Reklamy Google Ads umożliwiają Ci prowadzenie skutecznych działań promocyjnych zarówno w wyszukiwarce Google, jak i na stronach partnerskich sieci reklamowej czy w serwisie YouTube. Zobacz, dlaczego warto uruchomić kampanię Google!
Wysoka efektywność i szerokie możliwości dopasowania formatu do potrzeb danej kampanii reklamowej sprawiają, że Google Ads (niegdyś Google AdWords) stanowi ważny element Twojej strategii marketingowej. Reklamy Google są rekomendowane każdej firmie, która chce pozyskiwać nowych klientów w internecie. Niezależnie, czy prowadzisz znaną markę o ugruntowanej pozycji na rynku, czy mały, prężnie rozwijający się startup.
Co to jest reklama Google Ads?
Google Ads to złożony system reklamowy udostępniający Ci narzędzia do tworzenia, planowania, uruchamiania, testowania czy optymalizacji i analizy reklam w internecie. Kojarzony przez wielu użytkowników z reklamą tekstową w wyszukiwarce system Google Ads pozwoli Ci wyświetlać również treści graficzne oraz video. Reklamy Twojej firmy mogą być też wyświetlane w wynikach wyszukiwania innych wyszukiwarek, dzięki kampaniom DSA.
System reklam Google Ads to jeden z najskuteczniejszych sposobów na generowanie wartościowego ruchu na Twojej stronie internetowej. Korzystając z niego, zyskujesz możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych rozliczanych w rozmaitych modelach – CPC (cost per click), CPV (cost per view), CPA (cost per action) czy CPM (cost per mile). System oferuje Ci też szerokie możliwości remarketingu w wyszukiwarce i sieci GDN.
Jakie korzyści daje kampania Google Ads?
Zalety systemu reklamowego Google doceniają specjaliści na całym świecie. Dlaczego warto korzystać z Google Ads?
- Marketing w Google pozwala Ci na szybkie osiągnięcie pierwszych efektów kampanii.
- System Google Ads oferuje Ci wiele formatów oraz typów reklamy.
- Reklama Google to dobry sposób na prowadzenie kampanii zasięgowych.
- Panel Google Ads oferuje Ci duże możliwości personalizacji Twojej reklamy.
- W połączeniu z Google Analytics zyskujemy nowe możliwości śledzenia efektów.
- Panel reklamowy umożliwia Ci elastyczne planowanie budżetu na kampanię.
- Reklama Google to także doskonały sposób na budowanie świadomości Twojej marki.
- Dzięki szeroki możliwościom analizy zyskujesz nowe informacje na temat klientów.
- Zaawansowane możliwości kierowania reklam pomagają osiągnąć zakładane ROI.
Poniżej omawiamy szerzej każdą z wymienionych wyżej zalet promowania swojej marki w systemy Google.
Natychmiastowe efekty aktywnej kampanii
Po konfiguracji kampanii reklamowej wystarczy często około 12 minut, by zaczęła się ona wyświetlać potencjalnym klientom. Reklama w Google Ads daje Ci możliwość pozyskania pierwszych, wartościowych konwersji już pierwszego dnia prowadzenia kampanii. Twoja sprzedaż wzrośnie wielokrotnie szybciej, niż w przypadku długofalowych działań z zakresu pozycjonowania SEO.
Wiele formatów i typów reklamy
Pamiętaj, że reklama w Google to nie tylko wyświetlanie linków sponsorowanych w momencie, gdy użytkownik wpisze w pole wyszukiwarki odpowiednie słowo kluczowe. Jakie formaty reklamowe i rodzaje kampanii udostępnia Ci Google Ads?
- Tekstowe reklamy w wynikach wyszukiwania Google.
- Kampanie graficzne w sieci Google Display Network.
- Kampanie Shopping Ads dla e-commerce.
- Reklamy video w serwisie YouTube.
- Kampanie lokalne.
- Reklamy Discovery.
- Działania reklamowe Performance Max (dawniej inteligentne kampanie lokalne oraz produktowe).
Dodajmy, że masz możliwość kierowania na stronę docelową zarówno przy użyciu formatów tekstów, jak i graficznych czy video. Otwiera to nowe możliwości promocji niezależnie czy prowadzisz biznes stacjonarny, czy internetowy.
Zasięgi, zasięg, zasięgi
Bez wątpienia reklamy w systemie Google to również doskonały sposób na budowanie zasięgów oraz rozpoznawalności marki. Dzięki kampaniom w modelu rozliczeniowym CPM (cost per mile) masz możliwość uruchomienia reklam rozliczanych z każdy 1000 wyświetleń, co jest idealnym rozwiązaniem, jeżeli zależy Ci na zasięgu działań. Możesz je ponadto bardzo dobrze dopasować do grupy docelowej, dzięki szerokim możliwościom personalizacji.
Duże możliwości personalizacji reklamy i targetowania
Reklamy w systemie Google oferują Ci także duże możliwości personalizacji i targetowania przekazu marketingowego. Sprawdź, jak i do kogo możesz kierować swoją kampanię.
- Po frazach kluczowych – Twoje reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy wpisują konkretne słowa czy zapytania do Google.
- Według zainteresowań – umożliwia Ci dotarcie do osób, które zostały zaklasyfikowane do konkretnego hobby, zwyczajów czy określonych zachowań w internecie.
- Na urządzenia – specjalny rodzaj targetowania, umożliwiający Ci wyświetlanie kreacji osobom korzystających z wybranych urządzeń, np. smartfona, laptopa, konsoli do gier czy telewizora.
- Targetowanie demograficzne – targetowanie demograficzne pozwala Ci na wyświetlanie reklam osobom z wybranej grupy wiekowej, płaci czy posiadających określony status (np. rodzic).
- Targetowanie lokalizacyjne – opcja, dzięki której możesz docierać z reklamą wyłącznie do określonego obszaru geograficznego, takie jak cały kraj, region, województwo, miasto czy dzielnica.
Dodajmy, że masz również możliwość prowadzenia działań remarketingowych, czyli targetowania reklam na osoby, które odwiedziły stronę lub zareagowały na kampanię.
Śledzenie efektów kampanii
Google Ads to także rozbudowane możliwości śledzenia efektów kampanii. Jeżeli zadbasz o odpowiednią strukturę kampanii, to będzie Ci łatwiej śledzić wyniki poszczególnych jej elementów. Nie zapominajmy też o bogatych możliwościach analitycznych, jakie oferuje Google Analytics, który doskonale wspiera prowadzenie reklam Google oraz optymalizację współczynnika konwersji.
W efektywniejszym śledzeniu efektów kampanii oraz poprawie wyników pomoże Ci również profesjonalny audyt Google Ads, który przeprowadzimy dla Ciebie wraz z zespołem lumo.media.
Elastyczne planowanie budżetu i wydatków
Narzędzia do prowadzenia kampanii umożliwiają również elastyczne planowanie budżetu oraz wydatków na reklamę. Zaawansowane funkcje panelu konfiguracji kampanii zapewniają Ci pełną kontrolę zarówno nad kosztami, jak i czasem emitowania reklam. Pamiętaj, że w Google Ads możesz ustawić miesięczny budżet, dzięki któremu Twoje wydatki w ciągu jednego miesiąca nigdy nie przekroczą ustalonego limitu.
Reklama w Google to również szereg dostępnych modeli rozliczeniowych. Najpopularniejsze rozwiązania to model CPC (koszt za kliknięcie), CPA (koszt za wykonaną akcję) oraz CPM (koszt za tysiąc wyświetleń) – ten ostatni jest dedykowany w szczególności kampaniom zasięgowym.
Zwiększysz świadomość marki
Reklamy displayowe w sieci GDN oraz reklama video na YouTube to doskonałe rozwiązanie, jeżeli otworzyłeś nową firmę albo wypuszczasz na rynek nowy produkt. Wspomniane narzędzia pozwolą Ci zwiększyć świadomość marki i w atrakcyjny sposób prezentować ją potencjalnym klientom, należącym do wybranej grupy docelowej. Atrakcyjna grafika czy film pozwolą stworzyć więź i pokazać historię, która zainteresuje odbiorcę.
Dowiesz się więcej o klientach
Chcesz wiedzieć więcej na temat klientów swojej firmy? Również w tym pomoże Ci Google Ads! Pozytywnym skutkiem ubocznym prowadzenia kampanii jest gromadzenie ogromnych ilości danych analitycznych. Dzięki nim możesz określić nie tylko, jakie zapytania są najczęściej używane przez klientów. Możesz też przeanalizować nowe informacje na temat grupy docelowej, dzięki zaawansowanej analityce Google.
ROI na przyzwoitym poziomie
Zaawansowane możliwości targetowania, wiele rodzajów reklamy czy modeli rozliczeń, pomagają w utrzymaniu ROI na przyzwoitym poziomie. Warto dodać, że w Google Ads masz też możliwość wyboru strategii ustalania stawek ROAS. Oznacza to, iż system ustala maksymalną kwotę za konwersję na podstawie wprowadzonego przez Ciebie ROAS. W ten sposób dąży do uzyskania założonych w strategii reklamowej zwrotów z inwestycji.
Dowiedz się, jak uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową Google Ads!
Uruchomienie pierwszej kampanii w Google wymaga od Ciebie założenia konta Google Ads i przejścia kilku kroków. W procesie konfiguracji reklamy wybierasz m.in. cel, typ kampanii, umiejscowienia czy słowa kluczowe w przypadku reklam w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że działania w internecie to proces, który wymaga monitorowania oraz ciągłej optymalizacji.
Problemem wielu reklamodawców jest właśnie bagatelizowanie znaczenia zarówno konfiguracji, jak i późniejszej analizy wyników i optymalizacji działań. Pamiętaj, że bez specjalistycznej wiedzy, samodzielne uruchomienie reklamy może zaowocować przepaleniem budżetu. Jeśli poszukujesz wsparcia, to lepiej skorzystaj z usług doświadczonej agencji.
Jeżeli szukasz zaufanego partnera w prowadzeniu kampanii w Google Ads, to skontaktuj się z przedstawicielem agencji reklamowej lumo.media! Pomożemy Ci w osiągnięciu zakładanego ROI, przeprowadzimy audyt aktualnie prowadzonych kampanii i poprowadzimy za rękę na drodze do sukcesu w internecie!