Przejdź do treści

Ile kosztuje reklama w Google Ads? Od czego zależy budżet i cennik Google Ads (dawniej Google AdWords)?

Z wyszukiwarki Google korzystają miliardy użytkowników na całym świecie. Jeżeli chcesz do nich skutecznie dotrzeć, powinieneś zaplanować budżet reklamowy na działania SEO i prowadzenie kampanii Google Ads. Sprawdź, ile kosztuje reklama w Google!

Marketing Twojej firmy w internecie nie może się obejść bez odpowiednich działań promocyjnych w wyszukiwarce internetowej Google. W przypadku promocji w wyszukiwarce Twój budżet reklamowy powinien uwzględniać zarówno wsparcie organicznego pozycjonowania SEO, jak i koszt kampanii Google Ads (dawniej Google AdWords). W kolejnych akapitach przyjrzymy się szerzej szczegółom reklamy w systemie Google.

Reklama w Google to same korzyści! Zainwestuj w reklamę Google Ads!

Bez wątpienia reklama w Google to same korzyści. Dlaczego powinieneś uwzględnić w swojej strategii marketingowej działania promocyjne w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej?

  • Przede wszystkim reklamowanie się w wyszukiwarce pozwala Ci zyskać większą widoczność Twojej marki w internecie. Efekty działań sprawią, że link do Twojej strony lub sklepu internetowego będzie wyświetlał się w sponsorowanych wynikach wyszukiwania (tzw. reklama tekstowa), wynikach organicznych oraz w kampaniach produktowych.
  • Większa widoczność to stopniowe budowanie autorytetu oraz świadomości Twojej marki w sieci. Większa liczba punktów styku internauta-marka pomoże Ci utrwalić wizerunek Twojej firmy w umysłach potencjalnych klientów i zamienić ich w przyszłości na orędowników Twoich produktów i usług – również poprzez kampanie remarketingowe.
  • Wzrost widoczności i zainteresowania Twoją firmą to w efekcie wzrostu wartościowego, konwertującego ruchu na stronie internetowej. Pamiętaj, by zadbać nie tylko o przyciągnięcie użytkowników na stronę, lecz również o optymalizację ich ścieżki zakupowej w obrębie witryny. Zyskasz w ten sposób więcej zdarzeń zapisu do newslettera, zakupu produktu, wypełnienia formularza czy innych konwersji.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Pamiętaj, że planując uruchomienie reklam w Google Ads, warto współpracować z zaufanym specjalistą. Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem naszej agencji lumo.media i rozmowy o możliwości podniesienia widoczności Twojej firmy w internecie.

Reklama w Google Ads (Adwords) i pozycjonowanie – marketing, który się opłaca

Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym często prowadzą głębokie dyskusje na temat tego, co jest lepsze – płatna kampania reklamowa Google Ads czy wykorzystanie potencjału pozycjonowania SEO. Naszym zdaniem warto wykorzystać jedno i drugie!

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce pomoże Ci na zbudowanie długofalowej, wysokiej widoczności Twojej strony internetowej w Google. Realizując zaawansowaną strategię SEO, będziesz publikować wartościowe treści, dopasowane do Twojej grupy docelowej, pozyskiwać linki do Twojej strony czy optymalizować witrynę wewnętrznie. Te działania doskonale uzupełniają reklamy Ads w Google. W jaki sposób?

Strategia pozycjonowania pozwoli Ci na poprawę widoczności marki w organicznych, bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Realizacja kompleksowych działań SEO pomoże przyspieszyć pracę witryny oraz wzbogaci ją o jakościowe treści. To doskonała wiadomość dla Ciebie, bo wydajność i jakościowy content to aspekty, które również pozytywnie wpływają na powodzenie kampanii w sieci reklamowej Google czy reklam tekstowych!

Uwzględniając w swojej strategii zarówno kampanie Google, jak i organiczne pozycjonowanie w wyszukiwarce, zyskasz większą kontrolę nad widocznością Twojej marki w internecie.

Pozycjonowanie to inwestycja długofalowa i dobre uzupełnienie kampanii reklamowych Google Ads (Google AdWords)

Zanim zaczniesz planować miesięczny budżet na SEO, musisz uświadomić sobie, że pozycjonowanie to inwestycja długofalowa. Niech nie zmylą Cię początkowe wzrosty wyników, po których wydaje Ci się, że możesz odpuścić albo zmniejszyć budżet. Stale rozbudowuj treści na stronie – możesz w tym celu budować blog ekspercki lub bazę wiedzy. Publikuj artykuły sponsorowane w serwisach zewnętrznych oraz pozyskuj wartościowe linki.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Miej świadomość, że nierzadko minie kilkanaście miesięcy, nim algorytmy Google docenią Twoją pracę. W dłuższej perspektywie powinieneś inwestować w SEO, bo to inwestycja o długofalowej stopie zwrotu – w przeciwieństwie do reklam Google, które działają tylko w czasie ich uruchomienia.

Ile powinno kosztować pozycjonowanie. Co obejmuje cena?

Koszt pozycjonowania jest uzależniony od szeregu czynników – rozmiarów strony internetowej, planów rozwoju, obecności sklepu internetowego czy specyfiki danej niszy. Pamiętaj też, że pozycjonowanie stron to szereg zabiegów, na które składają się m.in. opisane poniżej elementy.

  • Analityka – mamy tu na myśli zarówno wstępną analizę stanu zastanego, jak i bieżące raportowanie oraz analizowanie efektów i zmian widoczności w Google.
  • Optymalizacja wewnętrzna – optymalizacja tagów meta, adresów URL, altów czy techniczne SEO.
  • Opracowanie planu treści oraz dostarczanie merytorycznych i zoptymalizowanych pod kątem SEO tekstów na stronę czy artykułów blogowych i sponsorowanych.

Weź również pod uwagę, że Twoja witryna może wymagać kompleksowych zmian, wynikających ze wstępnego raportu – ich wdrożenie to dodatkowy koszt usługi. Reasumując, przeciętne koszty pozycjonowania wahają się od ok. 1000 zł dla małych stron do nawet kilkunastu-kilkudziesięciu tys. zł dla dużych portali oraz sklepów i platform sprzedażowych.

Jakie są modele rozliczeń za SEO?

Jedną z ważnych decyzji – poprzedzających uruchomienie kampanii SEO – jest wybranie modelu rozliczeń. Jakie rozwiązania możemy spotkać na rynku?

  • Stały abonament – comiesięczna płatność to najprostszy model rozliczeń. Na sumę opłat składa się szereg działań z zakresu optymalizacji SEO on-site i off-site. Często wiąże się on z podpisaniem umowy na czas określony – zwykle minimum rok.
  • Rozliczenie za ruch – polega na rozliczeniu wejść z ruchu organicznego na podstawie danych z Google Analytics. Pamiętaj jednak, że ruch zależy od wielu innych czynników, również sezonowości branży czy chwilowych wahań widoczności witryny.
  • Rozliczenie prowizyjne – ten model znajduje zastosowanie głównie w branży e-commerce. Opiera się na opłacie prowizyjnej od wygenerowanego przez pozycjonowanie SEO zysku z wejść organicznych.
  • Rozliczenie za efekt – opłata jest naliczana na podstawie osiąganych wyników – pozycji określonych słów kluczowych z ustalonego wcześniej zbioru fraz. Najczęściej chodzi o osiągnięcie i utrzymanie pozycji w TOP 10, TOP 5 lub TOP 3.
  • Model hybrydowy – model rozliczeń łączący dwa lub więcej z powyższych rozwiązań. Przykładem może być stały abonament za obsługę kampanii SEO połączony z rozliczeniem z osiągnięty efekt.

Wybór powinien być poprzedzony rozpoznaniem Twoich potrzeb przez specjalistę z agencji SEO, a jednocześnie podyktowany Twoimi celami biznesowymi.

Kampanie Google Ads, gdy liczą się szybkie rezultaty

Jak dowiedziałeś się już wcześniej – pozycjonowanie w wyszukiwarce jest procesem długofalowym. Dużo szybsze efekty uzyskasz, prowadząc kampanie w Google Ads (dawniej Google AdWords). Po skonfigurowaniu kampanii, reklamy możesz wyświetlić praktycznie tego samego dnia. Jeżeli współpracujesz z dobrymi specjalistami CPC, to efekty zainteresowania reklamą odnotujesz już w pierwszym tygodniu uruchomienia działań.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Co wpływa na koszt reklamy Google Ads?

Koszt kampanii AdWords (obecnie Google Ads) jest uzależniony od rozmaitych elementów. Na koszt Google Ads wpływają przede wszystkim poniższe aspekty.

Przede wszystkim cena Twojej reklamy tekstowej jest zależna od wybranego słowa kluczowego oraz jego popularności i sezonowości w danej branży. Zasada jest prosta stawka za kliknięcie w reklamę (ang. CPC – Cost Per Click) rośnie wraz z popularnością oraz konkurencyjnością danej frazy. Oczywiście masz możliwość kontroli stawek poprzez ustalenie maksymalnej kwoty za pojedyncze kliknięcie reklamy w sponsorowanej części wyników wyszukiwania.

Okazuje się jednak, że na cenę Twojej kampanii wpływa nie tylko koszt kliknięcia, lecz również tzw. wynik jakości reklamy. Jest to specjalny współczynnik obliczany przez system reklamowy na podstawie 3 elementów: przewidywanego współczynnika klikalności CTR, trafności reklamy oraz jakości strony docelowej. To właśnie przydatność strony docelowej dla użytkownika pomoże Ci obniżyć koszt reklamy, a jednocześnie podnieść jej efektywność.

Typy kampanii w systemach Google Ads a cennik

W zależności od typu kampanii w systemach Google Ads cena reklamy może się różnić. Najpopularniejszym i stosunkowo tanim modelem jest reklama tekstowa rozliczana w modelu CPC. W tym przypadku minimalny próg wejścia wynosi zazwyczaj ok. 2-3 tysięcy złotych (budżet+prowizja za obsługę) przy branżach o niskiej konkurencyjności. Warto dodać, że reklama display nierzadko ma niższe CPC, niż pozostałe rodzaje reklamy.

Jaki budżet przeznaczyć na reklamę?

Ceny kampanii Google Ads, a co za tym idzie miesięczny budżet reklamowy, jaki powinieneś przeznaczyć, są uzależnione przede wszystkim od tego, w jak konkurencyjnej branży działasz. Koszt za kliknięcie może oscylować na poziomie od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Minimalny budżet zalecany przez specjalistów plasuje się zazwyczaj w zakresie 2000-3000 złotych. W zależności od agencji, z jaką współpracujesz, dolicz jeszcze koszty obsługi.

Musisz mieć jednak świadomość, że nie zawsze niski budżet na początek będzie dobrym rozwiązaniem. Wielu klientów początkowo chce zainwestować kilka tysięcy, by potem zdecydować, czy warto zwielokrotnić tę kwotę.

Niestety w wielu konkurencyjnych branżach mamy do czynienia z tzw. efektem progowym, który wyraźnie podwyższa minimalną cenę za reklamy. Właśnie dlatego warto współpracować ze specjalistami, którzy doradzą, czy warto uruchomić kampanię za daną kwotę.

Jak efektywnie wykorzystać budżet?

Wiesz, ile kosztuje kampania. Dowiedziałeś się też, że nie ma jednego miesięcznego budżetu minimalnego. Żeby skutecznie wyświetlić reklamy osobom z Twojej grupy docelowej, nierzadko będziesz musiał wydać więcej, niż 2 czy 3 tysiące złotych.

Jeżeli chcesz efektywnie wykorzystać budżet reklamowy na Google Ads, to przede wszystkim zacznij od reklam tekstowych i skoncentrowania się na frazach bezpośrednio powiązanych z Twoimi produktami lub usługami. Nie uruchamiaj kampanii na wiele słów kluczowych, jeżeli dysponujesz niewielkim budżetem. W kolejnych krokach rozważ uruchomienie kampanii banerowej w sieci GDN oraz włączenie do swojej strategii remarketingu.

Pozycjonowanie a Google Ads – czy cennik reklam może być identyczny?

Zastanawiasz się, czy cennik reklam Google Ads oraz budżet miesięczny na pozycjonowanie SEO mogą być identyczne? Mogą, ale nie jest zasadą! Wysokość budżetu na każdy z tych elementów jest uzależniona od branży i sezonowości. Dodatkowo należy pamiętać, że w przypadku działań SEO często zachodzi potrzeba gruntownej, wewnętrznej optymalizacji strony na początku kampanii – to wyraźnie podnosi koszt SEO w pierwszych miesiącach.

Konwersja w Twoich kampaniach jest niska?

Zajrzyj na bloga i dowiedz się więcej o konwersji i jak ją optymalizować

Jak nie przepalić budżetu na reklamę? Tych błędów nie popełniaj w systemie Google Ads!

Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia aktualnie uruchomionych reklam. Zobacz, czy przynoszą one oczekiwane efekty i realizują założenia ROI. Sprawdź też, czy na pewno są zgodne z Twoją aktualną ofertą. Dokonaj też aktualizacji informacji na stronach docelowych. Częstym błędem jest też brak personalizacji przekazu – zadbaj więc o spersonalizowanie doświadczeń użytkownika w lejku konwersji.

Ile powinna kosztować reklama w Google? Jak agencja Lumo pomoże Ci wykorzystać reklamy Google Ads w promocji Twojej marki?

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie o wydatki na reklamę płatną oraz pozycjonowanie w Google. Możesz założyć, że przeciętne koszty zaczynają się od ok. 2-3 tysięcy złotych w skali miesiąca dla każdej z opisywanych strategii.

Poznałeś najważniejsze aspekty reklamy w Google! Jeżeli szukasz zaufanego partnera w prowadzeniu skutecznych działań reklamowych w wyszukiwarce oraz sieci wyszukiwania Google, to skontaktuj się z przedstawicielem Lumo! Wiemy, ile kosztuje reklama w Google Ads i jaki budżet kampanii będzie skuteczny w danej niszy. Pomożemy Ci w optymalizacji działań i osiągnięciu Twoich celów biznesowych.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes