Przejdź do treści

Inteligentne kampanie produktowe Google Ads

Skuteczna reklama w e-commerce wymaga korzystania z efektywnych narzędzi, takich jak kampanie inteligentne Google Ads. Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę konwersji w swoim sklepie, to w tym artykule dowiesz się, jak kampanie inteligentne pomogą Ci w osiągnięciu celu.

Smart Shopping Campaigns to kampanie inteligentne Google Ads, dzięki którym możesz skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej przy wsparciu algorytmów AI i ML. Jako reklamodawca zyskujesz nie tylko efektywne narzędzie do zwiększenia ruchu na stronie sklepu, lecz również możliwość maksymalizacji wartości konwersji. Inteligentna kampania Google pomoże Ci osiągnięciu docelowego ROAS i pozyskaniu nowych klientów.

Zalety inteligentnej kampanii produktowej

Na wstępie przedstawimy Ci zalety kampanii inteligentnej. Na skuteczność kampanii wpływa m.in. jej łatwa i efektywna optymalizacja. System reklamowy pozwala na szybkie połączenie dostępnych zasobów i informacji o produktach. W efekcie możesz wyświetlać reklamy w różnych sieciach reklamowych oraz sieciach wyszukiwania. Inteligentne algorytmy wykorzystujące machine learning zadbają o najlepszy dobór miejsc emisji.

Listy remarketingowe

Zaletą reklam inteligentnych w kampanii Google Ads jest również możliwość korzystania z remarketingu. Używanie list remarketingowych pozwala utrwalać świadomość marki w umysłach klientów wcześniej zainteresowanych ofertą Twojego sklepu. Pamiętaj, że największy zasięg reklam remarketingowych uzyskasz, gdy w ciągu ostatnich 30 dni będziesz mieć min. 100 aktywnych użytkowników oraz 1 nowego użytkownika w ostatnich 2 dniach.

Śledzenie konwersji

W zwiększeniu efektywności marketingu w internecie z użyciem inteligentnych kampanii w Google Ads pomaga śledzenie konwersji. Jako reklamodawca masz do wyboru szereg możliwości konfiguracji zdarzeń – zakup online, zapis do newslettera, zakup poprzedzony rozmową telefoniczną czy wizyta w placówce stacjonarnej. Na podstawie tych informacji kampania automatycznie dąży do maksymalizacji wartości pojedynczej konwersji.

Wiele typów reklam

Korzystając z tego rodzaju kampanii, otrzymujesz dostęp do szeregu rozmaitych typów reklam. Masz możliwość korzystania zarówno ze zwykłych reklam, jak i lokalnego asortymentu produktów czy kampanii display. Dzięki reklamom displayowym możesz promować swój sklep w sieci reklamowej Google Display Network, sieci wyszukiwania oraz serwisach Gmail i YouTube.

Raporty skuteczności

Zyskujesz również dostęp do zaawansowanych i bardzo przydatnych raportów skuteczności. Ich analizowanie pozwala Ci na uzyskanie informacji na temat skuteczności reklam. Otrzymujesz wiedzę o zwrocie nakładów na kampanię – ROAS – oraz wartości konwersji. Masz także możliwość zdefiniowania dokładniejszych raportów w Google Analytics.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Inteligentna kampania produktowa a inne typy kampanii

W przeciwieństwie do innych typów kampanii, produktowe reklamy inteligentne oferują Ci mniejsze możliwości ręcznej konfiguracji parametrów. Okazuje się, że fakt dużej automatyzacji działań może być ogromną zaletą – szczególnie jeśli współpracujesz doświadczoną agencją marketingu internetowego, taką jak Lumo. Specjalista musi wówczas poświęcić mniej czasu na konfigurację, a więc szybciej zauważysz pierwsze efekty.

Dużą różnicą jest również możliwość automatycznego ustawiania stawek. W pełni zautomatyzowany proces umieszczania kreacji reklamowych oraz ustalania stawek sprawia, że są one dobierane z myślą o maksymalizacji efektów przy zachowaniu określonego budżetu. Pamiętaj też, że za sukcesem Smart Shopping Campaigns stoją zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizmy uczenia maszynowego.

Standardowa czy inteligentna kampania – jaki typ reklamy wybrać?

Wszystko zależy od Twoich możliwości, wiedzy oraz celów biznesowych. Standardowa kampania pozwala, a jednocześnie wymaga od Ciebie ustalania wielu rozmaitych parametrów. Sprawujesz pełną kontrolę nad stawkami, lokalizacjami odbiorców, urządzeniami czy harmonogramem wyświetlania reklam.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

W przypadku wyboru inteligentnej reklamy większość procesów kontroli jest zautomatyzowanych. Nie masz możliwości ich zmiany – w dużej mierze powierzasz dbanie o wyniki kampanii algorytmom. Ty lub dedykowany specjalista maci możliwość kontroli budżetu dziennego oraz wykluczania produktów.

Jak uruchomić kampanię Smart Shopping?

Według wielu specjalistów kampanie Smart Shopping to jedna z najefektywniejszych form reklamy dla branży e-commerce. Duży poziom automatyzacji w połączeniu z możliwością prezentowania graficznych kreacji reklamowych powodują, iż reklamy cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów. W kolejnych akapitach pokażemy, jak uruchomić kampanię Smart Shopping z użyciem konta Google.

Konfiguracja inteligentnej kampanii produktowej krok po kroku

Poniżej prezentujemy Ci, jak wygląda konfiguracja kampanii Smart Shopping krok po kroku!

Google Merchant Center

Do uruchomienia kampanii potrzebujesz dostępu do GMC, z którego prześlesz później plik nazywany feedem produktowym. Konfiguracja GMC jest stosunkowo prosta. Musisz podać takie informacje o swojej firmie jak kraj, nazwa sklepu, kontakt czy witryna. W kolejnych krokach akceptujesz warunki korzystania z usługi i weryfikujesz swój sklep. Następnie wybierasz, że chcesz korzystać z reklam produktowych i tworzysz konto.

Plik produktowy

Następnie musisz przesłać plik feedu produktowego do GMC, korzystając z jednej z kilku metod. Możesz to zrobić za pomocą arkusza Google, zaplanowanego pobierania, regularnego przesyłania oraz interfejsu content API, czyli bezpośredniej integracji sklepu z GMC. Pamiętaj, że plik musi być przygotowany w formacie xml, gz, zip, bz2 albo txt. Dodatkowo nie zapomnij o zabezpieczeniu sklepu internetowego z użyciem protokołu SSL.

Połączenie GMC z kontem Google Ads

Kolejny krok to połączenie wspomnianych kont. Sprawa jest prosta – wystarczy, że wejdziesz do panelu Google Ads i klikniesz zakładkę „Połączone konta”. W ten sposób możesz je powiązać.

Twoja pierwsza kampania reklam produktowych na koncie Google Ads

Teraz możesz już przejść do uruchomienia Twojej pierwszej kampanii z użyciem reklam inteligentnych. Jak to zrobić?

  • Zaloguj się do panelu Google Ads i przejdź do tworzenia nowej kampanii, a następnie wybierz reklamę produktową i odpowiednie konto Merchant Center.
  • Wybierz inteligentną reklamę produktową.
  • Określ nazwę kampanii, a także jej datę uruchomienia i zakończenia oraz stawki i budżet.
  • Następnie przejdź do wyboru produktów, które chcesz reklamować. Pamiętaj, że masz możliwość ich modyfikacji przez cały okres trwania kampanii.
  • W ostatnich krokach masz możliwość uruchomienia displayowej reklamy remarketingowej.

To wszystko – możesz uruchomić swoją pierwszą inteligentną kampanię!

Twoja kampania nie idzie?

Zajrzyj na bloga i dowiedz się czym jest audyt Google Ads i kiedy warto go zlecić

Zyskowne kampanie Google Ads ze wsparciem Lumo!

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcie w prowadzeniu kampanii inteligentnych i chcesz zautomatyzować swoje działania marketingowe w sieci, to skontaktuj się z przedstawicielem Lumo! Zyskaj fachową pomoc w osiąganiu celów biznesowych i zwiększaniu wartościowego ruchu na stronie Twojego sklepu internetowego!

eBook peak sprzedaży

Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes