Przejdź do treści

Skuteczny remarketing na Facebooku krok po kroku – jak wykorzystać piksel w reklamie i jakich błędów unikać?

Reklama remarketingowa otwiera ogromne możliwości ponownego dotarcia do klientów i fanów marki. Z artykuły dowiesz się, jak działa skuteczny remarketing na Facebooku oraz jak możesz wykorzystać kampanie w swoim biznesie.

Remarketing pozwala Ci kierować reklamy do użytkowników mediów społecznościowych, którzy wcześniej zainteresowali się Twoją marką i wykonali określoną aktywność na fanpage, stronie internetowej czy w sklepie.

W przypadku FB jednym z kluczowych elementów kampanii remarketingowej jest specjalny kod śledzący – piksel Facebooka. Prawidłowo zaimplementowany fragment kodu pomoże Ci w tworzeniu grup niestandardowych odbiorców i ponownym dotarcie do nich.

O słuszności retargetingu na FB mówią badania. Według przeprowadzonego niegdyś przez firmę Wishpond badania kampania remarketingowa pomaga zwiększyć ruch na stronie o ponad 700%! Reklama remarketingowa Facebook Ads zwiększa konwersję o 44% i realnie wpływa na decyzje zakupowe.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Co to jest i jak działa remarketing na Facebooku?

Działanie remarketingu na Facebooku jest podobne do kampanii remarketingowych znanych z ekosystemu reklam Google Ads. Remarketing na FB pomoże Ci dotrzeć do internautów, którzy wcześniej weszli w jakąś interakcję z Twoją witryną czy aplikacją.

Kampanie remarketingowe są naturalnym wykorzystaniem zachowań konsumentów. Wydłużony proces decyzyjny sprawia, że niewielu klientów decyduje się na zakup produktu czy rejestrację terminu po pierwszym kontakcie z reklamą.

Nierzadko możesz spotkać się z sytuacją, gdzie potencjalny klient klika link w reklamie, interesuje się treścią docelowej strony www, ale nie finalizuje celu procesu. Dobrym przykładem są porzucone koszyki w sklepie.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Remarketing pomaga docierać do osób, które weszły już w interakcję z Twoją marką. Pomaga w obniżeniu liczby porzuconych koszyków. Rejestrując takie zdarzenie poprzez piksel Facebooka, masz możliwość wyświetlenia odpowiedniej reklamy niezdecydowanemu klientowi.

Musisz wiedzieć, że uruchomienie remarketingu wymaga stworzenia grupy niestandardowych odbiorców z poziomu Menedżera Reklam (obecnie dostępnego w Meta Business Suite). Grupa musi liczyć minimum 1000 osób, by start działań był możliwy.

Jednocześnie reklamy Facebook Ads udostępniają reklamodawcom korzystającym z remarketingu podobne możliwości, jak w przypadku „zwykłych reklam”. Przekaz marketingowy możesz kierować targetując osoby według wieku, zachowań, zainteresowań czy lokalizacji.

Jakie są typy remarketingu na Facebooku? Poznaj rodzaje remarketingu Facebook Ads!

Reklamodawcy zainteresowani uruchomieniem kampanii remarketingowej, powinni wiedzieć, jakie rodzaje remarketingu są dostępne. Meta udostępnia Ci dwie możliwości retargetowania.

Remarketing dynamiczny

Dynamiczny remarketing polega na emitowaniu reklam produktów lub usług, którymi już wcześniej zainteresował się dany użytkownik. Dobór kreacji do konkretnego użytkownika odbywa się w pełni automatycznie, dzięki danym z piksela Facebooka.

Algorytmy Facebooka dzięki stałej analizie informacji gromadzonych przez pixel na Twojej stronie internetowej profilują użytkowników, którzy weszli w interakcję z reklamą czy wykonali określoną czynność. W ten sposób identyfikujemy też klientów, którzy nie dokonali finalizacji transakcji w sklepie.

Nowoczesny remarketing dynamiczny to jedna z najefektywniejszych form reklamy na Facebooku. Pomaga Ci automatycznie wyświetlać Twoje kreacje, dzięki zaawansowanym możliwościom konfiguracji oraz specjalnemu API konwersji.

Remarketing statyczny

Manualny dobór niestandardowych grup odbiorców, ewentualna segmentacja oraz ręczny wybór kreacji w obrębie zestawu reklam to cechy remarketingu statycznego. W przeciwieństwie do remarketingu dynamicznego nie pozwala on na automatyczny dobór reklamy na podstawie zachowań użytkownika na stronie.

Remarketing statyczny może stanowić jednak efektywną formę promocji pojedynczych usług czy produktów. Umożliwia emitowanie kreacji marketingowych w wielu kanałach należących do Meta: Facebook, Messenger, Instagram, Whats App czy sieć Audience Network. Ten rodzaj remarketingu nie jest zalecany dla dużych sklepów e-commerce.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jak ustawić remarketing na Facebooku? Zobacz, jak uruchomić skuteczny remarketing krok po kroku!

Każda marka powinna uwzględnić remarketing tworząc strategię i planując budżet marketingowy. Wbrew pozorom ustawienie retargetingu na Facebooku nie jest trudne! W kilku prostych krokach pokażemy Ci jak to zrobić.

  1. Instalacja piksela Facebooka.
  2. Konfiguracja niestandardowych grup odbiorców.
  3. Ustawienie kampanii.
  4. Określenie budżetu i uruchomienie remarketingu.

Nasz krótki poradnik pomoże Ci w wykorzystaniu potencjału, jaki platforma Meta daje reklamodawcom uruchomienie kampanii remarketingowych. Dzięki nim dotrzesz do użytkowników, którzy mieli kontakt z Twoją marką, ale nie dokonali zakupu.

Krok 1. Instalacja Facebook Pixel

Pierwszym krokiem na drodze do uruchomienia działań jest instalacja pixela Facebooka. Jest to fragment kodu umieszczany w obrębie witryny internetowej. Rejestruje on zachowania klientów i gromadzi informacje na ich temat. Co powinieneś zrobić?

  1. Zaloguj się do swojego konta reklamowego na platformie Facebook i przejdź do Menedżera Zdarzeń.
  2. Następnie kliknij opcję „Połącz źródła danych” i wybierz „Internet”.
  3. W kolejnym kroku dokonaj wyboru „Piksela Meta”, a następnie kliknij opcję „Połącz”.
  4. Wprowadź nazwę pixela FB oraz adres URL witryny lub sklepu internetowego.
  5. W kolejnym kroku kliknij przycisk „Kontynuuj” i umieść kod piksela na stronie.

Dla wielu użytkowników przeszkodę stanowi właśnie umieszczenie specjalnego kodu na stronie www. Jeżeli nasza witryna działa w oparciu o CMS WordPress, to możemy skorzystać ze specjalnych wtyczek lub możliwości integracji z partnerem. Stosowne instrukcje są też opisane na stronach supportu.

Bardziej zaawansowani reklamodawcy mogą pokusić się o skonfigurowanie zdarzeń oraz API konwersji. Wspomniane rozwiązania oferują Ci możliwość tworzenia zdarzeń, które mają być zliczane przez piksel. Do takich eventów należy dodanie produktu do koszyka, przesłanie formularza czy dokonanie finalizacji zamówienia w sklepie internetowym.

Krok 2. Tworzenie grupy odbiorców

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, remarketing działa na podstawie danych z kodu śledzącego oraz wyboru odpowiedniej grupy odbiorców. W kolejnym kroku należy zatem utworzyć grupę niestandardowych odbiorców, do której będą klasyfikowani internauci wchodzący w interakcję z naszą witryną czy aplikacją.

W celu utworzenia niestandardowych zbiorów odbiorców przejdź do Menadżera Firmy (Meta Business Suite), a następnie do sekcji Odbiorcy. Możesz tam stworzyć grupy w oparciu o wybrany segment targetowania – dostępne źródła to listy klientów, a także grupy tworzone na podstawie danych o aktywności w witrynie, aplikacji czy na Facebooku.

Poniżej opisujemy 5 najważniejszych rodzajów grup niestandardowych użytkowników wyróżnianych przez menadżer Meta.

Grupy odbiorców na podstawie aktualnych klientów

Jedną z najpopularniejszych opcji wśród reklamodawców zainteresowanych remarketingiem na Facebooku jest możliwość tworzenia grup odbiorców na podstawie aktualnych klientów. Grupy tworzone w tym modelu wymagają wklejenia do formularza danych kontaktowych użytkowników: adres e-mail, telefon, imię czy nazwisko.

Na podstawie przekazanych danych system Meta sprawdzi, czy dane użytkowników znajdują się również w ich bazie. Jeśli tak, to umożliwi Ci emitowanie im spersonalizowanych komunikatów marketingowych w obrębie kampanii.

Grupy niestandardowych użytkowników z witryny

Kolejna opcja retargetowania polega na stworzeniu grupy niestandardowych użytkowników z witryny. Dzięki niej masz możliwość dotarcia do osób, które już odwiedziły nasz serwis. Warto wspomnieć, że możesz segmentować grupę, wybierając osoby – przykładowo – które odwiedziły stronę www Twojej firmy w ciągu ostatnich 180 dni albo nie dokonały zakupu.

Grupy niestandardowych odbiorców na podstawie aktywności w aplikacji

Stosując remarketing Facebooka możesz docierać również do użytkowników Twojej aplikacji. Tworzenie grupy niestandardowych odbiorców na podstawie aktywności w aplikacji to kolejna opcja dostępna dla reklamodawców korzystających z Meta Ads.

Zasada działania jest podobna do retargetingu z wykorzystaniem piksela Facebooka na stronie www Twojej firmy. W tym przypadku możemy targetować osoby, które już zainstalowały aplikację albo wykonują konkretne akcje z jej użyciem.

Grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców

Przedostatnią opcją, jaką chcemy Ci przybliżyć, jest możliwość utworzenia grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców. W tym przypadku możemy docierać do użytkowników, którzy zareagowali na nasze publikacje na platformie Facebook.

W tym miejscu warto podkreślić, że reakcje nie obejmują jedynie standardowego „polajkowania posta”. Zaangażowani odbiorcy to również osoby oglądające filmy, obserwujące profil czy korzystające z formularza kontaktowego.

Krok 3. Ustawienie pierwszej kampanii remarketingowej

Udało Ci się stworzyć pierwszą grupę niestandardowych użytkowników na Facebooku? To świetnie! Lektura kolejnych wersów pomoże Ci dowiedzieć się, jak skonfigurować pierwszą kampanię remarketingową. Wspólnie wybierzemy cel, harmonogram wyświetlania, umiejscowienia oraz oszacujemy zasięgi.

Wybierz cel

Platforma reklamowa Meta oferuje reklamodawcom wybór jednego spośród 6 celów.

  1. Rozpoznawalność – cel pomagający w budowie świadomości marki, idealny dla działań zasięgowych.
  2. Ruch – umożliwia kierowanie użytkowników do określonego miejsca docelowego, np. na podstronę sklepu, artykuł na blogu czy do aplikacji.
  3. Aktywność – pozwala zwiększyć zaangażowanie wśród określonej grupy, zachęcając do polubienia posta, pozostawienia komentarza czy udostępnienia.
  4. Kontakty – cel pomaga pozyskiwać kontakty i generować leady.
  5. Promocja aplikacji – dedykowany cel przeznaczony do promocji aplikacji.
  6. Sprzedaż – skierowany do e-commerce cel, pomagający podnieść współczynnik konwersji albo uruchomić reklamę promującą produkty z katalogu.

Na poziomie kampanii możemy wybrać cel. W kolejnych krokach – na poziomie zestawu – dobierzemy umiejscowienia i określimy harmonogram wyświetlania.

Wybierz zasięgi, miejsca i harmonogram

Kolejne etapy to wybór umiejscowień, w których będą wyświetlane nasze reklamy. W zależności od wybranych opcji oraz harmonogramu wyświetlania, zasięg może się zmieniać.

Typy reklam mają wpływ na cel kampanii

Pamiętaj, że kreacje mają ogromny wpływ na skuteczność płatnej promocji. To właśnie na jednym z ostatnich etapów tworzenia kampanii ustawiasz konkretne kreacje, dobierając ich treść, zawartość graficzną oraz przyciski. Masz też możliwość dopasowania grafik do różnych umiejscowień.

Krok 4. Skonfiguruj wydatki na reklamę oraz licytacje (aukcje)

Reklamy różnych reklamodawców są wyświetlane m.in. na podstawie aukcji stawek. Warto jednak pamiętać, że dobór skutecznej kreacji i odpowiednie ustawienie treści pomaga w zwiększeniu jej widoczności, bez wydawania dużego budżetu marketingowego.

Oferta

Znając zasady gry, bez trudu możesz dojść do prostego wniosku – żeby reklama wyświetliła się pożądanej grupie odbiorców, musisz skutecznie przelicytować konkurencję podczas aukcji stawek. Okazuje się jednak, że poza budżetem algorytmy oceniają Twoją kreację pod kątem jakości oraz stosują specjalny współczynnik.

Szacunkowy współczynnik działań

Szacunkowy współczynnik działań to swoisty algorytm predykcyjny, który przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że określona reklama trafi w gusta użytkowników. Im współczynniki jest wyższy, tym większa szansa na jej wyświetlenie, a jednocześnie niższe koszty emisji czy opłaty za kliknięcie (tzw. koszt CPC).

Jakość kreacji

Wielu reklamodawców nie docenia istoty jakości i trafności reklamy. Wspomniane aspekty bezpośrednio wpływają na efektywniejsze dotarcie z przekazem do wybranej grupy. Dopracowana kreacja to klucz do sukcesu w Meta Ads!

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Czy kampanie remarketingowe są skuteczne? Dlaczego warto uruchomić remarketing na Facebooku?

Zdecydowanie! Wyobraź sobie, że masz możliwość ponownego dotarcia poprzez reklamy płatne na Facebooku do zadowolonych klientów Twojego sklepu internetowego. Właśnie tak działa reklama remarketingowa. Piksel pomaga w kierowaniu komunikatów do grup odbiorców niestandardowych – zarówno tych, którzy skorzystali z Twoich usług albo kupili produkt, jak i tych, którzy nie sfinalizowali zakupu i porzucili koszyk.

Jakich błędów unikać przy tworzeniu reklam remarketingowych? Zobacz, jak prowadzić kampanie, by rozwijać biznes w sieci!

Podczas tworzenia reklamy remarketingowej, podobnie jak w czasie uruchamiania standardowej kampanii Meta, możemy natknąć się na szereg problemów. Jakie są najczęstsze błędy reklam?

  • Zbyt duży współczynnik lookalike – szczególnie na początku powinniśmy ograniczać współczynnik lookalike do podobieństwa z zakresu od 1% do 3%.
  • Brak analizy statystyk – Menedżer Reklam udostępnia szereg danych analitycznych o prowadzonej kampanii. Bez ich zrozumienia i śledzenia nasze działania nie będą jednak efektywne.
  • Nieprawidłowo dobrana kreacja – nawet najlepiej wybrana grupa docelowa nie pomoże osiągnąć pożądanego celu biznesowego, jeżeli kreacja reklamowa będzie nieatrakcyjna albo niedopasowana do umiejscowienia.
  • Błędy w strukturze – brak wykluczeń pomiędzy zestawami reklam czy zbyt szczegółowe targetowanie i niezrozumienie struktury to jedne z częstych błędów użytkowników systemu Meta.
  • Niedopracowana strona lądowania – chcesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, dzięki remarketingowi? Świetnie, ale najpierw sprawdź, czy przyczyną braku finalizacji transakcji w sklepie nie jest przypadkiem źle zaprojektowana strona albo zbyt skomplikowany proces zakupowy.

Naszym zdaniem jednym z najczęstszych błędów jest… Brak stosowania samego retargetingu! Niestety wciąż wielu reklamodawców nie ma świadomości korzyści wynikających z działań remarketingowych.

Wykorzystaj pełną moc reklamy na Facebooku!

Piksel Facebooka to niepozorny kod śledzący, który wyraźnie pomaga w podniesieniu efektywności dotychczasowych działań reklamowych. Możliwość tworzenia grup niestandardowych odbiorców i docieranie do nich ze spersonalizowanym przekazem reklamowym otwiera nowe możliwości przed marketingowcami. Remarketing to naszym zdaniem niezbędny element dobrej strategii biznesowej.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia w remarketingu na Facebooku, to nie wahaj skontaktować się z nami! Skorzystaj z naszego doświadczenia – pomożemy Ci dotrzeć do osób, które znają Twoją markę, ale nie sfinalizowały jeszcze zakupu. Razem podniesiemy Twoją sprzedaż!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes