Przejdź do treści

Jak prowadzić fanpage na Instagramie?

Prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie wymaga nie tylko regularności i zaangażowania, lecz również dobrego zrozumienia grupy docelowej i algorytmów Social Media. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak prowadzić fanpage na Instagramie!

Aplikacja Instagram ma w Polsce prawie 10 milionów aktywnych użytkowników. Jednocześnie ok. 20% z nich to kobiety w wieku 18-24 lata. Warto dodać, że według danych opublikowanych przez serwis Statista aż 90% użytkowników śledzi na Instagramie konta ulubionych marek. 73% badanych uważa aplikację za najlepsze miejsce do obserwowania oraz podejmowania działań przez internetowych influencerów.

Obok Facebooka, Twittera, TikToka i LinkedIn to właśnie Instagram jest jednym z najczęściej wybieranych przez specjalistów od marketingu kanałów Social Media. Nie zwlekaj zatem i załóż swój profil firmowy na Instagramie i zacznij razem z nami promować Twoją markę!

Profesjonalny profil na Instagramie – zobacz, jak prowadzić fanpage!

Media społecznościowe oferują ogromny potencjał, dzięki któremu możesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i dotrzeć do potencjalnych klientów. Profesjonalne konto firmowe na Instagramie umożliwi Ci zarówno budowanie wizerunku eksperta poprzez publikowanie darmowego contentu, jak i pozyskiwanie nowych klientów, dzięki płatnym działaniom reklamowym. Musisz być autentyczny i pokazać się z najlepszej strony.

Już na początku powinieneś zadbać o spójny wizerunek Twojej marki w internecie. Jeżeli masz stronę internetową, konto na YouTube czy fanpage na Facebooku, to również Twoje działania na Instagramie muszą być zorganizowane w harmonii z całościową strategią. Spójny wizerunek i identyfikacja graficzna sprawią, że użytkownicy zapamiętają Twoją markę. Twój przekaz będzie się wyróżniał i zyskasz opinię eksperckiej marki w swojej branży.

Pamiętaj, że budowanie społeczności w serwisie można podzielić na pięć prostych do zrozumienia etapów.

  1. Daj się zauważyć – musisz zacząć regularnie publikować angażujące, merytoryczne i zróżnicowane treści. Korzystaj z całego potencjału aplikacji – twórz tradycyjne posty, karuzele, publikuj video, rolki oraz codzienne stories.
  2. Daj się polubić – systematyczne publikowanie contentu i wchodzenie w interakcję z innymi użytkownikami sprawi, że Twoja praca zostanie zauważona. Użytkownicy zaczną lajkować Twoje posty i obserwować Two profil.
  3. Pozwól sobie zaufać – wzrost liczby obserwujących czy polubień nie musi od razu oznaczać sukcesu. Pamiętaj, że zaufanie to najważniejsza waluta. Buduj je, kontynuując swoją pracę, publikuj, rozmawiaj ze swoimi odbiorcami. Dawaj wartość.
  4. Zaoferuj płatną wartość – masz już zaangażowane grono odbiorców, którzy Ci ufają i doceniają Twoją twórczość? Zastanów się, jakie są główne problemy Twoich fanów? Zaoferuj im płatny produkt lub usługę, która pomoże im je rozwiązać.
  5. Buduj lojalność – wielu ekspertów kończy swój lejek marketingowo-sprzedażowy na etapie 4. To duży błąd! Obecność w Social Media to proces. Zadbaj o osoby, które coś od Ciebie kupiły, zaskocz ich promocją na kolejny produkt czy bezpłatnym ebookiem.

Konsekwentna realizacja każdego z nich pomoże Ci osiągnąć sukces. Jeżeli potrzebujesz wsparcia, to nie wahaj się odezwać do Lumo!

Potrzebujesz kampanii Instagram Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Pamiętaj o dodaniu BIO

Biogram to Twoja wizytówka na Instagramie. Sekcja wyświetlana u góry profilu. Zawiera zdjęcie profilowe, podstawowe dane liczbowe, nazwę profilu oraz opis i link do strony www. Jak stworzyć dobre BIO?

  • Unikalna nazwa – na samej górze widoczny jest nick, unikalna nazwa, która powinna być krótka, czytelna, zwięzła i przede wszystkim spójna z Twoją marką (np. instagram.com/performance_media).
  • Nazwa marki – w tym miejscu możesz podać pełną nazwę swojej firmy.
  • Kategoria – informuje użytkowników, czy jesteś firmą, czy może Twój profil służy do precyzyjnej komunikacji i promowania wyłącznie jednej usługi lub produktu.
  • Opis – tutaj zamieszczasz krótki opis swojej działalności. Pamiętaj, by wzbogacić go emotikonami oraz #hasztagami związanymi z branżą lub Twoją marką. Do dyspozycji masz 150 znaków!
  • Dane kontaktowe – koniecznie umieść w profilu adres siedziby swojej firmy, adres e-mail oraz inne możliwe do zamieszczenia dane kontaktowe, którymi się posługujesz.

Nie zapomnij o umieszczeniu linku do strony internetowej. Jeżeli jeszcze nie posiadasz własnej witryny, to możesz umieścić tam łącze do fanpage na Facebooku. Pamiętaj jednak, że dzięki stronie www Twoja marka będzie widoczna w Google – pomoże Ci w tym pozycjonowanie SEO.

Oznacz lokalizację postów

Oznaczanie lokalizacji postów na Instagramie to jeden z kluczowych zabiegów, który w sposób nienachalny może budować świadomość Twojej marki. Musisz wiedzieć, że w postach udostępnianych na firmowym profilu masz możliwość dodania adresu siedziby. Jeżeli tego nie zrobisz, nie będziesz mieć możliwości oznaczania fizycznej lokalizacji firmy w swoich postach, rolkach czy publikacjach na stories.

Przede wszystkim pamiętaj o przełączeniu swojego profilu z konta prywatnego na firmowe. Wówczas zyskasz możliwość dodania fizycznej lokalizacji w swoim opisie BIO. Dodanie adresu sprawi, że będziesz mógł dodać lokalizację posta na etapie jego tworzenia. Warto również wspomnieć, że nic nie stoi na przeszkodzie, by oznaczać inne lokalizacje. Twój zespół odwiedza klienta, targi branżowe albo inne miasto? Pokażcie się i oznaczcie w tej lokalizacji!

Jakość i estetyka zdjęć oraz filmów jest kluczowa

Niezależnie czy skupiasz się na publikowaniu zdjęć, grafik, materiałów video, czy może Twoja strategia zakłada miks dostępnych formatów i możliwości – pamiętaj, że jakość i estetyka zdjęć oraz filmów jest kluczowa!

Nie ma wątpliwości, że ludzie zwracają uwagę na jakość contentu. Dopracowane graficznie karuzele edukacyjne, jakościowe zdjęcia z firmowego eventu czy reels z poradami powinny być wizytówką Twojej marki.

Wyobraź sobie, że przychodzisz do salonu samochodowego, by kupić swój wymarzony supercar… Czy zdecydujesz się na zakup, jeżeli w salonie będzie brudno, obsługujący Cię handlowiec będzie miał na sobie pogniecioną koszulę, a wokół unosić się będzie woń papierosów? Raczej zrezygnujesz i nigdy nie wrócisz w to miejsce.

Jednocześnie pamiętaj, że nie musisz od razu kupować sprzętu za wiele tysięcy. Do wykonania wysokiej jakości zdjęć oraz filmów wystarczy na początek dobry smartfon ze średniej półki. Fotografie i video wykonuj z użyciem przedniego obiektywu – ma on zazwyczaj dużo wyższą rozdzielczość, niż „obiektyw do selfie”.

Czy potrzebujesz jakichkolwiek akcesoriów dodatkowych? Nie są one obowiązkowe! Mały statyw do smartfona pomoże Ci zachować stabilizację podczas zdjęć czy nagrań video. Mikrofon krawatowy zapewni doskonałą jakość dźwięku. Lampa ring LED zagwarantuje dobre oświetlenie. Opcjonalny gimbal pomoże w zachowaniu stabilizacji obrazu.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Daj się poznać! Jaka aktywność na Twoim profilu pozwoli dotrzeć do nowych odbiorców?

Wiesz już, że regularnie publikowany, wysokiej jakości content oraz dobre wypełnienie profilu informacjami w BIO to pierwsze kroki do sukcesu konta na Instagramie. W kolejnych akapitach przedstawimy Ci pomysły, które pomogą pozyskać nowych klientów!

  • Aktywność pod publikacjami innych profili.
  • Angażujące InstaStories oraz Reels.
  • Skorzystaj z potencjału reklam Meta Ads.
  • Stosuj hasztagi, by zwiększać zasięgi.
  • Korzystaj z profilu biznesowego.

Na koniec wspomnimy też o tym, jak ważna jest moderacja profilu i regularne odpowiadanie na komentarze oraz wiadomości fanów. Wierzymy, że nasze wskazówki pomogą Ci pozyskać nowych followersów i zbudować profesjonalny wizerunek firmy na Instagramie.

Dodawaj komentarze i opinie pod postami innych osób

Na początku Twój profil nie będzie miał wielu obserwujących. Pamiętaj, że jednym z kluczowych aspektów obecności w mediach społecznościowych jest właśnie owa „społeczność”. I nie chodzi tu o jej samo posiadanie na starcie, lecz budowanie.

Elementem budowania społeczności są oczywiście interakcje, relacje międzyludzkie. Na platformie Instagram możesz realizować je poprzez dodawanie komentarzy pod postami innych osób czy profili. Pamiętaj, by były to merytoryczne treści, a nie spam.

Twórz angażujące treści w InstaStories oraz Reels

Ulotne treści na InstaStories są obecnie jednym z głównych elementów budowania wizerunku w serwisie. Stories to krótkie treści zdjęciowe, graficzne lub filmowe, które są wyświetlane w profilu przez 24 godziny. Istotny jest fakt, iż wspomniane odnośniki do wspomnianych treści są prezentowane użytkownikom u góry okna aplikacji. Sprawia to, że odbiorcy chętnie je przeglądają. Codzienne InstaStories sprawi, że Twój profil będzie dobrze widoczny.

Kolejnym formatem, o którym musisz pamiętać, jest Reels, czyli tzw. rolki. Jest to format podobny do InstaStories, umożliwia jednak tworzenie dłuższych treści, które nie znikają po 24 godzinach i są traktowane jak normalne posty. Instagram obecnie mocno promuje twórców Reels. Platforma Meta pokazuje użytkownikom proponowane Reelsy zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku, pozwalając dotrzeć bezpłatnie do nowych odbiorców.

Skorzystaj z płatnych reklam Meta Ads

Serwis Instagram oferuje właścicielom firm oraz specjalistom zajmującym się mediami społecznościowymi ogromne możliwości organicznego, czyli bezpłatnego budowania wizerunku marki. Nic jednak nie zastąpi synergii działań bezpłatnych z płatną reklamą w systemie reklamowym Meta Ads. Podobnie jak na Facebooku, możemy tutaj skorzystać z możliwości, jakie oferują nam kampanie reklamowe.

Aktualnie reklamodawcy mogą skorzystać z kilku celów reklamowych, tj. przekierowania na własny profil (zachęcenie do obserwowania), odesłania na inną stronę internetową (np. witrynę firmową, landing page czy sklep internetowy) oraz zachęcenie do wysłania wiadomości DM. W zależności do potrzeb możemy zatem pozyskać nowych obserwujących, wejść z nimi w interakcję w wiadomościach czy zwiększyć wartościowy ruch na stronie www.

Wykorzystuj hashtagi, aby zwiększać zasięgi

Hashtagi to małe wyrażenia lub pojedyncze słowa poprzedzone znakiem # (bez spacji pomiędzy znakiem a wyrażeniem). Przykładami hasztagów są znaczniki #Food, #Business, #Beauty, #TBT czy #PiąteczekPiątunio. Publikując posty, nie zapomnij o dodaniu hashtagów pod treścią. W ten sposób będziesz mógł dotrzeć do osób zainteresowanych określoną tematyką.

Pamiętaj, by hasztagi były spójne z publikowanym przez Ciebie contentem. Jeżeli działasz w branży detailingu samochodowego i publikujesz zdjęcie samochodu, to odpowiednimi tagami będą np. #Car, #Detailing, #KosmetykaSamochodowa czy #Clean. Podpinanie się pod popularne, lecz kompletnie niezwiązane z tematyką hashtagi może poskutkować spadkiem zasięgów.

Ustaw profil jako biznesowy i zyskaj dostęp do statystyk

Jednym z błędów początkujących przedsiębiorców na IG jest korzystanie z profilu prywatnego do budowania wizerunku swojej firmy. Już na etapie tworzenia konta powinieneś przełączyć profil prywatny na konto biznesowe. W ten sposób zyskasz dostęp do opcji niedostępnych dla zwykłych użytkowników. Uzyskasz także wgląd do wartościowych statystyk. Dane liczbowe pomogą Ci ocenić efektywność działań i podejmować decyzje w zakresie strategii social media.

Sprawnie odpowiadaj na komentarze i wiadomości

Jedna z pierwszych rad brzmiała „wchodź w interakcje z profilami firm z Twojej branży oraz osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami”. Ostatnia rada w tej sekcji jest bardzo podobna – sprawnie odpowiadaj na komentarze oraz wiadomości pod postami. W ten sposób zyskasz zaangażowanie społeczności i przychylność algorytmów.

Użytkownicy będą wiedzieli, że chcesz budować z nimi relację i jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie. Pamiętaj też, że media społecznościowe stanowią kolejny kanał obsługi klienta. W miarę możliwości poinformuj użytkowników, w jakich godzinach oraz dniach tygodnia mogą oni liczyć na odpowiedź na wysłaną wiadomość.

Prowadzenie Instagrama – to już ostatnie rady! 🙂

Wiesz już, jak zacząć budować i rozwijać swój profil na Instagramie. Przejdziemy teraz do ostatnich dwóch rad, które pomogą Ci w odniesieniu sukcesu – sympatia, zaangażowanie i autentyczność to klucz!

Sympatia kluczem! Daj użytkownikom się polubić!

Prowadź dwustronną komunikację w miłej atmosferze. Jeżeli trafisz na osoby, które bezpodstawnie krytykują i hejtują Twoją działalność – nie wahaj się ich zbanować. Jednocześnie bądź miły i szczery. Wyluzuj – jeżeli jest to zgodne ze strategią komunikacji Twojej firmy, to używaj drugiej osoby liczby pojedynczej lub mnogiej. Pokaż swoją firmę od zaplecza. Przedstaw siebie i pracowników. Daj się polubić swoim gościom i klientom!

Buduj zaufanie i zaangażowanie – bądź autentyczny!

Zaufanie i autentyczność pomagają w budowaniu zaangażowania. Pamiętaj, że wszelka „sztuczność” w komunikacji prędzej czy później może zostać zdemaskowana. Unikaj zatem udawania. Pokaż siebie i swoją firmę od dobrej strony, ale bez sztucznego lukrowania.

Instagram jest pełen filmów i fotografii, którym daleko do naturalności. Nie idź tą drogą. Dbaj o jakość contentu, ale pokazuj oblicze marki takim, jaka ona jest. Prowadź profil zgodnie ze strategią komunikacji. Opieraj przekaz na wiedzy i relacji z odbiorcą. Kreuj markę, ale nie udawaj kogoś, kim ona nie jest.

Czy warto posiadać profil firmowy na Instagramie?

Zdecydowanie tak! Firmowe konto na IG pomoże Ci docierać do osób zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami. To kolejny punkt styku z marką, dzięki któremu będziesz mógł komunikować swoje wartości oraz ofertę.

W jakich branżach Instagram sprawdzi się najlepiej?

Naszym zdaniem Instagram sprawdzi się w każdej branży! Ze względu na specyfikę serwisu – głównie treści graficzne, zdjęciowe czy filmowe – łatwiej będzie budować markę w branży beauty, gastronomii czy florystyce, niż w branży mechaniki samochodowej. Pamiętaj jednak, że kreatywność nie zna granic – interesujące materiały video i edukacyjny content doskonale się sprawdzą nawet w branży produkcyjnej i przemysłowej czy prawniczej.

Szukasz zaufanego partnera w budowaniu wizerunku Twojego biznesu na Instagramie? Skontaktuj się z przedstawicielem agencji Lumo! Pomożemy Ci dotrzeć do nowych followersów i zbudować zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes