Na zasięg Twoich postów wpływa przede wszystkim algorytm Facebooka, jednak to od Ciebie zależy czy będziesz publikować treści zgodne z jego oczekiwaniami. Poznaj zatem 8 sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci zwiększyć zasięg na Facebooku Twojej firmy!
Publikowanie atrakcyjnych i angażujących treści na Facebooku pomaga Ci w dotarciu do Twoich potencjalnych odbiorców. Korespondujące z oczekiwaniami Twojej grupy docelowej posty pomogą Ci też w budowaniu lojalności klientów, korzystających już z oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Pamiętaj jednak, że media społecznościowe to przede wszystkim ludzie. Wykorzystaj skuteczne sposoby na zwiększenie zasięgu z myślą o nich.
A dlaczego Facebook ucina zasięgi?
Zastanawiasz się, dlaczego Facebook ucina zasięg postów? Pierwszy wniosek, jaki zapewne Ci się nasuwa to faworyzowanie płatnych działań marketingowych. Bez wątpienia organiczne zasięgi nie przynoszą platformie Meta bezpośredniego zarobku. Budżety przeznaczane przez firmy z całego świata na kampanie reklamowe Facebook Ads nierzadko wynoszą miliony złotych miesięcznie. Czy zatem reklamy na Facebooku to jedyny sposób na duży zasięg?
Planując obecność swojej marki na Facebooku, musisz uwzględnić budżet na działania promocyjne. Pamiętaj jednak, że do prowadzenia efektywnych działań reklamowych wymagana jest duża wiedza i dopracowane kreacje – bez nich po prostu przepalisz pieniądze. Wiedz również, że treści zdobywające dobre zasięgi bezpłatne to właśnie te posty, które powinieneś promować z użyciem narzędzi reklamowych.
Co trzeba zarobić, aby zwiększyć zasięg organiczny postów na Facebooku?
Wiesz już, że Facebook czasem ucina zasięgi publikowanych przez Ciebie postów na rzecz treści płatnych. Nie jest to jednak zasadą i budowanie zasięgu organicznego również jest ważne. Co powinieneś zrobić, by zyskać większy zasięg organiczny?
- Udostępniaj linki do swoich treści.
- Pamiętaj o zróżnicowaniu contentu.
- Pokaż siebie!
- Buduj relacje ze społecznością.
- Odsyłaj użytkowników do strony głównej fanpage.
- Stosuj repostowanie treści.
- Nie zapominaj o statystykach.
- Wspieraj działania reklamą płatną.
W kolejnych akapitach opiszemy szerzej wymienione wyżej metody. Dzięki nim z pewnością dotrzesz do grona nowych, zainteresowanych Twoją ofertą klientów.
Udostępniaj linki do swojej treści
Przede wszystkim pamiętaj o udostępnianiu linków do swoich treści. Mowa tu zarówno o udostępnianiu linków do bloga czy strony www na Facebooku, jak i osadzaniu postów w obrębie swojej witryny czy artykułów sponsorowanych, jeżeli masz taką możliwość. Publikując łącza do interesujących tekstów blogowych, zachęcasz fanów do dyskusji na temat artykułu pod postem, a jednocześnie generujesz dodatkowy ruch na swoim blogu.
Osadzanie postów na stronie czy w artykule blogowym stanowi dodatkowe źródło ruchu na Twoim fanpage. Zalogowani do Facebooka użytkownicy mogą wówczas polubić post czy pozostawić komentarz albo udostępnić jego treść, bez potrzeby wchodzenia na platformę.
Twórz zróżnicowany content
Nierzadko właściciele stron na Facebooku ograniczają swoje publikacje do jednego formatu postów, np. udostępniają głównie pojedyncze zdjęcie z krótkim opisem. W dłuższej perspektywie taka monotematyczna forma publikacji stanie się nużąca dla Twoich fanów. Właśnie dlatego musisz zadbać o tworzenie zróżnicowanego contentu. Pamiętaj, że masz możliwość publikowania zarówno treści tekstowych, jak i obrazów, zdjęć czy filmów wideo.
Duża zróżnicowanie treści Twoich postów sprawi, że zaczniesz docierać do nowych odbiorców należących do grupy potencjalnych klientów. Weź pod uwagę, że wśród Twojej grupy docelowej są osoby o różnych preferencjach. Dla jednych najdogodniejszą formą konsumpcji treści jest czytanie, dla innych oglądanie galerii zdjęć, a dla jeszcze innych oglądanie filmów. Często zachowania fanów przeplatają się ze sobą i są uzależnione od tego, gdzie aktualnie są.
Pokaż, kim jesteś
Skoro media społecznościowe, to społeczność ludzi to powinieneś pokazać swoim odbiorcom, kim naprawdę jesteś Ty, Twój zespół, Twoi klienci czy Twoja marka. To właśnie posty ze zdjęciami przedstawiającymi ludzi są jednymi z najbardziej angażujących. Pamiętaj jednak, by były to realne zdjęcia – Ciebie, pracowników czy klientów. Unikaj stosowania fotografii z internetowych banków zdjęć czy generowania ich przez sztuczną inteligencję.
Buduj relacje z użytkownikami
Pokazanie ludzkiej twarzy Twojej marki to dobry krok do budowania relacji z użytkownikami. Staraj się prowadzić merytoryczne dyskusje w komentarzach pod postami i odpowiadać na prywatne wiadomości użytkowników. Pamiętaj, że zdawkowe odpowiadanie na komentarze w formie „dziękujemy i pozdrawiamy” jest oczywiście lepsze niż brak odpowiedzi, jednak zdecydowanie niewystarczające. Pomyśl, jak możesz zachęcić odbiorcę do dalszej dyskusji.
Miej na uwadze, że możesz też aktywizować osoby, które lubią Twój fanpage poprzez stosowanie bezpośrednich pytań w postach. Opublikuj grafikę, w której zadasz pytanie, o ulubiony produkt z Twojego portfolio. Zapytaj o plany wakacyjne. Stwórz bazę pytań, które bezpośrednio lub pośrednio korespondują z tym, czym zajmuje się Twoja firma. Algorytm Facebooka z pewnością to doceni i zwiększy Twoje zasięgi bezpłatne.
Odsyłaj do strony głównej swojego FanPage
Jeśli chcesz zachęcić użytkowników do obserwowania Twojej strony na Facebooku, to odsyłaj ich do fanpage z różnych miejsc. Oczywiście jedną z metod może być kampania reklamowa z celem polubienia, jednak skup się na metodach bezpłatnych. Umieść przyciski kierujące do Facebooka na swojej stronie. Zachęć użytkowników do obserwowania Cię na Facebooku w newsletterze. Powiedz pracownikom, by robili to również podczas rozmów z klientami.
Jeśli możesz to repostuj
Udostępnianie interesujących postów z innych fanpage z własnym komentarzem, to również dobry sposób na wsparcie bezpłatnych zasięgów oraz zróżnicowanie tematyki publikacji. Rozważ również wprowadzenie akcji promocyjnych, które zachęcą klientów do publikowania postów związanych z Twoją marką i oznaczania Cię w nich. Kolejny pomysł do rozważenia przez Ciebie to współpraca z influencerami i repostowanie publikacji dotyczących Ciebie.
Obserwuj statystyki i wyciągaj wnioski
Samo zróżnicowanie działań nie wystarczy – musisz jeszcze analizować, jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej w Twoim przypadku. Obserwuj zatem statystyki Facebooka i wyciągaj wnioski. Zastanów się nad tym, dlaczego niektóre posty są chętniej lajkowane, udostępniane lub komentowane, niż pozostałe publikacje. Poszukaj cech wspólnych i postaraj się stworzyć wskazówki pomocne w tworzeniu „idealnych postów” dla Twojej marki.
Wykorzystaj reklamy i płatne kampanie
Doskonałym uzupełnieniem działań mających na celu poszerzenie bezpłatnych zasięgów na Facebooku jest wykorzystanie przez Ciebie reklam oraz płatnych kampanii reklamowych Meta Ads. Narzędzia reklamowe Facebooka umożliwiają Ci skorzystanie z rozmaitych formatów promocji. Dzięki ich zastosowaniu zyskasz możliwość precyzyjnego dotarcia do nowych klientów z Twojej grupy docelowej.
Większy zasięg na Facebooku, czyli podsumowanie
Wiesz już, że tylko kilka kroków dzieli Cię do sukcesu na Facebooku. Wystarczy, że do poprawy zasięgów swoich postów w serwisie użyjesz opisanych przez nas wskazówek. Pamiętaj o kilku najważniejszych kwestiach, a działania wspieraj płatnymi kampaniami reklamowymi Meta Ads!
- Różnicuj swoje publikacje i jednocześnie buduj dobre relacje ze społecznością.
- Pokazuj siebie, swoich pracowników i klientów – Facebook to społeczność!
- Zastanów się, jak możesz zachęcić fanów do polubienia Twojego fanpage.
- Organizuj konkursy i współpracuj z influencerami, aktywizując użytkowników.
- Zadbaj o regularną analizę statystyk i ocenę efektywności dotychczasowych działań.
Jeżeli szukasz wsparcia w budowanie płatnych i bezpłatnych zasięgów swojej marki na platformie społecznościowej Facebook, to skontaktuj się z przedstawicielem lumo.media! Nasi specjaliści pomogą Ci w opracowaniu kompleksowej strategii obecności w mediach społecznościowych i jej efektywnej realizacji.
A może rozmowa z ekspertem?
Złóż formularz – porozmawiajmy o Twoich potrzebach!