Przejdź do treści

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – czy to ma sens? Odkryj sposoby na skuteczne pozycjonowanie SEO!

Poszukiwanie rozwiązań problemów oraz produktów i usług to powszechna praktyka klientów z sektora B2B i B2C. Niezależnie, w jakiej branży działasz, musisz zadbać o widoczność strony w Google.

Dziś pokażemy Ci, dlaczego tanie pozycjonowanie nie ma sensu. Zobacz, jak rozsądnie wdrożyć działania SEO bez przepalania budżetu!

Pozycjonowanie nie może być tanie – wyjaśniamy, czego potrzebuje dobra agencja!

Skuteczne pozycjonowanie nie może być tanie! SEO wymaga nie tylko dostępu do profesjonalnych, drogich narzędzi analitycznych, lecz również umiejętności ich zastosowania w praktyce.

SEO to ciągłe kształcenie się i pozyskiwanie nowej wiedzy, co również kosztuje. Wreszcie, SEO to również copywriting i działania linkbuildingowe. Zarówno pozyskiwanie linków, jak i tworzenie wartościowych treści wymaga sporego budżetu.

SEO wymaga dostępu do profesjonalnych narzędzi

Wyobraź sobie, że otwierasz profesjonalny warsztat naprawy samochodów. Chcesz kompleksowo zająć się naprawą mechaniki, pracami blacharskimi oraz uszkodzeniami z zakresu elektroniki pojazdowej. Na horyzoncie widzisz również perspektywy rozwoju elektromobilności…

Do tego wszystkiego potrzebujesz konkretnych narzędzi, za które musisz zapłacić wysoką cenę! Inaczej Twoja praca będzie nieefektywna albo w ogóle jej nie wykonasz.

Podobnie jest w przypadku skutecznego podnoszenia widoczności marki w wyszukiwarkach internetowych. Potrzebujesz dostępu do szeregu płatnych narzędzi, o których piszemy poniżej.

  • Analiza widoczności i słów kluczowych (Senuto, Semrush, SEMSTORM).
  • Analiza linkowania oraz strategia linkbuildingowa (Ahrefs, Majestic SEO).
  • Lokalne pozycjonowanie SEO (Whitespark, Senuto, SEMSTORM).
  • Tworzenie zoptymalizowanych treści (Senuto, Surfer, Contadu).
  • Crawling, audyt techniczny SEO, optymalizacja strony (Website Auditor, Screaming Frog).

Cena narzędzi analitycznych bezpośrednio wpływa na koszt pozycjonowania. Jeżeli firma oferuje Ci tanie SEO, to w Twojej głowie powinna od razu zapalić się „czerwona lampka”! Zadaj sobie pytanie: „Skoro efektywne pozycjonowanie wymaga ponoszenia dużych kosztów, to jakie będą efekty taniego SEO?”.

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania stron? Zobacz jak robimy to w LUMO

SEO wymaga kosztów związanych z tworzeniem treści

Budowanie widoczności w Google to również koszty związane z tworzenie treści. Dobry SEO copywriting jest drogi, jednak pozwoli Ci osiągnąć wysokie pozycje w SERP-ach nawet na najbardziej konkurencyjne frazy. Dlaczego copywriting SEO tyle kosztuje? Spójrz, jak krok po kroku wygląda przygotowanie dobrego artykułu!

  1. Analiza potrzeb grupy docelowej.
  2. Analiza widoczności konkurencji oraz research wiedzy i słów kluczowych.
  3. Zaprojektowanie artykułu – zaplanowanie nagłówków i linkowania.
  4. Stworzenie atrakcyjnych grafik oraz infografik do tekstu.
  5. Optymalizacja tagów meta: title oraz description.
  6. Korekta tekstu przez doświadczonego proof readera.
  7. Regularna aktualizacja treści (algorytm Google to doceni!).
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Stworzenie artykułu to nie tylko pisanie. To kompleksowy proces, a także specjalistyczne umiejętności. Dobry copywriter piszący teksty SEO ma zarówno umiejętności pisarskie, jak i wiedzę na temat technik perswazji oraz pozycjonowania w Google. Wie, jak pogodzić wszystkie aspekty i opracować tekst dający wartość czytelnikowi oraz dobrze rankujący w wynikach wyszukiwania.

Pozyskiwanie linków również generuje koszty

Cena pozycjonowania to nie tylko koszty dostępu do narzędzi analitycznych oraz profesjonalny SEO copywriting. To również budżet na link building, czyli pozyskiwanie odnośników kierujących do Twojej strony www lub witryny sklepu internetowego. W tym celu specjaliści wykorzystują szereg technik, które przybliżamy Ci poniżej.

  • Publikacje na portalach zewnętrznych – płatne artykuły sponsorowane z hiperłączem kierującym do strony to jeden z najpopularniejszych sposobów na budowanie profilu linkowania zewnętrznego. Budujesz w ten sposób nie tylko pozycję w wyszukiwarce. Dobre teksty w serwisach branżowych wpływają pozytywnie na postrzeganie Twojej marki.
  • Katalogi stron – mniej popularnym, lecz wciąż praktykowanym sposobem jest korzystanie z katalogów stron (wizytówki NAP). Pamiętaj, że ta prosta metoda stanowi uzupełnienie innych technik SEO link buildingu i nie może być fundamentem Twojej strategii.
  • Wzmianki na forach internetowych i blogach – branie udziału w dyskusjach i zamieszczanie linków to również dobry sposób na budowanie widoczności w Google. Pamiętaj jednak, że działania linkbuildingowe w ten sposób musisz robić mądrze! Pisz merytoryczne komentarze i nie spamuj. Możesz pojawiać się tam, gdzie użytkownicy prowadzą dyskusje związane z marką, monitorując internet np. z pomocą Brand24.
  • Pozyskiwanie dobrych linków z blogów – czy współpraca z influencerami może pomóc w budowaniu pozycji w Google? Okazuje się, że tak! Umowa z blogerem może przewidywać nie tylko opisanie Twojego produktu lub usługi, lecz również zamieszczenie w artykule na blogu odnośnika do Twojej strony ofertowej.
  • Współpraca z klientami – jeżeli masz grono zadowolonych klientów i działasz w branży B2B, to oni również mogą posiadać własny serwis. Jeżeli wdrożyli ostatnio Twoje rozwiązanie i są skłonni napisać o tym na swojej stronie (np. na firmowym blogu), to zapytaj, czy mogą dodać również link do Twojego serwisu.

Nietrudno sobie wyobrazić, że link building wymaga poświęcenia czasu pracy specjalistów (a więc również jego wynagrodzenia!) oraz kosztów publikacji artykułów w serwisach zewnętrznych. Zauważ również, że na koszt link buildingu składa się także samo przygotowanie treści, czyli wspomniany wcześniej SEO copywriting.

Pozycjonowanie wymaga czasu, cierpliwości i pracy specjalisty

Dostęp do profesjonalnych narzędzi, link building czy opracowanie treści oraz content planu. Wszystkie wymienione wyżej czynności to nie hobbystyczna praca po godzinach, lecz wymagające zadania dla całego zespołu!

Miej świadomość, że budowanie widoczności w wynikach wyszukiwania wymaga dużej wiedzy. Współpraca z najtańszą agencją może poskutkować nie tylko brakiem efektów, lecz również… Utratą dotychczasowych pozycji. Nie daj się również zwieść osobom, które twierdzą, że możliwe jest tanie pozycjonowanie lokalne. Budowanie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki Google musisz potraktować jako poważną inwestycję.

Przez tanie usługi SEO możesz dużo stracić!

Wdrożenie działań bez odpowiedniego przygotowania, czyli profesjonalnego audytu SEO? Dobór fraz kluczowych, bezwartościowych z punktu widzenia Twojego biznesu? Copywriter, piszący teksty masowo, bez zwracania uwagi na wartość merytoryczną? Wreszcie, specjalista SEO obsługujący 20 projektów pozycjonowania stron www za minimalną krajową?

Tak wygląda codzienność w tanich agencjach! Czy naprawdę chcesz powierzyć im wizerunek swojej marki w internecie? Przez pozornie niedrogie usługi SEO możesz stracić nie tylko wizerunkowo, lecz również utracić dotychczasowe pozycje w Google, a nawet zyskać bana i stracić jakąkolwiek widoczność w SERP-ach.

Dlaczego zatem firmy wybierają tanie pozycjonowanie strony w Google?

Wiesz już, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu e-commerce lub normalnej strony. Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google wymaga dużej inwestycji. Dlaczego zatem firmy wciąż decydują się na najtańsze usługi SEO?

Pozornie atrakcyjna oferta pozycjonowania SEO

Rozliczenie za efekt to domena działalności tanich agencji SEO! Nie negujemy tego modelu. Jest on sensowny, jeżeli Twoja witryna jest dobrze zoptymalizowana, zyskała już wysokie pozycje na wartościowe frazy, a ruch konwertuje, ale… Chcesz osiągnąć jeszcze więcej.

Problem polega na tym, że w przypadku tanich agencji SEO rozliczenie za efekt może przynieść Ci kłopoty. Wyobraź sobie, że współpraca nie przyniosła efektów, agencja SEO nie wystawiła faktury za usługi, ale… Zastosowana przez nią strategia pozycjonowania została oparta na linkowaniu z wątpliwej jakości serwisów. Takie podejście może prowadzić do wspomnianego już wcześniej „bana w wyszukiwarce”. Chcesz tego uniknąć, prawda?

Brak zrozumienia złożoności strategii SEO

Strategia SEO to nie tylko publikowanie przypadkowych artykułów na blogu oraz w serwisach zewnętrznych. Kompleksowe podejście strategiczne składa się z wielu elementów, które wskazujemy poniżej.

  • Analiza konkurencji oraz Twojej widoczności w wyszukiwarce.
  • Określenie grup docelowych i strategia komunikacji.
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych.
  • Optymalizacja wewnętrzna strony – audyt treści oraz audyt techniczny.
  • Opracowanie strategii linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.

Dodajmy do tego konieczność stałego monitorowania efektów i wprowadzania zmian w działaniach strategicznych. Tego po prostu nie da się zrobić za 199 zł miesięcznie… A gdyby tak działać bez strategii? Pamiętaj, że strategia to Twój kompas, to ona opisuje, w jaki sposób osiągniesz swoje cele. Bez niej nigdzie nie dojdziesz!

Niejasne zasady współpracy po stronie agencji SEO

Utrzymywanie w tajemnicy podejścia strategicznego (najczęściej brak strategii!), ukrywanie przed klientem profilu linkowania czy brak otwartości na współpracę przy tworzeniu treści to jedne z głównych problemów tanich agencji SEO. Nierzadko firmy nie pozwolą Ci sprawdzić działań i nigdy nie otrzymasz raportu. Częstą praktyką jest również proponowanie klientowi zawiłej umowy, której rozwiązanie jest niemożliwe, nawet przy braku efektów!

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – jakie są alternatywy?

Istnieją dwie alternatywy, które pomogą Ci skutecznie generować wartościowy ruch, zmienić go w konwersje, a w konsekwencji zyskać nowych klientów. Do rekomendowanych działań należą: samodzielne pozycjonowanie oraz współpraca z profesjonalną agencją.

Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Kiedy nie posiadasz budżetu, płacisz swoim czasem. Jeżeli dysponujesz odpowiednimi zasobami czasowymi, wiedzą oraz ogromną samodyscypliną w rozwoju, to skuteczne i niedrogie pozycjonowanie jest możliwe do pewnego stopnia. Nie zbudujesz w pojedynkę pierwszej pozycji na bardzo konkurencyjne frazy. Możesz natomiast zadbać o dobre fundamenty pod współpracę z profesjonalistami w przyszłości.

Zadbaj o podstawowe aspekty. Twórz dobrze, nasycone słowami kluczowymi opisy produktów, kategorii czy ofert – w zależności od specyfiki Twojej działalności. Pamiętaj też o linkowaniu wewnętrznym i optymalizacji tagów meta oraz szybkości działania strony. Opracuj też content plan i pisz wartościowe artykuły poradnikowe, rozwiązujące problemy Twojej grupy docelowej.

Współpraca z profesjonalną agencją SEO

Nie jest za pół darmo, ale jest dobrze i efektywnie. Zaczynasz od określenia celów, a zespół agencyjny audytuje Twoje aktualne rezultaty i… Realnie opiniuje możliwość dotarcia do określonych przez Ciebie KPI w zderzeniu z Twoim budżetem. Tu nie ma miejsca na stosowanie nieuczciwych zagrywek. Od początku zyskujesz zaufanego partnera, z którym krok po kroku Twoja marka idzie na szczyt pierwszej strony Google.

Jak wygląda i ile kosztuje pozycjonowanie w Google? Jaki jest cennik pozycjonowania?

Przeciętna cena pozycjonowania zaczyna się od około 3000-5000 zł miesięcznie w przypadku małych serwisów, przez kilkanaście tysięcy złotych w skali miesiąca dla małych sklepów e-commerce, aż po kilkadziesiąt tysięcy zł dla największych graczy.

Pomożemy Ci pozyskać konwertujący ruch i optymalnie wykorzystać budżet na działania SEO!

Najtaniej nie zawsze znaczy najlepiej. Ta zasada zdecydowanie sprawdza się w podnoszeniu widoczności serwisów internetowych oraz sklepów e-commerce. Próba pozyskania wartościowego ruchu bez inwestycji pieniężnej przyniesie opłakane skutki! Właśnie dlatego nie owijamy w bawełnę i przedstawiamy zagrożenia, jakie niesie za sobą tanie SEO.

Marka Lumo to zespół doświadczonych pasjonatów marketingu internetowego. Pomożemy Ci nie tylko w pozycjonowaniu, lecz przede wszystkim w rozsądnym podejściu do efektywnej strategii digital. Prowadzimy również kampanie Google Ads, optymalizujemy UX, realizujemy strategie content marketingowe oraz działania w Social Media. Zwiększymy widoczność Twojej marki w sieci i pomożemy pozyskać konwertujący ruch!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes