Przejdź do treści

Jak sprzedawać na Instagramie w kilku krokach?

Własny sklep internetowy to niejedyne miejsce, w którym możesz sprzedawać produkty. Wykorzystaj sprzedaż na Instagramie i rozwiń swój biznes! Dowiedz się, jak prowadzić sprzedaż za pomocą profilu na Instagramie i pozyskaj nowych klientów!

Jeśli prowadzisz własny sklep, to z pewnością poszukujesz nowych kanałów pozyskiwania klientów oraz zwiększania sprzedaży. Nowoczesny e-commerce to nie tylko własna platforma sklepowa czy obecność na międzynarodowych marketplace takich jak Amazon, Ebay czy Allegro. Do osiągania swoich celów biznesowych możesz wykorzystać również potencjał mediów społecznościowych. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest sklep na Instagramie!

Warto zacząć sprzedawać na Instagramie!

Instagram to doskonałe miejsce nie tylko do budowania wizerunku własnej marki czy zacieśniania relacji ze swoją społecznością. To także idealna platforma do działań stricte sprzedażowych, udostępniająca Ci zaawansowane funkcje w tym zakresie. Poznaj najważniejsze zalety sprzedawania przy użyciu Instagrama.

  • Ogromny zasięg – według danych opublikowanych przez Hootsuite w styczniu 2021 roku z platformy korzystało wówczas prawie 10 milionów użytkowników, czyli ponad 60% wszystkich Polaków posiadających konto w mediach społecznościowych. Dodajmy, że liczba aktywnych internautów korzystających z aplikacji stale rośnie.
  • Mobilność – Instagram to aplikacja dedykowana urządzeniom mobilnym i to właśnie użytkownicy smartfonów są jej najaktywniejszymi fanami. Zauważ również, że większość Polaków dokonuje zakupów przy użyciu telefonów komórkowych. W połączeniu z atrakcyjną formą przedstawienia produktów, Instagram staje się potężnym narzędziem sprzedażowym.
  • Płatne reklamy – serwis jest częścią ekosystemu reklamowego Meta Ads. Korzystając z niego, zyskujesz dostęp do ogromnych możliwości reklam Meta. Możesz promować swoje produkty z użyciem precyzyjnie kierowanych kampanii reklamowych oraz zaawansowanego remarketingu. Otrzymujesz możliwość targetowania geolokalizacyjnego, demograficznego oraz według zainteresowań czy zachowań.
  • Atrakcyjność – aplikacja umożliwia Ci przedstawienie swojej oferty w bardzo atrakcyjny sposób. Swoje produkty możesz przedstawiać zarówno na tradycyjnych zdjęciach, jak i w formie postów karuzelowych, filmów wideo oraz Stories czy Reels. Dzięki mnogości dostępnych formatów jesteś w stanie dotrzeć do zróżnicowanego grona odbiorców o odmiennych upodobaniach w zakresie konsumpcji treści.
  • Współpraca z influencerami – Instagram to również doskonałe miejsce na wykorzystanie przez Ciebie potencjału influencer marketingu. Zyskujesz w ten sposób możliwość dotarcia do ogromnych społeczności stworzonych przez wpływowe osoby, budujące swój wizerunek w mediach społecznościowych. Funkcje aplikacji umożliwią Ci prezentację współpracy w bardzo łatwy sposób.

Bez wątpienia obecność na Instagramie umożliwia Ci dotarcie do szerokiego grona nowych klientów, zainteresowanych produktami z asortymentu Twojego sklepu internetowego. Korzystanie z zalet aplikacji stanowi również doskonałe uzupełnienie działań w innych kanałach platformy Meta – głównie Facebooka.

Jak działa i jakie ma funkcje sklep na Instagramie?

Sklep prowadzony na Instagramie działa analogicznie do podobnej funkcjonalności oferowanej przez serwis Facebook. Jeśli kiedykolwiek korzystałeś ze sklepu na Facebooku, to z pewnością wiesz, że możesz tam oznaczyć produkty na fotografiach w opublikowanych w dowolnym miejscu. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą mogli łatwo wejść w interakcję z produktem już na etapie przeglądania fanpage czy podczas kontaktu z reklamą.

Pamiętaj jednak, że sklep w serwisie Instagram nie umożliwi Ci bezpośredniej sprzedaży produktów. Żeby sprzedać oznaczony w poście czy relacji towar, Twój potencjalny klient będzie musiał kliknąć oznaczenie, stanowiące niejako link, który przeniesie go dalej do Twojego sklepu internetowego. Dopiero na Twojej stronie internetowej użytkownik będzie mógł sfinalizować zakup, wybrać metodę dostawy oraz zapłacić za zamówienie.

Potrzebujesz kampanii Instagram Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Jeśli na Twoim koncie firmowym na Instagramie będzie uruchomiony sklep, to użytkownicy zobaczą również dedykowaną sekcję z postami posiadającymi oznaczenia produktów. Musisz mieć jednak świadomość, że Instagram nie pozwala w tej chwili na finalizację transakcji w obrębie serwisu. Nie jest to zatem pełnoprawna platforma marketplace. Z drugiej strony, możesz zyskać w ten sposób wartościowy ruch skierowany do witryny Twojego sklepu online.

Załóż profil firmowy na Instagramie i połącz go z Facebookiem

Pierwszym krokiem do uruchomienia sprzedaży na Instagramie jest założenie firmowego profilu w tym serwisie oraz połączenie go z Facebookiem. W tym celu musisz stworzyć konto prywatne i przekształcić je na profil firmowy. Proces jest stosunkowo prosty.

  1. Tworzysz konto prywatne i logujesz się na nie.
  2. Przechodzisz do ekranu zarządzania swoim profilem (kliknij avatar znajdujący się w prawym górnym rogu aplikacji) i wybierasz opcję „Ustawienia konta”.
  3. Przełączasz rodzaj konta, wybierając „Przełącz na profil firmowy” w menu znajdującym się po lewej stronie widoku.

Jeżeli po jakimś czasie stwierdzisz, że chcesz zaniechać działań biznesowych z użyciem Instagrama, to możesz przełączyć konto z powrotem na prywatne. Warto jednak sprawdzić potencjał funkcji sklepu i skorzystać z niej, by przetestować możliwości tego rozwiązania.

Powiązanie z Facebookiem

Okazuje się, że do założenia sklepu musisz posiadać również aktywne konto na Facebooku. Przyczyna jest prosta – sam Instagram nie udostępnia żadnej metody zarządzania produktami. W tym celu musisz skorzystać z Facebooka. Żeby to zrobić, oba konta muszą być ze sobą powiązane. Wspomnianą czynność wykonasz w ustawieniach konta, przechodząc do funkcji „Centrum kont” na Instagramie, a następnie wybierając odpowiedni profil.

Kolejny krok to połączenie z katalogiem produktów na Facebooku. Zarządzanie katalogiem odbywa się z użyciem „Menadżera firmy” albo „Menadżera katalogów”. Same produkty możesz dodawać z użyciem jednego z poniższych sposobów.

  • Ręcznie, za pośrednictwem dedykowanego formularza.
  • Poprzez pixela Facebooka.
  • Za pomocą wdrożonej integracji, która pomoże automatycznie aktualizować katalog.

Jeżeli prowadzisz duży sklep, to zaawansowana integracja będzie najefektywniejszym wyborem w Twoim przypadku.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Uruchomienie sklepu

Po wykonaniu wcześniejszych kroków możesz przystąpić do uruchomienia samego sklepu w serwisie Instagram. W tym celu wejdź w swój profil, a następnie w „Ustawienia konta”. Przejdź do zakładki „Firma”, a następnie wybierz pozycję „Zarejestruje się w usłudze Zakupy”. Wybierz odpowiedni katalog produktów i zatwierdź przyciskiem „Gotowe”. Pamiętaj, że sklep zostanie założony dopiero, gdy firma przejdzie weryfikację, co trwa od kilku dni do miesiąca.

Sukcesywnie zwiększaj swoją społeczność i buduj jej zaangażowanie

Gratulacje! Uruchomiłeś już swój sklep i możesz zacząć prowadzić profesjonalną sprzedaż z użyciem Instagrama. To jednak dopiero początek Twojej przygody! Zacznij sukcesywnie powiększać swoją społeczność i buduj zaangażowanie, korzystając z naszych wskazówek.

Zadbaj o atrakcyjne posty i grafiki

Przede wszystkim musisz publikować atrakcyjne posty oraz grafiki. To właśnie od sposobu przedstawienia oferowanych przez Ciebie produktów w dużej mierze zależy efektywność działań sprzedażowych. Staraj się pokazywać swój asortyment zarówno w kontekście jego wykorzystania, jak i ukazując go na neutralnym tle. Nie zapominaj, że liczy się jakość – podejmij współpracę z profesjonalnym fotografem produktowym.

Zadbaj też o odpowiedni opis swojego posta oraz zastosowanie adekwatnych do zawartości fotografii hasztagów. Użytkownicy Instagrama lubią szukać z ich użyciem rozmaitych treści. Jeżeli potencjalny klient z intencją zakupową będzie poszukiwał postów oznaczonych hasztagami #shoes czy #garnitur, to umieszczając je pod swoim zdjęciem, zwiększasz szansę na to, że trafi on właśnie do Ciebie.

Wykorzystuj różne formaty postów

Nie bój się wykorzystywać wszystkich dostępnych formatów postów! Stosuj zarówno pojedyncze zdjęcia, jak i posty karuzelowe. Możesz też wykorzystywać format video w postach oraz reels, który jest coraz częściej wybierany przez użytkowników. Pamiętaj również, że masz możliwość oznaczania produktów ze sklepu także w publikacjach na stories. Dzięki temu zyskujesz wiele możliwych punktów styku z Twoją marką.

Oznaczaj swoje produkty w postach

Oczywiście podstawowym elementem, o którym musisz zawsze pamiętać, jest oznaczanie produktów w postach oraz publikacjach stories. Dzięki oznaczeniom zamienisz użytkowników w nowych klientów sklepu internetowego. Po kliknięciu zostaną oni przeniesieniu do podstrony produktowej w witrynie sklepu online. Pamiętaj, by wdrożyć na stronie sklepu pixel facebooka, dzięki któremu uruchomisz kampanię remarketingową, kierowaną do klientów.

Wykorzystaj kampanie reklamowe Meta

Nie zapominaj o wykorzystaniu kampanii reklamowych Meta Ads! System reklam na Facebooku oraz Instagramie to potężne narzędzie marketingowe, dzięki któremu możesz dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Dzięki kampaniom masz możliwość zarówno promowania swojego sklepu i profilu na Instagramie, jak i kierowania ruchu do witryny sklepowej. W konfiguracji reklamy i prowadzeniu działań pomogą Ci specjaliści z agencji lumo.media.

Sprzedaż na Instagramie – te branże mają największą skuteczność!

Atrakcyjnie wyglądające zdjęcia oraz filmy, to elementy, które wyróżniają działalność na Instagramie. Jakie branże powinny szczególnie zainteresować się obecnością i działaniami sprzedażowymi w tym serwisie? Zdecydowanie będą to firmy modowe, branża fitness, a także biznesy związane z turystyką, podróżami oraz gastronomią. Swoje miejsce znajdą tu również sklepy z wyposażeniem wnętrz oraz urządzeniami elektronicznymi i gadżetami.

Wykorzystaj potencjał Instagrama do sprzedaży w internecie!

Wiesz już, jak wykorzystać potencjał Instagrama do zwiększenia wartościowego ruchu w sklepie internetowym! Pamiętaj, by regularnie publikować atrakcyjne treści oraz oznaczać produkty w postach czy publikacjach na stories. Nie zapominaj również o wykorzystaniu opisu BIO oraz jego regularnej aktualizacji.

W zwiększeniu efektywności działań marketingowych pomogą Ci również kampanie reklamowe Meta Ads. Korzystając z rozbudowanych możliwości reklamy na Facebooku, Instagramie, Messengerze czy WhatsAppie, masz możliwość precyzyjnego dotarcia do wybranej przez Ciebie grupy docelowej.

Jeżeli poszukujesz profesjonalnego wsparcia w promocji swojego sklepu, to nie wahaj skontaktować się z naszym przedstawicielem! W lumo.media pomagamy firmom z całej Polski w efektywnym wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi marketingowych do pozyskiwania nowych klientów i zwiększania przychodów.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes