Chcesz zainwestować w marketing internetowy i trafiasz na rozmaite rodzaje agencji? Nie wiesz, która z nich w kompleksowy sposób obsłuży Twoje kampanie? Pokażemy Ci dzisiaj, czym zajmuje się agencja SEM i jak wybrać najlepszego partnera do tej współpracy!
Czym jest agencja SEM?
Profesjonalna agencja SEM wykona dla Ciebie zarówno działania z zakresu organicznego budowania widoczności strony w wyszukiwarce Google, jak i płatne kampanie reklamowe PPC (głównie Google Ads). Głównym celem współpracy z agencją SEM jest pozyskanie wartościowego ruchu z narzędzi wyszukiwania, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Specjaliści pomogą Ci zwiększyć ekspozycję marki w sieci i pozyskać nowych klientów.
Agencja marketingowa SEM to przede wszystkim dwa ściśle powiązane ze sobą obszary marketingu w wyszukiwarkach, o których wspomnieliśmy: organic oraz paid. Organic to wszelkiego rodzaju taktyki związane z pozycjonowaniem stron internetowych, czyli również content marketingiem i pozyskiwaniem wartościowych linków, kierujących do Twojej strony. Kampanie SEO rewelacyjnie uzupełniają drugi filar działań agencji, czyli taktyki PPC.
Płatna reklama Google Ads to drugi obszar marketingu internetowego, w jakim wesprze Cię nasza agencja SEM Lumo. Specjaliści zajmujący się kampaniami Google, rozliczanymi w modelu CPC (ang. Cost Per Click) zaproponują odpowiednie rozwiązania, dostępne dla użytkowników systemu reklamowego Google. Możliwości jest wiele: reklama w sieci wyszukiwania, kampanie banerowe GDN czy dynamiczny remarketing.
Agencja SEM pomoże Ci opracować kompleksową strategię pozyskiwania konwertującego ruchu z kanału search. Następnie wdroży ją dla Ciebie, wykorzystując bogate know-how i dostępne taktyki PPC i SEO. Właśnie takie podejście stosujemy w agencji SEM Lumo.
Marketing w wyszukiwarce – czym się zajmuje agencja SEM?
Niezależnie, czy chcesz dotrzeć do użytkowników wyszukiwarki Google z Warszawy, Krakowa czy Londynu. Marketing SEM (ang. Search Engine Marketing) pomoże Ci skutecznie podnieść widoczność marki Twojej firmy lub sklepu internetowego w płatnych i bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania.
Kluczowym aspektem w podejściu SEM jest synergia wszystkich wymienionych taktyk. Pamiętaj, że dobra strategia to nie tylko większa widoczność w Google lub wynikach wyszukiwania Bing czy Yahoo. Co z tego, że wygenerujesz ruch, skoro nie wpłynie on na Twój wynik sprzedażowy? Właśnie dlatego kluczowe jest dobre współdziałanie specjalistów SEO oraz PPC, a także głębokie zrozumienie, co tak naprawdę jest celem biznesowym.
Tym, co motywuje większość marek do podjęcia współpracy z dobrą agencją, jest dotarcie do nowych, potencjalnych klientów i wygenerowanie konwertującego, wartościowego ruchu. Sama widoczność to nie wszystko!
Agencja SEM zajmuje się więc wykorzystaniem kanału search do osiągnięcia celów, jakie stoją przed Twoim biznesem. Może to być zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, wzrost rozpoznawalności marki, większa liczba zakupów w sklepie internetowym czy pozyskanie kontaktów do wartościowych leadów. Może się okazać, że potrzebujesz osiągnięcia wielu z wymienionych celów.
Kampanie SEO oraz PPC idą ze sobą w parze!
Nierzadko możesz spotkać się ze stwierdzeniem, że SEO oraz PPC to dwie osobne taktyki. Równie często prowadzone są burzliwe dyskusje o wyższości jednego rozwiązania nad drugim. Jak jest naprawdę?
Okazuje się, że np. optymalizacja SEO pomaga w poprawie efektywności reklamy Google Ads. Jak to możliwe? Na efekty kampanii w systemie reklamowym Google wpływa wynik jakości, którego elementem jest również – jak mówi dokumentacja w Centrum Pomocy Google Ads -„stopień trafności i przydatności strony docelowej dla użytkownika”. Oznacza to, iż dobre pokrycie treści frazami wpływanie nie tylko na SEO, lecz również na reklamę PPC.
Jak wygląda współpraca z agencją SEM?
Początek współpracy z agencją jest poprzedzony pogłębioną analizą Twojej marki, celów biznesowych oraz wyzwań i aktualnych problemów. Jak wygląda zatem proces onboardingu klienta agencji marketingu SEM?
- Zespół obsługujący Twoją kampanię dokładnie przeanalizuje Twoją obecność w sieci i sprawdzi, jak wyglądają działania konkurencji.
- W razie potrzeby dokona oceny dotychczas prowadzonych działań, wykonując profesjonalny audyt SEO oraz audyt Google Ads czy sprawdzając widoczność marki na określone frazy kluczowe.
- Specjaliści określą wraz z Tobą i Twoim zespołem, na jakie słowa kluczowe warto budować pozycję w Google oraz promować się przy pomocy płatnej reklamy PPC.
- Wspólnie określcie mierzalne cele biznesowe i osadzicie je, w kontekście konkretnych wskaźników KPI (tzw. kluczowe wskaźniki efektywności), dzięki czemu szybciej zauważysz zwrot z inwestycji.
- Na podstawie zebranych informacji specjalista zaproponuje możliwe działania oraz budżet reklamowy i zderzy go z Twoimi możliwościami.
Dzięki profesjonalnemu podejściu do wdrożenia działań agencje marketing SEM, takie jak Lumo, mogą od razu założyć potencjalny zwrot z inwestycji oraz okres oczekiwania na pierwsze efekty. Późniejsza współpraca to cykliczne spotkania, mające na celu raportowanie wyników oraz wdrażanie ewentualnych zmian w obranym kierunku kampanii.
Co zyskasz, dzięki współpracy z agencją SEO i SEM?
Przedstawiliśmy Ci, czym jest agencja SEM i jak wygląda proces współpracy z dobrym zespołem, zajmującym się prowadzeniem oraz obsługą kampanii. Pokażemy Ci teraz, co zyskasz, dzięki współpracy ze skuteczną agencją marketingu!
Optymalizacja strony
Już wspomnieliśmy, że samo generowanie ruchu nie wystarczy, by pozyskać wartościowe konwersje i osiągnąć cel w postaci zwiększenia liczby zakupów, wypełnień formularza kontaktowego czy zapisów do newslettera. Właśnie dlatego proces współpracy zaczyna się od audytów i wskazania wytycznych w zakresie ewentualnej optymalizacji strony albo sklepu e-commerce.
Zyskasz w ten sposób pewność, że potencjalni klienci, którzy skierują się na Twoją stronę, dzięki kampanii SEM z dużą dozą prawdopodobieństwa wykonają określoną, pożądaną przez Ciebie akcję (tzw. zdarzenie konwersji). To właśnie CRO (ang. Conversion Rate Optimization) jest jednym z najważniejszych elementów budowy skutecznego lejka marketingowo-sprzedażowego, wspieranego przez wdrożenie taktyk SEO oraz PPC.
Agencja zajmująca się profesjonalnie działaniami z obszaru SEM marketing online zadba, by przed uruchomieniem kampanii zadbać o optymalizację każdego elementu lejka. Jednocześnie może odmówić współpracy, jeżeli jako klient odmówisz wdrożenia istotnych poprawek, gdyż ma świadomość ich wpływu na rzeczywistą efektywność kampanii.
Budowanie świadomości marki
Dzięki współpracy z agencją, specjalizującą się w generowaniu wartościowego ruchu na stronę przy użyciu kanału search, zbudujesz też większą rozpoznawalność oraz świadomość marki w umysłach nowych klientów. Działania SEM doskonale uzupełniają budowę wizerunku firmy w mediach społecznościowych i innych miejscach, budując lepszą widoczność Twojego brandu w wyszukiwarkach internetowych.
Budowa pozytywnego wizerunku
Dzięki publikowaniu artykułów eksperckich oraz treści sponsorowanych, zawierających również prawdziwe rekomendacje Twojego brandu, zbudujesz pozytywny wizerunek Twojego biznesu w internecie. Synergia działań PPC oraz SEO pomoże Ci w ten sposób przyciągnąć nowych odbiorców i przekształcić ich w powracających klientów. Pozytywny wizerunek marki będzie czynnikiem, który przyspiesz ich proces decyzyjny na Twoją korzyść.
Prowadzenie kampanii marketingowych
Oczywiście zyskasz też zaufanego partnera w prowadzeniu kampanii z zakresu marketingu internetowego w obszarze SEM. Zaoszczędzisz czas, jaki jest potrzebny na samodzielne zrekrutowanie odpowiednich specjalistów i budowę działu marketingu performance w firmie. Zyskasz łatwy i szybki dostęp do bogatego know-how specjalistów, a zarazem pasjonatów z branży SEM marketingu.
Wysokiej jakości ruch z wyszukiwarki na Twojej stronie
Wszelkiego rodzaju taktyki SEO oraz reklamy PPC zostaną wdrożone z myślą o Twoich potrzebach i interesującej Cię grupie docelowej. Dzięki temu kampanie wygenerują wysokiej jakości ruch z wyszukiwarki, który zamienisz w konkretny wynik sprzedażowy, dzięki optymalizacji strony oraz procesów obsługi klienta.
Generowanie leadów sprzedażowych
Suma wszystkich wspomnianych wcześniej działań, tj. optymalizacji strony docelowej, budowania rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku marki czy pozyskiwanie konwertującego ruchu przyczynia się do skuteczniejszego generowania leadów. Efektywny Search Engine Marketing to doskonałe źródło nowych szans sprzedażowych, niezależnie czy działasz w segmencie B2B, czy B2C.
Pamiętaj, że tylko w Polsce z narzędzi wyszukiwania Google korzysta aż 96% wszystkich użytkowników internetu (dane z raportu StatCounter.com za Q1 2022). Bez wątpienia obecność i dobra ekspozycja marki w Google powinna być jednym z istotnych elementów Twoich działań marketingowych.
Wzrost sprzedaży z kanału online
Profesjonalne prowadzenie kampanii online przez agencję SEM przyczyni się w efekcie do wzrostu sprzedaży z kanału search. Wiedza specjalistów SEM pomoże w optymalnym wykorzystaniu budżetu na reklamę i zwiększeniu zysków z działalności.
Więcej opinii w Google (profil firmy w Google)
Czy poza wygenerowaniem wartościowego ruchu w sklepie albo na firmowej stronie i podniesieniu sprzedaży, możesz zyskać coś więcej? Oczywiście!
Większa liczba zadowolonych klientów, to większe prawdopodobieństwo pozostawienia przez nich pozytywnej opinii w profilu Twojej firmy w Google (tzw. wizytówka Google) i innych miejscach. Wykorzystując potencjał kampanii remarketingowych Google Ads, możesz wyemitować reklamę do użytkowników, którzy już dokonali zakupu w Twoim sklepie lub wykonali określoną akcję i skorzystali z Twoich produktów czy usług.
Remarketing możesz zastosować właśnie do zachęcenia klientów do wystawienia Ci rekomendacji. Taka kampania wpłynie pozytywnie na budowę social proof i wizerunek Twojej marki w świadomości osób, które jeszcze nie znają Twojego brandu albo dopiero się z nim zetknęli.
Jak wybrać skuteczną agencję SEM? Postaw na kompleksowe podejście!
Już wiesz, co zyskasz poprzez współpracę z dobrą agencją SEM. Decydując się na wybór agencji SEM postaw na kompleksowe podejście i strategiczne spojrzenie na Twoją markę oraz cele biznesowe, bez stosowania przypadkowych taktyk. Na co musisz zwrócić uwagę?
- Proces onboardingu – sprawdź, czy agencja SEM poprzedza współpracę briefingiem i rozpoznaniem Twoich potrzeb oraz celów biznesowych. To ważny element każdej dobrej współpracy.
- Rekomendacje zmian – agencja powinna Ci również przedstawić wskazówki, dotyczące aktualnej obecności marki w internecie i rekomendacje optymalizacyjne do wdrożenia. Pamiętaj, że bez optymalizacji konwersji, kampania może być nieefektywna i zaowocować generowaniem ruchu, który nie wpływa na sprzedaż.
- Opinie zadowolonych klientów – zapoznaj się również z opiniami na temat interesującej Cię agencji w internecie. Możesz też zapytać przedstawiciela o aktualnie prowadzone kampanie i możliwość rozmowy z klientami, celem poznania ich oceny.
- Realne success story z Twojej branży – agencja powinna Ci przedstawić konkretne historie sukcesu klientów. Najlepiej, jeśli będą to case study firm związanych z Twoją działalnością.
- Podejście strategiczne – cały czas musisz mieć świadomość, że taktyki SEM to działania, wynikające z analizy strategicznej. Zanim zespół specjalistów uruchomi kampanię reklam w Google albo rozpocznie działania z zakresu SEO, to powinien zostać przeprowadzony proces strategiczny.
Właśnie takie podejście odkryjesz, współpracując z naszą agencją marketingu internetowego SEM Lumo! Zapewnimy Ci wyjątkowe, holistyczne podejście do promocji Twojej firmy w internecie. Zyskasz też transparentny dostęp do wszystkich informacji na temat prowadzonej kampanii i możliwość stałego monitoringu działań oraz komunikacji ze specjalistą SEM.