Przejdź do treści

Strategia SEO – czym jest? Jak zaplanować pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

Dobra widoczność Twojej marki w wynikach wyszukiwania to jeden z kluczowych elementów skutecznego marketingu w internecie. W artykule pokażemy Ci, czym właściwie jest strategia SEO oraz jak efektywnie zaplanować pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google!

Strategia SEO – co to jest?

Profesjonalna strategia SEO to swego rodzaju instrukcja, pokazująca drogę, jaką musisz przebyć, by zyskać wysoką widoczność na określone słowa kluczowe (keywords) w wyszukiwarce Google, Yahoo czy Bing. To zestaw rozmaitych analiz oraz wytycznych, wskazujących działania, jakie pomogą Ci wejść do TOP10 czy TOP3 organicznych wyników wyszukiwania w Twojej branży. Warto wiedzieć, że ogół działań SEO często dzieli się na 3 segmenty.

  1. SEO on-site – dotyczy optymalizacji wewnętrznej strony (np. tworzenie zoptymalizowanych i merytorycznych treści).
  2. SEO off-site – optymalizacja profilu linków zewnętrznych (link building) oraz budowanie autorytetu serwisu w zewnętrznych portalach (np. publikowanie artykułów sponsorowanych).
  3. SEO techniczne – optymalizacja kodu Java Script, architektury informacji czy tagów meta (np. meta-title, meta-description czy alt).

Fundamentem dobrej strategii SEO jest dogłębne rozpoznanie potrzeb i zachowań Twoich klientów. Musisz poznać sposób, w jaki korzystają z wyszukiwarki internetowej. Dowiedzieć się, jakich fraz i zapytań używają w celu poszukiwania recepty na swoje problemy – problemy, rozwiązywane przez Twoje produkty lub usługi.

Strategia SEO fundamentalny element dobrej strategii marketingowej. To właśnie ona określa, w jaki sposób pozyskasz ruch organiczny z wyszukiwarki na swoją stronę. Proces pracy strategicznej pomoże Ci określić Twoje aktualne przewagi konkurencyjne w SEO, wyznaczyć aspekty do poprawy i taktyki do wdrożenia.

Pamiętaj, że nie każda agencja SEO dostarcza strategię Search Engine Optimization uwzględniającą również konwersje. Musisz mieć świadomość, że sam ruch organiczny nie wystarczy, by zwiększyć przychody. To właśnie CRO (ang. Click Rate Optimization) pomoże Ci skutecznie wykorzystać pozyskany ruch. Dokładnie w ten sposób działamy w LUMO.

Jaka jest rola SEO w strategii marketingu internetowego?

SEO odgrywa bardzo ważną rolę w strategii marketingu internetowego. To właśnie profesjonalne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych pomaga pozyskać organiczny, a zarazem konwertujący ruch. Działania budujące widoczność marki w internecie rewelacyjnie korespondują z założeniami góry lejka marketingowego ToFu (ang. Top of the Funnel).

Content marketing wykorzystywany w działaniach z zakresu SEO doskonale wspiera budowanie świadomości i rozpoznawalności marki w umyśle Twojej Buyer Persony. Obecność Twojej witryny na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania rewelacyjnie uzupełnia też widoczność w sekcji linków sponsorowanych, pochodzących z płatnych kampanii Google Ads.

Strategiczne SEO to również odpowiednia architektura nawigacji oraz treści na stronie. Dzięki mariażowi SEO i UX, czyli SXO, Twoja witryna zyska dobrą widoczność w Google i będzie pozytywnie odbierana przez użytkowników, zachęcając ich do zakupu.

Kiedy warto przygotować strategię SEO?

Zawsze jest dobry moment na przygotowanie strategii SEO, jeżeli jeszcze jej nie masz! Pamiętaj jednak, że nie warto zwlekać z działaniem. SEO to proces długoterminowy. Wdrożenie taktyk wynikających ze strategii przyniesie Ci wymierne korzyści, ale nie od razu! Kiedy zatem warto zabrać się za przygotowanie strategii?

  1. Kiedy planujesz uruchomić nową stronę lub sklep – czas przed uruchomieniem nowej witryny to doskonały moment na uwzględnienie czynników optymalizacji SEO strony. Pracę zaplanuj już na etapie projektowania nowej odsłony swojego serwisu!
  2. Kiedy chcesz zwiększyć ruch organiczny na swojej stronie – jeśli chcesz zwiększyć wartościowy ruch organiczny, to musisz zadbać o strategiczne podejście do SEO w zgodzie ze swoimi celami biznesowymi. Działanie bez strategii i po omacku nie tylko nie przyniesie efektów, lecz narazi Cię na wysokie koszty i przepalanie budżetu.
  3. Kiedy planujesz znacznie powiększyć asortyment produktów – rozbudowa sklepu internetowego to również dobry moment na wdrożenie mądrej strategii, stworzonej przez ekspertów SEO. Fachowcy przeprowadzą audyt SEO i pomogą Ci w stworzeniu odpowiedniej architektury dla Twojego e-commerce.

Zanim zaczniesz pracę nad stworzeniem skutecznej strategii SEO, sprawdź, jak krok po kroku wygląda proces strategiczny i z jakich elementów się składa. Piszemy o tym w kolejnej sekcji.

Z jakich elementów składa się strategia SEO krok po kroku?

SEO zależy od wielu czynników. Poniżej zebraliśmy najważniejsze z nich, dzięki czemu lepiej zrozumiesz, jak powinna wyglądać strategia budowy widoczności w wyszukiwarkach. Wszystkie elementy ułożyliśmy chronologicznie. Właśnie tak pracę strategiczną wykonują profesjonalni specjaliści SEO.

Zapoznanie się z biznesem klienta i zawartością witryny

Pierwszym krokiem jest audyt SEO i przeanalizowanie zastanej sytuacji dotyczącej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na tym etapie należy również rozpoznać potrzeby i zachowania potencjalnych klientów, poszukujących w Google, Bing czy Yahoo rozwiązań tożsamych z Twoimi produktami lub usługami. Jakie elementy uwzględnia profesjonalny audyt SEO?

  • Analizę treści pod kątem nasycenia frazami, jakości merytorycznej oraz struktury tekstów (np. obecności nagłówków H1, H2 i H3) oraz meta tagów.
  • Zbadania architektury informacji oraz elementów nawigacyjnych na stronie.
  • Analizę struktury adresów URL oraz profilu linków wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Sprawdzenie duplikacji oraz kanibalizacji treści.
  • Weryfikację aktualnej widoczności strony oraz aspektów wpływających na szybkość ładowania serwisu czy spełnienie wytycznych Google E-A-T.

Wspomniane aspekty należy zderzyć z pogłębioną analizą konkurencji. Na etapie audytowania możesz skorzystać z szeregu rozmaitych narzędzi do analizy widoczności, profilu backlinków czy audytu technicznego, takich jak Senuto, Semrush, Ahrefs, Screaming Frog czy WebSite Auditor. Możesz też zweryfikować jakość treści pod kątem optymalizacji SEO z pomocą pakietu Contadu.

Analiza konkurencyjnych witryn

Pokażemy Ci teraz, na co warto zwrócić podczas analizy konkurencyjnych witryn pod kątem ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Przedstawimy prosty proces analizy w kilku krokach.

  1. Sprawdź, na jakie słowa kluczowe jest widoczna Twoja konkurencja. Wybierz spośród nich te, najistotniejsze z punktu widzenia oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Zwróć uwagę na frazy o wysokim wolumenie i niskiej konkurencyjności oraz słowa kluczowe z długiego ogona (tzw. frazy long tail).
  2. Przeanalizuj content na stronie Twojego konkurenta. Szczególną uwagę zwróć na formę podania treści, jej strukturę, dodatkowe elementy (grafiki, filmy czy tabele) oraz jakość merytoryczną. W ten sposób zyskasz również inspiracje do swojego planu treści. Pamiętaj, by nie kopiować pomysłów konkurencji, lecz wyciągać z nich inspiracje i udoskonalać!
  3. Linki wewnętrzne – przeanalizuj wewnętrzną strukturę linkowania z pomocą takich narzędzi jak WebSite Auditor. Zyskasz w ten sposób wiedzę na temat metod stosowanych przez Twoją konkurencję.
  4. Analiza strategii link building – nie zawsze będziesz w stanie w pełni odtworzyć profil linków swojej konkurencji. Szczególnie, jeżeli specjaliści wykorzystują sieci PBN i zadbali o zakamuflowanie śladów powiązań z SEO określonej witryny. Możesz jednak sprawdzić przynajmniej część źródeł linków, jakość materiałów oraz stron, z których odbywa się linkowanie i wyciągnąć wnioski.
  5. Architektura witryny i optymalizacja techniczna – przeanalizuj nawigację, budowę menu oraz responsywność (dopasowanie do urządzeń mobilnych). Zwróć też uwagę na wydajność i szybkość strony oraz metodykę tworzenia meta tagów. Pamiętaj, że to właśnie meta-title i meta-description mają wpływ na CTR Twoich stron w SERP.
  6. Lokalne SEO – sprawdź też, czy witryna jest pozycjonowana pod kątem ogólnokrajowym, międzynarodowym, czy również z naciskiem na konkretne lokalizacji (np. miasta czy dzielnice). Zweryfikuj również działania konkurentów związane z wizytówką Google oraz publikacją wizytówek NAP.
  7. Analiza pozyskiwania ruchu – SEO to głównie ruch z wyszukiwarki. Pamiętaj jednak, że warto lepiej zrozumieć całościowy profil trafficu Twojej konkurencji. Jeżeli to możliwe, spróbuj dowiedzieć się, jaki udział ruchu mają wyniki organiczne Google, a jaką część stanowi ruch z płatnych kampanii CPC, mediów społecznościowych czy newslettera.

Musisz mieć świadomość, że na tym etapie niezmiernie ważna jest Twoja strategia marketingowa. Znając profil ICP i posiadając opisane Buyer Persony, będzie Ci łatwiej określić, kto faktycznie stanowi Twoją konkurencję. Analizując swoich oponentów, miej cały czas na uwadze, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie zawsze świadczy o konwertującym ruchu. Pomyśl również o UX oraz CRO.

Wyszukanie i analiza słów kluczowych

Na tym etapie pomoże Ci skorzystanie z narzędzi do wyszukiwania oraz analizy fraz. Przyda Ci się pakiet Senuto, Semrush, aplikacja Answer The Public, narzędzie Google Search Console oraz… Podpowiedzi wyszukiwarki Google! Tak, wpisując pojedynczą frazę główną do wyszukiwarki, możesz zyskać cenne informacje na temat wariacji keywords i zapytań wpisywanych przez użytkowników. Przyda Ci się także zrozumienie rodzajów fraz.

  1. Generyczne słowa kluczowe – to wszelkiego rodzaju frazy ogólne, składające się zazwyczaj z 1-2 słów. Ogólne nazwy typów produktów lub usług (np. buty, dieta, biuro podróży czy agencja marketingowa). Słowa generyczne mają wysoki wolumen wyszukiwań, ale zwykle bardzo niską konwersję ze względu na małą szczegółowość intencji zapytania.
  2. Słowa long-tail (tzw, długi ogon) – to rozwinięcie generycznych fraz kluczowych. Słowa są dużo bardziej szczegółowe. Wolumen wyszukiwań jest mniejszy, ale frazy zdecydowanie lepiej konwertują. Przykładami takich zapytań są: „buty do biegania zimą do 500 zł”, „dieta pudełkowa 5000 kcal” oraz „agencja marketingu internetowego dla branży beauty”.
  3. Zapytania lokalne – to wszelkiego rodzaju frazy zawierające nazwę kraju, regionu czy miejscowości, takie jak „agencja marketingowa warszawa” czy „warsztat mechaniczny pabianice”.
  4. Słowa brandowe – do tej grupy zaliczamy zapytania zawierające nazwę konkretnej marki (firmy albo specyficznego produktu lub usługi). Przykładami takich zapytań mogą być: „cennik google ads lumo media” czy „promocja na hot dogi żabka”.
  5. Zapytania produktowe – konkretne słowa kluczowe związane z określonymi produktami, najczęściej wzbogacone o dokładny model czy wariant produktowy, np. „żółty volkswagen passat tdi 1.9 rocznik 2024” czy „samsung a52s opinie”.
  6. Zapytania informacyjne – do tego grona zaliczamy wszelkiego rodzaju zapytania związane z informacyjną funkcją treści w internecie – głównie artykuły poradnikowe. Do tego rodzaju słów kluczowych zaliczymy m.in. „jak wybrać dobry samochód do 50000 zł” czy „gdzie zaparkować auto w krakowie koło wawelu”.

Pamiętaj również, że użytkownicy zadają różne pytania do wyszukiwarki na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej. Warto w tym miejscu przybliżyć zależność zachowań internautów w różnych fazach Customer Journey.

  1. Budowanie świadomości lub poszukiwanie rozwiązania – na tym etapie użytkownicy zaczynają poszukiwać potencjalnych rozwiązań, np. zadając pytania w stylu „Jak się ubrać na wesele siostry?” czy „Co kupić na prezent teściowej?”.
  2. Poznawanie poszczególnych rozwiązań – użytkownik już poznał kilka możliwych rozwiązań swojego problemu i edukuje się na ich temat. Na tym etapie może wpisywać zapytania, takie jak „Dobre żelazko do 500 zł” czy bardziej szczegółowe „Jaki zegarek do biegania Garmin dla kobiety?”. Poszukuje recenzji, dokładnych opisów produktów i porównań.
  3. Decyzja zakupowa – użytkownik rozważa pomiędzy 2-3 rozwiązaniami. W tym miejscu bardzo istotne jest dopracowanie stron ofertowych. Mów językiem korzyści i pokaż internaucie, dlaczego warto kupić Twój produkt oraz dlaczego warto to zrobić właśnie u Ciebie! Użytkownik może wyszukiwać bardzo szczegółowych informacji, np. „Zegarek Garmin Forerunner 255s różowy cena” czy „Żelazko Philips Azur 7000 najniższa cena”.

Wiesz już, jak przeprowadzić audyt SEO, przeanalizować konkurencję oraz dobrać keywords. Rozumiesz też znaczenie fraz i treści na poszczególnych etapach Customer Journey. Pokażemy Ci teraz, jak zaplanować strukturę witryny.

Zaplanowanie struktury strony internetowej

Znając interesujące Cię słowa kluczowe, możesz je wykorzystać, planując strukturę strony internetowej. Zacznijmy od tego, co składa się na strukturę oraz architekturę witryny.

  1. Strona główna – rdzeń Twojego serwisu. To tutaj zamieścisz najważniejsze informacje na temat Twojej działalności oraz linki do podstron ofertowych czy różnych kategorii w sklepie internetowym. Nie przesadzaj z długością treści, zadbaj o UX i wyróżnienie USP marki.
  2. Kategorie w sklepie lub podstrony – strony głównych kategorii w sklepie internetowym albo najważniejsze podstrony (oferta, cennik, usługi, blog czy kontakt). Zadbaj o łatwą nawigację oraz linkowanie wewnętrzne, by z łatwością dotarli do nich użytkownicy oraz boty wyszukiwarki.
  3. Menu główne i elementy nawigacyjne – keywords musisz uwzględnić zarówno w nazwach podstron czy adresach URL, jak i elementach menu. Dotyczy to również mniejszych przycisków CTA czy menu okruszkowego.

Dobrze zaprojektowana architektura i struktura sprawi, że również użytkownik chętniej dokona zakupu. Ułatwisz mu to przejrzystym interfejsem.

Wyodrębnienie najważniejszych sekcji serwisu i dopasowanie słów

Architektura i struktura zaplanowane? Teraz spójrz na swój plan ponownie i wyodrębnij najważniejsze sekcje serwisu! Mogą to być opisy najważniejszych kategorii w sklepie czy konkretne podstrony ofertowe. Dopasuj do nich odpowiednie słowa kluczowe i zaplanuj linkowanie wewnętrzne.

Przygotowanie rekomendacji technicznych

Musisz również pamiętać o przygotowaniu rekomendacji technicznych. Do takich aspektów należą poniższe kwestie.

  • Mapa strony oraz plik robots.txt.
  • Struktura tagów meta.
  • Certyfikat SSL.
  • Optymalizacja struktury URL.
  • Linki wewnętrzne.
  • Dopasowanie do mobile.
  • Szybkość ładowania witryny.

Zaimplementuj również dane strukturalne oraz zadbaj o przekierowania. Możesz też mądrze wykorzystać strony błędów, takie jak strona błędu 404.

Zaplanowanie linkowania zewnętrznego

Linkowanie wewnętrzne pomoże Ci nie tylko uzyskać lepsze wyniki w Google, lecz również przyspieszy indeksację. Jeżeli planujesz działania on-site na istniejącym już serwisie to pamiętaj o prawidłowym ustawieniu przekierowań w przypadku modyfikacji URL.

Jedną z podstawowych technik, jakie możesz zastosować, jest budowanie silosów tematycznych. Tworzysz odnośniki z głównej treści filarowej (np. opisu kategorii) do stron podrzędnych (np. stron produktowych). Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej hierarchii.

Dobrym pomysłem może być także tworzenie struktury linków pomiędzy podstronami na tym samym poziomie hierarchii. To doskonały sposób na wsparcie sprzedaży poprzez cross-selling oraz up-selling w sklepie e-commerce.

Czego unikać? Linkowania słów generycznych oraz dynamicznego (zmieniające się linki po odświeżeniu witryny) oraz przesytu, zbytniego nasycenia odnośnikami na danej podstronie lub w miejscu, gdzie znajduje się niewiele treści.

Zlecenie rozbudowy treści i wdrożenie rekomendacji

Masz już określone niezbędne działania, jakie pomogą Ci poprawić widoczność Twojego serwisu. Na tym etapie pozostaje Ci zlecenie wdrażania rekomendacji oraz rozbudowy treści specjalistom SEO, copywriterom, grafikom i webdeveloperom.

Monitoring efektów i regularne wdrażanie ulepszeń

Czy to koniec? Strategia to w praktyce nie raz przygotowany dokument, do którego nie trzeba zaglądać. To swego rodzaju proces, który wciąż ewoluuje. Zmiany nawyków zakupowych i zachowań konsumentów czy nowe modyfikacje algorytmów wyszukiwarek sprawiają, że niezmiernie istotne jest monitorowanie efektów. Sprawdzaj efekty z użyciem Google Analytics oraz narzędzi do badania widoczności witryny i regularnie wdrażaj ulepszenia!

Czy każda strategia SEO jest taka sama?

Wiele elementów strategii SEO jest podobnych, niezależnie od specyfiki branży. Okazuje się jednak, że istnieją pewne różnice pomiędzy strategicznym SEO dla firm lokalnych i ogólnopolskich, a także sklepów e-commerce i blogów internetowych. O strategii dla wspomnianych rodzajów działalności piszemy poniżej.

Strategia SEO dla biznesu lokalnego

W przypadku pracy nad budowaniem widoczności biznesu lokalnego bardzo ważne jest zadbanie o dwa aspekty: optymalizację wizytówki Google Moja Firma oraz zaprojektowanie architektury i treści z myślą o frazach lokalnych (np. „mechanik jelenia góra”).

Zapytania lokalne musisz uwzględnić nie tylko w tekstach, lecz również w meta tagach, nagłówkach H1…H3 oraz strukturze serwisu. Jeżeli działasz w kilku miastach, to zaplanuj stworzenie podstron lokalnych (np. „naprawa samochodów kraków”, „naprawa samochodów wieliczka” oraz „naprawa samochodów bochnia”).

Pamiętaj też o wypełnieniu wizytówki GMF. Zadbaj o aktualność informacji, regularne publikowanie wpisów, obecność zdjęć i filmów czy pozyskiwanie rekomendacji klientów.

Strategia SEO dla biznesów ogólnopolskich

W przypadku biznesów ogólnopolskich istotne może okazać się SEO lokalne w wielu lokalizacjach na terenie całego kraju! Sprawdź, czy warto uwzględnić w strategii potencjał wyszukiwań lokalnych dla danej branży. Jednocześnie pamiętaj, że realnie musisz być w stanie oferować produkty lub usługi na terenie tych lokalizacji. Zadbaj też o utworzenie wizytówek Google dla różnych oddziałów Twoje firmy, jeżeli takowe istnieją.

Strategia SEO dla sklepów internetowych

W strategii SEO dla sklepów internetowych musisz położyć szczególny nacisk na tworzenie unikalnych opisów kategorii oraz produktów, nasyconych odpowiednimi słowami kluczowymi. Jednocześnie dbaj o architekturę wewnątrz serwisu. W przypadku sklepów e-commerce wspomniane aspekty są niezmiernie ważne – serwisy składają się nierzadko z dziesiątek tysięcy podstron produktowych!

Strategia SEO dla bloga

Niezależnie, czy masz na myśli samodzielnie działający blog, czy blog wspierający marketing Twojej firmy, pamiętaj, by pisać artykuły zoptymalizowane pod szczegółowe zapytania, czyli frazy long-tail. W ten sposób zyskasz lepszą widoczność na słowa, które doskonale korespondują z problemami Twoich potencjalnych klientów. Niech nie zmyli Cię niski potencjał wyszukiwań – to właśnie te słowa będą konwertować najlepiej!

Tworząc bloga, pamiętaj też o odpowiedniej strukturze i architekturze. Dobrą praktyką jest tworzenie artykułów filarowych, pisanych pod kątem głównego, generycznego słowa (np. „fotowoltaika”). Następnie zaplanuj napisanie tekstów powiązanych tematycznie, również na zapytania z długiego ogona (np. „jaka fotowoltaika dla małej firmy”, „dotacje na fotowoltaikę w polsce 2023” czy „ile kosztuje fotowoltaika dla domu jednorodzinnego”).

Popularną praktyką stosowaną na blogach opartych o CMS WordPress jest powoływanie się na analizy pochodzące z wtyczki YoastSEO. Uważaj jednak, by nie oceniać pochopnie swoich treści. Wyniki YoastSEO traktuj jako wskazówkę i kieruj się swoją intuicją oraz twardą wiedzą na temat SEO.

Zapoznaj się również z wytycznymi E-A-T i implementuj je w swojej strategii blogowej. Regularnie aktualizuj treści – algorytmy wyszukiwania Google cenią aktualne teksty.

Czy strategia SEO jest niezbędna i warto poświęcać jej czas?

Tak! Strategia budowania widoczności Twojej strony to element, któremu nie tylko warto, ale trzeba poświęcać czas i to już od pierwszych chwil istnienia marki. Bez szytej na miarę Twoich potrzeb strategii pod kątem SEO, nie osiągniesz wysokich pozycji w SERP-ach, a strona Twojej marki stanie się tylko jedną z wielu samotnych wysp w internetowym oceanie możliwości!

Komu powierzyć realizację strategii SEO dla firmy?

Nowoczesne SEO wymaga synergii działań z wielu rozmaitych dziedzin. Ważna jest zarówno wiedza stricte na temat optymalizacji widoczności w wyszukiwarkach, jak i praca fachowców od copywritingu, grafiki komputerowej, webdevelopmentu, SXO, CRO czy wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu i biznesie.

Ze względu na bardzo szeroki wachlarz specjalizacji oraz zasobów w postaci płatnych narzędzi analitycznych, do jakich muszą mieć dostęp eksperci SEO, nie jest to praca dla jednej osoby. Szczególnie duże projekty – SEO sklepów czy portali internetowych – wymagają sprawnej pracy doświadczonego i zgranego zespołu.

Realizacja strategii SEO dla firmy to zatem praca dla profesjonalnej agencji SEO. Jeszcze lepiej jeżeli jest to agencja digital marketingu, zatrudniająca specjalistów mających świadomość, że marketing to sieć naczyń połączonych. Dopiero synergia działań SEO i SEM czy obecności w Social Media pomoże osiągnąć sukces marki w sieci!

Pamiętaj, że celem strategii SEO jest pozyskanie nowych użytkowników z wyszukiwarek!

Głównym celem strategii SEO jest pozyskanie nowych użytkowników, korzystających na co dzień z wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Jednocześnie musisz mieć świadomość, że samo SEO nie jest panaceum na Twoje problemy z brakiem nowych czy powracających klientów!

SEO to jeden z fundamentów strategii marketingowej. Jedna z taktyk, jakie należy uwzględnić obok strategicznego podejścia do obecności w mediach społecznościowych, płatnych kampanii reklamowych, newslettera, content marketingu czy ciągłej optymalizacji strony pod kątem użyteczności oraz doświadczeń użytkownika.

Strategia SEO to nie wszystko! Pomożemy Ci zwiększyć widoczność strony i pozyskać wartościowe konwersje, dzięki optymalizacji CRO!

Wiesz już, w jaki sposób dobrze opracowana i mądrze zaimplementowana strategia SEO pomaga zwiększyć ruch na stronie! Pamiętaj jednak, że sama strategia SEO to nie wszystko!

W zamianie ruchu na wartościowe konwersji pomoże Ci mariaż SEO i optymalizacji CRO, jaki oferują specjaliści LUMO. Skontaktuj się z nami, by zwiększyć konwertujący ruch i zoptymalizować koszty działań marketingowych.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes