Przejdź do treści

Kampania Discovery Ads – na czym polega i dlaczego warto z niej skorzystać?

Reklamy w wyszukiwarce czy sieci Google Display Network to jedne z wielu formatów, z jakich możesz skorzystać jako reklamodawca. W artykule przedstawimy Ci, na czym polega kampania reklamowa Discovery Ads, dzięki której dotrzesz nawet do 3 miliardów nowych odbiorców!

W ostatnim kwartale 2016 roku do grona popularnych usług Google dołączyła nowa funkcjonalność, tzw. Feed. Została ona uruchomiona jako forma aplikacji, umożliwiająca internautom przeglądanie rozmaitych newsów. Rosnąca popularność Feed przyczyniła się do jego rozwoju i powstania na jego bazie usługi Google Discover. Celem nowego rozwiązania było pokazanie atrakcyjnych i jeszcze lepiej spersonalizowanych treści newsowych.

Czym są reklamy Discovery?

Istota działania reklamy Discovery nieco odwraca dotychczasowe spojrzenie na promowanie produktu lub usługi wśród potencjalnych klientów. Użytkownik, do którego docierasz w wyszukiwarce czy poprzez reklamy sieci Google GDN otrzymuje komunikaty na podstawie jego aktualnej aktywności. Specjalne algorytmy w połączeniu systemami uczącymi sprawiają, że kampania Discovery niejako przewiduje intencję użytkownika. Jak to działa?

Reklamy Discovery w Google Ads wykorzystują technologię AI do analizy behawioralnej internauty. W efekcie wyświetlają mu atrakcyjne treści, zgodne z jego wcześniejszymi zachowaniami. Warto zaznaczyć, że reklamy nie są wyświetlane w narzędziach wyszukiwania Google, co pozwala jeszcze bardziej zdywersyfikować kanały dotarcia do nowych klientów. Sztuczna inteligencja pomaga wyświetlać użytkownikom lepiej dopasowane kreacje.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

W jakich miejscach wyświetla się reklama?

Lepiej dopasowane i trafniejsze reklamy w momencie zaklasyfikowania internauty jako zainteresowanego emitowanym przez nas przekazem, mogą pojawiać się w rozmaitych umiejscowieniach. W jakich miejscach wyświetla się reklama?

  • Google Discovery – komunikaty reklamowe wyświetlają się na stronie głównej czołowego dostawcy usług wyszukiwania, kartach Discover oraz w aplikacji mobilnej.
  • Serwis YouTube – użytkownicy serwisu mogą zobaczyć reklamy Twojej firmy w Google na stronie głównej YouTube oraz w specjalnej sekcji „co jeszcze warto obejrzeć”.
  • Poczta Gmail – kolejnym umiejscowieniem Twojej kampanii jest serwis pocztowy Gmail. Reklamy pojawiają się na kartach „Społeczności” i „Oferty”.

Kampania Discovery pomoże skutecznie zaprezentować Twoje produkty i usługi większej grupie internautów. Ten typ kampanii pozwoli Ci lepiej wydać budżet marketingowy, dzięki atrakcyjności wizualnej kreacji oraz dużym możliwościom interakcji z użytkownikiem.

Kiedy warto stworzyć kampanię Discovery? Jakie są jej zalety?

Promocja usług czy produktów w sklepie internetowym, budowanie świadomości marki, rozbudowa listy mailingowej newslettera czy reklama wydarzenia. To tylko kilka przykładów praktycznego i efektywnego zastosowania kampanii Discovery. Kiedy powinieneś z niej skorzystać i jakie są jej zalety?

  • Zasięg – przede wszystkim opisywany w artykule rodzaje reklamy Google pomoże Ci dotrzeć z przekazem marketingowym nawet do 3 mld klientów, potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Trafność – innowacyjne algorytmy AI oraz ML rozwijane przez badaczy i inżynierów Google pomogą Ci efektywniej dotrzeć do grupy odbiorców zainteresowanej Twoją ofertą.
  • Zaangażowanie – jednym z celów reklam jest pokazanie Twoim odbiorcom atrakcyjnych treści, rozwiązujących ich problemy, zanim sami je znajdą.
  • Koszt – automatyczna optymalizacja stawek za konwersję pozwala na efektywne osiągnięcie docelowego CPA, zwalniając Ciebie i Twoich specjalistów z potrzeby wprowadzania samodzielnych modyfikacji.
  • Skuteczność – firma Google zapewnia, że nawet 85% użytkowników podejmuje decyzję zakupową po odkryciu nowego produktu w Discover.
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Wykorzystanie zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji pomoże Ci dotrzeć do dużej liczby najodpowiedniejszych klientów za pomocą jednej kampanii. Wybierając automatyczną strategię ustalania stawek, system reklamowy pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas Twojego zespołu, potrzebny na konfigurację kampanii.

Jak stworzyć kampanię Discovery krok po kroku?

Proces tworzenia kampanii krok po kroku jest niezwykle prosty i intuicyjny. Poniżej prezentujemy 10 kroków do uruchomienia Twojej pierwszej kampanii.

  1. Zaloguj się do swojego konta reklamowego Google Ads.
  2. Kliknij sekcję „Kampanie” znajdującą się po lewej stronie.
  3. Kliknij „plus” i wybierz opcję „Nowa kampania”.
  4. Wybierz cel: ruch w witrynie, sprzedaż, klienci lub brak celu.
  5. Wybierz typ kampanii, czyli reklamę Discovery.
  6. Kliknij przycisk „Kontynuuj”.
  7. Dokonaj wyboru kierowania językowego i geograficznego.
  8. Wybierz interesującą Cię grupę docelową.
  9. Określ strategię ustalania stawek – ręczną lub automatyczną.
  10. Gratulacje! Kliknij „Zapisz” i uruchom swoją pierwszą kampanię.

Pamiętaj, że w przypadku konfiguracji reklamy karuzelowej z obrazami musisz przygotować odpowiednie zasoby: logo, grafiki, opisy i nagłówki.

Reklama statyczna

Reklama statyczna składa się z grafiki (do 15 zdjęć plus logo) w formacie prostokąta lub kwadratu oraz nagłówka (maks. 5 wersji) oraz tekstu (maks. 5 wariantów). Dodajmy, że na grafice nie możesz dodać treści CTA. Możesz natomiast wykorzystać opcję wpisania Call To Action w dedykowanej sekcji „Tekst wezwania do działania”.

Reklama karuzelowa

Drugi dostępny format reklamowy to reklama karuzelowa. Tego typu kreacja jest bardziej interaktywna i atrakcyjna, szczególnie w aplikacji mobilnej, dzięki możliwości przesuwania slajdów. Proces jej tworzenia jest analogiczny do reklamy statycznej. Możesz jednak dodać tylko jeden nagłówek, tekst oraz nazwę firmy.

Twoja kampania nie idzie?

Zajrzyj na bloga i dowiedz się czym jest audyt Google Ads i kiedy warto go zlecić

Dobre praktyki dotyczące tworzenia kampanii Google Discovery

Wiesz już, że możesz emitować trafniejsze reklamy w momencie, kiedy klienci przeglądają swoje ulubione strony i korzystają z usług opartych na źródłach treści. Algorytmy wyświetlą je na różnych urządzeniach, zapoznając użytkownika z Twoją ofertą. Zanim uruchomisz pierwszą kampanię, poznaj dobre praktyki, dotyczące tworzenia reklam.

  • Stosuj recykling treści – nie musisz tworzyć nowych zdjęć czy tekstów. Wykorzystaj te, które odniosły sukces w innych kampaniach.
  • Stawiaj na jakościowy content – ludzie doceniają wysokiej jakości obrazy i filmy. W reklamie wykorzystaj dopracowane materiały graficzne o dużej rozdzielczości.
  • Testuj różne układy reklam – maksymalnie wykorzystaj możliwości, jakie oferuje Ci konfiguracja kampanii – różne warianty tekstów czy fotografii.
  • Skorzystaj z funkcji rozszerzenia grupy docelowej – włączenie funkcji poszerzenia grona odbiorców zwiększy zasięg Twoich działań i pomoże Ci dotrzeć do większej liczby nowych klientów.
  • Uruchom kampanię remarketingową – chcesz jeszcze bardziej podnieść efektywność reklamy? Skoncentruj się na odbiorcach, których już zainteresowała Twoja oferta.

Jeżeli chcesz dotrzeć do szerokiego grona 3 miliardów potencjalnych klientów i skorzystać z efektywnych strategii doboru stawek, lepiej wykorzystujących Twój budżet, to skontaktuj się z naszym zespołem! Pomożemy Ci stworzyć kampanie, które przyciągną uwagę odbiorców i przyczynią się do wyraźnego zwiększenia liczby konwersji.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes