Przejdź do treści

Google CSS – co to jest? Czy warto korzystać z kampanii produktowych?

Comparison Shopping Services, czyli Google CSS to alternatywa dla usługi Google Shopping, wspierająca kampanie produktowe. Sprawdź, co to jest Google CSS i zobacz, co możesz zyskać, korzystając z kampanii produktowych!

Rozwój rynku sprzedaży internetowej sprawił, że Google już w 2007 roku uruchomił usługę Google Shopping, dedykowaną właścicielom sklepów e-commerce. 10 lat później, w następstwie kary Komisji Europejskiej nałożonej na Google, firma udostępniła również możliwość tworzenia alternatywnych porównywarek cenowych. Dzięki temu dziś możesz uruchomić własną porównywarkę opartą o technologię CSS Google.

Reklamy produktowe PLA – to się opłaca

Zaczniemy od przypomnienia Ci, czym są reklamy produktowe w Google Ads i dlaczego powinieneś z nich korzystać!

Reklamy PLA to rodzaj kampanii Google, dzięki której możesz przedstawić szczegółowe informacje na temat produktów z Twojego sklepu internetowego w atrakcyjnej formie. Łączą one zalety reklam tekstowych oraz graficznych. Typowa kreacja reklamowa zawiera fotografię produktu, nazwę towaru oraz jego cenę i link prowadzący do sklepu. Możesz w ten sposób promować jeden lub kilka produktów, dzięki funkcji prezentacji.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Zaletą reklamowania się z użyciem kampanii PLA jest możliwość promowania wyłącznie wybranego przez Ciebie segmentu Twojego asortymentu produktowego. Nie bez znaczenia jest również fakt, że reklamy są wzbogacone o atrakcyjne grafiki i fotografie oraz szereg dodatkowych informacji o towarze. Dodajmy, że konto Google Merchant Center pozwoli Ci na korzystanie zarówno z reklam, jak i umożliwi obecność w bezpłatnych wynikach Google Zakupy.

Na czym polega usługa Google Zakupy?

Usługa Google Shopping (GS) to stworzona przez firmę Google wyszukiwarka dedykowana specjalnie do wyświetlania ofert sklepów internetowych. Jej celem jest wsparcie użytkowników w dokonywaniu zakupów oraz porównywaniu różnych ofert cenowych. Usługa jest powiązana z Merchant Center, gdzie jako właściciel sklepu podajesz dane na temat Twojej działalności oraz oferowanych przez Ciebie produktów.

Dzięki integracji z Merchant Center Google Shopping pomaga automatycznie wyświetlać Twoje produkty w płatnych wynikach wyszukiwania, dzięki wprowadzonym tytułom oraz opisom asortymentu w e-sklepie. W efekcie zyskujesz nowe możliwości promowania swoich produktów i możesz je wyświetlać w atrakcyjny sposób. Dodajmy, że wcześniej usługa GS była znana pod nazwami: Froogle, Google Products oraz Google Product Search.

Planując wykorzystanie Google Zakupy w swojej strategii, musisz nie tylko ustalić odpowiednie stawki oraz budżet reklamowy. Koniecznie zadbaj o aktualność feedu produktowego oraz połączenie konta reklamowego Google z Merchant Center. W ten sposób baza danych zawierająca ceny, nazwy czy zdjęcia będzie aktualizowana automatycznie. Nie zapomnij też o jej segmentacji oraz wykluczeniu słów kluczowych, niezwiązanych z branżą.

Co to jest i jak działa CSS (Comparison Shopping Service)?

Google CSS to usługi porównywania cen działające niegdyś wyłącznie w ramach usługi CSS Google Zakupy. Po uznaniu przez Komisję Europejską firmy Google, za monopolistę w tym zakresie, potentat został zmuszony do udostępnienia przestrzeni reklamowej innym podmiotom. W efekcie zaoferował korzystanie z boksów produktowych CSS innym usługom porównywania cen przy znacznie obniżonych stawkach CPC – nawet o 20% niższych.

Z tej możliwości skorzystały zarówno istniejące już porównywarki cen (np. polskie Ceneo), jak i agencje interaktywne, tworzące własne rozwiązania na bazie CSS. Musisz mieć jednak świadomość, że atrakcyjność CSS ogranicza się jedynie do obniżonych kosztów CPC – stawka za kliknięcie. W praktyce, jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to nie zależy Ci na samym ruchu, lecz na optymalizacji działań w zakresie konwersji.

Konwersja w Twoich kampaniach jest niska?

Zajrzyj na bloga i dowiedz się więcej o konwersji i jak ją optymalizować

Co powinieneś zrobić, aby uzyskać dostęp do CSS? Przede wszystkim musisz skontaktować się z agencją partnerską CSS. Firma stworzy dla Ciebie konto Merchant Center, gdzie będziesz mógł dodać feed produktowy. Następnie konto zostanie zintegrowane z Twoim kontem reklamowym Google Ads. Finalnie musisz uruchomić kampanię reklamową PLA i wybrać alternatywny CSS. Kolejne kroki są podobne, jak przy każdej kampanii Google.

Google CSS czy alternatywne porównywarki cen?

Zastanawiasz się, czy korzystanie z Google CSS się opłaca? A może lepiej zainteresować się ofertą alternatywnych porównywarek? Przede wszystkim weź pod uwagę, że CSS pozwala na realne obniżenie kosztów kliknięcia Twojej reklamy o ok. 20%. Na początku kampanii możesz odnotować pewne wahania, ale potem cena się ustabilizuje. Zyskasz w ten sposób również możliwość podwyższenia swojej marży, poprzez obniżenie kosztów pozyskania klienta.

Zaletą korzystania z alternatywnych porównywarek może być oczywiście dywersyfikacja kanałów pozyskania ruchu, a co za tym idzie nowych konwersji. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie z nagłówka – jeżeli jednak masz możliwość przeznaczenia budżetu zarówno na CSS, jak i obecność w innych porównywarkach, to zdecydowanie warto spróbować.

Optymalizuj koszty kampanii. Podsumowanie

Bez wątpienia powinieneś zainteresować się możliwościami CSS Google, jeżeli prowadzisz własny sklep albo jesteś osobą odpowiedzialną za marketing w firmie e-commerce. Wykorzystanie CSS w Twojej strategii pomoże Ci nie tylko zwiększyć widoczność marki w sieci, lecz przede wszystkim zoptymalizować koszty kampanii Google.

Udział w programie CSS pomoże Ci obniżyć stawki za reklamę CPC w Google nawet o 20%! Twoja firma zyska możliwość dotarcia do nowych klientów przy jednoczesnym obniżeniu wydatków na reklamę. W efekcie zyskasz możliwość wyświetlenia reklam większej liczbie osób przy tym samym budżecie marketingowym.

Jesteś zainteresowany optymalizacją kosztów reklamy w internecie i wykorzystanie potencjału CSS od Google? Skontaktuj się z przedstawicielem agencji Lumo i sprawdź, jak możemy Ci pomóc w zwiększeniu efektywności marketingu internetowego z wykorzystanie narzędzi CSS!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes