Przejdź do treści

Prowadzenie Fanpage na Facebooku – od czego zależy cennik prowadzenia Social Media?

Profesjonalne prowadzenie Fanpage na Facebooku wymaga nie tylko poświęcenia czasu, lecz przede wszystkim sporej wiedzy. Z tego względu wielu właścicieli firm decyduje się powierzyć prowadzenie strony zewnętrznej agencji. Czy warto i ile kosztuje prowadzenie Facebooka?

Obecność marki w mediach społecznościowych pozwala dotrzeć do miliardów potencjalnych klientów na całym świecie. Dodajmy, że z samego Facebooka w naszym kraju korzystało w 2022 roku ok. 12,5 miliona aktywnych użytkowników. Ta liczba w połączeniu z możliwością ścisłego targetowania reklam Facebook Ads do określonej grupy docelowej powoduje, iż kompleksowa obsługa Social Media powinna być elementem Twojej strategii biznesowej!

Jakie korzyści daje prowadzenie Fanpage na Facebooku?

Prowadzenie firmowego Fanpage na Facebooku, podobnie jak profilu firmy w serwisie Instagram, niesie za sobą szereg korzyści dla nowoczesnego biznesu. Jakie są główne zalety prowadzenia fanpage na FB?

  • Wzrost rozpoznawalności i budowa świadomości marki.
  • Tworzenie stałego grona odbiorców i społeczności klientów swojej firmy.
  • Wzrost sprzedaży towarów i usług.
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
  • Dotarcie do nowych klientów, dzięki płatnym reklamom i profesjonalny remarketing.

W kolejnych akapitach przyjrzymy się szerzej korzyściom wynikającym z prowadzenia strony Fanpage na Facebooku i pokażemy, że stanowi ona obowiązkowy element strategii marketingowej Twojej marki.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Wzrost rozpoznawalności marki

Marketing w najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie to doskonały sposób na budowę wizerunku i rozpoznawalności marki w Social Media. Facebook to świetne miejsce na pokazanie bardziej „ludzkiej twarzy” Twojej działalności. Treści na Fanpage, w których występują członkowie Twojego zespołu czy klienci albo goście, pomagają skrócić dystans pomiędzy marką a internautami.

Stopniowe skupianie społeczności wokół marki na Facebooku to także doskonały sposób na budowanie tzw. Social Proof, czyli społecznego dowodu słuszności. Potencjalni klienci nieznający jeszcze Twojej firmy będą bardziej skłonni do zakupu, jeżeli na Fanpage zobaczą interesujące treści i aktywną społeczność. Pamiętaj też, że prowadząc działania w serwisie społecznościowym, możesz być mniej oficjalny, niż w służbowej korespondencji.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Stałe grono odbiorców i klientów

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie konta firmowego na Facebooku postaw na spójność i regularność. Ciekawe treści warto publikować systematycznie, zachęcając jednocześnie do interakcji użytkowników. W ten sposób możesz zbudować stałe grono odbiorców i klientów skupionych wokół Fanpage. Pamiętaj, że coraz częściej strona firmy na Facebooku staje się kolejnym kanałem obsługi klienta – łatwym w użyciu dla fanów Twojej marki.

Większa sprzedaż usług i towarów

Większa rozpoznawalność marki i zbudowany w ten sposób Social Proof wpływa pozytywnie na podniesienie sprzedaży towarów i usług. Oczywiście treści publikowane na Fanpage powinny być zróżnicowane – tak naprawdę posty typowo reklamowe powinny stanowić mniejszość. Komunikuj akcje promocyjne i konkursy, ale staraj się, by całość brzmiała naturalnie. Dawaj wartość – sprzedaż przyjdzie z czasem!

Dodatkowy ruch na stronę

Wielu specjalistów opiera strategię pozyskiwania ruchu na stronę internetową na dwóch filarach – pozycjonowaniu SEO oraz reklamie w sieci wyszukiwania Google. Okazuje się, że dodatkowy ruch w serwisie można zbudować również dzięki mediom społecznościowym. Wystarczy tworzyć angażujące posty z linkiem do strony albo udostępniać na Fanpage linki do artykułów z bloga, by zyskać nowe źródło ruchu na stronie.

Możliwość dotarcia do nowych odbiorców

Prowadzenie bezpłatnych działań w mediach społecznościowych to zaledwie ułamek potencjału, jaki oferują Social Media. Reklamowanie się na Facebooku pomaga dotrzeć do nowych odbiorców w sposób o wiele bardziej precyzyjny niż reklama w telewizji, radiu czy prasie. Dodajmy, że system reklamowy FB udostępnia reklamodawcom zarówno możliwość prowadzenia kampanii zasięgowych, jak i kierowania ruchu do witryny czy aplikacji.

Twój fanpage ma kiepskie zasięgi?

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Ile kosztuje prowadzenie Facebooka? Co wpływa na cennik agencji Social Media?

Wiesz już, że prowadzenie strony na Facebooku niesie za sobą szereg korzyści. Sprawdźmy teraz, ile kosztuje prowadzenie Fanpage oraz co wpływa na cennik działań agencyjnych!

Utworzenie Fangape

Pierwszym z kosztów, jakie należy uwzględnić, jest samo utworzenie Fanpage. Proces jest z pozoru prosty, jednak szkopuł tkwi w szczegółach! Odpowiednie skalowanie logo, stworzenie cover photo i opisów czy sama konfiguracja oraz przydzielenie stosownych uprawnień osobom obsługującym stronę to zadanie dla doświadczonego specjalisty. Można to zrobić samodzielnie z pomocą internetowych poradników, jednak wymaga to poświęcenia czasu.

Wielkość Fanpage i zaangażowanie użytkowników

Czynnikiem wpływającym na wycenę jest również wielkość Fanpage oraz aktualne zaangażowanie jego użytkowników – jeżeli mówimy o prowadzonej już stronie. Cena będzie zdecydowanie wyższa jeśli mamy do czynienia z miejscem prowadzonym bez spójnej strategii, gdzie publikacjami bardziej niż strategia i plan, rządziły przypadkowość i chwilowe pomysły.

Jednocześnie musimy pamiętać, że duży Fanpage, liczący kilkadziesiąt tysięcy aktywnych i zaangażowanych użytkowników może wymagać oddelegowania kilku dodatkowych osób do jego moderacji. Odpowiadanie na wiadomości i komentarze w szerszym zakresie, niż standardowe godziny biznesowe również ma wpływ na wyższą cenę obsługi mediów społecznościowych.

Projekty graficzne postów

Niebagatelny wpływ na cenę usług mają również projekty graficzne postów. W tym miejscu warto zaznaczyć, że wszystko zależy od profilu działalności i ustaleń pomiędzy agencją a firmą. Wiele podmiotów powierza agencyjnym specjalistom strategię oraz planowanie contentu, natomiast treści graficzne czy video są dostarczane przez samą firmę. Kluczem jest jakość grafik oraz ich spójność z identyfikacją wizualną marki.

Publikacja i częstotliwość publikacji postów

Im więcej treści – tekstów, filmów czy grafik – trzeba stworzyć, tym wyższa będzie wycena współpracy. Nie dajmy się jednak zwieść niektórym wycenom! Nie zawsze wysoka częstotliwość publikacji jest dobra. Często lepiej postawić na dobre, angażujące posty publikowane rzadziej, niż atakowanie odbiorców komunikatami kilka razy dziennie. Pamiętajmy też, że częste publikowanie może wpłynąć negatywnie na zasięgi kolejnych postów.

Obszerność tekstowa postów

Aspektem wpływającym na cenę będzie też oczywiście objętość tekstów w postach. Nie bójmy się publikacji dłuższych form tekstowych wzbogaconych atrakcyjną grafiką lub infografiką. Nasza grupa odbiorców to ludzie o rozmaitych upodobaniach, dlatego zdecydowanie powinniśmy przetestować dłuższe teksty, np. w formie posta poradnikowego czy skrótu newsów z branży.

Obsługa płatnych kampanii reklamowych

Trudno prowadzić skuteczną promocję marki na Facebooku bez emisji reklam. Obsługa płatnych promocji na platformie reklamowej Meta Ads to kolejny element uwzględniony w wycenie obecności biznesu w Social Media. Większość firm stawia na model rozliczenia łączący podstawę (stały koszt obsługi) oraz prowizję od budżetu reklamowego (zmienny koszt obsługi stanowiący zwykle 10-20% budżetu na reklamę).

Pamiętajmy, że dobrze stargetowana i zoptymalizowana kampania na Facebooku przyciągnie nowych odbiorców na nasz Fanpage czy stronę internetową. Dzięki wysokiej efektywności reklamy w Social Media dotrzemy do nowych klientów przy niskim koszcie jednostkowym (zwykle mówimy o rozliczeniu z kliknięcie, czyli modelu CPC).

Opracowanie strategii reklamowej

Dobra strategia to podstawa promocji w Social Media. Opracowanie strategii reklamowej to zwykle duży, ale zazwyczaj jednorazowy koszt, który poniesiemy na początku współpracy. Dzięki temu zyskamy pewność, że nasze reklamy będą kierowane do odpowiedniej grupy docelowej z użyciem dobrze dobranych sloganów reklamowych, kreacji graficznych czy rodzajów kampanii.

Branża i skala Twojego biznesu

Branża, a przede wszystkim skala działalności to kolejne czynniki wpływające na faktyczną cenę współpracy z agencją social mediową. Jeżeli jesteśmy obecni na wielu rynkach zagranicznych, to konieczne może być stworzenie wielu stron na Facebooku, gdzie publikowane treści będą dopasowane do specyfiki, kultury i zachowań konsumenckich w danym regionie.

Możliwe jest też prowadzenie jednego, międzynarodowego Fanpage. Ostateczna decyzja zależy od ustaleń pomiędzy firmą a agencją, budżetu marketingowego oraz celu biznesowego obecności marki w kanałach social.

Monitoring i raportowanie efektów

Wpływ na koszt usługi może mieć też opcjonalny monitoring wzmianek o marce na Facebooku. Taka usługa wymaga zwykle zarówno doświadczenia specjalistów, jak i dostępu do dedykowanych narzędzi. Pamiętajmy jednak, że samodzielne opłacanie abonamentu za subskrypcję aplikacji do monitoringu sieci mogłoby być nieopłacalne. Kolejny aspekt to częstotliwość raportowania efektów i poziom szczegółowości takiego raportu.

Budżet przeznaczony na reklamy Meta Ads

Już wcześniej wspomnieliśmy, że prowadzenie kampanii Meta Ads wiąże się z pewnymi opłatami. Pamiętajmy, że na koszt wpływa również sam budżet przeznaczony na reklamę. Dodajmy również, że do uruchomienia kampanii może być potrzebne wykonanie dodatkowych grafik czy realizacja sesji zdjęciowej lub filmowej. To również wpływa na koszt prowadzenia Fanpage.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Prowadzenie Social Media – samemu czy zlecić to agencji? Co zyskujesz na takim rozwiązaniu?

Naszym zdaniem zdecydowanie warto powierzyć prowadzenie działań w Social Media doświadczonej agencji. Co zyskasz w ten sposób?

  • Oszczędność czasu.
  • Efektywną strategię.
  • Zyskowne reklamy.

Otrzymasz również profesjonalne wsparcie w budowaniu wizerunku oraz świadomości na temat Twojej marki na Facebooku.

Oszczędność czasu

Delegowanie obsługi swoich kanałów społecznościowych zewnętrznej firmie to przede wszystkim oszczędność czasu! Cennego czasu, który Twoi pracownicy mogą poświęcić na realizację zadań związanych z innymi obszarami marketingu internetowego. W tym miejscu warto zaznaczyć, że nawet w mniejszej firmie agencja nie zastąpi specjalisty ds. marketingu, który powinien być koordynatorem działań.

Opracowaną strategię

Analiza konkurencji oraz grupy docelowej, idea kreatywna czy opracowanie ścieżek komunikacji to zaledwie kilka elementów dobrej strategii Social Media. Dokument stanowi podstawę skutecznych działań w mediach socialowych. Pomaga planowaniu contentu oraz zarządzaniu obecnością marki na Facebooku. Jest także nieoceniony, gdy w sytuacjach kryzysowych, kiedy trzeba reagować szybko i mądrze.

Samodzielne opracowanie dokumentu strategicznego przez niedoświadczonego marketingowca zajmującego się jednocześnie wieloma innymi obszarami nie będzie efektywne. Właśnie dlatego warto współpracować z agencją, która pomoże nam w strategicznym podejściu do obecności marki w Social Media. Dzięki temu nie tylko zbudujemy profesjonalny wizerunek brandu na Facebooku, lecz także efektywnie wydamy budżet.

Prawidłowo skonfigurowane kampanie reklamowe

No właśnie! Jeśli o budżecie mowa, to nieprawidłowo skonfigurowane kampanie reklamowe są jednym z podstawowych powodów nieefektywności reklamy i przepalania pieniędzy w firmach. To także jedna z głównych przyczyn późniejszego sceptycyzmu osób decyzyjnych wobec podejmowania współpracy z kolejną agencją Social Media czy freelancerem zajmującym się prowadzeniem kampanii. Czy rzeczywiście musi tak być?

Zdecydowanie nie! Współpraca z doświadczoną agencją, która zacznie pracę od stworzenia dokumentu strategicznego, określającego podstawy wszystkich działań na Facebooku pomoże w podniesieniu efektywności wydatkowania budżetu. Kolejnym czynnikiem wpływającym na skuteczność działań będzie oczywiście wiedza zespołu, dzięki której Twoje kampanie reklamowe będą prawidłowo skonfigurowane!

Większa skuteczność działań reklamowych

Oczywiście odpowiednio skonfigurowane reklamy i dobrze zaprojektowana struktura na poziomie kampanii, zestawów reklam czy samych kreacji to większa skuteczność działań reklamowych. Połączenie wiedzy branżowej Twojego zespołu oraz doświadczenia specjalistów agencji marketingu internetowego pozwoli opracować treści reklamowe, które podbiją serca nowych klientów i przybliżą ich do decyzji zakupowej.

Profesjonalnie budowany wizerunek marki

Sumą spójnych i przemyślanych działań jest oczywiście profesjonalny wizerunek marki w internecie. Obecność w mediach platformy Meta jest jego ważnym elementem. Twoi odbiorcy bez wątpienia docenią profesjonalizm widoczny gołym okiem w brandingu marki. Potencjalni klienci chętniej skorzystają z Twoich produktów lub usług, widząc spójność działań, budującą zaufanie do nich.

Co powinna zawierać oferta agencji, która dotyczy obsługi Fanpage Twojej firmy?

Wiesz już, jakie korzyści daje współpraca z profesjonalną agencją w zakresie obsługi Facebooka oraz co wpływa na cennik prowadzenia fanpage. Możemy przejść do omówienia ostatniej, lecz równie ważnej kwestii – co powinna zawierać oferta agencji?

Przygotowanie audytu z wnioskami

Jednym z pierwszych elementów oferty powinna być wycena audytu, który oceni obecny stan działań na Facebooku i pomoże w opracowaniu wniosków na przyszłość. Jakie obszary powinien uwzględniać audyt?

  • Bezpieczeństwo – liczbę i wiarygodność administratorów czy aktywną weryfikację dwuetapową.
  • Cel – sprawdzenie spójności aktualnych działań z realnym celem biznesowym marki.
  • Grupa docelowa – zgodność publikowanych treści z oczekiwaniami grupy targetowej.
  • Identyfikacja wizualna – ocenę spójności oraz jakości grafik i video.
  • Analiza reklam – ocenę efektywności kampanii Facebook Ads.

Zebranie powyższych informacji oraz wywiad z klientem pozwoli agencji w podjęciu lepszych decyzji i opracowaniu efektywnych działań strategicznych.

Opracowanie strategii z wyjaśnieniem działań

Kolejnym integralnym elementem oferty jest wycena opracowania strategii wraz z wyjaśnieniem konkretnych czynności. Co powinna zawierać?

  • Analizę rynku, branży oraz konkurencji.
  • Dokładną analizę grupy targetowej.
  • Big Idea oraz insighty marketingowe.
  • Proponowane linie komunikacyjne.
  • Planowany harmonogram publikacji treści.
  • Plan kampanii wraz z budżetem na reklamę.
  • Sugerowane metryki oraz formę raportowania.

Powyższe punkty opisują, co powinno znaleźć się dokumencie strategicznym opracowanym przez agencję marketingową.

Opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej

Niezmiernie ważnym elementem wyceny i samego procesu prowadzącego do budowy obecności marki na FB jest opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej. Nie chodzi tu tylko o przedstawienie propozycji formatek graficznych, lecz o całościowe ujęcie wizualnej strategii komunikacji marki w kanale social.

Profesjonalnie opracowana identyfikacja wpływa na całokształt wizerunku marki w mediach społecznościowych. Jej efektem jest możliwość odróżnienia publikowanego contentu od postów innych firm. Wyróżniająca się forma graficzna pomoże w przykuciu uwagi odbiorcy podczas przewijania fejsbukowego wall’a.

Pamiętaj, że nie warto oszczędzać na dobrej jakości grafikach. To właśnie one mają kluczowe znaczenie w efektywności działań organicznych oraz płatnych na platformie Meta.

Opracowanie harmonogramu publikacji z uwzględnieniem świąt i nie tylko

Oferta powinna również uwzględniać opracowanie kompleksowego harmonogramu publikacji z uwzględnieniem świąt i weekendów! Nie dajcie się zwieść pozorom – dla wielu branż to właśnie weekendy są czasem największego ruchu w Social Media czy na stronie internetowej. Nawet jeżeli Wasza firma działa jedynie od poniedziałku do piątku, to pamiętajcie, że obecność w sieci trwa przez cały tydzień.

Agencja, na podstawie opracowanej wcześniej strategii, powinna także stworzyć propozycje rozmaitych linii postów (nazywanych też „liniami komunikacji”). Jednocześnie oferta nie powinna skupiać się w tym zakresie jedynie na promowaniu produktów lub usług! Wręcz przeciwnie – dobrą praktyką będą rozbudowane cykle postów pokazujących pracę Twojego biznesu „od zaplecza” oraz treści poradnikowe niosące w sobie wartość dla klientów.

Skonfigurowanie kampanii płatnych

Bezdyskusyjnie oferta musi uwzględniać konfigurację oraz prowadzenie płatnych kampanii. Wycena powinna obejmować też optymalizację uruchomionych reklam. Warto zwrócić uwagę na ten aspekt, bo wciąż wiele firm reklamujących się jako specjaliści Social Media w praktyce oferuje klientom jedynie uruchomienie reklamy i przesyłanie comiesięcznych raportów bez właściwego prowadzenia kampanii – jej optymalizacji.

W Lumo Media zawsze stawiamy na jakość, więc prowadzone przez nas kampanie są na bieżąco monitorowane przez zespół specjalistów. Celem ich pracy jest nie tylko nadzór nad ciągłością reklamy, lecz przede wszystkim maksymalizacja efektywności wykorzystania budżetu. Specjaliści optymalizują kampanię tak, by realizowała ona założone cele biznesowe przy minimalnym koszcie pozyskania konwersji, aktywności czy przejścia na stronę.

Cykliczne raporty i monitoring efektów

Ostatnim elementem dobrej oferty jest przedstawienie sposobu raportowania. Dobrą praktyką jest nie tylko przesyłanie okresowych raportów skuteczności prowadzenia Fanpage czy reklam, lecz również udostępnienie klientowi bieżących statystyk pozwalających monitorować efekty współpracy. Nie bez znaczenia jest też komunikacja – raport wraz z wnioskami na kolejny okres warto omówić podczas rozmowy telefonicznej lub spotkania video.

Poprowadź swoje Social Media do zwycięstwa z Lumo!

Dobrnęliśmy do końca! Podsumujmy najważniejsze informacje zawarte w dzisiejszym artykule. Co powinniście zapamiętać?

  1. Prowadzenie strony na Facebooku niesie za sobą szereg korzyści dla marki. Do zalet obecności w Social Media należy: wzrost rozpoznawalności, tworzenie społeczności, wsparcie sprzedaży, większy ruch w witrynie oraz dotarcie do nowych klientów.
  2. Powierzenie prowadzenia Fanpage agencji wiąże się z pewnymi opłatami. Co wpływa na cennik współpracy? Przede wszystkim wstępne opracowanie strategii i stworzenie Fanpage, tworzenie contentu oraz koszty prowadzenia płatnych kampanii.
  3. Powierzając swoje Social Media agencji, zyskujesz czas i pewność, że budujesz profesjonalny wizerunek marki w sieci. Pamiętaj, że oferta agencyjna powinna składać się z szeregu elementów, które opisaliśmy w artykule.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Budowanie wizerunku w Social Media i emisja efektywnych reklam w ekosystemie reklamowym Meta Ads to zadanie, które zdecydowanie należy powierzyć profesjonalistom.

Na rynku jest wiele podmiotów promujących swoje usługi w zakresie obsługi obecności marki w kanałach social. Niestety niewiele z nich to firmy godne polecenia. Tylko współpraca z profesjonalnym zespołem pomoże Ci osiągnąć sukces na Facebooku.

Jeżeli szukasz zaufanego partnera w prowadzeniu działań w Social Media, to nie wahaj skontaktować się z nami! Pomożemy Ci w opracowaniu strategii obecności Twojej marki na Facebooku i skutecznej egzekucji działań strategicznych oraz kampanii reklam na Facebooku. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszego zespołu już dziś!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes