Przejdź do treści

Rodzaje reklam na Facebook Ads – jak je wykorzystać w skutecznej kampanii?

Kampanie reklamowe na Facebooku pomagają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zaprezentować ofertę Twojej firmy w atrakcyjny sposób. Zobacz, jak wykorzystać dostępne rodzaje reklam na Facebooku, by skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej!

Ciągły rozwój firmy w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym wymaga od przedsiębiorców testowania i stosowania wielu form promocji. Sama obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych nie wystarczy. Bezpłatne działania organiczne w Social Media musisz wspierać płatnymi kampaniami reklamowymi. Poznaj dostępne rodzaje reklamy i zobacz, które z nich wybrać do promocji Twojego biznesu w sieci!

Nowe cele reklam na Facebooku i Instagramie

Zanim omówimy dostępne formaty reklam w Facebook Ads i Instagram Ads sprawdzimy, jakie cele reklamowe możesz wybrać podczas konfiguracji kampanii Meta Ads. Dawniej reklamodawcy mogli wybrać spośród 11 celów w 3 sekcjach – świadomość, działania oraz konwersja. Obecnie możesz zobaczyć nowe cele podzielone na 6 kategorii.

  1. Rozpoznawalność – dedykowany do promocji nowych produktów i usług oraz ogólne budowania świadomości marki.
  2. Ruch – cel wspierający pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie internetowej. Doskonale uzupełnia generowanie trafficu poprzez pozycjonowanie.
  3. Aktywność – reklamy w tej kategorii mają dotrzeć do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem wykonają określoną interakcję z postem.
  4. Kontakty – kampanie z tej kategorii to idealny wybór dla przedsiębiorców, którzy chcą pozyskiwać kontakty oraz generować leady dla swojego biznesu.
  5. Promocja aplikacji – wyspecjalizowany cel, dedykowany do promowania instalacji oprogramowania oraz reklamy określonych funkcji w aplikacjach.
  6. Sprzedaż – cel dedykowany głównie branży e-commerce. Pomaga w podnoszeniu sprzedaży i współczynnika konwersji oraz średniej wartości koszyka zakupowego.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Wspomniany podział został wprowadzony przez platformę Meta w 2022 roku. Jeżeli szukasz sprawdzonych informacji na temat starych oraz nowych celów reklamowych, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł zatytułowany „Cele reklamowe na Facebooku – jakie wybrać, aby reklama była skuteczna?”.

Reklama w formie obrazu

Jednym z podstawowych formatów reklamowych na Facebooku jest reklama w formie obrazu. Pojedyncza grafika wraz z nagłówkiem, tekstem i przyciskiem CTA to najprostszy format reklamy na Facebooku. Poniżej kilka wskazówek, jak podnieść jego skuteczność.

  • Spójność – kreacja graficzna musi być spójna z identyfikacją wizualną marki.
  • Logo – umieść logo, ale pamiętaj, że zwykle nie ono powinno być kluczowe.
  • Less is more – nie przytłaczaj odbiorcy dużą liczbą zróżnicowanych elementów.
  • Call to action – stwórz krótkie, chwytliwe CTA, nawiązujące do celu reklamy.
  • Ruch mobilny – dopasuj grafikę do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych.
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Pamiętaj, że kreacja powinna być dopasowana do grupy docelowej, atrakcyjna i zachęcająca do zainteresowania się przez użytkownika przekazem marketingowym w gąszczu wielu innych komunikatów.

Kiedy ta forma reklamy sprawdzi się najlepiej?

Tworzenie reklamy w formie pojedynczej grafiki to doskonała opcja, jeżeli chcesz w prosty sposób zaprezentować wygląd swojego produktu. To również idealne rozwiązanie, gdy zależy Ci na szybkim przygotowaniu kreacji do reklamy usług lub budowania świadomości marki.

Jako że format jest najmniej skomplikowanym rodzajem kampanii na Facebooku, będzie dobrym wyborem dla początkujących osób, które chcą samodzielnie uruchomić reklamę i przygotować kreację.

Reklama wideo

Materiały video uchodzą za jedne z najbardziej angażujących i najlepiej konwertujących rodzajów reklamy. Facebook Ads umożliwia uruchomienie reklamy wideo z użyciem plików o rozmiarze do 4 GB oraz długości filmu od jednej sekundy do 4 godzin. W zależności od potrzeb do swojego video możesz dodać napisy oraz dźwięki, które często podnoszą atrakcyjność komunikatu.

Nasze doświadczenia pokazują, że w przypadku reklam filmowych najlepsze efekty uzyskasz, przygotowując atrakcyjne, przyciągające uwagę video o długości od 10 do 15 sekund. Użytkownicy urządzeń mobilnych lubią wyświetlać filmy na pełnym ekranie, dlatego decydując się na uruchomienie reklamy wideo, pamiętaj o zaletach nagrywania materiału w orientacji pionowej (stosunek boków 4:5).

Kiedy reklama w formie wideo będzie dobrym rozwiązaniem?

Reklama video na Facebooku to połączenie warstwy wizualnej z możliwością dynamicznego zaprezentowania produktu, usługi czy unikatowych cech marki. Jeżeli chcesz w jednej reklamie przedstawić odbiorcom wygląd produktu, jego osadzenie w kontekście, przykład zastosowania, a sam przekaz urozmaicić wezwaniem do działania, to film będzie doskonałym pomysłem – niezależnie od branży, w której działa Twój biznes.

Reklama z karuzelą obrazów (pokaz slajdów)

Facebook Ads oferuje również możliwość uruchomienia reklamy z karuzelą obrazów (tzw. pokaz slajdów) lub filmów. Ten format reklamowy pozwoli Ci na dodanie od 2 do 10 obrazów, które użytkownik może przesuwać palcem na ekranie telefonu albo klikając strzałki w wersji desktopowej Facebooka. Każdy element może zawierać oddzielną grafikę, tekst i link. Kliknięcie reklamy przenosi użytkownika do innej strony w zależności od wybranego kafelka.

Karuzela w Facebook Ads to także rewelacyjny format reklamy, która opowiada historię. Korzystając z możliwości umieszczenia wielu obrazów, możesz wykorzystać technikę storytellingu do zaprezentowania opowieści nawiązującej do Twojej marki, kategorii produktów czy konkretnego towaru lub usługi. Dodajmy, że obecnie format karuzelowy pozwala zarówno na publikowanie kreacji graficznych, jak i filmowych.

Kiedy warto wykorzystać karuzelę w kampanii Meta Ads?

Reklamę karuzelową na Facebooku oraz innych umiejscowieniach kampanii Meta Ads możesz wykorzystać do jednoczesnej prezentacji kilku usług lub produktów wraz z linkami do podstron ofertowych. Możesz także reklamować w ten sposób swoją markę, opowiadając historię – może to być również success story Twojego klienta. Karuzela na Facebooku pozwoli Ci także na atrakcyjne przedstawienie zalet oferowanego produktu lub usługi.

Reklama w formie kolekcji

Kolekcja to format, który może składać się z kilku elementów – grafiki, filmu czy materiału błyskawicznego (tzw. kanwa). Umożliwia reklamę wielu produktów. Kliknięcie kreacji reklamowej przenosi użytkownika do materiału błyskawicznego na pełnym ekranie, bez konieczności opuszczania Facebooka. Odbiorca może przeglądać w ten sposób nawet 50 produktów w obrębie jednej reklamy. Format jest dedykowany głównie do promocji towaru w sklepach internetowych.

Dodajmy, że algorytmy Facebooka same dopasowują kolejność produktów w reklamie, oceniając ich trafność i popularność oraz zachowania internautów. Dodatkowo nie ma ryzyka, że użytkownik zainteresuje się reklamowanym towarem, którego… Nie ma już w sklepie. System reklamowy Meta Ads zadba o to, by zaktualizować zestaw produktów i pobrać do niego nowy artykuł – wszystko w sposób w pełni automatyczny.

Kiedy warto uruchomić reklamę w formie kolekcji?

Oczywiście kolekcja to reklama idealna dla sklepów internetowych i firm prowadzących sprzedaż w internecie. Jest idealna, jeżeli zależy nam na efektywniejszym dotarciu do odbiorców (połączenie zalet reklamy obrazowej i video) na urządzeniach mobilnych. Kolekcja pomaga również w promocji szerokiego i zróżnicowanego asortymentu, dzięki możliwości dodania do niej nawet 50 różnych produktów.

Ostatni format reklamy to relacja – połącz Facebook Stories i Instagram Stories!

Ile razy zdarzyło Ci się wyświetlić Stories i zacząć przeglądać relacje udostępnione przez znajomych i ulubione marki, zamiast przewijać tablicę na Facebooku? Meta Stories to kolejny format, z którego możesz korzystać w systemie reklamowym Meta Ads – działa zarówno na Facebooku, jak i Instagramie czy aplikacji Messenger. Pamiętaj jednak, że jest dedykowany głównie użytkownikom smartfonów, stąd rekomendowane są pionowe wideo i grafiki.

Jeżeli chcesz, by Twój materiał był wyświetlany na każdej z wymienionych platform społecznościowych, to musisz zachować kilka parametrów.

  • Współczynnik proporcji – zalecamy pionowy 9:16 (opcjonalnie 1,91:1).
  • Czas trwania – od 6 do 15 sekund (rekomendujemy ok. 10 sekund).
  • Rozmiar pliku – 30 MB dla obrazu oraz 4 GB dla wideo.

Obraz powinniśmy zapisać w formacie PNG lub JPG, natomiast wideo wyeksportować do pliku MP4 albo MOV.

Kiedy stosować reklamę na Stories?

Ten rodzaj reklamy warto stosować szczególnie, jeżeli posiadamy konta na Facebooku oraz w aplikacji IG, a nasi użytkownicy kontaktują się z nami przy użyciu Messengera. Jeżeli Twoi klienci chętnie reagują na publikowane przez Ciebie Stories, to nic nie stoi na przeszkodzie, by z ich pomocą dotrzeć do nowych odbiorców. Pamiętaj, że wiele użytkowników zaczyna przeglądanie mediów społecznościowych platformy Meta właśnie od wyświetlania Relacji.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Reklamy na Facebook Ads – kiedy warto korzystać?

Znasz już rodzaje reklamy na Facebooku i wiesz, czym się różnią oraz kiedy warto stosować poszczególne z nich. Zastanówmy się teraz, kiedy w ogóle warto korzystać z Facebook Ads?

  • Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów.
  • Jeśli otwierasz nowy biznes lub wypuszczasz na rynek nowy produkt.
  • Jeśli chcesz zyskać nowe kanały dotarcia do klientów.
  • Jeśli Twoja sprzedaż jest sezonowa.
  • Jeśli grono Twoich odbiorców jest dosyć wąskie.

W kolejnych akapitach szerzej omówimy, kiedy warto wykorzystać potencjał kampanii sponsorowanych Facebook Ads.

Chcesz dotrzeć do nowych klientów

Reklama Facebook Ads to idealne rozwiązanie, jeżeli zależy Ci na promocji swojej firmy i dotarciu do nowego grona odbiorców. Dzięki zaawansowanym możliwościom targetowania oraz testowania rozmaitych kreacji reklamy, zyskujesz narzędzie, umożliwiające precyzyjne dotarcie do wybranej grupy potencjalnych klientów. Jednocześnie możesz korzystać z rozmaitych opcji reklamowych łączących tekst, grafikę, wideo oraz kierowanie na stronę.

Zasięgowe reklamy na Facebooku to doskonały sposób na budowanie świadomości marki w umysłach nowych klientów. Jeżeli Twoja firma działa już od dłuższego czasu na rynku, a Twoja społeczność w Social Media jest zaangażowana, to dodatkowo podnosi social proof marki. Nowi klienci, którzy zobaczą najpierw Twoją reklamę, a potem aktywną społeczność i pozytywne opinie z pewnością zainteresują się ofertą.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Otwierasz nowy biznes

Planujesz otworzyć nowy biznes? A może chcesz wprowadzić na rynek całkowicie nowy produkt lub usługę, które trafią do zupełnie nowego grona klientów? Korzystając z płatnej reklamy na Facebooku, możesz z powodzeniem promować produkty i usługi nawet, jeżeli Twoja firma powstała przed kilkoma dniami. Dobrze zaprojektowany lejek marketingowy sprawi, że kampanie Meta Ads zaowocują szybkim pozyskaniem pierwszych klientów.

Pamiętaj jednak, że nie od razu warto celować w kampanie stricte sprzedażowe. Najpierw zadbaj o zbudowanie świadomości marki i zdobycie pierwszych obserwujących. W kolejnych etapach uruchom reklamy pozyskujące wartościowy ruch na stronę i zachęcające klientów do podjęcia decyzji zakupowej. Nachalna sprzedaż nigdy nie powinna być Twoim głównym narzędziem – najpierw zbuduj zasięg i zaufanie, potem skup się na konwersjach.

Wspierasz inne kampanie

Twoja strategia marketingowa uwzględnia pozycjonowanie SEO w wyszukiwarce Google? Masz newsletter i regularnie wysyłasz maile do klientów? A może prowadzisz już działania organiczne w mediach społecznościowych? To świetnie się składa, bo Facebook Ads pomoże Ci w podniesieniu efektywności działań!

Dostępne cele kampanii pomogą Ci w pozyskaniu wartościowego ruchu na stronę internetową. Z ich użyciem możesz także generować leady sprzedażowe i pozyskiwać nowych subskrybentów swojego newslettera poprzez formularz na Facebooku. Oczywiście działania płatne to również doskonałe uzupełnienie organicznego marketingu w mediach społecznościowych.

Prowadzisz sprzedaż sezonową

Reklamowanie się na Facebooku to również idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy działają w branżach cechujących się sezonowością. Jeżeli prowadzisz sprzedaż sezonową, to możesz w ten sposób zakomunikować, że sezon na zakupy Twoich produktów lub korzystanie z usług Twojego biznesu właśnie się zaczął. Działania warto podjąć z wyprzedzeniem. W ocenie trendów zakupowych może Ci pomóc analityka dostępna w Google Trends.

Masz wąskie grono odbiorców swoich produktów i usług

Twoje grono odbiorców jest wąskie? Osoby, które kupiły już Twoje produkty czy skorzystały z usług firmy, obserwują Cię na Facebooku, ale sprzedaż stoi w miejscu? Zareklamuj się z użyciem Facebook Ads i rozszerz grono swoich klientów!

Kampanie sponsorowane na Facebooku to doskonały pomysł dla niszowych branż, które mają ograniczone grono potencjalnych klientów. Odpowiednie targetowanie w systemie Meta Ads z pewnością pomoże Ci dotrzeć do zainteresowanych osób.

Stwórz skuteczne kampanie na FB i realizuj swoje cele reklamowe!

Wiesz już, jak duży potencjał drzemie w narzędziach reklamowych Facebooka. Płatna reklama pomaga dotrzeć do grona nowych klientów, a dzięki remarketingowi, pomaga zacieśnić więzi z aktualnymi fanami Twojej marki. Podsumujmy najważniejsze informacje.

  • Rok 2022 przyniósł zmiany w systemie Meta Ads w zakresie celów kampanii. Obecnie mamy dostępne 6 celów: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji oraz sprzedaż. Opisaliśmy je dokładnie w innym artykule.
  • Facebook Ads udostępnia Ci szereg rozmaitych formatów umożliwiających reklamowanie Twoich produktów i usług: reklamę graficzną, wideo, karuzelę (pokaz slajdów), kolekcję z materiałem błyskawicznym oraz reklamę na Stories (tzw. Relacja).
  • Płatne działania marketingowe na Facebooku pomagają w promocji nowego biznesu i dotarciu do nowych klientów. Stanowią również dobre wsparcie innego rodzaju kampanii. Wspierają też sezonową sprzedaż produktów.

Jeżeli szukasz zaufanego partnera w prowadzeniu kampanii na Facebooku, to skontaktuj się z nami! W lumo.media pomagamy przedsiębiorcom z rozmaitych branż w zdobyciu nowych klientów, wykorzystując potencjał systemu Meta Ads.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes