Przejdź do treści

Czym jest remarketing? Odkryj możliwości, jakie oferuje kampania remarketingowa w Google i na Facebooku!

Chcesz wyświetlać reklamę użytkownikom, którzy już zainteresowali się Twoją ofertą? A może chcesz dotrzeć do klientów, którzy porzucili koszyk w sklepie? Odkryj możliwości kampanii remarketingowej i wykorzystaj je w swojej firmie!

Działania remarketingowe to jedne z podstawowych mechanizmów, które musisz uwzględnić w egzekucji strategii marketingowej. Niezależnie czy Twoje reklamy wyświetlają się w social mediach, sieci Google Display Network czy są emitowane poprzez system reklamowy Facebook Ads (Meta Ads) – narzędzia retargetingu pomogą Ci podnieść ich efektywność. W dobie bardzo dużej ilości komunikatów, które widzą internauci, rozwiązanie to pozwoli Ci skuteczniej docierać do potencjalnych i nowych klientów.

Wdrażając retargeting i listy remarketingowe na stronę www, masz możliwość dotrzeć do odbiorców, którzy mieli okazję wyświetlić reklamę, odwiedzili stronę wcześniej albo nawet zdążyli już dokonać zakupu. Możliwości jest wiele! Dzięki emisji reklamy konkretnych produktów lub usług osobom, które zainteresowały się już wcześniej ofertą, masz dużo większe szanse na konwersję lub ponowny zakup danej usługi czy towaru.

Czym jest remarketing?

W uproszczeniu kampania polega na wyświetlaniu reklamy osobom, które już wcześniej były zainteresowane Twoim przekazem reklamowym albo odwiedziły Twoją witrynę. W przypadku Google Ads musisz w niej umieścić specjalny kod śledzący użytkowników. Analogiczna sytuacja dotyczy remarketingu na Facebooku. Internauci odwiedzający Twoją witrynę są śledzeni przy użyciu dedykowanego kodu – tzw. piksel lub pixel FB.

Wspomniane wcześniej systemy reklamowe to niejedyne miejsca, gdzie można wykorzystać retargeting. Marketing na LinkedIn czy Twitterze to również możliwość emisji reklamy remarketingowej. Decydując się na jej uruchomienie rozważ, które platformy najlepiej korespondują z Twoją grupą docelową. Innymi słowy – gdzie są potencjalni klienci Twojej firmy?

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Możliwość stworzenia niestandardowej grupy odbiorców i dotarcie do konkretnej grupy osób, np. zainteresowanych wybraną kategorią w sklepie internetowym, sprawia, że tego rodzaju kampanie stanowią kolejny krok do większej personalizacji przekazu. Jeżeli wiesz, że internauta był zainteresowany zakupem butów zimowych, to możesz również założyć, że w niedalekiej przyszłości kupi plecak, termos na herbatę, kurtkę puchową albo sprzęt narciarski.

Jakie znaczenie mają pliki cookies w remarketingu?

Sprawdźmy teraz, jakie znaczenie mają pliki cookies w tego rodzaju kampaniach. Tzw. ciasteczka to elementy śledzące, dzięki którym może działać sam remarketing. W istocie są to niewielkiej objętości pliki z informacjami wysyłanymi przez stronę internetową, zapisywane w pamięci urządzenia, na którym działa przeglądarka czy aplikacja mobilna.

Pliki te umożliwiają realizację szeregu ważnych zadań. Pomagają w zapamiętywaniu danych użytkownika czy jego preferencji dotyczących korzystania z serwisu. Pozwalają też na zapamiętanie zawartości koszyka w sklepie internetowym czy zachowanie statusu zalogowania w serwisie. Rozmaite regulacje prawne w zakresie ochrony danych osobowych sprawiły, że wykorzystanie ciasteczek w marketingu stało się nieco trudniejsze.

Przede wszystkim użytkownik musi zgodzić się na gromadzenie danych na jego temat przez stronę internetową. Internauta, który zgodzi się na śledzenie i będzie przeglądać witrynę, może zobaczyć banery promocyjne dotyczące Twojego serwisu czy oferowanych produktów i usług również na innych stronach, dzięki remarketingowi w sieci wyszukiwania Google czy serwisach należących do Meta.

Jakie zalety ma remarketing? Jak wykorzystać go w strategii marketingowej?

Reklamy remarketingowe pozwalają na ponowne dotarcie do użytkowników odwiedzających Twój sklep internetowy, witrynę firmową czy użytkujących aplikację mobilną. Jednocześnie możesz je zastosować w strategii marketingowej do zwiększenia współczynnika konwersji poprzez dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Tych, które już ją przeglądały albo nie dokonały zakupu i porzuciły koszyk. To doskonałe uzupełnienie newslettera!

Zalety remarketingu – 5 najważniejszych korzyści!

Z pewnością zauważasz już szereg korzyści, wynikających z możliwości ponownego dotarcia do internautów, którzy byli zainteresowani przedstawioną przez Ciebie ofertą na stronie. Jakie są zalety remarketingu w witrynach i aplikacjach? Poniżej 5 najważniejszych korzyści!

  1. Reklamy w trakcie procesu zakupowego – docierasz ze swoją kreacją do osób najbardziej zainteresowanych, często bliskich podjęcia decyzji zakupowej.
  2. Precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego użytkownikom – masz możliwość celnego kierowania i dopasowania kreacji do konkretnej sytuacji.
  3. Szerokie możliwości prowadzenia działań w różnych umiejscowieniach – omawiane platformy umożliwiają emisję banerów zarówno w witrynie, jak i aplikacji mobilnej czy YouTube.
  4. Wysoka rentowność i podniesienie współczynnika konwersji – inteligentne algorytmy ustalania stawek i dotarcie do zainteresowanych klientów realnie podnoszą Twoją sprzedaż.
  5. Łatwa analiza wyników i mierzalność efektów – zaawansowane narzędzia analityczne (np. Google Analytics) pomagają Ci w mierzeniu efektów.

Retargeting sprawdza się doskonale w praktycznie każdej branży. Mogą z niego korzystać zarówno reklamodawcy z sektora e-commerce, jak i właściciele innego rodzaju firm. Ponowne dotarcie do klienta stanowi też naturalny element budowania długofalowej relacji.

Docieraj do kupujących, aby decydowali się na ponowne zakupy

Opisywany przez nas rodzaj promocji z użyciem rozwiązań marketingowych Google oraz systemu Meta pozwala docierać do kupujących, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. Ta grupa klientów jest najbardziej skłonna wykonać określoną akcję i zdecydować się na finalizację pierwszej transakcji, a niejednokrotnie na ponowny zakup.

Możesz zapobiec porzucanym koszykom

Ponowne dotarcie do użytkowników, którzy rozpoczęli proces zakupowy, ale go nie sfinalizowali to także doskonały sposób na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. Przypomnij się klientowi, który opuścił sklep i zachęć go do zakupu.

Angażuj potencjalnych klientów i zwiększaj konwersję

Jeżeli prowadzisz bloga z artykułami poradnikowymi dotyczącymi Twoich produktów czy usług, to możesz docierać do potencjalnych klientów, zainteresowanych konkretną tematyką. Dotrzyj do grupy niestandardowych odbiorców i zwiększ konwersję.

Buduj świadomość swojej marki

Przypominając o swoim istnieniu za pomocą Google czy mediów społecznościowych, użytkownikom wcześniej zainteresowanym Twoją ofertą, budujesz świadomość marki. Możesz ją w ten sposób lepiej utrwalić również w umysłach aktualnych fanów.

Optymalizujesz koszty

Wyświetlając reklamę, dopasowaną do wcześniejszych zachowań użytkownika, poprzez segmentację grup i docieranie do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoim asortymentem czy usługami, realnie optymalizujesz koszty egzekucji swojej strategii marketingu w internecie.

Rodzaje reklam remarketingowych w Google

Wiesz już, czym jest i jak działa remarketing na Facebooku oraz Google. Przyjrzyjmy się teraz bliżej najważniejszym systemom reklamowym. Zobacz, jakie możliwości działań są dostępne!

Remarketing standardowy

Podstawowy rodzaj reklamy umożliwiającej ponowne dotarcie do użytkowników, jaką można uruchomić za pomocą konta Google Ads. Umożliwia on emitowanie zarówno banerów graficznych w sieci reklamowej Google Display Network, jak i wykorzystanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Wyświetla się osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę internetową i zostały dodane do listy remarketingowej.

Remarketing dynamiczny

Każda podstrona Twojego serwisu internetowego może dotyczyć innego produktu, kategorii produktowej czy usługi, jaką oferujesz. Remarketing dynamiczny umożliwia właśnie dotarcie z przekazem marketingowym do ściśle skonkretyzowanych grup użytkowników sieci, które zainteresowały się określonym towarem czy usługą. W ten sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy porzucili koszyk, zachęcając ich do powrotu i finalizacji transakcji w sklepie.

Remarketing wideo

Treści video mają coraz większe znaczenie w strategii marketingowej w praktycznie dowolnej branży. Format wideo ma wysoką efektywność, dzięki dynamicznej i angażującej formie contentu. Multimedialne treści retargetingowe mogą być wyświetlane w formie banerów albo reklam na YouTube użytkownikom, którzy już wcześniej zainteresowali się komunikatem czy po prostu odwiedzili Twój serwis.

Remarketing RLSA

Ostatnim rodzajem kampanii retargetingowej dostępnej dla użytkowników konta Google Ads jest RLSA (ang. Remarketing List for Search Ads). RLSA w wyszukiwarce Google umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych wyłącznie osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę, a następnie kontynuowały przeglądanie internetu przy użyciu popularnej wyszukiwarki.

Rodzaje remarketingu w systemie Meta

Większość Twoich klientów ma profil w mediach społecznościowych należących do Meta. Wielu z nich poszukuje konkretnych produktów na Twojej stronie albo chce dowiedzieć się więcej na temat ich wykorzystania. Dotrzyj do nich wykorzystując dostępne rodzaje remarketingu w systemie Meta Ads.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Kierowanie na grupy odbiorców

Istotą tego rodzaju działań jest tworzenie niestandardowych grup docelowych odbiorców na podstawie ich wcześniejszej aktywności na stronie na Facebooku. Jako reklamodawca możesz wybrać grupę użytkowników odwiedzających stronę www czy osób obserwujących profil Twojej marki na Instagramie i wyświetlić tej grupie specjalnie przygotowaną kreację.

Remarketing z katalogu produktów

Ta forma umożliwia kierowanie kreacji do klientów, którzy już wcześniej widzieli produkt, ale nie dokonali zakupu albo sfinalizowali transakcję w ciągu ostatnich 30 dni – możliwości jest wiele. To doskonały sposób na implementację taktyk sprzedażowych cross-selling i up-selling również w działaniach z użyciem narzędzi marketingowych Meta dla e-commerce.

Ile kosztują kampanie?

Wiesz już co to jest remarketing i jak działa, a także jakie jego rodzaje są dostępne dla reklamodawców w Google i na Facebooku. Przejdźmy zatem do odpowiedzi na ostatnie pytania. Ile kosztują kampanie remarketingowe? Jaki budżet przeznaczyć na działania?

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie (zależy ona od wielkości grup remarketingowych), polecamy Ci jednak zacząć od budżetu na poziomie kilku tysięcy złotych. Przy małym ruchu na stronie wystarczający może okazać się budżet na poziomie 500-1000 zł miesięcznie. Decydując się na uruchomienie reklamy nie zapominaj, że istnieją dwa modele rozliczeń, które opisujemy poniżej.

  • Model CPC (ang. Cost Per Click) – polega na rozliczeniu za kliknięcie. W danych statystycznych podawany jest zazwyczaj koszt kliknięcia jednej reklamy w odniesieniu do konkretnej branży.
  • Model CPM (ang. Cost Per Mile) – polega na rozliczaniu akcji promocyjnych w Google i na Facebooku za każde 1000 jej wyświetleń. Jest dedykowany działaniom zasięgowym, budującym świadomość marki.
  • Model CPA (ang. Cost Per Action) – model polegający na rozliczeniu za uzyskany efekt. Opłata jest naliczana za wykonanie określonej akcji, tj. wypełnienie formularza, zakup produktu czy rezerwację terminu.

Jeżeli nie wiesz, jaki budżet przeznaczyć na konkretne działania, to skontaktuj się z nami! Pomożemy w uruchomieniu kompleksowej kampanii w Google i systemie Meta, dzięki której zwiększysz konwersję i obniżysz liczbę porzuconych koszyków w sklepie internetowym!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes