Masz problem z małą ilością klientów. To znów stwarza kolejne – niska sprzedaż produktów czy niewielka ilość zamówień na usługi w Internecie. Wiąże się to z słabą rozpoznawalnością Twojej strony czy sklepu internetowego. Mało kto widzi i trafia na Twoją witrynę w Google, a tam właśnie klienci szukają usług, produktów czy informacji.
Chcesz poznać słabe i mocne strony swojej witryny internetowej? Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony www w Google i dostosować ją do wytycznych wyszukiwarki tego światowego giganta? Tak?
Świetnie! Zrealizujemy dla Ciebie audyt SEO, który to umożliwi – niezależnie od tego, czy prowadzisz małą działalność czy dużą firmę. Dzięki profesjonalnemu i kompleksowemu audytowi wykonanemu przez naszych ekspertów dowiesz się, jakie błędy zawiera strona, co trzeba w niej zmienić, a co wzmocnić.
W ten sposób uzyskasz bezcenną wiedzę, która wskaże, jak zoptymalizować witrynę czy sklep internetowy. Następnie dzięki działaniom na bazie eksperckiego audytu zbudujesz wysoką widoczność w Google, dobrą sprzedaż i zyskasz przewagę biznesową nad konkurencją lokalną czy ogólnokrajową.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to wnikliwa analiza, ocena i weryfikacja istotnych elementów strony internetowej, pod kątem wyszukiwarki Google, które mają wpływ jej widoczność. Ocenie i sprawdzeniu podlegają zatem elementy znajdujące się na stronie (czynniki wewnętrzne on-site) oraz zewnętrzne (off-site).
Audyt jest podstawą dalszych działań optymalizacyjnych i strategii pozycjonowania. Kluczowe jest to, aby obejmował całą witrynę i wszystkie jej aspekty. Ma to bezpośredni wpływ na skuteczność dalszych działań i prac przy stronie internetowej.
Sam audyt może obejmować wyłącznie wybrane zagadnienia i dotyczyć: analizy konkurencji, architektury i poprawności struktury serwisu, analizy obecnej widoczności czy wyłącznie aspektów technicznych.
Efekty naszych prac podzielone są tematycznie, według określonych kryteriów, co powala na lepsze poruszanie się po dokumencie. Dzięki temu można przejrzyście i precyzyjnie wskazać na mocne i słabe punkty strony www.
Poznaj korzyści. Dlaczego warto mieć audyt SEO?
Wykonanie audytu SEO to nie tylko ocena bieżących parametrów strony i wyliczenie kolejnych błędów. To przede wszystkim cenne wskazówki i informacje dotyczące tego co należy zrobić, aby błąd wyeliminować, a także gotowe przykłady poprawnej struktury i optymalizacji.

Właściwa budowa i optymalizacja mają ogromne znacznie dla widoczności serwisu oraz jego rankingu. Prawidłowa komunikacja z robotem Google powoduje, że roboty skuteczniej skanują jej zawartość i indeksują najważniejsze podstrony.
Audyt może być wykonywany w wielu sytuacjach. Warto wykonać audyt przypadku gdy chcemy ocenić efekty dotychczasowych działań SEO. Koniecznie, gdy rozpoczyna się pozycjonowanie stron lub gdy zmieniamy stronę www.
Wykonanie audytu nowej wersji strony lub sklepu internetowego pozwoli uniknąć wielu błędów, bez straty obecnej widoczności. Bardzo często firmy nie zlecają wykonania analizy roboczej wersji strony www, co niesie za sobą negatywne konsekwencje.
Audyt SEO pozwala zatem na:
- ocenę obecnej kondycji strony www
- ocenę działań konkurencji w odniesieniu do analizowanej strony
- wskazanie najważniejszych błędów wewnętrznych
- poprawę elementów, które mają kluczowe znaczenie dla widoczności w wyszukiwarce
- wdrożenie poprawnej optymalizacji
- przygotowanie strategii pozycjonowania
- eliminację błędów przed publikacją nowej strony www
- przygotowanie poprawnej struktury strony dla nowych i istniejących witryn internetowych

Czego dotyczą audyty SEO i co zawierą?
Audyt SEO skupia się na dwóch obszarach, czyli czynnikach zewnętrznych i wewnętrznych wpływających na ranking strony internetowej. Ważne, aby w sposób wyczerpujący poruszał istotne zagadnienia i wyjaśniał ich znaczenie. Konieczne jest używanie profesjonalnych narzędzi pozwalających na kompleksową analizę najważniejszych czynników.
Prawidłowa analiza strony internetowej i wdrożenie zaleceń pozwalają na wzrost rankingu w wyszukiwarce Google i poprawę obecnej widoczności. Dzięki przeprowadzeniu kompleksowej analizie strony lub e-commerce można rozpocząć pozycjonowanie sklepów internetowych.
Przedstawiamy wybrane kluczowe elementy, które sprawdzamy w ramach audytu:
Widoczność w Google
- sprawdzenie liczby zindeksowanych stron (przesłanych i nieprzesłanych w mapie witryny)
- sprawdzenie widoczności w wyszukiwarce mierzoną zewnętrznymi narzędziami
- sprawdzenie najważniejszych słów kluczowych i podstron
Analiza konkurencji
- porównanie widoczności serwisu z konkurencją
- wskazanie najważniejszych słów kluczowych
- sprawdzenie profilu linków przychodzących
Elementy techniczne i architektura serwisu
- przekierowania w obrębie domeny (sprawdzenie przekierowań na adres z www lub bez www oraz na https://)
- struktura i budowa adresów URL (sprawdzenie budowy adresów URL pod kątem przyjazności dla użytkowników i w kontekście użycia nawigacji fasetowej, czyli użycia filtrów i cech wspólnych w produktach)
- meta tagi (sprawdzenie poprawności użycia meta tagów i tego w jaki sposób są wyświetlane w wynikach wyszukiwania)
- adresy kanoniczne (sprawdzenie czy strona posiada adresy kanoniczne. Szczególnie istotne w przypadku nawigacji fasetowej i parametrów w adresach URL)
- pliki robots.txt i sitemap.xml (sprawdzenie czy roboty wyszukiwarek mają dostęp do najważniejszych podstron)
- architektura i struktura serwisu (sprawdzenie poprawności struktury i linkowania wewnętrznego)
- użycie znaczników HTML (sprawdzenie poprawności użycia znaczników)
- nawigacja okruszkowa (sprawdzenie czy serwis posiada poprawnie skonstruowaną nawigację okruszkową tzw. breadrumbs)
- wydajność strony www (sprawdzenie czy obecna wydajność jest pozytywnie oceniana przez narzędzia i jest przyjazna użytkownikom)
- orphan pages (sprawdzenie czy kluczowe podstrony są prawidłowo podlinkowane)
- nagłówki H1-H6 (sprawdzenie poprawności użycia nagłówków)
- dane uporządkowane (sprawdzenie czy na stronie zostały prawidłowo użyte dane uporządkowane i czy nie zawierają błędów)
- grafiki i zdjęcia użyte na stronie (sprawdzenie poprawności użycia i optymalizacji grafik w obrębie strony www)
Komunikacja z robotem Google
- ocena i analiza danych w Google Seach Console
- sprawdzenie stanu indeksowania
- sprawdzenie poprawności indeksowania i pobierania danych przez robota Google
- sprawdzenie bezpieczeństwa i kar ręcznych
Analiza treści i słów kluczowych
- sprawdzenie czy witryna posiada odpowiednie treści (rekomendacja przygotowania nowych i wytyczne optymalizacji obecnych, wskazanie na możliwości rozbudowy tematyczności witryny),
- sprawdzenie poprawności optymalizacji pod wybrane słowa kluczowe opublikowanych treści,
- sprawdzenie duplikacji (zewnętrznej oraz wewnętrznej).
Profil linków przychodzących
- sprawdzenie liczby linków przychodzących i linkujących domen,
- sprawdzenie uszkodzonych linków,
- sprawdzenie udziału linków z anchorem (użycie linków ze słowem kluczowym).
Poza wymienionymi czynnikami sprawdzane są także negatywne praktyki. Wszystkie te obszary posiadają istotne znaczenie i znajdują się opracowaniu. Do każdego błędu przygotowujemy odpowiednie zalecenia i rekomendacje.
Ile kosztuje audyt SEO?
Przygotowanie odpowiedniego opracowania wymaga wielu godzin pracy w celu weryfikacji każdego czynnika, opisania problemu i zaleceniu rozwiązań. Z tego względu cena wykonania audytu ustalana jest indywidualnie na podstawie:
- branży
- wielkości serwisu www
- zakresu audytu
- wielkości biznesu
- ilości błędów na stronie
Należy pamiętać, że kompleksowa analiza strony WWW to znakomite źródło informacji o jej kondycji oraz wytyczne do dalszych działań SEO. Jeśli zależy nam na rozwijaniu biznesu w Internecie, to profesjonalny audyt SEO jest idealnym początkiem.
Najważniejsze pytania i odpowiedzi:
Z reguły do wykonania audytu nie są potrzebne dostępy, lecz jeśli zależy Ci na analizie danych z Google Search Console to konieczne będzie uzyskanie dostępu do konsoli. Komunikacja z robotem Google jest kluczowa w prawidłowej optymalizacji i indeksacji witryny.
Czas wykonania audytu zależy od wybranych zagadnień, które podlegać będą ocenie. Z reguły jest to od 5 do 20 dni roboczych. Ostatecznie długość trwania i przygotowania analizy zależy od wielkości serwisu, zakresu prac oraz dostępności specjalistów.
Wykonanie audytu jest wstępem i pierwszym etapem usługi pozycjonowania. Poprawne wdrożenie rekomendacji może przyczynić się do poprawy widoczności i lepszej oceny witryny przez algorytmy wyszukiwarek. Zalecane jest połączenie usługi wykonania audytu z pozycjonowaniem i optymalizacją.
Jednym z częstych błędów popełnianych przez właścicieli witryn internetowych jest brak wykonania audytu dla wersji nieopublikowanej serwisu www (wersji deweloperskiej). Wiele błędów technicznych wynika z samego silnika strony www. Dlatego też w sytuacji, gdy planujemy i chcemy zmienić obecny wygląd strony www (np. zmiana silnika strony sklepu, zmiana struktury oferty itp.) warto zamówić profesjonalny audyt obejmujący te elementy.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak często powinien być wykonywany audyt. Wskazane jest, aby wykonywać go w określonych sytuacjach:
- gdy usługa SEO, w którą zainwestowaliśmy, nie przynosi pozytywnych rezultatów, a chcielibyśmy ocenić i zweryfikować obecne działania,
- przed publikacją nowej wersji lub całkowicie nowej strony, lub sklepu w Internecie,
- gdy nie korzystamy z usług SEO, ale chcemy być na bieżąco z aktualnymi wytycznymi i trendami wyszukiwarek,
- gdy planujemy duże zmiany w obrębie serwisu (rozbudowa i modyfikacja),
- gdy tworzymy nowy sklep internetowy i potrzebujemy wytycznych, w jaki sposób powinien być skonstruowany.