Przejdź do treści

Pozycja reklamy w Google Ads – od czego zależy?

Wysoka pozycja reklamy w Google Ads to klucz do zwiększenia efektywności płatnych działań w wyszukiwarce. W artykule sprawdzimy, od czego zależy pozycja Twojej reklamy w wynikach wyszukiwania oraz co możesz zrobić, by poprawić wyniki swojej kampanii reklamowej.

W zależności od wielu czynników emitowane przez Ciebie reklamy w wyszukiwarce mogą być wyświetlane u góry albo u dołu organicznych rezultatów wyszukiwania. Wbrew pozorom pozycja nie jest losowa! Dobrze dopracowane teksty reklamowe, skuteczna strona docelowa czy wysoki wynik jakość to jedne z elementów, dzięki którym Twoja kampania zostanie doceniona przez system Google.

Sprawdź zatem, co wpływa na ranking linków sponsorowanych!

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Pozycja reklamy w Google Ads – co wpływa na pozycję?

Budżet oraz konkurencyjność danej branży, próg rankingu, dopasowanie kampanii czy samej reklamy do użytkownika to jedne z czynników, wpływających na pozycje reklamy Google Ads. W kolejnych akapitach przedstawimy Ci najważniejsze elementy rankingowe.

Próg rankingu reklam

Próg rankingu to minimalna cena, jaką musisz zapłacić za pojedyncze wyświetlenie reklamy. Jeżeli ustalona przez Ciebie stawka będzie niższa, niż wartość progowa, to kampania nie będzie wyświetlana. Jednocześnie, jeżeli aktualnie żadna kreacja konkurencji nie spełnia wymogów, to próg cenowy emitowanej przez Ciebie reklamy będzie równy kwocie CPC.

Wartość progowa zależy od wyniku jakości, sygnałów użytkowników, tematyki wyszukiwania czy powiązanych aukcji, dotyczących podobnych zapytań.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Konkurencyjność aukcji i wysokość stawki

Kolejnym elementem wpływającym na pozycję reklamy jest konkurencyjność aukcji oraz wysokość budżetu. Wyobraź sobie, że dwie marki konkurują o pozycję w płatnych wynikach wyszukiwarki Google. Jeśli ich ranking będzie zbliżony, to również ich szanse na pozycjonowanie w danym miejscu będą podobne. Jednocześnie, jeżeli jeden z reklamodawców zaoferuje wyższą kwotę za kliknięcie, to znajdzie się ponad swoją konkurencją.

Dostosowanie kampanii do użytkownika

Istotny jest również kontekst wyszukiwania danego użytkownika. Dostosowanie do niego kampanii pomoże Ci poprawić efekty i uzyskać wyższy ranking. Jakie czynniki są tutaj brane pod uwagę? Przede wszystkim lokalizacja użytkownika, godzina wyszukiwania, wprowadzone frazy kluczowe czy urządzenie. Pamiętaj, że masz możliwość zawężenia dopasowania kampanii do wybranych elementów. Na czym polega takie doprecyzowanie?

Możesz skonfigurować kampanię tak, by reklama wyświetlała się jedynie w określonym obszarze – ustawisz to w zakładce „lokalizacje” konta Google Ads. Masz także możliwość wybrania kilku obszarów ze zróżnicowanymi kwotami CPC. Kolejna opcja lepszego dopasowania kampanii do Twojej grupy docelowej to dostosowanie CPC do wybranych urządzeń. Możesz również skonfigurować harmonogram wyświetlania w określonych dniach i godzinach.

Personalizacja reklamy pod użytkownika

System Google Ads zwraca też uwagę na dobrą personalizację reklamy pod określonego użytkownika, uwzględniającą jego zachowania czy intencję. Musisz mieć świadomość, że system gromadzi ogromną liczbę danych na temat osób korzystających z narzędzi wyszukiwania Google. Co to dla Ciebie oznacza? Masz możliwość precyzyjnego kierowania reklam do tych internautów, którzy rzeczywiście należą do Twojej grupy docelowej.

Drugim aspektem personalizacji jest dopasowanie komunikatu – tekstu reklamowego – do upodobań potencjalnego klienta. Treść reklamy tekstowej musi być zgodna zarówno z zawartością strony docelowej (np. strona produktowa, artykuł blogowy, formularz zapisu na jazdę próbną, etc.), jak i celem Twojej kampanii. Pamiętaj, że możesz testować rozmaite nagłówki i teksty, by ostatecznie wybrać te, najlepiej konwertujące.

Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam tekstowych są skorelowane z wynikiem jakości, a więc mogą pozytywnie wpływać na ich pozycję rankingową. Rekomendujemy dodawanie rozszerzeń oraz innych dodatkowych formatów ze względu na wyraźny wzrost skuteczności kampanii. Dzięki temu kreacja tekstowa zyskuje więcej informacji przydatnych dla użytkownika, a jednocześnie zajmuje większą powierzchnię w wynikach, co sprawia, że jest lepiej widoczna.

Jakość strony docelowej

Nie bez znaczenia jest również wysoka jakość Twojej strony docelowej. Witryna, do której kierujesz użytkowników zainteresowanych reklamą, musi być wypełniona wartościową treścią, odpowiadającą na ich problemy. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to podstrona produktowa musi nie tylko zawierać wszystkie informacje o samym towarze, lecz również dostępne metody dostawy, stan magazynowy czy warunki gwarancyjne.

Bardzo istotny jest UX strony. Odpowiednia optymalizacja UX pomoże Ci skierować użytkownika tam, gdzie chcesz. W sposób intuicyjny zachęci go do wypełnienia formularza, pozostawienia danych kontaktowych, kliknięcia przycisku „Kup teraz!” czy zapisu do Twojego newslettera. Musisz mieć świadomość, że odpowiednio zaprojektowana strona przyczynia się do wyraźnej poprawy współczynnika konwersji.

Pamiętaj również o użytkownikach urządzeń mobilnych. Strona musi być zoptymalizowana zarówno pod kątem prawidłowego wyświetlania na ekranach zwykłych komputerów, jak i smartfonów czy tabletów.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jakość Twojej reklamy

Niezmiernie ważna jest również jakość, a właściwie trafność reklamy oraz jej przydatność dla potencjalnych zainteresowanych. Zwróć uwagę na wynik jakości reklamy, stanowiący specjalne narzędzie diagnostyczne, pomagające ocenić i porównać Twoje kreacje do tych, emitowanych przez konkurencję. Wskaźnik jakości jest prezentowany dla poszczególnych słów kluczowych w skali liczbowej od 1 do 10.

Na opisywany parametr wpływ kilka czynników – trafność, dopracowanie strony lądowania czy prognozowany współczynnik klikalności. Jeżeli zauważysz, że dla wybranych fraz kluczowych wynik ma niską wartość, to musisz sprawdzić poszczególne elementy. Jest to szczególnie istotne w przypadku najważniejszych dla Ciebie słów kluczowych. Pamiętaj też, że sama zmiana dopasowania frazy nie wpłynie na wynik.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Jak liczony jest wskaźnik jakości Google Ads?

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, wskaźnik jakości w kampaniach Google stanowi narzędzie diagnostyczne, pozwalające ocenić jakość reklam i porównać je z publikacjami innych, konkurencyjnych reklamodawców.

Mierzony w skali od 1 do 10 parametr jakościowy jest określany na poziomie pojedynczych słów. Im wyższa wartość wskaźnika jakości, tym odpowiedniejsza jest Twoja kreacja tekstowa oraz strona lądowania. Sam wskaźnik jest obliczany z użyciem 3 parametrów.

  1. Prognozowany współczynnik klikalności (CTR) – wskaźnik określający prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy po jej wyświetleniu.
  2. Jakość strony lądowania – pomaga ocenić stopień przydatności oraz trafności strony lądowania dla internauty klikającego reklamę.
  3. Trafność emitowanej reklamy – pozwala ocenić, w jakim stopniu reklama jest dopasowana do intencji użytkownika, korzystającego z wyszukiwarki.

Dodajmy, że poszczególne elementy są oceniane w trzystopniowej skali, tj. powyżej przeciętnej, przeciętnie oraz poniżej przeciętniej. Ocena opiera się na porównaniu z konkurencją dla danego słowa w ciągu ostatnich 90 dni.

Jak poprawić swój Wynik Jakości?

Istnieje wiele metod, pomagających poprawić wskaźnik jakości. Poniżej przedstawiamy Ci jedną z nich.

  1. W celu jego optymalizacji zacznij od przeprowadzenia analizy słów kluczowych i określ priorytetowe dla Ciebie frazy.
  2. Oceń dopasowanie wybranych słów do treści poszczególnych reklam oraz stron lądowania.
  3. Dodaj wykluczające się słowa kluczowe.
  4. Przeanalizuj strukturę konta oraz swojej kampanii.
  5. Zastosuj rozszerzenia reklam.
  6. Dopracuj teksty, by zachęcić internautów do kliknięcia.
  7. Popraw trafność strony lądowania, zadbaj o jej UX i prędkość.

Dodajmy, że w wielu przypadkach dobrym pomysłem będzie też uruchomienie dynamicznych kampanii w wyszukiwarce.

Ranking reklamy Google Ads – podsumowanie

Marketing w wynikach wyszukiwania pomaga skutecznie podnieść widoczność Twojej marki w internecie. Pamiętaj jednak, że na efekty Twoich działań wpływa nie tylko budżet kampanii, lecz również dopracowanie samej reklamy tekstowej czy strony, do której kierowani są potencjalni klienci, zainteresowani Twoją ofertą.

Sukces emitowanych przez Ciebie reklamy zależy od ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Na ranking wpływa szereg parametrów: próg rankingu, konkurencyjność aukcji czy budżet, dopasowanie do intencji użytkownika, personalizacja, zastosowanie rozszerzeń, czy opisywany przed momentem wskaźnik jakości.

Samodzielne dopracowanie reklam tekstowych wymaga jednak sporej wiedzy i stałego śledzenia zmian zachodzących w systemie reklam Google. Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem kampanii, ale nie dysponujesz odpowiednim doświadczeniem, to dobrym pomysłem będzie współpraca z zaufaną agencją marketingu internetowego.

Jeżeli szukasz wsparcia w poprawie jakości reklam oraz działań marketingowych w internecie, to skontaktuj się z nami! Agencja Lumo to Twój zaufany partner w zwiększaniu widoczności w sieci z użyciem płatnych kampanii reklamowych Google Ads i różnych formatów reklam.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes