Przejdź do treści

Jak założyć konto na Instagramie – poradnik krok po kroku!

Zastanawiasz się, czy warto zarejestrować się na Instagramie i jak założyć konto w serwisie? W naszym poradniku pokażemy Ci, jak założyć profil na Instagramie i zmienić konto z prywatnego na firmowe. Odkryj z nami wszystkie możliwości aplikacji!

Platforma społecznościowa Instagram zrzesza już ponad miliard użytkowników z całego świata. Z aplikacji korzystają zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Jeżeli masz możliwość pokazania swojej pracy, produktów, usług czy realizacji w formie atrakcyjnych zdjęć, karuzeli grafik czy materiałów video, to zdecydowanie musisz tam być! Rejestracja w aplikacji Instagram to pierwszy krok do budowania wizerunku Twojej marki w serwisie.

Czym jest Instagram?

Instagram to aplikacja społecznościowa należąca podobnie jak Facebook, Messenger czy WhatsApp do platformy Meta. Sama aplikacja, zanim została przejęta przez Meta, została w 2010 roku udostępniona wyłącznie dla użytkowników urządzeń Apple. Dwa lata później mogli z niej korzystać już właściciele telefonów z systemem Android, pobierając ją z Google Play.

Użytkownicy serwisu mogą na swoich kontach – prywatnych i firmowych – publikować zdjęcia i filmy związane z ich codziennym życiem, jak również promocją produktów lub usług. Możesz tam śledzić Twoich znajomych i ulubione marki. Warto wspomnieć, że również wielu twórców dzieli się swoją wiedzą właśnie poprzez publikowanie treści w serwisie.

Dlaczego warto utworzyć konto na Instagramie? Odkryj korzyści!

Profil w aplikacji, a w szczególności firmowe konto na Instagramie niesie szereg korzyści dla Twojego biznesu. Jakie są zalety posiadania konta firmowego w aplikacji?

  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców – Instagram to miliony aktywnych użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoją marką. Tworząc atrakcyjne, spójne treści wzbogacone odpowiednimi opisami i hasztagami możesz z łatwością do nich dotrzeć.
  • Budowanie aktywnej społeczności wokół marki – rozbudowane możliwości interakcji z publikacjami (komentarze, udostępnienia, wiadomości DM czy oznaczenia na Stories) dają ogromne możliwości tworzenia aktywnej społeczności fanów. Instagram to również idealne miejsce na pozyskiwanie User Generated Content.
  • Atrakcyjne formaty komunikacji z odbiorcami – aplikacja umożliwia skorzystanie z szeregu rozmaitych formatów do publikacji zdjęć, filmów, grafik czy infografik wraz z możliwością kierowania użytkowników na stronę internetową poprzez naklejki w Stories czy link w opisie BIO.
  • Skrócona ścieżka zakupowa – możliwość stworzenia sklepu na Instagramie sprawia, że użytkownicy mogą w szybki sposób sfinalizować transakcje w urządzeniu mobilnym. To doskonała wiadomość, szczególnie dla firm z branży e-commerce.
  • Dostęp do systemu reklamowego Meta Ads – serwis udostępnia reklamodawcom ogromne możliwości płatnej promocji biznesu, zarówno z poziomu samej aplikacji, jak i systemu reklamowego Facebook Ads.

Warto wiedzieć, że użytkownicy chętnie wchodzą w interakcje z krótkimi video, jednak na Instagramie każdy format korespondujący z potrzebami grupy docelowej jest dobry!

Masz już konto na Instagramie?

Zajrzyj na bloga i dowiedz się jak prowadzić fanpage na Instagramie

Jak założyć konto na Instagramie?

Wiesz już, czym jest Instagram oraz jakie korzyści płyną z obecności w serwisie w kontekście biznesowym. Sprawdźmy teraz, jak krok po kroku założyć konto w aplikacji Instagram!

Założenie profilu w aplikacji mobilnej na telefonie

Jak założyć profil w aplikacji, korzystając z telefonu?

  1. Najpierw musisz zainstalować aplikację, pobierając ją ze sklepu Google Play dla Androida lub App Store dla urządzeń iPhone.
  2. Po instalacji otwórz aplikację i wybierz przycisk „Utwórz nowe konto”.
  3. Wprowadź adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, a następnie wprowadź kod potwierdzający, który otrzymasz mailem lub poprzez SMS. Wybierz przycisk dalej.
  4. W kolejnym kroku utwórz bezpieczne hasło do Instagrama i przejdź dalej.
  5. Teraz zostaniesz poproszony o podanie daty urodzenia, a w kolejnych krokach o imię i nazwisko oraz nazwę użytkownika (wybraną przez Ciebie – o ile jest dostępna).
  6. W kolejnych krokach musisz zapoznać się z regulaminem serwisu i go zaakceptować.
  7. Ostatni krok to dodanie zdjęcia profilowego.

Gotowe – gratulacje! Teraz możesz się zalogować i dodać swój pierwszy post.

Założenie profilu przez przeglądarkę na komputerze

Nieco inaczej wygląda zakładanie profilu z poziomu komputera.

  1. Wejdź na stronę internetową instagram.com.
  2. Kliknij przycisk „Zarejestruj się”, a następnie podaj niezbędne dane.
  3. Podobnie, jak w przypadku aplikacji mobilnej, musisz podać numer telefonu lub e-mail, datę urodzenia, a także stworzyć nazwę użytkownika i hasło, którymi będziesz logować się do Instagrama.
  4. Akceptujesz niezbędne regulaminy i tworzysz konto.
  5. Pamiętaj, że posiadając już konto na Facebooku, proces można przyspieszyć.

Teraz możesz dodać zdjęcie profilowe, opis BIO i pierwsze posty!

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Rodzaje kont na Instagramie

Generalnie mamy do dyspozycji dwa rodzaje kont na Instagramie: osobiste i profesjonalne. W zależności od klasyfikacji można je podzielić jeszcze na dwa podtypy.

  • Konto osobiste – otwarte lub prywatne.
  • Konto profesjonalne – firmowe lub twórcy.

W kolejnych akapitach szerzej omówimy możliwości i ograniczenia każdego z wymienionych wyżej rodzajów kont w aplikacji IG.

Konto osobiste – prywatne lub publiczne

Podstawowym rodzajem profilu na IG jest konto osobiste. W najbardziej podstawowej wersji występuje ono w formie publicznej, tzn. publikowane w jego obrębie treści są widoczne dla wszystkich użytkowników serwisu i całego internetu z poziomu przeglądarki. Standardowe konto składa się ze zdjęcia profilowego, informacji w BIO oraz tablicy, na której publikowane są zdjęcia i video. Użytkownik może tworzyć też Stories oraz Reels.

Posiadacze konta osobistego na IG mogą je przełączyć z profilu publicznego na prywatny, co pozwoli im podnieść poziom prywatności. Wówczas publikowane treści będą widoczne wyłącznie dla osób obserwujących. Dodatkowo każdorazowo będziemy musieli zaakceptować prośbę o obserwowanie. Warto wspomnieć, że profil publiczny też pozwala ograniczyć widoczność treści poprzez blokowanie innych kont i opcję „Bliscy znajomi”.

Konto profesjonalne – biznesowe lub twórcy

Konto profesjonalne to zdecydowanie szersze możliwości budowania wizerunku i rozbudowanych działań marketingowych dla firm, marek i twórców internetowych. Istnieją pewne różnice pomiędzy kontem firmowym (biznesowym) a kontem twórcy.

  • Konto firmowe – posiada przycisk „Kontakt” i można do niego dodać numer telefonu, e-mail, adres strony www czy adres siedziby firmy. Posiadacz konta biznesowe zyskuje również dostęp do rozbudowanych statystyk oraz narzędzi reklamowych Meta Ads.
  • Konto twórcy – podobnie, jak w przypadku konta firmowego twórca ma dostęp do opcji płatnej promocji na Instagramie oraz statystyk. Twórcy zyskują też możliwość wyświetlania kategorii konta oraz przycisków kontaktowych.

Dodajmy, że posiadacze kont profesjonalnych mogą je zintegrować z innymi serwisami platformy Meta i obsługiwać z jednego miejsca poprzez Meta Business Suite.

Jak założyć Instagram firmowy?

Jeżeli posiadasz już konto osobiste na Instagramie, to z łatwością możesz je przełączyć na profil firmowy. Wystarczy, że wejdziesz w ustawienia i wybierzesz pozycję „Konto”. Znajdziesz tam opcję „Przełącz na konto profesjonalne”. Kliknij ją, wybierz kategorię oraz opcję „Firma”. To wszystko – konto firmowe na Instagramie zostało skonfigurowane. W każdej chwili możesz je przełączyć z powrotem na profil osobisty.

Jak założyć drugie konto na Instagramie?

Zaloguj się do aplikacji Instagram i wejdź w ustawienia swojego konta. Znajdź opcję „Dodaj konto” i przejdź dalej. Jeżeli drugie konto jest już utworzone, to wystarczy się do niego zalogować poprzez opcję „Zaloguj do istniejącego konta”. Możesz też utworzyć drugie konto zgodnie ze wcześniejszymi instrukcjami w sekcji „Jak założyć konto na Instagramie?”.

Jak usunąć konto na Instagramie?

W celu usunięcia konta na Instagramie wystarczy wejść w sekcję „Ustawienia i prywatność”, a następnie kliknąć „Centrum kont”. Przechodzimy teraz do opcji „Informacje osobiste” i wybieramy „Własność konta i kontrola”, a następnie „Dezaktywacja i usunięcie”. Wybieramy konto, które chcemy usunąć i je usuwamy.

Wykorzystaj potencjał Instagrama w swojej firmie!

Dobrnęliśmy do końca! Wiesz już, jak wygląda proces zakładania konta w serwisie Instagram oraz jakie rodzaje kont są dostępne dla użytkowników. Bez wątpienia aplikacja IG to doskonałe miejsce do budowania wizerunku marek oraz twórców internetowych. Instagram oferuje szereg możliwości analiz statystycznych oraz płatnej promocji.

Obecność w serwisie to obowiązkowy element strategii marketingowej każdej firmy, która planuje lub prowadzi już działania w innych serwisach społecznościowych. Konto na IG w wersji firmowej doskonale uzupełnia możliwości, jakie oferuje obecność na Facebooku, LinkedIn, TikToku czy Pintereście.

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia w uruchomieniu i prowadzeniu profesjonalnego konta na Instagramie, to skontaktuj się z przedstawicielem Lumo! Pomożemy Ci wykorzystać potencjał Instagrama w Twojej firmie!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes