Przejdź do treści

Content marketing – marketing treści

Chcesz zyskać nowych klientów, zbudować świadomość marki lub wypromować informacje o swoich innowacyjnych produktach? Content marketing, czyli marketing treści to doskonałe narzędzie pozwalające bezpośrednio dotrzeć do potencjalnej grupy klientów. Tym, co angażuje użytkowników jest wysokiej jakości treść, atrakcyjnie opisująca to, czym się zajmujesz lub co oferujesz.

Wartościowa treść odgrywa ogromną rolę w Internecie, to w oparciu o analizę jakości tekstów wyszukiwarka Google opracowuje nowe aktualizacje algorytmu. W Internecie dzielimy się wiedzą i informacjami, które charakteryzują się tymi właśnie cechami. Jesteśmy ekspertami w naszej branży, stworzymy treści, które przyniosą dodatkowych użytkowników, będą promować Twoje produkty i będą wspomagać działania SEO w Twoim serwisie.

Na czym polega content marketing?

Content marketing jest dość młodą formą marketingu, która bardzo szybko zyskała na popularności, głównie dzięki skuteczności i możliwości dotarcia bezpośrednio do potencjalnych klientów czy zainteresowanych odbiorców. Założenia tej formy marketingu są dość proste i precyzyjne.

Czym jest content marketing? To długofalowa strategia, której celem jest tworzenie, publikacja i dystrybucja treści przydatnych i atrakcyjnych dla użytkowników. Treści te mają za zadanie przekonać klientów do zakupu, wywoływać określone emocje lub angażować do innych działań. Warto podkreślić, że współczesna forma marketingu treści nie polega na budowaniu jednostronnego przekazu, a tworzeniu relacji, budowaniu zaufania wśród odbiorców. Content marketing odnosi się do treści publikowanych w obrębie strony www jak i poza nią.

Co zyskujesz? Korzyści i zalety marketingu treści

Marketing treści może być doskonałym narzędziem promocji niezależnie od miejsca rozwoju, w którym znajduje się Twoja firma. Ogromne możliwości i różnorodne formy marketingu pozwalają dotrzeć bezpośrednio do zainteresowanej grupy odbiorców lub potencjalnych klientów. Co dokładnie zyskujesz?Marketing treści może być doskonałym narzędziem promocji niezależnie od miejsca rozwoju, w którym znajduje się Twoja firma. Ogromne możliwości i różnorodne formy marketingu pozwalają dotrzeć bezpośrednio do zainteresowanej grupy odbiorców lub potencjalnych klientów. Co dokładnie zyskujesz?

Potencjalni klienci

Dystrybucja treści poprzez wykorzystanie różnych kanałów pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów i przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.

Kreowanie wizerunku firmy

Wysokiej jakości treści publikowane na serwisach zewnętrznych oraz na blogu firmowym budują pozytywny wizerunek firmy.

Budowa świadomości marki

Rozpoczynasz działalność i chcesz, aby inni o Tobie usłyszeli? Content marketing pomoże wypromować i wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji.

Promocja nowych produktów lub usług

Marketing treści pozwoli potencjalnym klientom dowiedzieć się o Twojej ofercie i usługach. Idealne wsparcie dla innowacyjnych rozwiązań i produktów.

Wsparcie działań SEO

Tworzenie wartościowych treści wspomaga działania SEO poprzez zwiększenie rankingu Twojej strony internetowej oraz dzięki możliwości pozyskiwania linków z publikowanych treści.

Promocja przed sezonem

Content marketing zapewni dodatkowe wsparcie przed sezonem, zwiększając zainteresowanie Twoją ofertą i marką. Nie daj się wyprzedzić konkurencji.

Działania content marketingu mogą zatem być skierowane na uzyskanie długofalowego efektu, jakim jest budowa rozpoznawalności i świadomości Twojej marki lub na działania doraźne. Takimi działaniami jest dodatkowa promocja przed rozpoczęciem sezonu (w zależności od branży) lub przed świętami, gdy konsumenci przejawiają zwiększone zainteresowanie zakupami. Kluczowe jest zatem zaplanowanie odpowiedniej strategii opartej o analizę potrzeb.

Skuteczna strategia content marketingowa

Budowa strategii content marketingowej powinna opierać się na kilku elementach, a także być zaplanowana z uwzględnieniem wybranych środków dystrybucji treści.

Pierwszym z nich jest zrozumienie potrzeb klienta lub odbiorcy, do którego treść i jej przekaz ma trafiać. Dokładne rozrysowanie sylwetki potencjalnego klienta pozwala zrozumieć jego intencje oraz dokładnie określić miejsca, w których szuka informacji (ważny jest także jej rodzaj) na dany temat, a zatem wyselekcjonować kanały dystrybucji treści.

W budowaniu strategii kluczowe jest także zrozumienie intencji nadawcy. Firmom zależy na wyróżnianiu się na tle konkurencji, stąd wynikają różnice w sposobie patrzenia na swój produkt lub usługę oraz formę komunikatu. Posiadając zatem syntezę informacji dotyczących sylwetki klienta, tego w jaki sposób powinniśmy patrzeć na produkt/usługę oraz wyselekcjonowawszy miejsca do publikacji i dystrybucji treści możemy rozpocząć przygotowanie odpowiednich materiałów.

Rodzaje treści w content marketingu

Content marketing polega na tworzeniu odpowiednich treści i ich dystrybucji. Treści te mogą mieć różną formę, i tak jak wspomnieliśmy powinny być dostosowane do potrzeb odbiorcy, a zatem mieć największą siłę oddziaływania. Mogą to być:

  • artykuły w serwisach zewnętrznych w zróżnicowanej formie: wywiadów, recenzji, prezentacji produktów i kolekcji czy aktualności,
  • treści blogowe – prowadzenie bloga staje się obowiązkiem. Chcesz być odbierany jako ekspert i znawca w swojej branży? Prowadzenie bloga to podstawa w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy,
  • filmy publikowane w najpopularniejszych serwisach (YouTube, Facebook, Instagram), mogą być w formie prezentacji, recenzji czy omówienia danego zagadnienia,
  • webinaria – seminaria i spotkania prowadzone za pośrednictwem Internetu przyczyniają się do budowy wizerunku eksperta i specjalisty w swojej branży, pozwalają także na bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami,
  • infografiki – mogą to być wykresy, prezentacje. Przy ich pomocy możliwe jest zaprezentowanie najważniejszych zagadnień w bardzo przejrzystej i czytelnej formie, będącej równocześnie atrakcyjną dla użytkownika,
  • notatki prasowe posiadają ogromną siłę oddziaływania. Posiadasz coś co Cię wyróżnia i może być Twoim znakiem rozpoznawczym? Media prześcigają się w szukaniu sensacji i publikowaniu unikalnej treści. Notki prasowe posiadają ogromne możliwości promocji.

Pamiętajmy, aby przy tworzeniu odpowiedniej treści starać się połączyć oczekiwania i potrzeby użytkowników z aktualnymi wytycznymi wyszukiwarki. W ten sposób przygotowana przez nas treść będzie lepiej oceniana przez roboty wyszukiwarek i ma szanse znaleźć się wyżej na listach wyszukiwania.

Content marketing i SEO

Odpowiednio prowadzone działania marketingu treści mogą wspomagać procesy pozycjonowania strony. Kluczowe jest przygotowanie tekstów w oparciu o dogłębną analizę słów kluczowych, które opisują daną branżę czy wybraną tematykę.

Na podstawie analizy możliwe jest przygotowanie odpowiedniej struktury treści z wyszczególnieniem nagłówków i sprecyzowanie ich zawartości. Treść może mieć rożny charakter, może opisywać produkt, kategorię produktów, usługę oraz pełnić funkcje wyłącznie wizerunkowe.

Pamiętajmy jednak, że działania związane z marketingiem treści polegające na przygotowaniu wysokiej jakości tekstów są czasochłonne, ale przynoszą długofalowe efekty:

  • wpływają na ranking strony internetowej,
  • wpływają na dopasowanie pozycjonowanej strony lub sklepu internetowego do wielu do słów kluczowych,
  • wysokiej jakości treści zwiększają widoczność w wyszukiwarce,
  • wpływają pozytywnie na odbiór przez użytkowników,
  • przyczyniają się do udostępniania pozycjonowanej strony internetowej przez innych użytkowników,
  • przyczyniają się do pozyskiwania naturalnych linków.

Copywriting. Tworzenie profesjonalnych tekstów

Działając zgodnie z Twoimi potrzebami możemy zaproponować przygotowanie odpowiedniej treści i materiałów promujących Twoją działalność. Nasze działania będą wspierać usługi SEO poprzez:

  • tworzenie nowych tekstów na stronę internetową,
  • korektę i edycję obecnych tekstów,
  • tworzenie tekstów na potrzeby link buildingu ,
  • promocję Twojej firmy i budowę pozytywnego wizerunku.

Działamy zgodnie z aktualnymi wytycznymi wyszukiwarki Google, dostosowując i optymalizując treść do zmieniających się trendów. Dbamy o wysoką jakość treści i systematyczną pracę przy budowie rankingu Twojego biznesu w wyszukiwarce Google.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes