Z Facebooka korzysta codziennie 14 milionów Polaków. Zaprezentuj firmę i zaproś klientów na swoją stronę internetową, przypomnij im o ostatniej wizycie za pomocą remarketingu i zachęć do zakupu! W ramach systemu reklamowego Facebook Ads masz możliwość docierania do klientów na platformach Facebook, Instagram, Messenger oraz w sieci reklamowej Audience Network.
Co to jest Facebook Ads?
Facebook Ads to system reklamowy, dzięki któremu możemy wyświetlać treści reklamowe precyzyjnie wybranym grupom odbiorców.
Dlaczego reklama na Facebooku jest tak skuteczna? Jako użytkownicy największego portalu społecznościowego na świecie udostępniamy bardzo wiele informacji, zaczynając od danych demograficznych, poprzez informację o tym co nas interesuje (obejrzenie video, przewinięcie karuzeli, obserwowanie fanpage, etc.), skończywszy na danych o profilach odwiedzanych stron internetowych, na których jest zainstalowane narzędzie analityczne Pixel FB.
Jako reklamodawcy możemy korzystać zarówno z targetowania po zainteresowaniach, zachowaniach czy stanowiskach zawodowych, jak również tworzyć grupy niestandardowe, dzięki którym możemy się odwoływać do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową (remarketing) czy też zobaczyły zdefiniowany % naszego video. Z kolei na bazie grup niestandardowych możemy tworzyć tzw. Lookalike’i, czyli grupy podobne do osób z grupy wyjściowej (np. Lookalike z osób, które zakupiły nasz produkt w ciągu 7 dni).
Reklama może być wyświetlana jednocześnie na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz sieci Audience Network, dzięki czemu mamy możliwość zwiększyć zasięg naszych reklam oraz obniżyć koszty ich wyświetleń. Reklama może się pojawiać zarówno w newsfeedzie i relacjach, jak również innych umiejscowieniach, które są dostępne dla danego celu reklamowego, np. skrzynka odbiorcza Messengera czy prawa kolumna na Facebooku dla reklam na komputerach.
Jak działa reklama na Facebooku?
Facebook Ads to system aukcyjny, w którym wybierane są najlepsze reklamy na bazie oferty i wyników reklamy. Jako agencja na podstawie briefu przygotowujemy strategię obecności marki w Social Media szytą na miarę, która następnie po akceptacji jest wdrażana w życie. Kampanie stawiamy oraz optymalizujemy w Menedżerze reklam Facebooka, w którym podejmujemy decyzje m.in. na temat wyboru celu reklamowego, targetowania, umiejscowień, optymalizacji, czy wreszcie formatu reklamy i kreacji.
Co zyskujesz dzięki reklamie na Facebooku?
Reklama na Facebooku pozwala nie tylko na zwiększenie świadomości Twojej marki za pomocą kampanii zasięgowych, ale również na generowanie ruchu na stronę internetową oraz sprzedaż. Marketing na Facebooku sprawdza się także w przypadku pozyskiwania kontaktów oraz inicjowania wartościowych relacji biznesowych na Messengerze. Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie kompleksową strategię widoczności na platformach Facebooka!

Precyzyjne targetowanie
Szukasz wakacyjnej wycieczki? Myślisz o remoncie mieszkania? Każdego dnia jako konsumenci zostawiamy miliardy sygnałów, które umożliwiają reklamodawcom precyzyjne docieranie do potencjalnych klientów. Znamy specyfikę grup odbiorców i wiemy jak kierować Twoją reklamę, aby przyniosła Ci jak największy zwrot z inwestycji.
Facebook Ads to nie tylko… Facebook
Kiedy budzisz się rano włączasz najpierw Facebooka czy Instagrama? A może wolisz sprawdzić, kto napisał do Ciebie na Messengerze? Każdy użytkownik ma inne cyfrowe przyzwyczajenia, dlatego tylko pokazując się na wszystkich platformach (również w sieci reklamowej Audience Network) zwiększasz szansę na dotarcie do swoich klientów!
Uzupełnienie innych działań marketingowych
Prowadzisz kampanię Google Ads? Inwestujesz w optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek? Masz duży ruch na stronie internetowej? Jeśli odpowiedzi są twierdzące, Facebook jest naturalnym uzupełnieniem działań on line, który pozwoli na maksymalizację Twoich zysków!
Sztuczna inteligencja
Uczenie maszynowe oraz sztuczna inteligencja są coraz bardziej teraźniejszością. Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami systemu reklamowego i wierzymy, że najlepsze rezultaty przynosi synergia nowych technologii z tradycyjnym myśleniem strategicznym.
Skuteczne kreacje
Mówi się, że codziennie przeglądamy w social media tyle treści, ile ma Statua Wolności.
Wiemy jak przykuć uwagę Twojego klienta. Wiemy, które kreacje są skuteczne.
Wiemy wreszcie, który format reklamowy będzie odpowiedni do celu reklamowego oraz biznesowego, który chcesz osiągnąć.
Dla kogo są kampanie na Facebooku?
Panuje obiegowa opinia, że reklamy na Facebooku lepiej sprawdzają się w biznesach B2C. Z naszego doświadczenia wynika, że również firmy kierujące swoją ofertę do innych firm (B2B) odnoszą korzyści biznesowe z inwestycji w Facebook Ads. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zwiększyć ruch na stronie, pozyskiwać nowych klientów czy też zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie, system reklamowy Facebooka odpowiada na wszystkie te potrzeby.
Reklama lokalna Facebook Ads
Prowadzisz lokalny biznes? Facebook daje możliwość precyzyjnego docierania do Twoich klientów w określonym promieniu, np. Kraków + 15 km, Rynek Starego Miasta + 3 km. W tym segmencie dobrze sprawdzą się kampanie zasięgowe, dzięki którym dotrzesz z komunikatem do jak największej grupy osób czy też kampanie z celem reklamowym Wiadomości. Twoi klienci na pewno docenią, że sprawnie odpowiadasz na ich pytania oraz komunikujesz się za pośrednictwem Messengera.
Cennik reklamy
W przypadku kampanii płatnych na Facebooku nie mamy gotowego cennika. W Performance Media wierzymy, że najlepsze rezultaty przynosi indywidualne podejście do każdego klienta. Inne potrzeby będzie miał biznes lokalny, inne – firma działająca na terenie całego kraju, jeszcze inne z kolei sklep internetowy. Dodatkowo zdajemy sobie sprawę, że firmy, które zgłaszają się do nas po wsparcie marketingowe są na różnym etapie, część dopiero zaczyna swoją przygodę z on line’em, inni obecni są na rynku od wielu lat i mają ugruntowaną pozycję. Każdy siłą rzeczy będzie potrzebował trochę innych rozwiązań.
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Czas trwania kampanii zależy od potrzeb danego klienta. Rekomendujemy, aby współpraca z agencją trwała minimum 6 miesięcy. W tym czasie mamy możliwość weryfikacji przyjętej strategii oraz przetestowania różnych rozwiązań reklamowych. Uśredniając, pierwsze efekty naszej pracy widoczne są najczęściej między 2. a 3. miesiącem współpracy.
Facebook dzieli kampanie na 3 główne etapy:
- Świadomość (w ramach tego segmentu możemy tworzyć kampanie wizerunkowe na Rozpoznawalność marki oraz Zasięg)
- Działania (w tej części możemy m.in. budować kampanie na Ruch, Pozyskiwanie kontaktów czy wreszcie – inicjować konwersacje w Messengerze)
- Konwersja (w ramach tego segmentu sklepy internetowe mogą tworzyć kampanie nastawione stricte na sprzedaż: Konwersje oraz Sprzedaż z katalogu)
- Możliwość docierania do klientów na każdym etapie lejka zakupowego
- Możliwość precyzyjnego targetowania
- Możliwość korzystania z systemu reklamowego obejmującej platformy: Facebook, Instagram, Messenger, Sieć reklamowa Audience Network
- Doskonałe uzupełnienie innych działań marketingowych (SEO, Google Ads), jak również kanał, który może przynosić efekty samodzielnie
Efekty prowadzonych działań mierzymy w raportach Menedżera reklam, wspierając się często dodatkowymi narzędziami wbudowanymi w Menedżera firmy, takimi jak Facebook Analytics oraz Facebook Attribution. Mierzenie wpływu reklam na Facebooku na odwiedzenie strony www, wyświetlenie karty produktu czy zakup możliwe są dzięki narzędziu jakim jest Pixel FB.