Przejdź do treści

Cele reklamowe na Facebooku – jakie wybrać, aby reklama była skuteczna?

Dobry marketing realizuje określone cele biznesowe i skutecznie wspiera sprzedaż, budując zaufanie oraz rozpoznawalność marki. W dzisiejszym tekście pokażemy, jak wybrać cele reklamowe na Facebooku, by efektywnie realizować założenia strategii marketingowej!

System reklamowy Facebook Ads należący do platformy Meta oferuje szereg rozwiązań wspierających budowanie świadomości marki, kierowanie ruchu na stronę czy generowanie leadów. Główne cele dostępne w menedżerze reklam to: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji oraz sprzedaż.

Poszczególne cele reklamowe można dopasować do specyfiki biznesu i wykorzystać na każdym z etapów lejka sprzedażowego. W artykule pokażemy, jak dostępne cele reklamowe Facebooka pomagają dotrzeć do określonej grupy odbiorców, która z największym prawdopodobieństwem wykona konkretną akcję.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Główne cele reklamowe na Facebooka – poznaj 6 kategorii celów kampanii

Platforma społecznościowa Meta nieustannie się zmienia. Podobnie jest z samymi ustawieniami dostępnymi podczas konfiguracji kampanii reklamowej. Musisz wiedzieć, że do niedawna Facebook posiadał stary panel, w którym dostępne było aż 11 celów reklamowych podzielonych na 3 sekcje.

  1. Świadomość: rozpoznawalność marki i zasięg.
  2. Działania: ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów oraz wiadomości.
  3. Konwersja: konwersje, sprzedaż z katalogu i ruch w firmie.

Powyższe cele obowiązywały przez kilka lat i były dość dobrze opisane, jednak… W prostocie siła! Dlatego w 2022 roku system Facebook Ads został nieco przebudowany i obecnie użytkownik panelu reklamowego na etapie konfiguracji kampanii może wybrać jeden z 6 celów, które wymieniliśmy poniżej.

  1. Rozpoznawalność (dawniej: rozpoznawalność marki, zasięg, wyświetlenia filmu oraz ruch w firmie).
  2. Ruch (dawniej: ruch).
  3. Aktywność (dawniej: aktywność, wyświetlenia filmu, wiadomości, konwersje).
  4. Kontakty (dawniej: pozyskiwanie kontaktów, wiadomości, konwersje).
  5. Promocja aplikacji (dawniej: instalacje aplikacji).
  6. Sprzedaż (dawniej: konwersje i sprzedaż z katalogu).

W kolejnych akapitach szerzej omówimy każdy z 6 celów reklamowych. Podpowiemy też, jak wybrać cel, by optymalizować wyniki zgodnie z naszą strategią biznesową. Warto dodać, że tworząc nową kampanię, mamy możliwość skorzystania z podpowiedzi – jeśli już wcześniej emitowaliśmy reklamy i korzystaliśmy ze starych celów, to Facebook podpowie nam, który cel będzie najodpowiedniejszy.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Rozpoznawalność

Jeżeli chcesz budować świadomość marki nowego produktu lub usługi przy pomocy reklamy na Facebook, to rozpoznawalność będzie idealnym wyborem. Cel reklamowy pozwala zbudować świadomość na temat Twojej oferty wśród osób potencjalnie zainteresowanych.

Algorytmy Facebooka będą kierować reklamę do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem ją zapamiętają. Cel jest dedykowany dla reklamodawców chcących wspierać początkową fazę lejka sprzedażowego płatną kampanią reklamową.

Cel reklamowy rozpoznawalność to także dobry wybór dla użytkowników Facebook Ads, chcących dotrzeć do osób skłonnych wyświetlać filmy związane z marką przez minimum 10 sekund. Pomaga on także budować rozpoznawalność lokalizacji sklepu stacjonarnego czy siedziby firmy.

Ruch

Chcesz zachęcić użytkowników do przejścia do strony docelowej i zwiększyć ruch w witrynie? Cel reklamowy „Ruch” to idealny wybór dla reklamodawców, którzy chcą odsyłać odbiorców do wybranego miejsca. To także interesujący wybór dla e-commerce, umożliwiający zwiększenie ruchu w sklepie internetowym.

Specjalne algorytmy systemu reklamowego będą tak optymalizować kampanię z celem „Ruch”, by skierować zainteresowanych na Twoją stronę internetową przy minimalnym koszcie pojedynczego kliknięcia. Pamiętajmy, że Facebook oferuje w tym przypadku optymalizację w celu samego kliknięcia reklamy albo wyświetlenia strony docelowej

Ruch pomaga w kierowaniu użytkowników na stronę internetową, do witryny typu Landing Page czy do sklepu e-commerce. Jednocześnie kampania z tym celem reklamowym stanowi doskonałe uzupełnienie pozyskiwania ruchu na stronę poprzez działania organiczne na Facebooku oraz pozycjonowanie SEO.

Aktywność

W przypadku celu „Aktywność” algorytm Facebooka będzie starał się dotrzeć do odbiorców skłonnych do interakcji. Pamiętajmy, że obecnie cel zastępuje stare cele, tj. aktywność, wyświetlenia filmu, wiadomości oraz konwersje. Pozwala zatem na zwiększenie szansy na wspomniane aktywności.

Cel reklamowy „Aktywność” pomoże Ci dotrzeć do osób, które będą skłonne do kontaktu z Tobą za pomocą Messengera. To również idealny wybór, gdy zależy Ci na budowaniu Social Proof poprzez zwiększenie liczby komentarzy, reakcji oraz udostępnień postów. Cel pomaga także w pozyskiwaniu polubień i konwersji oraz zachęcaniu użytkowników do obejrzenia video.

Warto wspomnieć, że obecnie kampania z celem „Aktywność” umożliwia pozyskiwanie klientów nie tylko przy pomocy wiadomości na Messengerze, lecz także z użyciem wiadomości na WhatsApp i w aplikacji Instagram. To także dobry wybór w przypadku chęci promocji wydarzenia na Facebooku.

Kontakty

Generowanie leadów i pozyskiwanie kontaktów do klientów przy użyciu reklam na Facebooku to jedne z głównych założeń celu reklamowego „Kontakty”. Jest on idealny w przypadku wsparcia działań stricte sprzedażowych przy użyciu reklam w mediach społecznościowych. W jaki sposób możemy pozyskiwać kontakty przy użyciu tego celu reklamowego?

  • Formularze błyskawiczne – w ten sposób możemy pozyskiwać dane kontaktowe osób zainteresowanych produktem, usługą lub ofertą testową poprzez łatwy w użyciu formularz błyskawiczny.
  • Messenger – kolejnym kanałem pozyskiwania kontaktów może być Messenger. Algorytmy będą docierały z naszym przekazem reklamowym do osób, które z największym prawdopodobieństwem przekażą nam swoje dane poprzez Messenger.
  • Konwersje – cel wymaga konfiguracji API konwersji albo prawidłowego wdrożenia piksela Meta (dawniej piksel Facebooka). Umożliwia pozyskiwanie kontaktów poprzez odpowiednie zdarzenia wewnątrz witryny docelowej (np. zapis na newsletter).
  • Połączenia – ostatnia możliwość to pozyskiwanie kontaktów poprzez połączenia telefoniczne. Innymi słowy – kierujemy reklamę do osób, które z dużą dozą prawdopodobieństwa zadzwonią do nas.

Na koniec tej sekcji dodajmy, że połączenia telefoniczne to doskonałe rozwiązanie m.in. dla branży restauracyjnej, gdzie rezerwacji stolików dokonuje się przez telefon.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Promocja aplikacji

Kolejnym celem reklamowym jest „Promocja aplikacji”. Specyficzna opcja dedykowana głównie dla dostawców oprogramowania oraz reklamodawców, którzy chcą zachęcić użytkowników do instalacji aplikacji. To także cel przeznaczony do zachęcenia użytkownika do wykonania określonej czynności w aplikacji – co to oznacza w praktyce?

Reklamy z celem „Promocja aplikacji” mogą z powodzeniem służyć do podnoszenia sprzedaży w branży e-commerce. Odpowiednio skonfigurowana kampania reklamowa pozwala dotrzeć do osób, które dokonają zakupu albo wypróbują określoną funkcję w aplikacji.

Sprzedaż

Chcesz zwiększyć sprzedaż i średnią wartość koszyka zakupowego w sklepie internetowym? A może interesuje Cię prowadzenie kampanii reklamowej z użyciem katalogu produktów? Prowadzisz już kampanie dedykowane dla e-commerce w Google Ads i szukasz nowego kanału pozyskiwania klientów? Kampanie z celem „Sprzedaż” są przeznaczone właśnie dla Twojego biznesu!

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Kampanie reklamowe ukierunkowane na sprzedaż pozwalają dotrzeć do osób skłonnych do nabycia towarów z Twojego sklepu albo skorzystania z usług Twojej firmy. Reklamy można optymalizować zarówno z użyciem tzw. sprzedaży z katalogu, jak i przy użyciu API konwersji. Dzięki temu możemy zoptymalizować działania reklamowe pod kątem dodania produktu do koszyka czy finalizacji procesu zakupowego.

Konwersje i sprzedaż z katalogu to niejedne rozwiązania dostępne dla reklamodawców wykorzystujących w swoich działaniach kampanie reklamowe z celem „Sprzedaż”. Platforma reklam Meta Ads pozwala także na emitowanie materiałów zachęcających do dokonania zakupu towaru lub rezerwacji terminu realizacji usługi przy użyciu komunikatorów Messenger i WhatsApp oraz aplikacji Instagram. Dostępna jest też optymalizacja pod kątem połączeń telefonicznych.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Jak wybrać odpowiedni cel kampanii? Testuj skuteczność reklamy!

Bez wątpienia dobór odpowiedniego celu kampanii pomoże nam w realizacji celów biznesowych, a w konsekwencji podniesieniu przychodów. Jeżeli zastanawiasz się, jak wybrać odpowiedni cel reklamy, to sprawdź, jak wygląda lejek sprzedażowy w Twoim przypadku.

Jeżeli dopiero zaczynasz budować rozpoznawalność marki swojej firmy albo wprowadzasz na rynek całkowicie nowy produkt, to najlepszym celem mogą być kampanie zasięgowe. Jeśli Twoja marka jest już znana, to zastanów się nad wyborem innego celu reklamowego.

Reklamodawcy, którzy chcą zbudować zaufanie do marki poprzez efekt Social Proof, powinni zainteresować się kampaniami z celem „Aktywność”. Ten rodzaj reklam pozwoli na zwiększenie liczby reakcji i komentarzy pod postami czy polubień strony Fanpage.

Specjaliści, którzy szukają kolejnego źródła ruchu na stronie, powinni z kolei rozważyć wybór celu reklamowego „Ruch”. Kampanie reklamowe z tym celem stanowią doskonałe uzupełnienie działań z zakresu SEO czy kampanii reklamowych Google Ads.

Generowanie leadów to z kolei zadanie dla kampanii z celem „Kontakty”. W przypadku generowania sprzedaży w e-commerce doskonałym pomysłem będzie skorzystanie z rozwiązań dostępnych dla reklam z celem „Sprzedaż”.

Firmy produkujące oprogramowanie albo posiadające własną aplikację mobilną do zakupów mogą skorzystać z zalet kampanii z celem „Promocja aplikacji”. Reklama pozwoli im zachęcić użytkowników do instalacji aplikacji albo użycia jej konkretnej funkcji.

Nie wiesz, jak dobrać odpowiedni cel swojej kampanii? Skontaktuj się z nami i zyskaj profesjonalne wsparcie w prowadzeniu zyskownych kampanii reklamowych Meta Ads! Pomożemy Ci osiągnąć cele biznesowe, dobierając odpowiedni cel reklamowy i metodę optymalizacji.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes