Aż 68% aktywności online rozpoczyna się od wyszukiwarki. Co więcej, ponad 53% całego ruchu w Internecie pochodzi z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania.
To ogromny potencjał, który możesz wykorzystać dzięki SEO. Pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona znajdzie się na najwyższych pozycjach w Google i zaczną ją odwiedzać potencjalni klienci zainteresowani Twoją ofertą.
Nie bez powodu specjaliści ds. marketingu internetowego są zgodni co do tego, że SEO jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie rozpoznawalności i przyciągnięcie klientów do Twojej firmy.
Agencja SEO – czym jest i co robi?
Najprościej mówiąc, agencja SEO świadczy usługi z zakresu pozycjonowania. Innymi słowy – podejmuje wszelkie niezbędne działania, które sprawiają, że Twoja strona zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce na istotne dla Twojej firmy zapytania.
Oferta agencji SEO bardzo często nie kończy się jednak na pozycjonowaniu. Większość z nich, w tym Performance Group, oferuje również usługi komplementarne, które pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać potencjał marketingu internetowego. Mowa tu przede wszystkim o Google Ads, Facebook Ads, content marketingu czy obsłudze mediów społecznościowych.
Czym się zajmuje agencja SEO?
Pozycjonowanie stron to długotrwały proces, na który składa się wiele działań. Nie ma jednego uniwersalnego zestawu kroków, które należy zrealizować, aby strona zajęła wysokie pozycje w Google. Wiele zależy od specyfiki danej branży i taktyk wykorzystywanych przez konkurencję.
Istnieją jednak uniwersalne usługi SEO, które powinny być podstawą skutecznego pozycjonowania – praktycznie w każdym przypadku. Oto one:
Audyt SEO
Audyt SEO pozwala zweryfikować aktualny stan Twojej strony internetowej. Będzie przydatny zarówno, jeżeli prowadziłeś już działania z zakresu pozycjonowania, jak i wtedy, gdy dopiero rozpoczynasz przygodę z podbojem wyszukiwarki Google.
Dzięki niemu odnajdziemy słabe i mocne strony Twojej witryny. Wykryjemy ewentualne błędy techniczne, a także stworzymy rekomendacje co do dalszych działań. Przeanalizujemy również treści na Twojej stronie i zdecydujemy, czy wymagają one optymalizacji.
Profesjonalna optymalizacja strony
Mając podstawę w postaci audytu, można przejść do konkretnych działań. Optymalizacja zakłada poprawę wszelkich elementów na Twojej stronie, które pomogą zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google.
Chodzi tu między innymi o:
- Eliminację wszelkich błędów wykrytych podczas audytu.
- Poprawę kwestii technicznych takich, jak szybkość ładowania strony, poprawność przekierowań czy znaczniki meta.
- Udoskonalenie treści, na które składa się poprawa nagłówków, artykułów, opisów tak, aby spełniały one wymagania wyszukiwarki i użytkowników.
- Kwestie związane ze strukturą strony, czyli dodanie nowych podstron lub usunięcie zbędnych, a także poprawa nawigacji.
Content marketing
SEO nie może istnieć bez treści. Teksty to naturalny sposób na to, aby na Twojej stronie znalazły się słowa kluczowe.
Pomogą one także przyciągnąć do Twojej marki nowych klientów i zbudują jej rozpoznawalność.
Profesjonalna agencja SEO zadba o stworzenie następujących tekstów:
- opisów na strony,
- artykułów blogowych,
- tekstów na potrzeby link buildingu,
- opisów produktów i kategorii w przypadku sklepów internetowych.
Link building
Pozyskiwanie linków to kluczowy element pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Im więcej wartościowych linków prowadzi do Twojej witryny, tym wyższe pozycje w Google będzie ona zajmować.
Kluczowe jest jednak to, aby owe odnośniki były jak najwyższej jakości. W innym wypadku takie działania mogą przynieść więcej szkód niż pożytku.
Współpraca z blogerami
Współpraca z blogerami to kolejny sposób na pozyskanie wartościowych linków, a zarazem zwiększanie rozpoznawalności Twojej marki. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, blogerzy mogą promować Twoje produkty – umieszczając do nich linki.
Nie jest to jednak taktyka zarezerwowana wyłącznie dla e-commerców. Poczytne blogi są również świetnym miejscem do publikacji artykułów sponsorowanych czy gościnnych w przypadku stron internetowych innego typu.
Usługi dodatkowe — Google Ads, Facebook Ads, remarketing itp.
Niektóre agencje SEO (w tym Performance Group) wykraczają poza świat pozycjonowania, kompleksowo dbając o obecność swoich klientów w Internecie – i zapewniając im tym samym dopływ jak największej liczby klientów.
Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z Performance Group, możemy zrealizować dla Ciebie również działania z zakresu:
- Płatnych reklam – zarówno na Facebooku, jak i w Google (Google Ads).
- Content marketingu.
- Obsługi social media.
- Tworzenia stron internetowych i aplikacji.
Audyty UX/UI – analiza użyteczności
Słyszałeś kiedyś termin SXO? Oznacza on „Search Experience Optimization” i wyrósł z połączenia SEO i UX (User Experience). Świetnie pokazuje to, jak ważną rolę w pozycjonowaniu odgrywa dziś intuicyjny i użyteczny projekt stron internetowych.
Podczas audytu UX weryfikujemy więc wszelkie istotne elementy związane z User Experience, które wpływają zarówno na doświadczenia użytkownika, jak i pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce.
CRO – optymalizacja konwersji
Pozycjonowanie, jak i wszystkie działania marketingowe, nie ma skutkować bezwartościowym ruchem, a realizacją założonych przez Ciebie celów biznesowych.
Optymalizacja pod kątem SEO przyczynia się bardzo często do poprawy wydajności strony, a co za tym idzie – wzrostu konwersji. Wspierają ją także treści tworzone na potrzeby pozycjonowania (i nie tylko).
Specjalizacje agencji SEO
Na rynku istnieje wiele agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Część z nich świadczy kompleksowe usługi z zakresu SEO (jak Performance Group), a inne ograniczają się do wybranych dziedzin pozycjonowania.
Poznaj najpopularniejsze specjalizacje agencji SEO w Polsce i na świecie.
Audyty SEO
Chodzi tu o agencje, które specjalizują się w wykonywaniu audytów. Z ich usług korzystają zazwyczaj osoby, które chcą zająć się pozycjonowaniem swojej witryny internetowej samodzielnie – po uprzednim zweryfikowaniu jej kondycji przez specjalistów.
Pozycjonowanie stron internetowych
Mowa o agencjach, które specjalizują się w pozycjonowaniu stron o podstawowych funkcjach, czyli np. wizytówek lub blogów – a nie np. sklepów internetowych.
Pozycjonowanie sklepów – e-Commerce
Czym się zajmuje agencja SEO/SEM wyspecjalizowana w e-commerce? Oczywiście pozycjonowaniem sklepów internetowych. Są to bardzo rozbudowane serwisy, składające się często z tysięcy podstron, dlatego ich pozycjonowanie wymaga specjalistycznych działań.
Pozycjonowanie lokalne
Czy wiesz, że aż 46% wszystkich wyszukań w Google to zapytania lokalne? Co więcej, ponad 80% z nich skutkuje konwersją. Pozycjonowanie lokalne rządzi się jednak swoimi prawami – i właśnie dlatego możemy postrzegać je jako odrębną dziedzinę SEO.
Techniczne SEO
Jeżeli techniczna warstwa strony zawiedzie, inne działania SEO nie przyniosą efektów. Właśnie dlatego istnieją agencje, które specjalizują się w tym niezwykle istotnym, ale także zawiłym aspekcie pozycjonowania.
Javascript SEO
Chodzi tu agencje, które specjalizują się w analizie i optymalizacji stron wykonanych w technologiach opartych o język Javascript. W szczególności wykorzystujące biblioteki i frameworki takie jak:
- Angular,
- React.js,
- Vue.js,
- Preact,
- Node.js,
- Backbone.js
- Express.js,
- Meteor,
- czy Ember.js
International SEO
Coraz więcej firm działa na rynku międzynarodowym. Uwarunkowania w każdym regionie są jednak różne – również, gdy mowa o sytuacji w wyszukiwarkach i oczekiwaniach klientów. Taka specjalizacja SEO jest więc jak najbardziej uzasadniona.
Kto pracuje w agencji SEO?
Agencje SEO są tworzone przez pasjonatów marketingu w Internecie. To dzięki nim pozycje witryn internetowych w Google rosną każdego dnia.
Dobry zespół działu SEO to podstawa
O efektach, które osiągniesz współpracując z daną firmą, nie decyduje jej siedziba ani piękna strona internetowa. Dobra agencja SEO/SEM to przede wszystkim doświadczeni, ale także wciąż pogłębiający swoją wiedzę specjaliści.
Zespoły SEO składają się zazwyczaj z osób na następujących stanowiskach:
Młodszy specjalista SEO
Młodszy specjalista SEO to osoba na początku drogi w świecie profesjonalnego pozycjonowania. Uczy się od starszych stażem, ale ma już wystarczającą wiedzę i umiejętności, aby samodzielnie prowadzić projekty.
Specjalista SEO
Specjalista SEO prowadził z sukcesami wiele projektów i pracuje w branży SEO co najmniej kilka lat. Pozycjonowanie to jego codzienność – świetnie radzi sobie z poprawieniem widoczności niewielkich serwisów, a optymalizacja największych stron również nie ma dla niego żadnych tajemnic. Ciągle poszerza swoją wiedzę, aby piąć się po szczeblach kariery w SEO.
Starszy specjalista SEO
To specjalista o dużym doświadczeniu – liczonym zarówno w latach, jak i wynikach prowadzonych kampanii SEO. Zajmuje się zazwyczaj bardziej wymagającymi projektami niż młodsi stażem koledzy czy koleżanki. Często wspiera i wdraża młodszych specjalistów.
Ekspert SEO
To osoba znająca pozycjonowanie od podszewki. Prowadzi najbardziej zaawansowane projekty i wspiera swoją wiedzą innych członków zespołu. Ekspert SEO zajmuje się klientami kluczowymi w agencji i jest gwarantem najwyższej jakości usług pozycjonowania.
Team leader
Team leader pracuje na co dzień z członkami zespołu SEO. Jest dla nich wsparciem merytorycznym, kontroluje postępy w prowadzonych przez specjalistów projektach i motywuje do dalszego rozwoju.
Head of SEO
To najwyższa pozycja w strukturze działu SEO. Head czuwa nad efektywnością całego działu i planuje jego rozwój – zarówno pod kątem personalnym, jak i biznesowym.
Co może dla Ciebie zrobić dobra agencja SEO?
Pozycjonowanie stron to proces, którego powodzenie zależy od wielu czynników.
Czego możesz zatem oczekiwać od najlepszych agencji SEO?
Analiza konkurencji
Nie może być mowy o skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej bez skrupulatnej analizy konkurencji. Zapewniamy Cię, że nie tylko Ty walczysz o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google na dane zapytania.
Analiza konkurencji pomoże zweryfikować dobre praktyki w Twojej branży, ale także wyłonić pole do budowania przewagi konkurencyjnej.
Analiza grupy docelowej
Analiza grupy docelowej umożliwi dobór odpowiednich metod pozyskiwania linków, a także wypracowanie właściwego stylu komunikacji w działaniach content marketingowych.
Wybór odpowiednich słów kluczowych
W pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych nie chodzi o to, aby Twoja witryna wyświetlała się na wszystkie czy dowolne słowa kluczowe. Należy wyselekcjonować te, które wpisują Twoi potencjalni klienci – a nie przypadkowi internauci.
Wzrost widoczności stron www
To podstawowe zadanie, które ma do zrealizowania agencja SEO. Większa widoczność i wyższe pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania, dają zwiększony ruch organiczny na stronie.
Zwiększenie wartościowego ruchu organicznego
Sama widoczność nie jest najważniejsza – kluczowe jest to, aby wyższe pozycje przekładały się na konwertujący ruch na Twojej stronie. SEO to nie sztuka dla sztuki – chodzi w nim przede wszystkim o realizację celów biznesowych Twojej firmy.
Pozyskiwanie linków
Dobra agencja SEO powinna mieć sprawdzone sposoby pozyskiwania linków. Pamiętaj, że dzięki nim rośnie autorytet Twojej strony internetowej w oczach Google – pod warunkiem, że pochodzą ze źródeł wysokiej jakości.
Poprawa użyteczności sklepu i strony
Optymalizacja stron pod kątem pozycjonowania skutkuje poprawą użyteczności strony. Dobra agencja SEO powinna poprawić jej nawigację, skrócić czas ładowania, wyeliminować zbędne elementy, a także udoskonalić treści – wszystko w taki sposób, aby odpowiedzieć na oczekiwania użytkowników.
Zwiększenie świadomości marki
Pozycjonowanie stron wpływa na wiele aspektów Twojego biznesu. Wzrost widoczności w wyszukiwarce Google w oczywisty sposób przekłada się na wzrost rozpoznawalności Twojej marki – w końcu Twoją stronę odwiedza coraz więcej osób.
Aktywność w mediach społecznościowych
Wspomnieliśmy już, że agencja SEO to często agencja marketingu internetowego. Możesz więc także liczyć na inne działania, wykraczające poza skuteczne pozycjonowanie.
Pamiętaj jednak o tym, że i samo SEO może przyczynić się do wzrostu liczby obserwujących w Twoich kanałach społecznościowych, zwiększając tym samym efektywność podejmowanych tam aktywności.
Pozyskiwanie nowych klientów
Pozycjonowanie sprawia, że o Twojej marce dowiaduje się coraz więcej osób. Co więcej, są to użytkownicy zainteresowani Twoją ofertą – wpisują w końcu do wyszukiwarki związane z nią frazy.
Jeżeli widoczność Twojej strony internetowej na nie rośnie, odwiedza ją coraz więcej klientów.
Wzrost sprzedaży
Obecność w Google to dziś dla zdecydowanej większości firm kluczowy element strategii marketingowej. Nie bez powodu.
Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przekładają się na zyski – wraz ze wzrostem rozpoznawalności i większą liczbą potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę, dochody Twojej firmy rosną.
Obniżenie kosztów marketingowych
Czy wiesz, że pozycjonowanie stron to jeden z najtańszych sposobów na pozyskiwanie potencjalnych klientów? Wszystko dlatego, że jego efekty są długotrwałe – przy odpowiedniej optymalizacji mogą utrzymywać się nawet przez całe lata. Obniża to koszty działań marketingowych, które podejmuje Twoja firma.
Jak wybrać agencję SEO?
Spotkałeś się kiedyś z powiedzeniem, że jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz? Moglibyśmy je nieco skorygować i napisać, że jeżeli nie znajdujesz się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, to nie istniejesz.
Nie przyciągniesz do swojej strony internetowej potencjalnych klientów, jeżeli nie będzie się ona tam znajdować. Właśnie dlatego musisz dobrze przemyśleć wybór agencji SEO/SEM.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?
Jakie czynniki są najważniejsze przy podejmowaniu tej ważnej decyzji? Sprawdź:
Rodzaj i zakres umowy
Pamiętaj, że umowa powinna być przede wszystkim dopasowana do Twoich potrzeb, a także dawać obu stronom poczucie bezpieczeństwa.
Zwróć uwagę na długość trwania oraz sposób rozwiązania umowy. Przeanalizuj także jej zakres.
Szczegóły oferty
Jak będzie przebiegać pozycjonowanie strony? Czy agencja zobowiązuje się do podjęcia kompleksowych działań czy realizacji np. tylko audytu SEO? Czy możesz liczyć także na dostarczenie treści i pozyskiwanie linków? Na ile fraz kluczowych będzie pozycjonowana Twoja strona?
Od tych wszystkich czynników zależy skuteczne pozycjonowanie – dlatego przed podjęciem decyzji o wyborze agencji uzyskaj odpowiedź na powyższe pytania.
Jakość i szczegółowość audytu SEO
Audyt SEO w ogromnym stopniu wpływa na efektywność dalszych działań. Jeżeli na tym etapie nie zostaną wykryte pewne błędy, pozycjonowanie może nie przynieść zakładanych rezultatów.
Im więcej elementów wybrana przez Ciebie agencja SEO uwzględnia w audycie, tym lepiej.
Efekty SEO dotychczasowych klientów
Doświadczenie jest kluczowe w procesie pozycjonowania stron www. Zanim podejmiesz decyzję o wyborze agencji, zapoznaj się z case study na jej stronie. Możesz także porozmawiać z jej klientami.
Specjaliści SEO i doradcy klienta
Jak zweryfikować wiedzę pracowników danej agencji? W XXI wieku nie powinno to stanowić wyzwania.
Po pierwsze, poszukaj informacji na temat zespołu na stronie agencji, którą rozważasz. Dobrą wskazówką będą także artykuły blogowe pisane przez ekspertów zatrudnionych w danej firmie.
Dowiedz się również, czy do Twojego projektu zostanie przypisany jeden specjalista i czy możesz liczyć na wsparcie opiekuna.
Raportowanie działań SEO
Możesz oczywiście samodzielnie kontrolować, jakie efekty osiąga wybrana przez Ciebie agencja SEO. Jednak po co, jeżeli może Cię ona informować o nich sama?
Przy wyborze agencji zwróć więc uwagę na częstotliwość raportowania, zakres raportów, a także możliwość ich personalizacji.
Opinie i referencje
Dobre agencje SEO chwalą się zadowoleniem i wynikami swoich klientów. Poszukaj więc opinii i referencji na stronie firmy, którą bierzesz pod uwagę.
Warto przeanalizować także opinie w Google i na Facebooku – to tam klienci dzielą się dziś nimi najchętniej.
Koszty i forma rozliczenia
To oczywiste, że koszt pozycjonowania Twojej strony internetowej powinien być istotnym czynnikiem podczas wyboru agencji SEO. Jest on zazwyczaj ustalany indywidualnie – w przypadku większości witryn zakres niezbędnych działań nieco się różni.
Agencja SEO SEM, czyli synergia działań
Analizując rynek, możesz odnieść wrażenie, że największe i najlepsze agencje SEO to firmy, które kompleksowo podchodzą do marketingu internetowego. Pozycjonowanie stron jest w końcu jego bardzo ważną częścią, ale nie jedyną.
SEO i SEM, czyli płatne reklamy, to wręcz związek idealny.
Dzięki połączeniu obu tych dziedzin jesteś w stanie wykorzystać w pełni potencjał stwarzany przez wyszukiwarkę i dotrzeć do maksymalnej liczby potencjalnych klientów.
W Performance Group realizujemy zarówno kompleksowe działania SEO, jak i kampanie Google Ads.
Dla kogo pracujemy?
Nasza agencja współpracuje z firmami z wielu różnych branż i nisz. Pracujemy zarówno ze małymi i średnimi firmami, jak również realizujemy projekty dla dużych firm oraz globalnych korporacji.
Posiadamy doświadczenie w SEO w następujących branżach:
- budownictwo,
- finanse
- odzież i obuwie,
- rolnictwo,
- prawo,
- zdrowie,
- przemysł,
- sport,
- moda,
- zabawki,
- artykuły szkolne,
- restauracje,
- wyposażenie domu i biur.
FAQ – Pytania i odpowiedzi
Poniżej znajdziesz listę najczęstszych pytań i odpowiedzi związanych z agencjami SEO.
Co to jest agencja SEO?
Agencja SEO to firma świadcząca usługi zakresu pozycjonowania. Chodzi tu o wszelkie działania, których celem jest zaprowadzenie Twojej strony na najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google na ważne dla Twojego biznesu frazy kluczowe.
Jak wybrać agencję SEO?
Przy wyborze agencji zwróć uwagę na następujące czynniki:
- Zakres działań.
- Sposób rozliczenia.
- Koszt pozycjonowania.
- Opinie klientów i efekty realizowanych kampanii SEO/SEM.
- Raportowanie wyników.
- Możliwość skorzystania również z innych usług – np. prowadzenie kampanii Google Ads, obsługi social media czy tworzenia treści (content marketing).
Ile miesięcznie kosztują działania agencji SEO?
Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od doświadczenia agencji, a także potrzeb Twojej witryny. Ceny pozycjonowania strony www wahają się jednak zazwyczaj od kilku do kilkunastu tysięcy miesięcznie.
Skontaktuj się z nami, a przedstawimy wycenę pozycjonowania dla Twojej firmy!
Jak rozpoznać rzetelną agencję SEO?
Aby zweryfikować rzetelną agencję SEO, przede wszystkim zapoznaj się z opiniami na jej temat. Sprawdź również case study. Cenną wskazówką będzie także status partnera Google i nagrody branżowe.
Jakie działania podejmuje agencja SEO w celu wypozycjonowania sklepu lub strony?
Wszystko zależy oczywiście od uwarunkowań danej branży i celów klienta. Możesz jednak się spodziewać, że agencja SEO podejmie następujące działania:
- Audyt Twojej strony.
- Analiza konkurencji.
- Selekcja fraz kluczowych.
- Optymalizacja strony.
- Content marketing.
- Link building.
- Usługi komplementarne: kampanie Google Ads, email marketing, marketing w mediach społecznościowych.
Co wybrać: agencję SEO czy freelancera?
To dylemat, przed którym staje wiele osób, rozpoczynających pozycjonowanie swojej witryny. Miej jednak na uwadze, że agencja posiada zazwyczaj znacznie większą wiedzę – za sprawą wielu członków zespołu o różnych kompetencjach. Agencje dysponują także większym budżetem, co przekłada się na dużą liczbę wykorzystywanych narzędzi. Warto wspomnieć także o tym, że oddając pozycjonowanie swojej witryny w ręce agencji SEO/SEM, możesz skorzystać z dodatkowych usług, jak chociażby kampanie Google Ads.
Jak pracuje agencja SEO?
Dobra agencja SEO/SEM rozpocznie pozycjonowanie Twojej strony internetowej od skrupulatnego audytu. Następnie przeprowadzi analizę konkurencji i wyselekcjonuje frazy kluczowe o największym potencjale. Kolejny krok to optymalizacja strony, link building oraz content marketing. Oczywiście efekty wszystkich podejmowanych działań są regularnie raportowane. Masz więcej pytań? Zachęcamy do kontaktu!