Przejdź do treści

Google Shopping za darmo. Co zrobić, żeby wyświetlać się w usłudze Zakupy Google?

Usługa Google Shopping pomaga właścicielom sklepów internetowych w dotarciu do nowych klientów, korzystających z wyszukiwarki Google. Sprawdź, czym jest usługa Google Zakupy i odkryj, jak promować swoje produkty w wynikach wyszukiwania zupełnie za darmo!

Klienci sklepów internetowych bardzo często zaczynają proces zakupowy od wyszukiwania interesujących ich produktów z użyciem wyszukiwarki. Jeżeli również działasz w branży e-commerce, to pamiętaj, że Google jest dla Ciebie jednym z najważniejszych kanałów pozyskiwania użytkowników dla Twojego sklepu online. W kolejnych sekcjach omówimy szerzej, w jaki sposób możesz reklamować swoje produkty całkowicie bezpłatnie!

Co to jest Google Shopping?

Google Shopping (GS) to usługa, umożliwiająca sprzedawcom tworzenie kampanii produktowych w sekcji Zakupy Google. Dedykowana właścicielom sklepów online usługa, umożliwiająca wyświetlanie informacji o produktach w atrakcyjnej formie. Boks reklamowy składa się bowiem z kilku elementów – informacji o cenie, fotografii towaru, nazwy produktu oraz danych sprzedawcy. Google Shopping pomoże Ci dotrzeć do precyzyjnie określonych przez Ciebie odbiorców.

Korzystając z GS, zyskujesz możliwość prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads kierujących do witryny Twojego sklepu. Twoje kreacje mogą być wyświetlane w rozmaitych umiejscowieniach.

  • W specjalnym boksie zlokalizowanym ponad wynikami wyszukiwania oraz reklamami tekstowymi.
  • Na kartach Zakupy Google oraz Grafika Google.
  • W sieci GDN (YouTube, Gmail, zakładka Discover oraz strony partnerskie).

Jako sprzedawca internetowy zyskujesz również dostęp do dwóch rodzajów kampanii. Możesz uruchomić zarówno standardową kampanię produktową, jak i skorzystać z reklamy inteligentnej Smart Shopping.

Dodajmy, że wśród korzyści wynikających z prowadzenia kampanii dla e-commerce użytkownicy wymieniają wysoki współczynnik konwersji oraz niski koszt pozyskania klienta. Twoje produkty będą także lepiej widoczne w Google.

Google Shopping jest za darmo. Co zmieniła decyzja Google?

Do niedawna platforma Google Shopping była związana wyłącznie z płatnymi usługami reklamowymi. W 2020 roku firma Google podjęła decyzję o całkowitym zniesieniu opłat z widoczność na karcie Zakupy – pamiętaj, że nadal możesz wyróżnić się, korzystając z płatnych form reklamy. Decyzja oznacza, że użytkownicy mogą znajdować i kupować Twoje produkty, korzystając z sekcji Shopping, podczas gdy Ty nie musisz płacić za obecność w niej.

Decyzja Google była podyktowana radykalnymi zmianami w światowej gospodarce, podyktowanymi pandemią koronawirusa COVID-19. Ogólnoświatowe zagrożenie pandemiczne w połączeniu z tymczasowym zamknięciem wielu sektorów gospodarki postawiło pod znakiem zapytania działalność sklepów, szczególnie tych mniejszych. Google udostępniło kartę Zakupy za darmo, chcąc wesprzeć tym samym małych przedsiębiorców.

Gdzie wyświetlane są bezpłatne reklamy produktów?

Bezpłatne reklamy produktów są wyświetlane na karcie Zakupy w aplikacji Google albo internetowej wyszukiwarce dostępnej w przeglądarce. Aby przejść do sekcji Zakupy użytkownik musi ją kliknąć na górnym pasku. Pamiętaj, że bezpłatna widoczność Twojej oferty jest możliwa wyłącznie tam. Nadal możesz korzystać z płatnych kampanii reklamowych oferowanych przez system reklam Google Ads.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Jak skorzystać z bezpłatnej kampanii produktowej?

Jeśli chcesz skorzystać z możliwości, jakie oferuje bezpłatna kampania produktowa, to musisz założyć konto Google Merchant Center. Dzięki temu uzyskasz możliwość uczestniczenia w tzw. programie bezpłatnych informacji – umożliwia on wyświetlanie Twoich produktów również na karcie Google Zakupy. Jeżeli chcesz skonfigurować Google Merchant Center lub sprawdzić, czy konto Google ma włączoną opcję „bezpłatnych informacji”, wykonaj kilka kroków.

  • Zaloguj się na swoje konto Merchant Center, wpisując w przeglądarkę URL: google.com/retail/solutions/merchant-center.
  • Wejdź do sekcji „Produkty”, a następnie kliknij „Pliki danych”.
  • Twój plik produktowy jest w programie, jeśli w kolumnie „Miejsce docelowe” widoczny jest komunikat „Bezpłatne informacje”.
  • W przeciwnym wypadku musisz wybrać swój plik produktowy i wejść w „Ustawienia”. Następnie zaznacz pole przy pozycji „Bezpłatne informacje” w sekcji „Miejsca docelowe”.
  • Od tej pory masz pewność, że Twój sklep korzysta z możliwości bezpłatnej promocji w usłudze Google Shopping.

Pamiętaj, by wcześniej utworzyć i przesłać plik produktowy oraz zadbać o regularną aktualizację oferty z poziomu Google Merchant Center.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Czy są alternatywy do Google Zakupy?

Dowiedziałeś się, jak korzystać z usługi Google Shopping i promować swoje produkty w zakładce Google Zakupy zupełnie za darmo! Pamiętaj jednak, że są również alternatywy dla tego rozwiązania, dzięki którym zdywersyfikujesz źródła pozyskiwania ruchu. Szczególnie jeśli prowadzisz sprzedaż międzynarodową, zainteresuj się porównywarkami cenowymi Yahoo Shopping, Idealo, Shopping.com oraz Price Grabger i polskim Ceneo.

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia w dotarciu do nowych klientów dla Twojego e-commerce, to skontaktuj się z przedstawicielem lumo.media! Pomożemy Ci pozyskać wartościowy ruch na Twoją stronę i zoptymalizować współczynnik konwersji.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes