Przejdź do treści

Kampanie Google Zakupy – wykorzystaj reklamę Google Shopping PLA w swoim sklepie internetowym!

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy to złożony ekosystem, do którego potencjalny klient trafia, dzięki przemyślanym kampaniom reklamowym. W dzisiejszym artykule szerzej omówimy, czym jest Google Shopping i jak korzystać z reklamy Google Zakupy.

Standardowy marketing w wyszukiwarce Google – linki sponsorowane czy pozycjonowanie SEO – to tylko jedne z wielu elementów strategii, które pomogą podbić rynek e-commerce. System reklamowy Google Ads udostępnia reklamodawcom szereg zaawansowanych rozwiązań – wśród nich wiele dedykowanych jest stricte dla właścicieli sklepów internetowych. Do takich narzędzi należy również Google Shopping.

Reklama Google Zakupy pozwala wyświetlać użytkownikom atrakcyjne wizualnie zdjęcia produktów u góry wyników wyszukiwania. Jeśli potencjalny klient kliknie kreację reklamową, to zostanie przekierowany na landing page lub stronę produktu w sklepie internetowym reklamodawcy. Kampanie produktowe to jedne z najbardziej efektywnych kanałów pozyskiwania potencjalnych klientów e-commerce.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Co to jest i jak działa Google Shopping PLA?

Już na wstępie pokrótce omówiliśmy, co to jest Google Shopping. Usługa Zakupy Google wyświetla użytkownikom reklamy produktowe dopasowane do ich wcześniejszych intencji wyszukiwania. Jeżeli potencjalny klient poszukiwał wcześniej eleganckiego smartwatcha do biegania, to najbardziej dopasowanymi wynikami będą oczywiście zdjęcia takich produktów – fotografie zegarków biegowych wraz z cenami, nazwami oraz linkiem do sklepu internetowego.

Google Shopping w wynikach wyszukiwania
Google Shopping w wynikach wyszukiwania

Właśnie tak w dużym uproszczeniu działa platforma Zakupy Google. Warto pamiętać, że użytkownik może zobaczyć u góry wyników wyszukiwania moduł Google Shopping, w którym będą się wyświetlać produkty z różnych sklepów internetowych. Usługa może zatem posłużyć również jako praktyczna porównywarka cen. To ważna informacja dla reklamodawców, którzy muszą mieć świadomość wyświetlania się bezpośrednio obok konkurencji.

Gdzie wyświetlają się reklamy zakupowe Google Ads?

Podobnie jak inne rozwiązania marketingowe platformy Google, kampanie produktowe umożliwiają wyświetlanie Twojej oferty w rozmaitych umiejscowieniach. Gdzie są wyświetlane reklamy zakupowe Google Ads?

  • Na stronie wyników wyszukiwania – skrócony feed produktowy w formie banera reklamowego jest wyświetlany na samej górze wyników Google. Użytkownicy mogą go zobaczyć nad wynikami organicznymi i płatnymi linkami sponsorowanymi.
  • Na karcie usługi Zakupy Google – od niedawna użytkownicy mogą skorzystać z kolejnej usługi dedykowanej dla e-commerce i osób poszukujących konkretnych towarów. Do skorzystania z niej konieczna jest integracja sklepu z Google Merchant Center.
  • W sekcji graficznego wyszukiwania Google – wyszukiwanie z użyciem konkretnych zapytań czy grafik stało się popularne wśród internautów. Zauważyli to twórcy wyszukiwarki, dając możliwość wyszukiwania i reklamowania produktów w sekcji Grafika Google.
  • W sieci reklamowej Google Display Network – reklamodawcy mogą również skorzystać z możliwości reklamowania swoich produktów w sieci składającej się z serwisu YouTube, poczty Gmail oraz reklam Google Discovery.
  • Na witrynach partnerów sieci GDN – ostatnim wartym wspomnienia umiejscowieniem są witryny należące do sieci Google Display Network, znane również jako AdSense.

Wieloletnie doświadczenia naszych specjalistów pokazują, jak ważna jest dywersyfikacja marketingu internetowego. Google Shopping Ads pomaga nam reklamować sklep w różnych miejscach, a także na rozmaitych urządzeniach, pozwalając dotrzeć do nowych grup klientów.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jakie zalety ma kampania produktowa w Google i dla kogo jest przeznaczona?

System reklam Google Ads pomoże Ci w skutecznej promocji sklepu. Efekty działania kampanii doceniają zarówno właściciele małych sklepów internetowych, jak i menadżerowie e-commerce działających w wielu marketplace oraz stacjonarnie. Jakie korzyści niesie za sobą kampania produktowa w Google Shopping?

  • Elastyczny budżet – dowolność w określaniu kwoty przeznaczonej na prowadzenie kampanii Google Shopping to jedna z głównych zalet tego narzędzia, przeznaczonego do reklamy produktów w sklepach e-commerce.
  • Niskie koszty – reklamy w Google Zakupy mogą być emitowane już przy stosunkowo niewielkich budżetach. Niski próg wejścia sprawia, że mogą z nich korzystać właściciele sklepów na każdym etapie rozwoju biznesu – również na początku drogi.
  • Wzrost konwersji – skrócenie ścieżki zakupowej klienta przyczynia się również do zwiększenia liczby sfinalizowanych transakcji. W połączeniu z optymalizacją SXO usługa Google Shopping pomaga poprawić współczynnik konwersji.
  • Nowi klienci – korzystając z Google Shopping, możesz dotrzeć do całkowicie nowych grup odbiorców o odmiennych zachowaniach zakupowych. Reklama stanowi doskonałe uzupełnienie kampanii Facebook Ads czy Influencer Marketingu.
  • Natychmiastowe efekty – zaawansowane algorytmy Google, wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, pomagają w osiągnięciu szybkich efektów. Wzrost sprzedaży można odnotować już w pierwszych tygodniach prowadzenia kampanii.
  • Doskonałe dopasowanie – nie musisz zajmować się dopasowywaniem feedu produktowego do konkretnych grup docelowych. Google samo zadba o to, by reklamować produkty tym klientom, którzy w danej chwili ich potrzebują.
  • Integracja z platformami e-commerce – szerokie możliwości automatyzacji oraz łatwej integracji Google Merchant Center z platformami Prestashop czy Magento sprawiają, że usługa stanowi doskonałe narzędzie dla nowoczesnego biznesu e-commerce.

Przedsiębiorcy korzystający z reklamy produktów w Google Shopping często odnotowują wyraźny wzrost sprzedaży już w pierwszych tygodniach prowadzenia zakupowych kampanii Google Ads. Wzrost ruchu na stronie sklepu przekłada się na poprawę konwersji, a co za tym idzie – zwiększenie przychodów z reklam CPC.

Jakie są rodzaje kampanii Google Shopping dla sklepów internetowych?

Wiesz już, jak działa Google Shopping oraz jakie korzyści wynikają z reklamy sklepu w tej usłudze. Poniżej omawiamy, jakie są rodzaje dostępnych kampanii.

Standardowa kampania PLA

Najczęściej reklamodawcy promują swój sklep z użyciem standardowej kampanii PLA w usłudze Zakupy Google Shopping. Jakie możliwości oferuje ten rodzaj reklamy produktowej w Google?

  • Segmentację grup reklam oraz wykluczenia fraz kluczowych.
  • Dostosowanie stawek do odbiorców, urządzeń czy list remarketingowych.
  • Optymalizacja dla docelowego ROAS i maksymalizacja liczby kliknięć.
  • Wykluczenia lub dostosowywanie lokalizacji.
  • Możliwość konfiguracji harmonogramu emisji i priorytetów kampanii.

Głównym atutem reklamy jest możliwość optymalizacji kampanii dla docelowego ROAS oraz maksymalizacji liczby przejść na stronę docelową. Jest ona zalecana, gdy nasze konto Google Ads jest nowe albo po prostu nie zebraliśmy wystarczającej ilości danych do uruchomienia kampanii inteligentnej. Warto dodać, że istnieje też możliwość samodzielnego ustalania stawek CPC.

Kampanie reklamowe Performance Max

Innowacyjnym rozwinięciem modelu standardowego jest kampania reklamowa Performance Max. Umożliwia ona efektywne osiąganie celów w jednej kampanii przy użyciu całego spektrum zasobów reklamowych systemu Google Ads.

Reklamy w kampanii Performance Max pomagają w pozyskiwaniu nowych konwersji za pomocą różnych kanałów. Kampanie są emitowane w sieci GDN, wyszukiwarce Google i sieci wyszukiwania, a także w serwisie YouTube, Google Maps, Gmail czy Google Discovery.

Istotą działania reklam Performance Max jest mechanizm inteligentnego określania stawek oraz optymalizacji budżetu. Ten rodzaj kampanii pozwala też czerpać korzyści z zaawansowanej automatyzacji tworzenia kreacji czy optymalizacji atrybucji i list odbiorców. Co zyskasz, korzystając z kampanii Performance Max?

  • Większą liczbę klientów dokonujących zakupu czy pożądanej konwersji.
  • Dotrzesz do wartościowych odbiorców, korzystając z optymalizacji CPC.
  • Zyskasz dostęp do szczegółowych statystyk na temat skuteczności czy trendów.

Kampanie Performance Max są doskonałym wyborem dla reklamodawców, którzy mają konkretne cele – zwiększenie liczby klientów czy podniesienie współczynnika konwersji. Pomagają zmaksymalizować efektywność reklam, dzięki inteligentnemu wykorzystaniu wszystkich zasobów reklamowych oferowanych przez system Google Ads.

Jak uruchomić kampanię w Google Zakupy z Google Merchant Center?

Dowiedzieliście się już, czym różni się kampania standardowa od inteligentnej oraz co można zyskać dzięki Zakupom Google i ich narzędziom marketingowym. Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak uruchomić kampanię w Google Zakupy.

Zarejestruj witrynę w Google Merchant Center

Zanim przejdziemy do emisji reklam, musimy zarejestrować witrynę w Google Merchant Center. Platforma umożliwia zarządzanie informacjami o asortymencie, które będą wyświetlane użytkownikom wyszukiwarki Google. Pełni ona rolę pośredniczącą pomiędzy Google Ads a sklepem. Google Merchant Center przy pomocy pliku produktowego, o którym piszemy dalej, pozwala Ci określić kolejność wyświetlanych produktów w Google.

Stwórz odpowiedni plik produktowy

Większość platform sklepowych opartych na Prestashop, Magento, WooCommerce czy Thirty Bees pozwala na wygenerowanie specjalnego pliku produktowego. Należy go przesłać do Google Merchant Center, a następnie połączyć z GMC właściwego konto reklam Google Ads. To właśnie zawartość tego pliku pomoże w określeniu, na jakie frazy kluczowe będą się wyświetlać emitowane przez nas reklamy Google Shopping Ads.

Twoja strona musi posiadać certyfikat SSL

Ile razy zdarzyło Ci się wpisać prawidłowy adres strony, poprzedzony https, i ujrzeć ostrzeżenie o niebezpieczeństwie? By tego uniknąć w sklepie internetowym, Twoja strona musi posiadać certyfikat SSL! Pamiętaj, że możesz wyświetlić swoją reklamę nawet najbardziej dopasowanej grupie odbiorców. Jeżeli jednak nie zadbasz o podstawowe aspekty, takie jak certyfikat SSL sklepu internetowego, to działania marketingowe nie przyniosą efektów.

Twoja kampania nie idzie?

Zajrzyj na bloga i dowiedz się czym jest audyt Google Ads i kiedy warto go zlecić

Ile kosztuje Google Shopping? Jak określić budżet reklamy produktowej w Google dla e-commerce?

Google Shopping jest rozliczane w modelu PPC (Pay Per Click). Oznacza to, iż jako reklamodawcy nie płacimy za sam fakt wyświetlania się reklam, lecz za realne kliknięcia potencjalnych klientów. Taki model znacząco zwiększa efektywność wykorzystania budżetu. Określając budżet na kampanię, warto wiedzieć, że Google Ads to system aukcyjny. W ustaleniu maksymalnych stawek w danej branży pomoże m.in. analiza konkurencji.

Niezależnie od tego czy Twój sklep dopiero raczkuje, czy wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, możesz wykorzystać możliwości, jakie daje zakładka Google Zakupy. Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci wykorzystać moc reklam zakupowych i przyciągnąć do sklepu internetowego nowych klientów.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes