Przejdź do treści

Co to jest i jak działa reklama banerowa Google Display Network?

Reklama banerowa Google Ads pomaga Ci skutecznie docierać do potencjalnych klientów dzięki atrakcyjnym kreacjom i efektywnemu targetowaniu. W dzisiejszym tekście pokażemy Ci, co to jest Google Display Network oraz jak działa sieć reklamowa GDN.

Budowanie świadomości marki czy zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym to jedne z wielu celów, które pomaga realizować reklama Google Display Network. Działająca w systemie Google Ads sieć umożliwia Ci wyświetlanie atrakcyjnych wizualnie banerów na stronach partnerów zewnętrznych, aplikacjach oraz w serwisach YouTube czy Gmail. Sieć Display Network skutecznie wykorzystasz na różnych etapach lejka sprzedażowego.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Czym jest kampania Display Network?

GDN to akronim słów Google Display Network – globalnej sieci reklamowej Google, umożliwiającej wyświetlanie reklam na milionach stron. Została ona uruchomiona w 2003 roku i od tego czasu dołączyło do niej ponad 2 miliony serwisów partnerskich. Przypomnijmy, że uruchomiona w 2000 roku usługa Google AdWords (obecnie Google Ads) umożliwiała emitowanie płatnych treści marketingowych jedynie we własnej wyszukiwarce.

Aktualnie reklamy displayowe Google wykorzystują ciasteczka – pliki cookies – do tworzenia profilu odwiedzających daną stronę, umożliwiając w konsekwencji szerokie i precyzyjne możliwości targetowania. Korzystając z systemu Display Network możesz efektywnie docierać do właściwych odbiorców. Warto dodać, że Twój komunikat marketingowy może być wyświetlany również w formie video, podczas oglądania filmów na YouTube.

Gdzie wyświetla się reklama Display?

Sieć Display Network udostępnia rozmaite miejsca, gdzie jako reklamodawca możesz emitować graficzne, dynamiczne i elastyczne reklamy displayowe. Gdzie wyświetlają się Twoje banery Google?

  • Serwisy wydawców należących do sieci Display Network – portale internetowe, serwisy tematyczne, a nawet blogi eksperckie. To ponad 2 miliony witryn, w których możesz promować swoją firmę!
  • Serwis YouTube – reklamy na YouTube.com możesz wyświetlać zarówno w formie statycznych banerów na stronie, jak i w trakcie filmów oglądanych przez użytkownika.
  • Aplikacje mobilne – kolejnym umiejscowieniem dla Twoich reklam są aplikacje dostępne w sklepie Google Play. Warto wspomnieć, że dzięki nim twórcy bezpłatnego oprogramowania na smartfony czy tablety mogą je monetyzować.
  • Poczta Gmail – nienachalne komunikaty marketingowe możesz wyświetlać także w skrzynce odbiorczej Gmail tym osobom, które akurat chcą sprawdzić pocztę.

Doświadczenie pokazuje, że skuteczność kampanii produktów lub usług zależy w dużej mierze właśnie od tego, gdzie wyświetli się reklama. Precyzyjny dobór grupy odbiorców w Google sprawia, że masz możliwość dokładnego dotarcia do dużej liczby zainteresowanych klientów.

Jakie korzyści daje Ci usługa Banery Google?

Znając słowa kluczowe lub tematykę stron, które odwiedzają potencjalni klienci firmy, możesz sprawić, że reklamy będą prezentowane dokładnie w tych miejscach docelowych, które Cię interesują. To jedna z wielu korzyści, jakie daje usługa Banery Google. Graficzna forma komunikatu pozwoli Ci też na lepsze wyróżnienie Call To Action (tzw. wezwanie do działania), niż ma to miejsce w reklamie tekstowej w wyszukiwarce Google.

Dobrze dopracowana kampania z pewnością pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj jednak, że konwersja nie zależy tylko od nagłówka czy tekstu zachęcającego do kliknięcia baneru. Musisz dobrze poznać zachowania swoich klientów, by użytkownik zamierzający odwiedzić Twój serwis internetowy miał ułatwioną ścieżkę zakupową. Zwróć więc uwagę na projekt strony docelowej pod kątem User Experience (UX).

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jakie są rodzaje reklam displayowych?

Korzystając z sieci Google, możesz kierować użytkowników do strony lądowania przy pomocy rozmaitych formatów. Jakie są rodzaje reklam displayowych?

  • Reklama graficzna – klasyczna reklama banerowa Google w formie statycznych banerów lub dynamicznych animacji. Może być tworzona ręcznie, przy użyciu gotowych grafik, lub automatycznie, na podstawie wyglądu strony lądowania.
  • Reklama w aplikacji – opcja pozwalająca skonfigurować kampanię i wyświetlać ją wyłącznie określonym użytkownikom urządzeń mobilnych. To całkowicie nowe spojrzenie na odbiorców, którzy korzystają z określonych aplikacji.
  • Reklama elastyczna – zaawansowany format, którego istotą jest możliwość emisji komunikatu w formie zależnej od tego, w jakim umiejscowieniu znajduje się użytkownik. Możemy wyemitować reklamę tekstową, graficzną albo natywną.
  • Reklama dynamiczna (remarketing dynamiczny) – umożliwia prezentowanie komunikatu osobom, które już wcześniej zainteresowały się danym produktem czy usługą, weszły na stronę www czy wypełniły formularz.

Dodajmy, że w przypadku reklamy elastycznej Google, na podstawie wprowadzonych przez reklamodawcę informacji, system sam dobiera optymalne treści do reklam – nagłówki, teksty i grafiki. Twój specjalista musi jedynie wprowadzić 5-8 nagłówków, 2-3 opisy oraz kilka grafik w odpowiednich formatach dla sieci Google. Elastyczna kampania w sieci reklamowej, dzięki zaawansowanym algorytmom, sama komponuje baner z myślą o maksymalizacji efektów.

Koncern Alphabet stale rozwija usługi reklamowe Google, więc w kolejnych latach możemy się spodziewać powstania całkowicie nowych rodzajów reklamy display. Jednym z najnowszych rodzajów kampanii Display jest Performance Max. W przypadku tego rodzaju reklam w sieci Google, system automatycznie dopasowuje miejsca emisji, grupę docelową oraz samą kreację.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Czy wiesz, jak kierować reklamy banerowe?

System Google pozwala Ci na precyzyjne dopasowanie, gdzie zostanie wyświetlony Twój komunikat. Jak działa targetowanie w sieci Display Network? Poniżej omawiamy 8 metod kierowania!

  1. Kontekstowe – system automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej na podstawie podanych przez nas słów kluczowych czy tematyki. Google analizuje zawartość stron i emituje reklamy tam, gdzie będzie to efektywne.
  2. Demograficzne – w tym wariancie możesz charakteryzować swojego idealnego klienta przy pomocy dostępnych informacji na temat jego demografii, tj. wieku, płci, stanu cywilnego czy sytuacji rodzinnej.
  3. Tematyczne – metoda polegająca na wyborze określonej tematyki stron z sieci reklamowej. Reklama jest emitowana w witrynach wydawców związanych z określonym tematem czy branżą, w której działa Twój biznes.
  4. Na słowo kluczowe – ten wariant umożliwia wybranie przez Twojego specjalistę określonych fraz powiązanych z komunikatem. W efekcie Twój przekaz będzie pojawiał się na stronach zawierających określone słowa.
  5. Według języka i lokalizacji – w tym przypadku masz możliwość targetowania naszych kreacji do osób posługujących się określonym językiem albo przebywających w wybranej lokalizacji (państwo, miasto, województwo lub region).
  6. Z podziałem na urządzenia – metoda kierowania graficznych kreacji reklamowych, umożliwiająca zdefiniowanie konkretnych typów czy modeli urządzeń, a nawet systemów operacyjnych.
  7. Na konkretne miejsca docelowe – w przypadku wyboru tej metody istnieje możliwość wybrania konkretnych miejsc emisji, tj. blogów, stron internetowych, aplikacji mobilnych czy filmów.
  8. Remarketing odbiorców – umożliwia skierowanie działań na odbiorców odwiedzających wybrane witryny należące do sieci reklamowej, którzy już zareagowali na nasz komunikat, i wyemitowanie dla tej grupy specjalnej reklamy remarketingowej.
  9. Hybrydowe – ostatnia metoda to tak naprawdę łączenie wybranych opcji wspomnianych wyżej. Według specjalistów dopiero połączenie metod wykazujących najlepszą skuteczność daje najbardziej spektakularne efekty.

Wiesz już, jak wykorzystać kampanie w sieci Google w swojej strategii. Jeżeli chcesz zyskać profesjonalnie wsparcie w reklamie banerowej, to skontaktuj się z nami i docieraj do klientów jeszcze skuteczniej!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes