Przejdź do treści

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? Pozycjonowanie stron cennik

Dowiedz się od czego zależy cena pozycjonowania i co wpływa na koszt usługi? Nie odpowiadamy „to zależy”, a mówimy jak jest. Skuteczna i profesjonalna usługa wymaga analizy, dostępu do profesjonalnych narzędzi i fachowej wiedzy, a to dopiero początek zmagań z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie stron cennik Zastanawiasz się ile kosztuje pozycjonowanie stron? Pozycjonowanie to proces, który wymaga wykonania wielu działań na Twojej stronie oraz poza nią. Celem pozycjonowania jest budowa rankingu Twojej witryny i jej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z Twoją branżą.

Nie patrz zatem na koszt pozycjonowania jako wydatek, a inwestycję w swoją stronę, który dzięki skutecznej usłudze zwróci się wielokrotnie. Obecnie zdecydowana większość firm, która chce zdobywać klientów z Google, inwestuje w pozycjonowanie strony WWW.

Nie zostawaj w tyle i wybierz najlepszą propozycję dla swojej firmy.

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, przede wszystkim od zakresu działań i prac SEO, konkurencyjności oraz branży. Koszt pozycjonowania waha się z reguły od kilku set złotych do kilku tysięcy miesięcznie. Dlatego bardzo ważne jest, aby budżet przeznaczony na pozycjonowanie strony lub sklepu pozwalał na stałe i regularne prace. Przyspiesza to proces i zwiększa skuteczność naszych działań.

Skuteczność pozycjonowania wymaga również odpowiedniego doświadczenia i użycia specjalistycznych narzędzi. Niezależnie od rozmiaru biznesu etapy usługi pozycjonowania są identyczne, lecz w przypadku sklepów i dużych serwisów wymagają większych nakładów pracy, a zatem wiążą się z wyższymi kosztami. Ostatecznie cennik usługi ustalana jest indywidualnie na podstawie kilku czynników.

Co dokładnie składa się na koszt pozycjonowania strony WWW i działań SEO? W ramach pozycjonowania wykonamy audyt witryny, który zawierać będzie analizę czynników wewnętrznych oraz zewnętrznych, które wpływają na ranking witryny. W ramach usługi zostanie wykonana i wdrożona optymalizacja, przygotujemy nowe teksty, zoptymalizujemy istniejące, przygotujemy publikacje sponsorowane, wykonamy analizę słów kluczowych. Większość zadań wykonywana będzie cyklicznie, a co miesiąc otrzymasz raporty z prac oraz dotyczące widoczności Twojego serwisu w Google.

Cennik pozycjonowania stron – co otrzymuję w ramach usługi?

Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje różne działania, których celem jest budowa widoczności witryny. Oferujemy kompleksową usługę polegająca na profesjonalnym wsparciu Twojego biznesu w Internecie. Przygotowujemy wyczerpujące analizy oraz comiesięczne raporty z naszej pracy. Wykonamy działania content marketingowe, analizę konkurencji, monitoring pozycji, a także dostosujemy Twój biznes do aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google.

Audyt SEO

W ramach abonamentu wykonujemy kompleksowy audyt SEO Twojej witryny, który pozwoli nam określić obecną kondycję Twojej strony. Sprawdzimy jakie jej elementy wymagają poprawy, optymalizacji czy rozbudowy. Odpowiednie zmiany są konieczne w celu maksymalizacji skuteczności pozycjonowania.

Analiza słów kluczowych

Wykonamy analizę fraz kluczowych, które opisują Twoją branżę, tak jak pozostałe działania SEO, analiza wykonywana jest cyklicznie. W ten sposób na bieżąco śledzimy zmiany w wyszukiwarce i zmiany intencji w wyszukiwaniach użytkowników. Na podstawie analizy przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne czy przygotowujemy artykuły sponsorowane.

Zalecenia i rekomendacje

Wykonane analizy służą nam do przygotowania rekomendacji dotyczących Twojego serwisu lub sklepu internetowego. Udzielamy wyjaśnień co trzeba poprawić, aby Twój serwis był lepiej oceniany przez algorytmy wyszukiwarek i był bardziej przyjazny użytkownikom. Zalecenia mogą dotyczyć przygotowania nowych treści, pozyskania wartościowych linków lub zmiany struktury.

Content marketing

W ramach działania content marketing przygotujemy nowe treści na stronie, zoptymalizujemy istniejące, a także opracujemy artykuły sponsorowane. Prace wykonamy cyklicznie, przygotowując nowe teksty na stronę (podstrony ofertowe), zajmiemy się również prowadzeniem Twojego bloga.

Wdrożenie optymalizacji

Większość rekomendacji wdrażają nasi specjaliści. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko rozpocząć całość procesu i wyeliminować najważniejsze błędy w Twoje witrynie. Sprawnie i szybko wdrożona optymalizacja przyspiesza prace i skraca czas potrzebny na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.

W ramach działań SEO zajmiemy się przygotowaniem strategii linkowania, analizą profilu linkowego Twojej strony WWW i regularnym pozyskiwaniem nowych linków. Ważnym elementem naszych działań jest cykliczny monitoring jakości linków, jakie kierują do Twojej strony. W przypadku wykrycia słabej jakości linków, kierujących do Twojej strony internetowej podejmiemy odpowiednie działania w celu ich wykluczenia.

Raporty SEO

Wszystkie nasze działania raportujemy w comiesięcznych zestawieniach. Dzięki temu na bieżąco jesteś z aktualnymi informacjami na temat stanu zrealizowanych przez nas prac, kondycji swojego serwisu i jego widoczności w wyszukiwarce Google.

Dedykowany specjalista i opiekun

Dla nas bardzo ważna jest jakość współpracy, rzetelność działań oraz pozytywna komunikacja. Nasi specjaliści zajmą się przygotowaniem analiz, a następnie optymalizacją Twojej strony WWW. W zależności od wybranego pakietu, przydzielimy Tobie dedykowanego opiekuny, który będzie z Tobą w stałym kontakcie.

Monitoring serwisu 24/7

Podłączymy Twoją stronę do naszych autorskich narzędzi, które pozwolą nam każdego dnia i o każdej godzinie monitorować dostępność strony dla robotów indeksujących. Uruchomimy także monitoring pozycji dla najważniejszych fraz kluczowych. W ten sposób unikniesz niespodziewanych sytuacji, a my zadbamy o to, aby Twoja strona była zawsze dostępna dla użytkowników i wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Potrzebujesz SEO? Zobacz jak robimy to w LUMO

Cennik pozycjonowania stron. Model za efekt czy abonamentowy? 

Wiele firm i agencji SEO wciąż proponuje model rozliczania za efekt. Jest to prosta i przejrzysta forma rozliczeń. Jak to działa? Ustalana jest cena za wybrane frazy (określony efekt usługi). Jeśli wybrane frazy znajdują się na ustalonych pozycjach (TOP10 wyników wyszukiwania Google), to wówczas naliczana jest opłata, ponieważ osiągnięty został umówiony efekt. Czasami cennik pozycjonowania jest różny w zależności od pozycji jaką pozycjonowany serwis zajmuje w Google np. TOP 1-3, 4-6 i 7-10 wyników wyszukiwania.

Można także spotkać formę rozliczenia polegającą na ustalonej opłacie stałej i dodatkowych kosztach, które pojawiają się, gdy spełnione są określone warunki (najczęściej określona pozycja domeny w wyszukiwarce na wybrane zapytania). Jest to tak zwany model mieszany (określony efekt + stała opłata abonamentowa). System ten ma też sporo wad, które spowodowały, że więcej firm rozlicza się w modelu za abonament.

Pozycjonowanie w modelu abonamentowym jest bezpieczniejszą formą rozliczeń, pozwala na osiągnięcie skutecznego efektu biznesowego całej usługi przez cały czas trwania umowy. Koszt pozycjonowania przez cały czas trwania umowy jest stały, a w ramach ustalonej ceny agencja SEO zobowiązuje się do wykonywania określonych działań. W ramach abonamentu jesteśmy w stanie przygotować całą strategię pozycjonowania, skupić się na możliwie największej ilości fraz (pozycjonowanie szerokie) opisujących Twoją branże, usługi, produkty, a także jej problematykę. W ten sposób budujemy widoczność Twojego biznesu w wyszukiwarce oraz pozytywny wizerunek marki.

W przypadku pozycjonowania na efekt, działania ograniczane są do kilku, kilkunastu wybranych fraz.

Cena pozycjonowania stron a osiągnięte efekty

Nasze usługi wykonujemy w sposób kompleksowy, dbając o każdy element witryny, budując jej widoczność na wiele słów kluczowych. Koszt pozycjonowania strony WWW w dłuższej perspektywie pozwala wielokrotnie zwrócić się w postaci zysku i regularnego pozyskiwania nowych klientów.

Efekt pozycjonowania sklepu z dywanami

Sklep klienta oparty został o silnik PrestaShop, zawierał liczne błędy techniczne, które nie zostały dotychczas wyeliminowane. W ramach usługi wykonaliśmy kompleksową analizę obecnej widoczności, struktury oferty, elementów technicznych oraz słów kluczowych. Przygotowane zostały nowe treści oraz zmieniona i rozbudowana została oferta sklepu. W momencie rozpoczęcia usługi algorytmy Google negatywnie oceniały jej kondycję. Nasze działania wsparliśmy publikacjami sponsorowanymi. W wyniku naszych prac klient szybko odnotował wzrost ruchu, co przełożyło się na wzrost sprzedaży. Cena usługi pozycjonowania sklepu z dywanami to około 4000 złotych miesięcznie.

Efekt pozycjonowania firmy organizującej rejsy i kursy żeglarskie

Firma naszego klienta zajmuje się organizacją rejsów, obozów i kursów żeglarskich. W okresie zimowym oferta została uzupełniona o organizację wyjazdów, półkolonii, kolonii i sekcji narciarskich. Firma nieustannie poszerza swoją działalność i kontynuuje współpracę z naszą agencją. W ramach usługi pozycjonowania strony sukcesywnie rozbudowaliśmy i dopasowaliśmy biznes klienta to intencji użytkowników. Efekt w postaci wysokich pozycji i wzrostu ruchu na stronie przeszedł najśmielsze oczekiwania.

Cena za wykonaną usługę mieściła się w granicach 2500 złotych miesięcznie. Inwestycja zwróciła się już wielokrotnie.

Efekt audytu i pozycjonowania serwisu sportowego

Klient trafił do naszej agencji po zmianie strony WWW. Migracja odbyła się w sposób nieprawidłowy, wiele sekcji serwisu było dostępnych dla robotów indeksujących, przez co niepotrzebnie zużywany był crawl budget (zasoby jakie przeznacza robot Google na indeksowanie danego serwisu). Konieczne było przygotowanie audytu i zaleceń optymalizacyjnych. Po wdrożeniu odpowiednich zmian i wieloetapowej optymalizacji serwis odzyskał dotychczasową widoczność i odnotował znaczący wzrost ruchu organicznego.

Cena SEO dla wspomnianych działań zamknęła się w kwocie 2500 złotych miesięcznie.

Efekt pozycjonowania hotelu

Przykład, że zaufanie i długotrwała relacja opłaca się obu stronom. W czasie trwania usługi pozycjonowania strony internetowej uczestniczyliśmy w migracji na nową wersję strony hotelu. Przygotowane zostały rekomendacje i zalecenia, a także sukcesywnie rozbudowaliśmy i dopasowaliśmy stronę do aktualnych wytycznych Google. Dzięki czemu skala działalności naszego klienta jest coraz większa i lepiej odpowiada oczekiwaniom turystów.

Budżet dla naszych działań zamknął się w kwocie 3000 złotych miesięcznie.

Efekty pozycjonowania biznesu lokalnego

Mało kto wie tyle o światłowodach i instalacjach teletechnicznych oraz usługach telekomunikacyjnych jak nasz klient. Dzięki odpowiedniej analizie, właściwemu doborowi fraz kluczowych i optymalizacji udało się nam sukcesywnie rozbudować serwis klienta i zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania. Obecnie strona wyświetla się wysoko na najważniejsze zapytania i jest źródłem stałego przychodu. Dobierając frazy do pozycjonowania staramy się trafić w potrzeby Twoich klientów, dzięki temu zwiększamy szansę na skuteczną sprzedaż.

To nie pierwszy przykład, że nowa strona internetowa bez pozycjonowania nie zostanie znaleziona przez potencjalnych klientów. Pomóż użytkownikom odnaleźć się w sieci, tak jak zrobił to nasz klient. Obecnie cena pozycjonowania strony wynosi około 1200 złotych miesięcznie.

Efekty pozycjonowania biznesu lokalnego

Nasz klient dba o auta jak mało kto, oferując kompleksowe usługi pielęgnacji lakieru i wnętrz samochodów. We współpracy z klientem przygotowaliśmy nowe treści i strukturę serwisu. Dostosowaliśmy stronę do wytycznych wyszukiwarki Google. Rezultaty w postaci rosnącej widoczności i coraz większego grona zadowolonych klientów wynagrodziły całą ciężką pracę.

Biznes naszego klienta rozwijał się dynamicznie, a wraz z nim kwota jaką przeznacza na nasze działania. Obecnie na promocję lokalną i pozycjonowanie klient przeznacza 1000 złotych miesięcznie.

Czy możliwe jest tanie pozycjonowanie stron?

Wiele firm zanim zdecyduje się na wybór agencji SEO wysyła zapytania do wielu z nich. Koszt tej samej usługi może się różnić w zależności od agencji i to nawet o parę tysięcy złotych. Skąd bierze się taka różnica i czy warto wybierać tanie pozycjonowanie, czyli oferty z najniższą ceną?

Każda agencja SEO powinna posiadać swoją własną metodykę pracy i proces, w ramach którego dostarcza Tobie konkretne i mierzalne rezultaty. Dostając propozycję ceny powinieneś również dostać dokładną informację co się w niej zawiera. Wiele firm prezentuje cennik lub podaje ceny pozycjonowania bez wyszczególnienia elementów jakie się na nią składają.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google nie jest tanie, a w wyniku kolejnych aktualizacji algorytmów jest bardziej wymagające, a tym samym droższe. Pracownicy naszej agencji bardzo dużą wagę przykładają do poprawy jakości Twojej strony.

Z tego względu w pierwszej kolejności przygotowujemy audyt, przeprowadzamy dobór fraz do pozycjonowania, opracowujemy strategię, a następnie wdrażamy nasze zalecenia. Międzyczasie, na podstawie wybranych fraz kluczowych opracowujemy nowe treści na stronę, a także zlecamy publikacje sponsorowane. Tym samym skupiamy się, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko na liście wyników wyszukiwania i zdobywała wartościowy ruch.

Czy wybierając tanie pozycjonowanie za 400 złotych netto miesięcznie, przy założeniu, że koszt pracy specjalisty SEO to 100-150 zł netto jesteś przekonany, że dostaniesz taką jakość usługi jaką oczekujesz? Cena pozycjonowania powinna być adekwatna do rozmiaru Twojego biznesu.

Dlatego to, ile kosztuje pozycjonowanie strony powinno wynikać z jakości dostarczanej usługi. Skuteczne pozycjonowanie stron lub sklepów zakłada przygotowanie długofalowej strategii, określenia celów i takiego zakresu działań, który będzie optymalną odpowiedzią dla Twojej firmy. Tanie pozycjonowanie jest możliwe, ale jest nieefektywne. Mały koszt oznacza małą ilość prac, jaką agencja wykona na Twojej stronie.

Cennik pozycjonowania, skąd dokładnie bierze się cena?

Jak zauważyłeś, nasz cennik pozycjonowania został podzielony według rodzaju prowadzonej działalności. Inne działania wykonamy w przypadku biznesu lokalnego, a inne w przypadku ogólnopolskiego. Koszt pozycjonowania sklepów internetowych z reguły jest najwyższy, a wynika to z faktu dużej konkurencji oraz dodatkowych kosztów ponoszonych przez agencję.

Poniżej prezentujemy listę czynników, które mają największy wpływ na ceny pozycjonowania. Co dokładnie wpływa na cenę pozycjonowania?

Domena internetowa

Wiek domeny – duże znaczenie dla skuteczności i szybkości pojawienia się efektów pozycjonowania ma wiek domeny. Te, które są dłużej dostępne w sieci cieszą się większym zaufaniem i są lepiej oceniane przez algorytmy wyszukiwarki niż nowe domeny. W przypadku nowych domen konieczna jest budowa ich autorytetu poprzez przygotowanie wartościowych treści oraz pozyskanie dobrej jakości linków.

Historia domeny – zakazane praktyki, które mogły być w przeszłości stosowane na stronie internetowej mogą mieć negatywny wpływ na jej obecny ranking. Stosowanie złych praktyk będzie wiązało się powolną odbudową zaufania i większymi nakładami pracy.

Elementy techniczne i struktura strony

Możliwość optymalizacji – istnieje wiele cms-ów, w oparciu o które zbudowane zostały strony internetowe. Część z nich wciąż opiera się wyłącznie o kod HTML. Ograniczone lub utrudnione możliwości optymalizacji wpływają na ilość pracy, jaką musi wykonać specjalista, aby wdrożyć przygotowane przez siebie zalecenia.

Błędy techniczne – wykonanie audytu strony pozwala wykryć newralgiczne błędy na stronie, które mają duży wpływ na efekty pozycjonowania. Z tego względu duży wpływ na cenę pozycjonowania ma pracochłonność. Bardzo często eliminacja jednego błędu na stronie zajmuje kilka roboczogodzin. Cennik pozycjonowania powinien zatem uwzględniać odpowiednią liczbę godzin, która zostanie poświęcona na samą optymalizację strony lub sklepu.

Teksty na stronie

Przygotowanie nowych tekstów – bardzo wiele mówi się o wartościowych i zoptymalizowanych tekstach. Te mają duże znaczenie dla procesu pozycjonowania i dostarczania wartościowego ruchu stronie. Duże i rozbudowane serwisy wymagać będą dużych nakładów pracy i opracowania wielu teksów. Z tego względu przy ustalaniu proponowanej ceny pozycjonowania zwracamy uwagę na jakość i obszerność obecnych tekstów.

Profil linków

Brak linków lub zły profil linków – linki przychodzące odgrywają dużą rolę w procesie pozycjonowania strony. Zły profil linków będzie oznaczać konieczność wielogodzinnej analizy w celu wychwycenia tych, które działają negatywnie na ranking witryny. Brak linków przychodzący to z kolei dodatkowa ilość pracy po stronie specjalisty SEO. Jednym z ważnych kosztów pozycjonowania jest regularne pozyskiwanie linków.

Branża

Branża – duży wpływ na to ile miesięcznie kosztuje pozycjonowanie stron ma branża, w której działasz. Doskonale zdajesz sobie z tego sprawę, jeśli prowadzisz internetowy sklep odzieżowy lub obuwniczy. Duża konkurencyjność branży wiąże się z nieporównywalnie większymi nakładami pracy i kosztami. Cena pozycjonowania sklepu to przede wszystkim branża w jakiej działasz i konkurencja.

Skala biznesu i konkurencja

Skala biznesu – biznesy, które zorientowane są na klienta lokalnego najczęściej konkurują z innymi firmami ze swojej miejscowości. W tym wypadku firm działających lokalnie może być od kilkunastu do kilkudziesięciu.

Pozycjonowanie stron internetowych firm działających ogólnopolsko wymaga większych środków i inwestycji, ponieważ konkurencja jest nieporównywalnie większa. W tym wypadku cena pozycjonowania zależy od także od branży i konkurencji.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Cennik pozycjonowania stron internetowych jest inny dla każdego biznesu. Z reguły waha się od kilku set złotych do kilku tysięcy. Chcesz ofertę dla swojego sklepu internetowego lub strony firmowej? Wyślij zapytanie przez formularz lub skontaktuj się telefonicznie z naszym przedstawicielem.

Co wpływa na koszt pozycjonowania stron?

Cena pozycjonowania jest zależna od historii i wieku domeny, konkurencyjności, branży, wielkości i jakości strony internetowej oraz skali prowadzonego biznesu.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Cennik pozycjonowania sklepu internetowego jest wyższy niż w przypadku stron WWW. Związane jest to z nieporównywalnie większą konkurencją oraz dużo większym nakładem pracy po stronie agencji. Sklepy internetowe posiadają bardzo rozbudowaną strukturę, a to oznacza większą liczbę godzin potrzebną do ich optymalizacji.

Ile trwa pozycjonowanie stron lub sklepów internetowych?

Czas trwania pozycjonowania strony lub sklepu uzależniony jest od wielu czynników. Z reguły przyjmuje się, że minimalnym czasem na osiągnięcie efektów jest okres od 6 do 12 miesięcy od momentu wdrożenia pierwszych zmian.

Czy tanie pozycjonowanie może się opłacać?

Z roku na rok SEO jest coraz trudniejsze, a algorytmy wyszukiwarki Google coraz surowsze. Z tego względu pozycjonowanie stron wymaga większych kosztów, nakładów pracy oraz czasu, jaki jest wymagany do osiągnięcia pożądanych efektów. Tanie pozycjonowanie stron nie gwarantuje efektów i najczęściej nie przynosi zamierzonych rezultatów.

Czy cennik pozycjonowania jest stały?

Tak. Nasz cennik przygotowaliśmy w oparciu o analizę potrzeb naszych klientów oraz środków, jakie są niezbędne, aby skutecznie i efektywnie realizować naszą usługę. Każda strona jest inna, a co za tym idzie wymaga różnych nakładów pracy oraz środków. Profesjonalna agencja zaproponuje taki cennik, który będzie odpowiadać potrzebom Twojego biznesu.

Co wybrać – pozycjonowanie stron czy kampanię Google Ads?

Warto połączyć pozycjonowanie strony internetowej z kampanią Google Ads. Bardzo często pozwala w pewnym stopniu zwrócić część inwestycji poniesionej na SEO. W przypadku wybranych wariantów współpracy proponujemy atrakcyjne rabaty.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes