Przejdź do treści

Co to jest kampania PPC?

Reklama PPC jest jedną z najczęstszych form promocji, stosowaną przez reklamodawców w internecie. W artykule pokażemy Ci, co to jest kampania PPC oraz jakie są jej zalety i wady. Sprawdzimy też, co wpływa na koszty kampanii w przypadku reklam Google Ads.

Działania marketingowe w internecie to szereg rozmaitych możliwości promocji Twojej marki. Media społecznościowe, pozycjonowanie SEO czy content marketing to jedne z wielu elementów, które możesz uwzględnić w swojej strategii. Dużą popularnością cieszą się również kampanie PPC. Ta forma reklamy otwiera przed Tobą szerokie możliwości szybkiego i precyzyjnego dotarcia do nowych klientów już w pierwszych dniach od jej uruchomienia.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? W Lumo Twoją reklamą zajmie się ekspert z wieloletnim doświadczeniem!

Kampania PPC – na czym polega?

Kampania PPC (ang. Pay Per Click) polega na emisji materiałów reklamowych, gdzie rozliczenie odbywa się nie za wyświetlenie, lecz za realne kliknięcie reklamy. Jednym z najpopularniejszych systemów wykorzystujących rozliczenia za koszt kliknięcia jest Google Ads, jednak podobne rozwiązania oferuje także Facebook Ads, Microsoft Ads czy TikTok Ads. Zwróć też uwagę, że alternatywną nazwą dla PPC jest skrót CPC (ang. Cost Per Click) – często w ten sposób określa się stawki za pojedyncze kliknięcie.

Gdzie wyświetlają się reklamy PPC?

Wiesz już, czym jest PPC. Sprawdźmy teraz, gdzie wyświetlają się reklamy PPC. W jakich umiejscowieniach mogą zobaczyć je Twoi potencjalni klienci?

  • Reklama PPC w wynikach wyszukiwania – wiele firm większość budżetu przeznacza właśnie na wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Są one widoczne u góry rezultatów wyszukiwania, nad wynikami organicznymi. Dodatkowo możesz skorzystać również z reklam w bloku Google Zakupy.
  • Banery reklamowe w sieci wyszukiwania – przykładem takiej sieci jest Google Display Network. Masz możliwość emitowania atrakcyjnych banerów graficznych na wybranych stronach internetowych, zgodnych z zainteresowaniami czy demografią Twojej grupy docelowej. To również dobry sposób na kierowanie kampanii remarketingowej do użytkowników, którzy już wcześniej zainteresowali się reklamą.
  • Kampanie w mediach społecznościowych i aplikacjach – reklamy PPC możesz również emitować z użyciem Social Media, a także wyświetlać je w aplikacjach ze sklepu Google Play.

Dodajmy, że w przypadku reklam w wynikach wyszukiwania zyskujesz możliwość precyzyjnego kierowania z użyciem słów kluczowych. Jeżeli użytkownik wpisze w pole wyszukiwania określoną frazę, to system wyświetli mu Twoją reklamę. System Google pozwala ponadto na emitowanie reklam również w Mapach Google oraz prowadzenie kampanii z celem „połączenie telefoniczne”.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Koszt kampanii PPC w Google Ads – od czego zależy?

Zastanawiasz się, od czego zależy koszt kampanii w modelu PPC w systemie reklamowym Google? Cena reklamy jest uzależniona od szeregu czynników.

  • Konkurencja w danej niszy oraz tematyka.
  • Kierowanie reklam oraz region targetowania.
  • Wybrane słowa kluczowe oraz wykluczenia.
  • Urządzenia oraz umiejscowienia.
  • Czas wyświetlania kampanii.

Istotna jest również trafność samej reklamy, a także współczynnik klikalności CTR. Jego optymalizacja jest niezmiernie istotna w sukcesie kampanii.

Zalety reklamy PPC

Dowiedziałeś się, co wpływa na koszt kampanii rozliczanej w modelu CPC. Poznaj zalety tego rodzaju reklamy.

  • Płatność za efekt – płacisz dopiero w momencie kliknięcia reklamy, a nie jej wyświetlenia, dzięki czemu możesz precyzyjnie kontrolować wydatki.
  • Szybkie rezultaty – w przeciwieństwie do SEO efekty w postaci pierwszych konwersji zauważysz już kilka dni po uruchomieniu reklamy. W przypadku wielopłaszczyznowej strategii marketingu w internecie PPC stanowi doskonałe uzupełnienie działań SEO.
  • Precyzyjne dotarcie – swoje kreacje reklamowe może promować dokładnie tam, gdzie chcesz. System reklam PPC pozwoli Ci na precyzyjne kierowanie treści wyłącznie do określonej grupy docelowej.
  • Łatwa analityka – dostępne narzędzia analityczne (np. Google Analytics) umożliwiają Ci bardzo precyzyjne mierzenie efektów działań oraz ich późniejszą optymalizację.
  • Elastyczność działań – w każdej chwili masz możliwość modyfikacji fraz kluczowych oraz ustalonych stawek CPC.

Dodajmy, że dużą zaletą reklam PPC jest także precyzyjna kontrola budżetu reklamowego. Wydasz dokładnie tyle, ile sam określisz.

Wady reklamy PPC

Przedstawimy Ci teraz potencjalne wady reklamy PPC. Jakie minusy powinieneś uwzględnić, rozważając uruchomienie reklamy?

  • Krótkotrwały efekt – nawet jeżeli działania są wysoce efektywne, to musisz pamiętać, że zajmowanie wysokich pozycji oraz duża widoczność na stronach internetowych ma miejsce tylko w czasie emisji reklam. Ich wyłączenie skutkuje brakiem widoczności, w przeciwieństwie do pozycjonowania SEO.
  • Czasochłonność – jeżeli nie zatrudniasz specjalistów, to musisz samodzielnie, codziennie monitorować efekty i dbać o optymalizację. Bez fachowej wiedzy, samodzielnie możesz stracić czas i pieniądze.
  • Działania konkurencji – istnieje ryzyko, że nieuczciwa konkurencja będzie celowo wyklikiwać Twoje reklamy, wyczerpując Twój budżet.

Pamiętaj, że w prowadzeniu efektywnych działań z zakresu reklamy w internecie pomogą Ci specjaliści z agencji Lumo.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zamów darmową wycenę i zobacz, ile możesz zyskać!

Marketing PPC – podsumowanie wniosków

Wiesz już, jak działają kampanie prowadzone w modelu rozliczeniowym PPC (ang. Pay Per Click). Rozliczenie za kliknięcie jest bardzo efektywnym modelem prowadzenia marketingu w internecie. W ten sposób jako reklamodawca nie płacisz jedynie za wyświetlenia, lecz za realne wyniki w postaci klików reklamy.

Przedstawiliśmy też najważniejsze zalety reklam w modelu PPC. Korzystanie z narzędzi reklamowych tego rodzaju pozwala Ci na efektywną kontrolę budżetu i łatwe mierzenie wyników. Dodatkowo masz możliwość szybkiego i precyzyjnego dotarcia do interesującej Cię grupy docelowej. PPC doskonale uzupełnia pozycjonowanie strony.

Szukasz skutecznego sposobu na dotarcie do nowych klientów? Skontaktuj się z nami, porozmawiajmy o uruchomieniu kampanii w modelu PPC dla Twojej firmy i zwiększmy konkurencyjność Twojej marki w sieci!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes