego typu działań.
Łączenie Google Ads z innymi działaniami reklamowymi – korzyści
Marketing internetowy stwarza wiele możliwości. Nie możesz mieć żadnych wątpliwości co do tego, że warto wspierać płatne reklamy innymi kanałami. Zwłaszcza takimi, jak: pozycjonowanie stron, content marketing, social media marketing czy Facebook Ads.
Najlepiej działa bowiem efekt synergii:
- Na Twoją stronę będą trafiać klienci z różnych źródeł, a więc maksymalnie wzrośnie ich liczba. Tym samym zwiększysz sprzedaż online w swoim sklepie,
- Dotrzesz do przedstawicieli różnych grup docelowych, dzięki wykorzystaniu różnych kanałów marketingowych,
- Ułatwisz klientom, którzy dowiedzieli się o Twojej stronie dzięki Google Ads, jej ponowne odnalezienie – np. dzięki pozycjonowaniu.
- Zapewnisz ich o wiarygodności swojej marki i zbudujesz jej wizerunek – np. dzięki content marketingowi czy aktywności w mediach społecznościowych.
Google Ads – różnice i przewagi nad pozycjonowaniem
Wielu klientów pyta nas o to, czy powinni się zdecydować na pozycjonowanie, czy postawić raczej na reklamy. Odpowiadamy zawsze, że najlepszą decyzją będzie wykorzystanie obu tych kanałów.
Tylko ich połączenie pozwoli Ci na zmaksymalizować korzyści, a tym samym dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Twoja strona będzie pojawiać się w końcu w wynikach organicznych, linkach sponsorowanych, mapach czy reklamach produktowych.
Wykorzystanie Google Ads i SEO zwiększy również ruch na Twojej stronie. Dzięki temu będą ją odwiedzać klienci, którzy dowiedzieli się o niej z dwóch różnych źródeł. Warto jednak zdawać sobie sprawę z różnic między tymi kanałami.
Google Ads:
- Efekty pojawiają się natychmiast. Musisz jednak liczyć się z tym, że są one widoczne tylko w trakcie trwania kampanii,
- Możesz prezentować swoją ofertę w wielu miejscach: wyszukiwarkach, ogromnej liczbie stron internetowych, YouTube czy poczcie Gmail,
- Poza kosztem obsługi kampanii, wymagają dodatkowego budżetu (opłata za kliknięcie czy wyświetlenie).
Pozycjonowanie:
- Na efekty trzeba czekać długo (wynika to z działania algorytmów), jednak są one długotrwałe,
- Docierasz za jego pośrednictwem tylko do użytkowników wyszukiwarek,
- Zyskujesz darmowy ruch na stronę, ale musisz liczyć się z wynagrodzeniem specjalistów czy kosztem publikacji sponsorowanych.
Raportowanie i mierzenie efektów
Czy wiesz, jaki jest klucz do sukcesu w Google Ads? Jest nim ciągła optymalizacja i analiza zachowań internautów. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie zaawansowana analityka i mierzenie efektów, która wymaga dobrej znajomości systemu, jak i narzędzi analitycznych, czyli przede wszystkim Google Analytics.
Śledzenie wyników generowanych przez konkretne kampanie pozwala opracować najbardziej skuteczne strategie dotyczące ich kierowania, a także zwiększyć ich efektywność, a dzięki temu lepiej zarządzać budżetem.
Najczęściej zadawane pytania
W przypadku prowadzenia kampanii na koncie Performance Media otrzymasz dostęp do Panelu Klienta, za pomocą którego możesz sprawdzać bieżące statystyki kampanii.
Nie mam konta Google Ads? Kto je zakłada?
Istnieje możliwość prowadzenia kampanii na naszym koncie. Wówczas to my zakładamy konto i rozliczamy się bezpośrednio z Google. Jeżeli prowadzimy kampanię na Twoim koncie, Ty odpowiadasz za jego założenie i prawidłową konfigurację.
Czy pracując na swoim koncie Google Ads dostanę od Google fakturę VAT?
Tak. Zachowujesz pełny dostęp do swojego konta i wszystkich faktur.
Jak wygląda struktura konta?
Google Ads składa się z trzech nadrzędnych elementów, czyli: konta, kampanii i grup reklam.
- Konto jest powiązane z adresem e-mail, hasłem i informacjami rozliczeniowymi.
- Kampanie mają własny budżet oraz ustawienia, które określają szczegóły dotyczące wyświetlania reklam.
- Grupy reklam zawierają zestaw podobnych reklam i słów kluczowych.
Na jak długo zawierana jest współpraca?
Zawsze ustalamy tę kwestię indywidualnie. Skontaktuj się z nami, a na pewno uzgodnimy optymalny czas trwania współpracy.
Czy będę miał dedykowanego opiekuna?
Tak. Dedykowany opiekun będzie do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku – skontaktujesz się z nim telefonicznie lub mailowo – jak Ci wygodnie.
Jaki model rozliczeń mogę wybrać?
Są to kwestie ustalane indywidualnie. Najpopularniejszym modelem rozliczeń jest procentowy koszt obsługi, w zależności od całościowego budżetu miesięcznego klienta.
Efekty pojawiają się w błyskawicznym tempie. Możesz się ich spodziewać już w pierwszym dniu od uruchomienia kampanii. Optymalne rezultaty pojawią się jednak po upływie dłuższego czasu – gdy kampanie zostaną idealnie zoptymalizowane.
Skuteczność kampanii to subiektywne pojęcie, które zależy od obranego przez Ciebie celu. W jej ocenie na pewno pomocne będą jednak takie wskaźniki jak CTR, współczynnik konwersji, ROAS czy ruch na Twojej stronie.
Jest to kwestia ustalana indywidualnie. Dopasujemy raporty do Twoich potrzeb – są one „szyte na miarę”.
Tak. Google Adwords to po prostu stara nazwa płatnych reklam, którą zastąpiło określenie Google Ads.
Nasi specjaliści każdego dnia analizują efekty poszczególnych kampanii i w razie potrzeby jak najszybciej wprowadzają niezbędne optymalizacje.
Nie. Są branże, które zgodnie z polityką Google nie mogą korzystać z płatnych reklam. Dotyczy to stron oferujących np. podróbki produktów, alkohol czy działających w branży bukmacherskiej. Zdecydowana większość witryn internetowych może jednak korzystać z potencjału Google Ads.
Stawki reklam są uzależnione od wielu czynników. Istnieje dużo kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy przygotowaniu oferty dla naszego klienta, w tym: branża, cel kampanii, konkurencyjność, sezonowość, lokalizacja, typy prowadzonych działań.
Nie możemy więc ustalić jednego cennika – zachęcamy do kontaktu, a przedstawimy ofertę dla Ciebie.
Na reklamę możesz wydać zarówno 1 000 zł jak i 10 000 zł. Wszystko zależy od tego, jak duże efekty chcesz osiągać. Musisz mieć jednak na uwadze, że konieczne jest dostosowanie Twoich stawek reklamowych do stawek dyktowanych przez konkurencję.
Google Ads to reklamy, podczas gdy SEO to wszelkie działania na Twojej stronie oraz poza nią, które mają sprawić, aby Twoja strona na stałe wyświetlała się na najwyższych pozycjach na określone słowa kluczowe w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na efekty pozycjonowania trzeba pracować zatem znacznie dłużej, są one jednak długotrwałe. Z kolei rezultaty reklam Google Ads są widoczne natychmiast.
To wskaźnik, którego definicja brzmi następująco: „Wynik jakości to oszacowanie jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Reklamy o wyższej jakości mogą zapewnić niższe ceny i lepsze pozycje reklam”. Wskaźnik ten informuje Cię więc o jakości Twoich treści reklamowych, a dokładnie – ich dopasowaniu do frazy oraz preferencji użytkowników.
Jak najbardziej. Dzięki targetowaniu reklam ze względu na lokalizację, możesz dotrzeć do nowych klientów przebywających w konkretnym regionie. Co więcej, możliwe jest również wykorzystanie możliwości systemu w Mapach Google.
Wszystko zależy od rodzaju reklamy. Jeżeli jest to reklama tekstowa wyświetli się ona nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania lub pod nimi. Jeżeli produktowa, nad organicznymi wynikami wyszukiwania, ale również w innych miejscach takich jak: prawa kolumna czy zakładka „Zakupy”.
Pierwszym krokiem powinna być skrupulatna analiza i odnalezienie przyczyny złych efektów. W zależności od problemu, skuteczność reklamy w Google Ads może poprawić:
- Optymalizacja stawki,
- Zmiana targetowania,
- Zmiana typu reklamy,
- Dodanie słów wykluczających,
- Zmiana treści reklamowych,
- i wiele innych 🙂
Google dba o zachowanie jak najwyższych standardów w reklamach. Ma to utrzymać zaufanie konsumentów oraz maksymalizować efektywność całego systemu. Nie skorzystasz więc z dobrodziejstw Google Ads, jeżeli jesteś przedstawicielem jednej z poniższych branż lub sprzedajesz wymienione produkty:
- Alkohol (produkty alkoholowe, ale także np. ośrodki leczenia uzależnień),
- Branża medyczna (preparaty z obecnością efedryny w składzie lub gonadotropiną kosmówkową, preparaty ziołowe, zawierające substancję czynną, a także produkty z melatoniną lub hormonem DHEA). W Polsce możesz reklamować tylko preparaty bez recepty,
- Branża bukmacherska,
- Podróbki produktów,
- Kredyty i pożyczki,
- Branża erotyczna,
- Produkty z CBD.