Przejdź do treści

Przewodnik po Google Analytics

Każdego właściciela, nawet niedużej witryny internetowej, interesują informacje dotyczące użytkowników odwiedzających jego strony. Przeciętny właściciel witryny chciałby wiedzieć miedzy innymi ilu użytkowników ma jego strona i w jaki sposób dowiedzieli się o niej, co ich najbardziej zainteresowało w serwisie, itp. Obiektem zainteresowania są również kanały zdobywania użytkowników dających stronie największe korzyści. Informacje takie pozwalają bowiem na ocenę czy oferta w serwisie została odpowiednio skonstruowana. Umożliwiają również stwierdzenie, skąd trafiają na stronę wartościowi użytkownicy, zainteresowani oferowanymi produktami, usługami, itp. oraz ile czasu spędzają na stronie

W sieci jest wiele narzędzi, które pozwalają na oglądanie statystyk z własnej strony internetowej. Jednak mało który system daje tyle możliwości, co Google Analytics, darmowy program firmy Google, za pomocą, którego można badać używalność witryny internetowej. Google Analytics jest jednym z wiodących narzędzi do analizy ruchu w serwisach internetowych. Po prostej konfiguracji daje dostęp do olbrzymiej ilości informacji dotyczących wszystkich aspektów ruchu internetowego. Google Analytics przede wszystkim pozwala na dostarczanie dwóch rodzajów informacji: o użytkownikach strony, jak i źródłach odwiedzin. Prezentowany dokument powstał, aby w przejrzystej formie przedstawić możliwości i sposoby korzystania z Google Analytics.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes