Profesjonalny profil firmowy na Facebooku to doskonałe miejsce na promocję biznesu albo budowanie marki osobistej w Social Media. W artykule pokażemy, czym różni się konto firmowe od prywatnego oraz jak założyć Fanpage na Facebooku. Zapraszamy do lektury!
Miliony osób na całym świecie każdego dnia aktywnie korzystają z Facebooka. Serwis jest miejscem, w którym użytkownicy dzielą się swoimi przemyśleniami, zdjęciami i filmami prezentującymi ich codzienne życie.
Internauci obserwują też konta na Facebooku swoich ulubionych marek oraz influencerów. Twoi fani też tam są, a jeżeli Ciebie jeszcze nie, to dziś pokażemy Ci jak skonfigurować Fanpage i stworzyć stronę na Facebooku dla swojej marki.
Czym jest Fanpage na Facebooku?
Fanpage na Facebooku to profesjonalny profil firmowy dedykowany głównie dla osób chcących promować swój biznesu lub budować markę osobistą w Social Media. Firmowy Fanpage na FB to kolejne miejsce styku z marką dla nowych, jak i obecnych klientów.
Dzięki obecności Twojej firmy na Facebooku możesz dzielić się ze swoimi fanami aktualnościami dotyczącymi oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Obecność na platformie Meta to także możliwość emitowania płatnych reklam Facebook Ads.
Nie zapominajmy również, że Facebook dla wielu osób stanowi pełnoprawny kanał komunikacji. Co to oznacza dla marki? Możliwość, a nierzadko nawet konieczność posiadania konta firmowego w Social Media, które staje się kolejnym kanałem obsługi klienta.
Fanpage a profil prywatny
Wiele osób nie rozumie, czym Fanpage różni się od profilu przeznaczonego do celów prywatnych. Konto osobiste służy do publikowania informacji związanych z życiem czy pracą danej osoby. Z kolei konto firmowe jest dedykowane dla organizacji, które chcą być obecne również w kanałach socialowych.
Założenie Fanpage wymaga posiadania konta prywatnego, jednak sama strona na Facebooku oferuje szersze możliwości, niż zwykły profil osobisty. Zyskujesz dzięki niemu m.in. dostęp do Meta Business Suite – platformy, umożliwiającej zarządzanie wieloma stronami na FB znajdując się poza „wallem na Facebooku”.
Administratorzy oraz osoby z odpowiednimi uprawnieniami dostępu do strony na Facebooku mają też dostęp do statystyk, które pomagają w badaniu grupy docelowej czy ocenie skuteczności działań w mediach społecznościowych. Mogą też wykorzystywać formaty postów niedostępne dla zwykłych kont osobistych.
Jak założyć stronę Fanpage w serwisie Facebook krok po kroku?
Wbrew pozorom założenie strony firmowej nie wymaga połączenia zdolności McGyvera z supermocami bohaterów produkcji Marvela. Wystarczy pięć kroków, by stworzyć konto.
- Zaloguj się do konta prywatnego na Facebooku.
- Przejdź na stronę tworzenia konta firmowego.
- Uzupełnij niezbędne informacje.
- Utwórz stronę.
- Dodaj zdjęcia i… Gotowe!
W kolejnych akapitach omówimy szerzej, jak zakładać konto biznesowe, by ruszyć ze swoimi produktami lub usługami na podbój platformy Meta!
A może rozmowa z ekspertem?
Złóż formularz i porozmawiaj z nami o Twoich potrzebach
Krok 1. Zaloguj się na swoje konto prywatne
Do założenia konta firmowego wymagane jest posiadanie konta prywatnego – jeżeli jeszcze go nie masz, to musisz je założyć. Następnie zaloguj się na swój profil prywatny.
Krok 2. Przejdź na stronę facebook.com/pages/create
W kolejnym kroku skopiuj adres facebook.com/pages/create i wklej go do paska adresu Twojej przeglądarki internetowej. Następnie zatwierdź i przejdź na stronę.
Krok 3. Uzupełnił informacje o swojej stronie
Krok trzeci to ważny etap, w którym tworzysz nazwę strony (w praktyce zazwyczaj nazwę firmy lub marki), dodajesz informacje o stronie (np. opis działalności) oraz kategorię.
Krok 4. Utwórz stronę
Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych informacji możesz utworzyć stronę. Będzie ona widoczna, jednak bez dodatkowych kroków nie stanie się atrakcyjnym kanałem komunikacji dla Twoich obecnych i nowych klientów.
Krok 5. Dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, zapisz i gotowe!
Przede wszystkim musi dodać zdjęcie profilowe (może to być po prostu logo marki) oraz zdjęcie w tle. Zauważ, że cover Photo pozwala na prezentację dodatkowych informacji na temat Twojej strony czy komunikatów marketingowych. Stanowi zatem swego rodzaju nośnik reklamowy, z którego warto korzystać.
Jakie jeszcze informacje powinieneś uzupełnić w swoim Fanpage?
Po utworzeniu strony możesz wybrać i uzupełnić jeszcze wiele dodatkowych elementów, które pomogą dowiedzieć się więcej o Twojej działalności potencjalnym klientom. W tym miejscu polecamy też przeklikać wszystkie dostępne ustawienia Fanpage i sprawdzić, które mogą być dla nas interesujące.
Dodaj nazwę firmy i dane teleadresowe
Numer telefonu, nazwa firmy, adres e-mail czy lokalizacja siedziby to jedne z podstawowych informacji, których często poszukują Twoi potencjalni klienci na Facebooku.
Dopasuj szablon do swojej branży
W zależności od prowadzonej działalności możesz dobrać szablon dopasowany do specyfiki Twojej branży. Poszczególne szablony różnią się funkcjami czy dostępnymi przyciskami.
Ustaw nazwę użytkownika
Już na początku warto wybrać opcję ustawienia nazwy użytkownika, która pomoże zastąpić losowy ciąg cyfr w adresie URL strony na Facebooku, atrakcyjną nazwą kojarzącą się z Tobą czy Twoją marką.
Zapraszaj znajomych do polubienia i promuj swój Fanpage!
Założyłeś i skonfigurowałeś wstępnie stronę na Facebooku? To świetnie, ale pamiętaj, że to dopiero początek przygody! Kliknij zakładkę „Ustawienia” i sprawdź, co jeszcze możesz skonfigurować. Pamiętaj też o zaproszeniu znajomych do polubienia strony – wybierz tych, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoją działalnością.
Nie zapomnij też, że użytkownicy nie lubią zbyt dużo klikać. Jeśli Twoi klienci kontaktują się z Tobą przez Messenger, to pomóż im, dodając przycisk Messengera na swojej stronie. Chcesz dotrzeć do nowych klientów? To doskonale się składa, bo konto firmowe pozwala Ci na prowadzenie kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads.
Jeżeli masz problem z założeniem konta firmowego dla swojej firmy, to nie wahaj skontaktować się z nami! Pomożemy Ci stworzyć nazwę profilu, wybrać kategorię strony i tworzyć treści, które polubi algorytm Facebooka i pokochają Twoi fani.