Przejdź do treści

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? Pozycjonowanie stron cennik

Cena pozycjonowania stron i sklepów zależy od szeregu rozmaitych czynników. Skuteczna i profesjonalna usługa budowania widoczności w Google wymaga szerokiej wiedzy, pogłębionej analizy, oraz dostępu do profesjonalnych, płatnych narzędzi, a to dopiero początek zmagań z pozycjonowaniem SEO! W artykule sprawdzimy, co wpływa na cennik pozycjonowania lokalnego oraz ogólnopolskiego.

Pozycjonowanie to proces, który wymaga regularnej pracy zarówno w obrębie strony, jak i serwisów kierujących ruch do Twojej witryny. Podstawowym celem pozycjonowania jest zbudowanie lepszej widoczności Twojego serwisu w bezpłatnych (tzw. organicznych) wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z Twoją branżą. Kluczem do skutecznego SEO w wynikach wyszukiania jest strategiczne podejście z myślą o realizacji Twoich celów biznesowych.

Pamiętaj, że koszt pozycjonowania to nie zbędny wydatek, lecz inwestycja, mająca na celu dywersyfikację pozyskiwania wartościowego ruchu na Twoją witrynę. Musisz mieć świadomość, że obecnie zdecydowana większość firm, inwestuje w pozycjonowanie stron, chcąc pozyskać ruch z Google.

Jeżeli chcesz budować przewagę konkurencyjną w sieci nad swoimi rywalami, to przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, od czego zależy wycena pozycjonowania!

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Cena procesu pozycjonowania zależy od wielu czynników. W praktyce koszt SEO jest uzależniony m.in. od tego, na ile fraz chcesz budować widoczność strony oraz jaka jest ich konkurencyjność. W przypadku niszowych branż wdrożenie strategii pozycjonowania może pomóc Ci stosunkowo niskim kosztem, wyróżnić się na tle konkurencji w Google. Jednocześnie pamiętaj, że konkurencyjność na zapytania takie jak „faktoring” czy „ubezpieczenia na życie” jest tak duża, że bez wielomilionowego budżetu, inwestowanie w SEO nie przyniesie pożądanych efektów.

Musisz mieć świadomość, że budżet SEO musi pokrywać nie tylko jednorazowe koszty audytu SEO czy optymalizacji strony, lecz regularne prace wykonywane każdego miesiąca. Wśród systematycznych czynności znajduje się m.in. copywriting, publikowanie artykułów sponsorowanych czy działania analityczne oraz koszt narzędzi SEO.

To właśnie rozległa wiedza wraz z umiejętnym użyciem kosztownych narzędzi SEO jest kluczem do sukcesu w sieci Twojej kampanii pozycjonowania.

Co dokładnie składa się na koszt pozycjonowania serwisu i działań SEO? W ramach rozpoczęcia projektu pozycjonowania, wykonywany jest audyt SEO witryny. Efektem audytu jest bardzo szczegółowy raport, opisujący analizę czynników wewnętrznych oraz zewnętrznych, które wpływają na ranking witryny. Jakie elementy zawiera taki dokument?

  • Informacje na temat aktualnej widoczności na określone frazy.
  • Zalecenia dotyczące pokrycia keywordsami podczas optymalizacji strony.
  • Badanie wydajności strony oraz wskaźników LCP, FID i CLS.
  • Analizę profilu linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.
  • Ocenę jakości treści oraz architektury wewnętrznej.
  • Analizę konkurencji.
  • Prawidłowe wdrożenie hreflang.

W ramach kompleksowej usługi zostanie wykonana i wdrożona optymalizacja strony, odpowiednia konfiguracja Google Analytics i Google Search Console, następnie przygotowane zostaną nowe teksty i zoptymalizowane istniejące treści. Opracowana zostanie również strategia linkbuildingu i plan publikacji artykułów sponsorowanych w serwisach zewnętrznych. Większość zadań będzie wykonywana cyklicznie, a co miesiąc będziesz otrzymywać raporty z prac.

Zauważ, że nasz cennik pozycjonowania jest podzielony według rodzaju prowadzonej działalności. Inne działania wykonamy w przypadku pozycjonowania lokalnego biznesu, a inne w przypadku ogólnopolskiego. Z kolei koszt pozycjonowania w przypadku sklepów internetowych z reguły jest najwyższy. Wynika to z faktu ogromnej konkurencji oraz dodatkowych kosztów, ponoszonych przez agencję. Jeżeli jednak zainwestujesz w SEO, użytkownicy przeglądający wyniki wyszukiwania z pewnością zobaczą tam Twoją witrynę.

Poniżej prezentujemy listę czynników, które mają największy wpływ na ceny pozycjonowania. Co dokładnie wpływa na cenę pozycjonowania?

Branża, w której działasz

Branża, w której działasz, ma znaczący wpływ na to, ile miesięcznie kosztuje pozycjonowanie. Szczególnie dużą konkurencyjność odnotowujemy w sklepach e-commerce. Musisz wiedzieć, że wyższa konkurencyjność branży wiąże się z nieporównywalnie większymi nakładami pracy oraz kosztami miesięcznymi prac SEO.

Konkurencyjność Twojej branży

Konkurencyjność Twojej branży ma decydujący wpływ na opłacalność SEO. Pamiętaj jednak, że wysoka konkurencja na najmniej złożone, generyczne frazy branżowe (np. buty, kredyt, dom czy samochód) nie oznacza, iż SEO nie ma sensu. Wręcz przeciwnie, w drodze analizy może się okazać, że Twoja konkurencja nie pozycjonuje się na frazy long-tail. W efekcie cena pozycjonowania na zapytania korespondujące z Twoją ofertą będzie znacznie niższa, mimo wysokich budżetów konkurencyjnych marek.

Skala działalności

Oczywiście znaczącym aspektem jest również skala działalności. Jeżeli prowadzisz mały, lokalny biznes w jednym mieście koszt pozycjonowania będzie nieporównywalnie mniejszy, niż w przypadku prowadzenia oddziału w każdej ze stolic polskich województw. W przypadku działalności międzynarodowej również będzie potrzebna inna strategia oraz budżet.

Aktualny stan witryny

Niestety wśród polskich przedsiębiorców wciąż istnieje niska świadomość na temat istoty optymalizacji wewnętrznej serwisu pod kątem SEO i architektury informacji. W efekcie wiele stron jest zaniedbanych i w praktyce proces pozycjonowania trzeba zacząć od całkowitej przebudowy aktualnego serwisu. To oczywiście wpływa na koszt, jednak jest nieuniknione. Bez dobrej optymalizacji serwisu, skuteczne pozycjonowanie jest po prostu niemożliwe.

Cennik pozycjonowania stron – co otrzymuję w ramach usługi?

SEO obejmuje różne działania, których celem jest budowa widoczności witryny w wyszukiwarkach. Wraz z zespołem Lumo dostarczamy kompleksową usługę SEO, polegająca na strategicznym podejściu do Twojej obecności w internecie.

Przygotowujemy audyt SEO, wytyczne do optymalizacji strony, wyczerpujące analizy oraz comiesięczne raporty z naszej pracy. Wykonamy również niezbędne działania content marketingowe, analizę konkurencji, monitoring pozycji, a także dostosujemy Twój biznes do aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google.

Audyt SEO

W ramach usługi wykonujemy kompleksowy audyt SEO Twojej witryny. Oceniamy aktualną kondycję strony. Sprawdzamy, jakie elementy wymagają optymalizacji i przygotowujemy obszerny raport z wytycznymi. Dzięki wdrożeniu opracowanych przez nas wskazówek, Twój serwis będzie przygotowany do efektywnego pozycjonowania SEO.

Analiza słów kluczowych

Wykonamy analizę fraz kluczowych, które opisują Twoją branżę, tak jak pozostałe działania SEO, analiza wykonywana jest cyklicznie. W ten sposób na bieżąco śledzimy zmiany w wyszukiwarce i zmiany intencji w wyszukiwaniach użytkowników. Na podstawie analizy przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne czy przygotowujemy artykuły sponsorowane.

Zalecenia i rekomendacje

Wykonane analizy służą nam do przygotowania rekomendacji dotyczących Twojego serwisu lub sklepu internetowego. Udzielamy wyjaśnień co trzeba poprawić, aby Twój serwis był lepiej oceniany przez algorytmy wyszukiwarek i był bardziej przyjazny użytkownikom. Zalecenia mogą dotyczyć przygotowania nowych treści, pozyskania wartościowych linków lub zmiany struktury.

Content marketing – treści

Elementem naszej oferty jest również wsparcie w działaniach content marketingowych, wynikających ze strategii pozycjonowania. W ramach content marketingu SEO przygotowujemy nowe treści, optymalizujemy istniejące oraz opracowujemy i publikujemy artykuły sponsorowane, budujące wizerunek Twojej marki i kierujące ruch na stronę. Działania wykonujemy cyklicznie, zajmując się zarówno prowadzeniem bloga, jak i tworzenie tekstów na strony ofertowe.

Wdrożenie strategii SEO to również skuteczny link building, czyli pozyskiwanie linków kierujących do Twojego serwisu. Zajmujemy się kompleksową analizą profilu linkowego strony i regularnym pozyskiwaniem nowych linków. Ważnym elementem naszych działań jest ponadto cykliczny monitoring jakości linków przychodzących. W przypadku wykrycia słabej jakości odsyłaczy, kierujących do Twojej strony podejmiemy odpowiednie działania w celu ich wykluczenia.

Raporty SEO

Każdego miesiąca otrzymasz od nas kompleksowy raport. Zestawienie, dzięki któremu będziesz na bieżąco z aktualnymi informacjami na temat realizowanych przez nas prac i kondycji swojego serwisu oraz jego widoczności w wyszukiwarce Google.

Monitoring serwisu 24/7

Podłączymy Twoją stronę do naszych autorskich narzędzi, niedostępnych dla Twojej konkurencji. Specjalnie opracowane i stale rozwijane aplikacje, pozwolą nam każdego dnia i o każdej godzinie, monitorować dostępność strony dla robotów indeksujących.

Uruchomimy także monitoring pozycji dla najważniejszych fraz kluczowych. W ten sposób unikniesz niespodziewanych spadków poziomu ruchu, a my zadbamy o to, aby strona była zawsze dostępna dla użytkowników i wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Praca specjalisty

Na koszt pozycjonowania w Google składa się również praca dedykowanego specjalisty, który w kompleksowy sposób opiekuje się Twoim projektem. Pamiętaj, że w Lumo specjalista SEO zajmuje się często tylko i wyłącznie jednym klientem. Dzięki temu inwestycja w pozycjonowanie przyniesie Ci bardzo duży zwrot, a ponadto zyskasz fachową opiekę nad pozycją Twojej witryny w Google.

Potrzebujesz SEO? Zobacz jak robimy to w LUMO

Ile kosztuje pozycjonowanie SEO strony, a ile sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest zazwyczaj zdecydowanie droższe, niż SEO tradycyjnej strony z kilkoma zakładkami. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż branża e-commerce jest bardzo konkurencyjnym sektorem. Dodatkowo na cenę wpływa dużo bardziej rozbudowania i skomplikowana architektura sklepów internetowych. W ich przypadku masz często do czynienia z kilkudziesięcioma kategoriami produktów i wieloma tysiącami towarów.

Każda strona produktu oraz strona kategorii to osobna podstrona, której pozycjonowaniem należy się zająć. To znacznie podwyższa zasoby potrzebne do prowadzenia projektu SEO.

Zobacz koszt pozycjonowania stron oraz sklepów na przykładach

Zawsze podchodzimy do działań w holistyczny sposób. Dbamy o każdy element z myślą o długoterminowym budowaniu widoczności na wiele rozmaitych zapytań. Koszt pozycjonowania w długiej perspektywie jest nieporównywalnie mniejszy w stosunku do zysków w postaci nowych klientów, płacących z Twoje produkty i usługi. Przedstawimy Ci teraz kilka przykładów skuteczności naszych działań.

Efekt pozycjonowania sklepu z dywanami

Sklep klienta oparty został o silnik PrestaShop, zawierał liczne błędy techniczne, które nie zostały dotychczas wyeliminowane. W ramach usługi  przygotowane zostały nowe treści oraz zmieniona i rozbudowana została oferta sklepu.

Skontaktował się z nami właściciel sklepu e-commerce z branży żeglarskiej. Platforma sprzedażowa była oparta o silnik PrestaShop i niestety zawierała liczne błędy techniczne. W ramach naszej współpracy przeprowadziliśmy kompleksową analizę obecnej widoczności, struktury oferty, elementów technicznych oraz fraz kluczowych.

Na podstawie audytu SEO zespół naszej agencji SEO opracował kompleksowe wytyczne zmian. Na ich podstawie przygotowaliśmy nowe treści oraz zmieniliśmy i rozbudowaliśmy ofertę sklepu. Opublikowaliśmy też szereg artykułów sponsorowanych. Warto podkreślić, że w momencie startu współpracy, algorytmy Google negatywnie oceniały kondycję sklepu. W wyniku naszych prac klient szybko odnotował wzrost konwertującego ruchu, co przełożyło się na wyraźne podniesienie sprzedaży. Cena SEO sklepu z dywanami wyniosła ok. 4000 złotych miesięcznie.

Efekt pozycjonowania firmy organizującej rejsy i kursy żeglarskie

Kolejne case study to firma, zajmująca się organizacją rejsów, obozów i kursów żeglarskich. W okresie zimowym oferta naszego klienta została uzupełniona o organizację wyjazdów, półkolonii, kolonii i sekcji narciarskich. Marka nieustannie poszerza swoją działalność i kontynuuje współpracę z naszą agencją.

W ramach usługi pozycjonowania sukcesywnie rozbudowaliśmy i dopasowaliśmy content na stronie klienta do intencji użytkowników. Efekt w postaci wysokich pozycji i wzrostu ruchu był spektakularny, szczególnie w zestawieniu ze stosunkowo niewielkim budżetem. Cena za wykonaną usługę mieściła się w granicach 2500 złotych miesięcznie. Inwestycja zwróciła się już wielokrotnie!

Efekt audytu i pozycjonowania serwisu sportowego

Klient z branży sportowej trafił do nas już po procesie zmiany strony www. Niestety, migracja odbyła się w sposób nieprawidłowy. W efekcie wiele zbyt sekcji serwisu było dostępnych dla robotów indeksujących, przez co niepotrzebnie zużywany był crawl budget (zasoby, jakie przeznacza robot Google na indeksowanie danego serwisu).

Konieczne było przygotowanie audytu i zaleceń optymalizacyjnych. Po wdrożeniu odpowiednich zmian i wieloetapowej optymalizacji, serwis odzyskał dotychczasową widoczność i odnotował znaczący wzrost ruchu organicznego. Cena SEO dla wspomnianych działań, zamknęła się w kwocie 2500 złotych miesięcznie.

Efekt pozycjonowania hotelu

Wspaniale zlokalizowany górski hotel to kolejny z naszych klientów. Warto podkreślić, że w okresie współpracy z zakresu pozycjonowania SEO witryny, uczestniczyliśmy w procesie migracji na nową wersję strony hotelu. Dzięki temu uruchomienie nowej wersji serwisu przebiegło nienagannie!

Przygotowane zostały kompleksowe rekomendacje i zalecenia. Sukcesywnie rozbudowaliśmy i dopasowaliśmy stronę do aktualnych wytycznych Google. Dzięki tym działaniom, skala działalności naszego klienta jest coraz większa i doskonale trafia w intencje oraz zachowania turystów w Google. Dodajmy, że budżet dla naszych działań zamknął się w kwocie 3000 złotych miesięcznie.

Lokalny biznes telekomunikacyjny

Mało kto wie tyle o światłowodach i instalacjach teletechnicznych oraz usługach telekomunikacyjnych, co nasz klient!

Dzięki odpowiedniej analizie SEO, właściwemu doborowi fraz kluczowych oraz optymalizacji wewnętrznej witryny, z sukcesem rozbudowaliśmy serwis klienta i zwiększyliśmy jego widoczność w wynikach wyszukiwania. Aktualnie strona jest doskonale widoczna na najważniejsze zapytania, a wyszukiwarka stała się dla firmy źródłem stałego przychodu.

Obecnie cena pozycjonowania opisywanego biznesu wynosi około 1200 złotych miesięcznie. Relatywnie niskim kosztem, osiągamy zaskakująco dobre wyniki.

Efekty pozycjonowania biznesu lokalnego

Nasz klient dba o auta jak mało kto, oferując kompleksowe usługi pielęgnacji lakieru i wnętrz samochodów. We współpracy z klientem przygotowaliśmy nowe treści i strukturę serwisu. Dostosowaliśmy stronę do wytycznych wyszukiwarki Google. Rezultaty w postaci rosnącej widoczności i coraz większego grona zadowolonych klientów wynagrodziły całą ciężką pracę.

Biznes naszego klienta rozwijał się dynamicznie, a wraz z nim kwota jaką przeznacza na nasze działania. Obecnie na promocję lokalną i pozycjonowanie klient przeznacza 1000 złotych miesięcznie.

Czy możliwe jest tanie pozycjonowanie stron? Czy to w ogóle ma sens?

Często przedsiębiorcy, zanim w ogóle zdecydują się na wybór agencji SEO, wysyłają zapytania do wielu z firm. Koszt tej samej usługi może się różnić w zależności od agencji i to nawet o parę tysięcy złotych. Skąd bierze się taka różnica i czy warto wybierać oferty z najniższą ceną pozycjonowania?

Musisz mieć świadomość, że każda agencja SEO powinna posiadać swoją własną metodykę pracy i proces, w ramach którego dostarcza Tobie konkretne i mierzalne rezultaty. Istotne jest również stałe prowadzenie prac R&D, mających na celu zrozumienie zmian w algorytmie Google.

Otrzymując ofertę cenową, powinieneś również dostać dokładną informację, jakie elementy składają się na cennik SEO. Wiele firm prezentuje ceny za pozycjonowanie bez wyszczególnienia konkretnych działań, jakie składają się na usługę.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google nie jest tanie, a w wyniku kolejnych aktualizacji algorytmów jest bardziej wymagające, a tym samym droższe. Pracownicy naszej agencji Lumo bardzo dużą wagę przykładają do poprawy jakości Twojego sklepu lub strony. Z tego względu w pierwszej kolejności przeprowadzamy proces audytu SEO.

  • Przeprowadzamy badanie nasycenia keywords.
  • Dobieramy frazy do pozycjonowania.
  • Opracowujemy strategię.
  • Wdrażamy nasze zalecenia.
  • Na podstawie wybranych fraz kluczowych opracowujemy nowe treści na stronę.

Warto wspomnieć, że w tym samym czasie zajmujemy się też budowanie profilu linkowania zewnętrznego, publikując artykuły sponsorowane w starannie wyselekcjonowanych portalach tematycznych.

Zapewne po lekturze naszego artykułu zastanawiasz się, czy wybierając niedrogie pozycjonowanie za 400 złotych netto miesięcznie, przy założeniu, że koszt pracy specjalisty SEO to 100-150 zł netto dostaniesz taką jakość usługi, jakiej oczekujesz?

Cena dobrego pozycjonowania powinna być adekwatna do rozmiaru Twojego biznesu! Dlatego to, ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie strony, powinno wynikać z jakości dostarczanej usługi. Skuteczne SEO stron lub sklepów zakłada przygotowanie długofalowej strategii, określenia celów i takiego zakresu taktyk, który będzie optymalną odpowiedzią dla Twojej firmy. Tanie SEO pozycjonowanie jest możliwe, ale nieefektywne. Mały koszt oznacza małą ilość prac, jaką agencja wykona na Twojej witrynie.

FAQ

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Cennik pozycjonowania stron internetowych jest inny dla każdego biznesu. Z reguły waha się od kilku set złotych do kilku tysięcy. Chcesz ofertę dla swojego sklepu internetowego lub strony firmowej? Wyślij zapytanie przez formularz lub skontaktuj się telefonicznie z naszym przedstawicielem.

Co wpływa na koszt pozycjonowania stron?

Cena pozycjonowania jest zależna od historii i wieku domeny, konkurencyjności, branży, wielkości i jakości strony internetowej oraz skali prowadzonego biznesu.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Cennik pozycjonowania sklepu internetowego jest wyższy niż w przypadku stron WWW. Związane jest to z nieporównywalnie większą konkurencją oraz dużo większym nakładem pracy po stronie agencji. Sklepy internetowe posiadają bardzo rozbudowaną strukturę, a to oznacza większą liczbę godzin potrzebną do ich optymalizacji.

Ile trwa pozycjonowanie stron lub sklepów internetowych?

Czas trwania pozycjonowania strony lub sklepu uzależniony jest od wielu czynników. Z reguły przyjmuje się, że minimalnym czasem na osiągnięcie efektów jest okres od 6 do 12 miesięcy od momentu wdrożenia pierwszych zmian.

Czy tanie pozycjonowanie może się opłacać?

Z roku na rok SEO jest coraz trudniejsze, a algorytmy wyszukiwarki Google coraz surowsze. Z tego względu pozycjonowanie stron wymaga większych kosztów, nakładów pracy oraz czasu, jaki jest wymagany do osiągnięcia pożądanych efektów. Tanie pozycjonowanie stron nie gwarantuje efektów i najczęściej nie przynosi zamierzonych rezultatów.

Czy cennik pozycjonowania jest stały?

Tak. Nasz cennik przygotowaliśmy w oparciu o analizę potrzeb naszych klientów oraz środków, jakie są niezbędne, aby skutecznie i efektywnie realizować naszą usługę. Każda strona jest inna, a co za tym idzie wymaga różnych nakładów pracy oraz środków. Profesjonalna agencja zaproponuje taki cennik, który będzie odpowiadać potrzebom Twojego biznesu.

Co wybrać – pozycjonowanie stron czy kampanię Google Ads?

Warto połączyć pozycjonowanie strony internetowej z kampanią Google Ads. Bardzo często pozwala w pewnym stopniu zwrócić część inwestycji poniesionej na SEO. W przypadku wybranych wariantów współpracy proponujemy atrakcyjne rabaty.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes