Przejdź do treści

Wartościowy ruch na stronę z Social Media. Jak pozyskać i zwiększyć ruch z mediów społecznościowych?

Marketing w Social Media to nie tylko sposób na budowie wizerunku marki w sieci. Dzięki niemu możesz pozyskiwać wartościowy ruch na stronie. W artykule pokażemy, jak go pozyskać i zwiększyć liczbę konwersji na stronie, dzięki działaniom w Social Media.

Działania organiczne wraz z płatnymi reklamami Meta Ads czy Microsoft Ads zyskują na popularności. Nic dziwnego – dobra reklama na FB, Twitterze, TikToku czy Instagramie skutecznie przyciąga nowych klientów. Okazuje się jednak, że kanały SoMe mogą generować zyskowny ruch w Twoim serwisie internetowym (tzw. traffic), wspierając pozycjonowanie SEO i budowanie ruchu z wyszukiwarki Google czy Bing.

Dlaczego warto pozyskiwać ruch na stronie z Social Media?

Według wielu specjalistów podstawowym sposobem na budowanie ruchu są organiczne działania SEO w wyszukiwarkach oraz płatne kampanie reklamowe Google Ads w sieci wyszukiwania. W praktyce warto opierać swoją strategię marketingową o dywersyfikację kanałów pozyskania klientów w sklepie internetowym czy innego rodzaju witrynie. Innymi słowy – zabezpieczajmy się przed spadkiem trafficu z jednego kanału.

Cykliczne zmiany algorytmu wyszukiwania Google mogą powodować okresowe zmiany widoczności w wyszukiwarce. Ma to duże znaczenie w przypadku e-commerce. Kierowanie ruchu z innych kanałów – również SoMe – pomaga uchronić się przed konsekwencjami zmian.

Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn – jaki kanał komunikacji wykorzystać, by zwiększyć ruch w witrynie?

Zainteresowanie Facebookiem, Instagramem, TikTokiem czy LI rośnie niemalże w każdej grupie wiekowej. Rozmaite platformy różnią się jednak funkcjonalnością oraz docelową grupą użytkowników. Który z wymienionych kanałów będzie najlepszy do pozyskania internautów dla Twojego biznesu?

  • Facebook – portal dociera do niemalże każdej grupy wiekowej. Jednym z podstawowych sposobów na skierowanie fanów z FB do witryny internetowej jest publikowanie postów z linkami do wpisów na blogu. Możemy pokusić się również o publikację łącza do strony w komentarzach.
  • Instagram – aplikacja IG nie pozwala na umieszczanie klikalnych linków w samych postach. Przekierowanie do strony może znaleźć się natomiast w biogramie. Od niedawna Instagrama udostępnia także wszystkim użytkownikom możliwość umieszczania linków w formie naklejek w Stories.
  • TikTok – jeżeli mamy możliwość tworzenia krótkich, dynamicznych i atrakcyjnych materiałów video, to TikTok jest dla nas doskonałym miejscem do działań. Aplikacja umożliwia ponadto dodanie adresu kierującego do strony w opisie BIO.
  • LinkedIn (LI) – prowadzisz działania marketingowe w sektorze B2B? Opracowujesz interesujące raporty albo case study? Podziel się nimi na LI. Treści eksperckie oraz specjalistyczne są cenione przez użytkowników portalu.
  • Twitter – serwis mikroblogowy Twitter to również doskonałe miejsce na publikowanie krótkich zajawek do artykułów na blogu. Ze względu na charakter aplikacji, możesz tu także publikować posty z łączem do treści o charakterze newsowym czy RTM.
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Wciąż niedocenianą przez wielu specjalistów, lecz wartą uwagi aplikacją jest także Pinterest. Jeżeli nie wiesz, gdzie publikować hiperłącza, to zacznij od Facebooka i Instagrama. Jeśli masz możliwość tworzenia contentu video – wystartuj z kanałem na TikToku. Jeżeli natomiast chcesz budować relacje B2B to doskonałym miejscem do tego będzie serwis LinkedIn.

Jak przekierować fanów z kanałów SoMe na stronę?

Dywersyfikacja pozyskania klientów na Twoją stronę i kierowanie ich z SoMe do strony to dobry sposób na ochronę przez spadkami ruchu z wyników organicznych. Jakie są zatem najlepsze sposoby na kierowanie fanów z SoMe na naszą stronę?

  1. Twórz angażujący content kierujący na stronę.
  2. Prowadź fanpage systematycznie i regularnie wracaj do Twoich odbiorców.
  3. Organizuj konkursy oraz akcje promocyjne.
  4. Wykorzystaj influencer marketing.
  5. Prezentuj swoją ofertę sprzedażową.
  6. Pozwól użytkownikom umówić się na spotkanie.
  7. Rozważ promocję biznesu w innych kanałach.

Budując strategię pozyskiwania klientów na firmowej stronie z kanałów Social Media, pamiętaj o odpowiedniej konfiguracji Google Analytics. Dzięki temu z łatwością ocenisz, z jakich kanałów pochodzą użytkownicy. Sprawdzisz, kto z internautów znalazł Cię w wynikach wyszukiwania Google, kogo zainteresował Twój content w SoMe, a kto kliknął link w płatnej reklamie.

Twórz angażujące posty z przekierowaniem na swoją stronę

Według raportu Hootsuite Global State of Digital liczba użytkowników wszystkich portali i aplikacji społecznościowych w 2022 roku osiągnęła poziom 4,62 mld osób. Przemyślany content marketing w tych kanałach to jeden z kluczowych elementów budowania zaangażowania wśród użytkowników. To także dobry sposób na wzbudzanie zainteresowania internautów i kierowanie ich do swojej strony internetowej.

Angażujące posty kierujące do wybranej podstrony, dopracowane pod kątem graficznym oraz tekstowym, pomogą zwiększyć liczbę odwiedzin strony czy sklepu internetowego. Pamiętaj, by tworząc treści na stronie nie zapomnieć o danych strukturalnych. Są to specjalne znaczniki, dzięki którym również poszczególne portale społecznościowe odczytają tytuł strony i zamieszczą miniaturkę do artykułu.

Prowadź fanpage i bądź na bieżąco z nowinkami

Dobra strona na FB to regularnie prowadzony fanpage, w którym publikujemy rozmaite treści spójne ze strategią komunikacji marki. Publikowane treści nie powinny być jedynie postami nacechowanymi reklamowo. Warto zaplanować różne linie postów. Wśród nich możemy stworzyć takie, gdzie znajdzie się miejsce na kierowanie użytkownika do naszego serwisu – do artykułu blogowego czy raportu na stronie w formie PDF.

Konkursy, promocje i rabaty – nie zapomnij wspomnieć o nich w socialach

Organizujesz konkursy, promocje albo akcje rabatowe za pośrednictwem strony? A może oferujesz rabaty dla klientów swojego sklepu internetowego? Nie zapomnij wspomnieć o nich w kanałach społecznościowych!

Nawet jeśli wielu internautów trafia na Twoją stronę z wyszukiwarki Google czy newslettera, to nie możesz lekceważyć SoMe, organizując akcje promocyjne. Publikacja posta z informacją o promocji czy konkursie z cennymi nagrodami pomoże Ci zwiększyć zaangażowanie fanów. Przyczyni się także do wzrostu liczby internautów przeglądających stronę. Działania możesz wspierać płatnymi reklamami.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Płatne reklamy

Płatne działania reklamowe to bardzo popularna metoda podnosząca współczynnik konwersji, którą możesz wykorzystać również w przypadku promocji swojej marki. Jako reklamodawca masz możliwość tworzenia reklam z przyciskami kierującymi do Twojej witryny internetowej.

Działania płatne możesz prowadzić zarówno w ekosystemie reklamowym Meta Ads (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp i Audience Network) czy na TikToku. Jeżeli działasz w e-commerce, to prawdopodobnie możesz skorzystać z dodatkowych metod, takich jak reklama z katalogu w Meta Ads.

Możliwość pokazania produktu w formie atrakcyjnej grafiki albo angażującego filmu to doskonały sposób na zainteresowanie klienta swoją ofertą. W ten sposób można reklamować również nowe kolekcje odzieży, preordery albumów muzycznych, a także różnego rodzaju wydarzenia – imprezy sportowe czy koncerty.

Wykorzystaj Influencer Marketing

Nie masz dużych zasięgów w kanałach social? A może prowadzisz prężnie działający marketing w SoMe oraz płatne kampanie reklamowe i szukasz sposobu na przekierowanie klientów na stronę www, dzięki kanałom socialowym?

Influencer Marketing to świetna sposób, by wykorzystać zasięgi znanych w internecie osób, których działalność jest spójna z Twoją marką. Współpraca z influencerem kojarzonym przez Twoją grupę docelową z pewnością zwiększy zainteresowanie Twoją ofertą. Dodatkowo w ramach współpracy możesz zaproponować umieszczenie adresu URL swojej strony przez influencera. Dzięki temu zyskasz dodatkowy ruch w serwisie.

Potrzebujesz kampanii w Social Media? Zobacz jak robimy to w LUMO

Zaprezentuj swoją ofertę

Prezentacja oferty produktowej czy usług w formie tradycyjnych postów to tylko jedna z wielu metod, które pomagają zwiększać zainteresowanie naszą marką i liczbę wyświetleń strony. Dobrym przykładem jest Instagram, gdzie można opublikować Stories z naklejką-linkiem, kierującym do podstrony ofertowej. Tak przygotowane Stories można potem przypiąć w sekcji „Wyróżnione” Twojego profilu.

Pamiętaj jednak, że dużą część ruchu w internecie generują obecnie użytkownicy urządzeń mobilnych. Stronę internetową warto zoptymalizować tak, by wyświetlała się prawidłowo zarówno użytkownikom komputerów stacjonarnych i laptopów, jak i smartfonów czy tabletów.

Umawianie spotkań i kontakt z pośrednictwem SM

Kanały socialowe często pozwalają na umieszczenie adresu URL lub konkretnie opisanych przycisków kierujących do zakładki kontakt, formularza kontaktowego czy systemu rezerwacji wizyty. Z użyciem Instagrama i Facebooka możesz zatem umożliwić klientom umawianie wizyt w salonie fryzjerskim czy gabinecie lekarskim.

Promuj biznes w LinkedIn

Audytorium serwisu to doskonała grupa odbiorców dla marek, które działają w sektorze B2B. Możesz tam budować ekspercki wizerunek swojego brandu, publikując ciekawe wpisy, opinie na temat nowinek z branży czy zajawki artykułów blogowych. Oczywiście możesz umieścić w treści łącze URL do swojej strony internetowej. Jeżeli wpisy będą miały wartość dla czytelników, to spodziewaj się wzrostu liczby wyświetleń w statystykach serwisu.

Pinterest, gdy liczy się estetyka

Serwis Pinterest jest szczególnie lubiany przez osoby poszukujące inspiracji z różnych dziedzin oraz kochające estetyczne rozwiązania. Jeżeli dysponujesz atrakcyjnymi, a zarazem unikatowymi fotografiami swoich produktów, to Pinterest jest świetnym miejscem na ich przedstawienie. Aranżacje wnętrz czy zdjęcia produktu osadzonych w kontekście ich zastosowań możesz uzupełnić o opisy z przekierowaniem do strony.

Zwiększ zyskowny traffic na stronie Twojej firmy dzięki serwisom społecznościowym!

Wiesz już, że kanały społecznościowe oferują ogromny potencjał w zakresie generowania zyskownego ruchu w serwisach i sklepach internetowych. Działania w tych kanałach stanowią doskonałe uzupełnienie pozycjonowania stron czy e-mail marketingu. Podsumujmy najważniejsze informacje!

  1. Kierowanie internautów na stronę www z mediów społecznościowych pozwala zdywersyfikować źródła ruchu i chroni przed jego spadkami wynikającymi ze zmian algorytmu Google.
  2. Planując opracowanie strategii kierowania internautów z SoMe, warto zadbać o dopracowanie UX samego serwisu. Nieatrakcyjna strona lądowania spowoduje wzrost współczynnika odrzuceń (tzw. Bounce Rate).
  3. Decydując się na wdrożenie kompleksowej strategii kierującej fanów z mediów społecznościowych na stronę, pamiętaj o analityce. Wdrożenie oraz odpowiednia konfiguracja Google Analytics pomoże w ocenie wielkości i jakości ruchu z różnych źródeł.

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia w zwiększeniu wartościowego ruchu na Twojej stronie, to skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci w generowaniu zyskownego trafficu z pomocą mediów społecznościowych oraz innych kanałów marketingowych.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes