Przejdź do treści

Linki sponsorowane Google – czym są i jakie są zalety kampanii Google Ads (dawniej AdWords) w wyszukiwarce?

Kampania linków sponsorowanych to jeden z elementarnych rodzajów reklamy Google Ads (niegdyś Google AdWords) w wynikach wyszukiwania. W artykule przedstawimy Ci, czym jest i jakie są zalety reklamy tekstowej, która świetnie wspiera działania z zakresu SEO.

Proste i korzystne dla budżetu reklamowego klienta rozliczenie za kliknięcie, to jedna z wielu zalet kampanii płatnych linków sponsorowanych w modelu PPC. Nie płacisz za wyświetlenie reklamy, lecz za realne konwersje w postaci przejścia na wskazaną przez Ciebie stronę docelową. Dodajmy również, że ta forma reklamy Google Ads może wyświetlać się zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i na stronach partnerskich należących do sieci AdSense.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że Twoja strategia marketingu w sieci nie może istnieć bez uwzględnienia w niej reklamy w wyszukiwarce – aż 95% internautów korzysta z narzędzi udostępnianych przez Google. Co więcej, nawet 58% klientów sklepów szuka w internecie informacji na temat produktów przed dokonaniem zakupów. Popularność Google sprawia, że sponsorowane linki to doskonały pomysł praktycznie w dowolnej branży.

Czym są linki sponsorowane i jak wyglądają reklamy w wyszukiwarce?

Praktycznie każda dobra agencja marketingowa, reklamowa czy interaktywna zaleca klientom działania reklamowe w systemie Google (dawniej AdWords). Zanim jednak przejdziemy do omówienia ich zalet, opowiemy Ci, czym są linki sponsorowane i jak wyglądają. Zacznijmy od tego, że rezultaty wyszukiwania możemy podzielić na dwie grupy.

  1. Wyniki organiczne (tzw. bezpłatne) – to po prostu naturalne rezultaty wyszukiwania, na które wpływ ma optymalizacja wewnętrzna witryny, linkowanie zewnętrzne oraz szereg innych działań powiązanych z SEO.
  2. Sekcja linków sponsorowanych w Google (tzw. płatnych) – widzisz je zazwyczaj u góry oraz u dołu, tzn. nad i pod rezultatami organicznymi. Są oznaczone napisem „Sponsorowane” i pozwalają znaleźć się u góry SERP-ów, bez inwestycji w pozycjonowanie.

Już w tym momencie zaznaczymy, że działania PPC i SEO nie wykluczają się. Wręcz przeciwnie! Efektywne działania w obu zakresach pomogą Ci podnieść widoczność marki w sieci. Warto dodać, że suma tych działań, czyli PPC+SEO jest często klasyfikowana jako SEM (ang. Search Engine Marketing).

Odpowiednio oznaczone płatne linki, wyświetlające się na określone frazy kluczowe to nie wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat linków sponsorowanych w Google. Wciąż wielu reklamodawców nie ma świadomości, że tej formy reklamy można użyć również do wyświetlania reklam w sieci GDN (ang. Google Display Network).

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Jakie są zalety linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google?

Twój potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę dowolną frazę, a Ty masz możliwość wyświetlenia mu dopasowanej do intencji wyszukiwania reklamy. Brzmi dobrze? To niejedyne korzyści reklamy w Google! Jakie są jeszcze zalety linków sponsorowanych?

  • Natychmiastowy efekt – przełożenie takiej reklamy na współczynnik konwersji, a w konsekwencji sprzedaż jest niemalże natychmiastowe. Wystarczy, że określisz kwotę wydatków, odpowiednio skonfigurujesz i uruchomisz kampanię, a z pewnością szybko zaobserwujesz namacalny wzrost konwersji.
  • Elastyczna budowa – możesz w łatwy sposób optymalizować reklamę po starcie kampanii, modyfikując budżet, targetowanie w wybranej lokalizacji czy nagłówek i teksty Twojej kreacji.
  • Dopasowania do intencji – Twoi potencjalni klienci wpisują interesujące ich zapytanie. Jeżeli słowa kluczowe są zgodne ze skonfigurowaną wcześniej reklamą, to kreacja tekstowa Twojej marki zostanie pokazana użytkownikowi.
  • Możliwość wyboru modelu rozliczenia CPC lub CPA – linki sponsorowane są jedną z najbardziej skutecznych form promocji w internecie, również dzięki rozliczeniu CPC, znanym też jako PPC (ang. Pay Per Click) – opłata jest naliczana, dopiero gdy użytkownik kliknie link. Z kolei model CPA (ang. Cost Per Action) umożliwia optymalizację kampanii w celu pozyskania odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem wykonają określoną akcję, np. dokonają zakupu czy wypełnią formularz.
  • Łatwy start – w przypadku linków dotyczących produktów i usług czy towarów w sklepie e-commerce, nie musisz współpracować z grafikiem. Wystarczy współpraca z dobrym copywriterem, by opracować skuteczne teksty.
  • Narzędzia analityczne – niezależnie czy masz na myśli ruch mobilny, czy na desktopy – możesz analizować efekty działań w Google Analytics. Analiza pozwala Ci także sprawdzić skuteczność działań dla określonej płci czy aktywność w różnych dniach tygodnia.
  • Doskonała mierzalność – dostępność precyzyjnych narzędzi analitycznych sprawia, że masz możliwość przeglądu i przetwarzania danych statystycznych. Dzięki temu w szybkim czasie przeanalizujesz ruch na stronie.

Nasze doświadczenie pokazuje, że kampanie linków płatnych w Google, przy odpowiednio zoptymalizowanych ustawieniach, w krótkim czasie przekładają się na bardzo wartościowy ruch na stronie internetowej.

Kierowanie linków w Google Ads

Wiesz już, że warto reklamować się w wyszukiwarce. Spójrz teraz na dostępne kierowanie linków sponsorowanych. System Google umożliwia Ci bardzo precyzyjne targetowanie grupy odbiorców nie tylko z wykorzystaniem zbioru fraz kluczowych, lecz również z podziałem na określoną płeć, wiek czy geolokalizację. Warto dodać, że podobnie jak w systemie Facebook Ads, Twoje kreacje mogą być wyświetlane wg harmonogramu godzinowego.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jaki budżet na linki w Google Ads?

Dobra znajomość systemu reklamowego i dopracowane treści na stronie sprawiają, że linki sponsorowane przynoszą wartościowy ruch na stronie. Warto wiedzieć, że reklama w wyszukiwarce Google może być skuteczna już przy stosunkowo niewielkim budżecie. Jej koszt jest uzależniony od zasięgu działań, liczby promowanych produktów i usług, a także aktywności Twojej konkurencji i dobrego UX stworzonej przez Twoich specjalistów strony docelowej.

Pamiętaj też, że na koszt prowadzenia działań w Google Ads wpływa tzw. wynik jakości. Jest to narzędzie, które w skali 1-10 mierzy dopasowanie reklamy i jej jakość na tle innych reklamodawców w odniesieniu do konkretnego słowa kluczowego. Jakie aspekty mają wpływ na ten parametr?

  • Przewidywany CTR – prognozowany współczynnik klikalności, czyli parametr określający, jakie jest prawdopodobieństwo kliknięcia Twojego linku po jego wyświetleniu internaucie.
  • Trafność – parametr opisujący stopień dopasowania opracowanej przez Ciebie kreacji do intencji użytkownika wpisującego w pole wyszukiwania Google określone zapytanie.
  • Jakość strony – informuje Cię, w jakim stopniu strona docelowa jest przydatna dla odbiorcy (chodzi m.in. o pokrycie treści odpowiednimi frazami kluczowymi).

Jeżeli interesuje Cię uruchomienie kampanii linków sponsorowanych, to musisz poznać również inne rodzaje reklamy Google. Wśród nich na wyróżnienie zasługują innowacyjne możliwości, jakie daje remarketing RLSA oraz dynamiczne Dynamic Search Ads.

Jeżeli szukasz zaufanego partnera w prowadzeniu działań marketingowych w Google, który zadba o wszystkie aspekty wpływające na skuteczność kampanii, to zapraszamy do kontaktu! Pomożemy Ci podnieść sprzedaż, kierując wartościowy ruch na witrynę Twojej firmy lub sklepu internetowego.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes