Przejdź do treści

Jak pozyskiwać leady na Facebooku? Wykorzystaj Facebook Lead Ads!

Wsparcie działu sprzedaży to jeden z głównych celów realizowanych przez działania marketingowe ukierunkowane na pozyskiwanie kontaktów. W artykule pokażemy, jak pozyskać nowe kontakty do potencjalnych klientów przy użyciu reklamy Facebook Lead Ads!

Wyobraź sobie, że Twoi handlowcy nie muszą zastanawiać się nad nowymi kanałami dotarcia do klientów. Najlepsi sprzedawcy mogą zająć się tym, co potrafią najlepiej – rozmową handlową i budowaniem dobrych, długofalowych relacji biznesowych. Brzmi wspaniale?

Co więcej, nie musisz w tym celu inwestować w kolejne strony internetowe czy witryny typu Landing Page! W tym wszystkim pomogą Ci kampanie reklamowe Lead Ads na Facebooku. Zanim jednak omówimy je szerzej – wrócimy do podstaw generowania leadów.

Czym są leady sprzedażowe? Dlaczego Twój biznes tego potrzebuje?

Leady sprzedażowe są definiowane jako kontakty do osób lub firm zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie usługami, bądź produktami. Są to zazwyczaj potencjalni klienci, których można umiejscowić na końcu lejka sprzedażowego.

Jako leady sprzedażowe są często klasyfikowani kontrahenci doskonale znający ofertę przedsiębiorstwa – osoby te same zgłaszają się z zapytaniem poprzez formularz kontaktowy, ale… Zaliczamy do nich również klientów pozyskanych, dzięki efektywnemu marketingowi.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Co to jest lead generation?

Lead Generation to pojęcie określające proces generowania leadów, czyli pozyskiwania danych kontaktowych do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy. Działania organiczne w Social Media, reklama na Facebooku, kampanie Google Ads, content marketing czy tradycyjne metody dotarcia do klienta to jedne z wielu metod stosowanych w procesie.

Warto wspomnieć, że proces generowania leadów składa się w istocie z dwóch etapów. Pierwszy z nich polega na przyciągnięciu uwagi odbiorców należących do grupy docelowej. Efektem odpowiednio zaprojektowanego przekazu marketingowego ma być pozyskanie kontaktu do zainteresowanej osoby.

Kolejnym etapem jest klasyfikacja leadów – pomaga ona określić ich potencjalną gotowość do dokonania zakupu. Jeżeli kontakty są pozyskiwane przez rozbudowany formularz, to istnieje możliwość zawarcia w nim wielu zmiennych, które pomogą w dokładniejszej klasyfikacji. Mogą to być informacje o miejscu zamieszkania czy deklarowanych zarobkach.

Co to jest lead magnet?

Pozyskiwanie kontaktów, dzięki skutecznej reklamie brzmi świetnie, ale… W jaki sposób przykuć uwagę klienta i zachęcić go do wypełnienia formularza? Z pomocą lead magnet, czyli właśnie element, który użytkownik otrzymuje w zamian za przekazanie danych kontaktowych. Najczęściej jest bezpłatny materiał edukacyjny (np. branżowy e-book) lub jednorazowa realizacja darmowej usługi (np. pierwsze zajęcia z trenerem personalnym).

Definicja „magnesu na leady” jest dosyć szeroka – może obejmować również treści dostępne wyłącznie dla członków jakiejś społeczności, a także bonusy oferowane wyłącznie dla uczestników darmowego webinaru. Przede wszystkim jednak lead magnet powinien być „łatwy w użyciu” i trafiać w potrzeby oraz wartości grupy docelowej. Jeżeli nie będzie atrakcyjny dla użytkowników, to nie pozostawią oni swoich danych kontaktowych.

Facebook Lead Ads – co to jest?

Reklama Lead Ads pozwala na emitowanie kampanii, których celem jest pozyskiwanie kontaktów poprzez dedykowany formularz kontaktowy Facebooka. Dodajmy, że jest on wstępnie wypełniony informacjami, pochodzącymi z platformy Meta.

Użytkownik nie opuszcza również Facebooka, co pomaga podnieść współczynnik konwersji. Reklama stanowi ciekawą alternatywę dla tradycyjnej kampanii z celem „Ruch”, kierującej użytkownika do witryny Landing Page.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Jakie dane możesz pozyskać dzięki kampanii?

Format reklamowy Lead Ads pozwala na pozyskanie szeregu informacji na temat potencjalnych klientów.

  • Imiona i nazwiska.
  • Numery telefonów i adresy e-mail.
  • Adresy zamieszkania leadów.
  • Daty urodzin zainteresowanych.
  • Informacje o zatrudnieniu.

Dzięki tej formie kampanii możesz w łatwy sposób pozyskać informacje o nazwie firmy Twojego leada, służbowym numerze telefonu i adresie mailowym czy stanowisku.

Tworzenie kampanii Lead Ads krok po kroku

Konfiguracja kampanii typu Lead Ads na Facebooku nie jest skomplikowana. Cały proces składa się z 5 prostych kroków.

  1. Tworzenie kampanii reklamowej.
  2. Wybór celu kampanii.
  3. Konfiguracja zestawu reklam.
  4. Utworzenie formularza Lead Ads.
  5. Publikacja i oczekiwanie na pierwsze kontakty sprzedażowe!

Wszystkie wspomniane wyżej etapy opisujemy szerzej w kolejnych akapitach.

Sprawdź, jak możemy pomóc! Wypełnij formularz i porozmawiaj z ekspertem

Krok 1. Przejdź do menedżera reklam i kliknij „Utwórz”

Konfigurację kampanii rozpoczynamy w managerze reklam dostępnym w Meta Business Suite. Wejdź do menadżera i kliknij przycisk „Utwórz”.

Krok 2. Wybierz typ zakupu i cel kampanii „pozyskiwanie kontaktów”

W kolejnym kroku musisz wybrać cel kampanii reklamowej. W zależności od tego, czy korzystasz ze starego, czy nowego widoku Meta Business Suite ścieżka wyboru może być nieco inna.

  • Nowy widok: wybierz cel „Kontakty”, a następnie przejdź do konfiguracji zestawu reklam i wybierz lokalizację konwersji „Formularze błyskawiczne”.
  • Stary widok: kliknij „Utwórz nową kampanię” i wybierz cel „Pozyskiwanie kontaktów” w sekcji „Działania”.

W kolejnym kroku dokonamy wspólnie konfiguracji harmonogramu reklam, targetowania grupy docelowej oraz wyboru umiejscowień.

Krok 3. Skonfiguruj zestaw reklam (grupa docelowa, umiejscowienie, harmonogram)

Standardowo na etapie konfiguracji zestawu reklam mamy możliwość ustawienia grupy docelowej, targetowanie Advantage, umiejscowień oraz budżetu reklamowego i harmonogramu wyświetlania.

  • Grupa docelowa – jako reklamodawca masz możliwość określenia grupy odbiorców na podstawie lokalizacji geograficznej, wieku, płci, języka oraz danych o zachowaniach i zainteresowaniach czy informacji demograficznych.
  • Targetowanie Advantage – eksperymentalna funkcja pozwala dotrzeć do osób spoza określonego przez Ciebie modelu targetowania, które w ocenie algorytmów Facebooka, mogą chętnie zareagować na reklamę, realizując ustalony cel.
  • Umiejscowienia – w tym miejscu mamy możliwość wyboru, gdzie będzie wyświetlana kampania (np. urządzenia mobilne, prawa kolumna, etc.). Pamiętaj, że w przypadku nowej wersji menedżera reklam może być ona niedostępna dla celu „Kontakty”.
  • Budżet reklamowy – w tym miejscu ustalamy wysokość budżetu na reklamę oraz model budżetowania – dzienny lub miesięczny.
  • Harmonogram wyświetlania – możesz emitować reklamy przez cały czas lub ograniczyć czas emisji do wybranych dni tygodnia oraz godzin w ciągu doby.

Odpowiedni dobór ustawień na poziomie zestawu pomaga poprawić efektywność działań, a w konsekwencji – pozwala pozyskać wysokiej jakości leady, obniżając ich koszt pozyskania.

Krok 4. Utwórz formularz

Sam formularz kontaktowy tworzymy na poziomie kreacji, czyli konfiguracji reklamy. Przechodzimy do sekcji „Formularz błyskawiczny” i klikamy „Utwórz formularz”. Po kliknięciu pojawi się okno konfiguracji.

Zaczynamy od zakładki „Ustawienia”, gdzie określamy język formularza oraz jego typ (rekomendowany typ: „Otwarty”). Następnie przechodzimy do zakładki „Zawartość”, gdzie możemy określić 5 właściwości formularza.

  1. Rodzaj formularza – dostępne są dwa rodzaje. „Większy wolumen” to opcja dedykowana dla kampanii mających na celu maksymalizację ilości pozyskanych leadów. Opcja „Mocniejszy zamiar” wyświetla dodatkowy ekran potwierdzenia, co zmniejsza potencjalną liczbę leadów, ale może pozytywnie wpłynąć na ich jakość.
  2. Wprowadzenie – ta opcja umożliwia dodanie nagłówka, tekstu opisowego oraz grafiki do formularza leadowego.
  3. Pytania – w tym miejscu określamy, jakie pytania zadajemy użytkownikom. Innymi słowy, wybieramy dane, jakie chcemy pozyskać – możliwości jest naprawdę sporo! Wśród nich są informacje takie jak: miasto, e-mail, telefon, kraj, adres pocztowy czy stanowisko. Facebook pozwala też na dodanie własnych pytań, również wielokrotnego wyboru. Pamiętaj jednak – im więcej pytań, tym niższa szansa na pozyskanie leada.
  4. Zasady ochrony prywatności – zbieranie kontaktów do klientów wiąże się z aspektami ochrony danych osobowych. Z tego względu musimy pamiętać o umieszczeniu linku do polityki prywatności na naszej stronie internetowej.
  5. Ekran z podziękowaniami – ostatni element konfiguracji formularz to dodanie ekranu z podziękowaniem. W tym miejscu możemy napisać specjalną wiadomość, a także dodać adres strony www czy link do pobrania bezpłatnego materiału video, czy poradnika w formie e-booka.

Pamiętajmy, że tworzenie formularza jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na skuteczność kampanii leadowej Facebook Ads w mediach społecznościowych.

Krok 5. Gotowe, teraz Twój formularz zbiera leady!

Voilà! Po konfiguracji wszystkich pól wystarczy wybrać „Opublikuj” i poczekać, aż nasza kampania leadowa pozyska pierwsze kontakty do zainteresowanych klientów.

Gdzie znajdę zebrane leady?

Zebrane leady znajdują się w menedżerze reklam. Wystarczy, że przejdziesz do karty „Reklamy”, klikniesz wybraną reklamę, a w kolumnie wyniki klikniesz „Kontakty na Facebooku”. Masz możliwość pobrania pliku w formacie CSV lub XLS przy pomocy Centrum Kontaktów. Możesz też pobrać wyłącznie nowe leady albo pozyskane kontakty według zakresu dat. Istnieje też możliwość integracji kampanii z systemem CRM po API Facebooka.

Potrzebujesz kampanii Facebook Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Ile kosztuje Facebook Lead Ads?

Wiesz już, czym jest Facebook Lead Ads i jak skonfigurować kampanię leadową. Zadajesz sobie zapewne pytanie, ile kosztuje pozyskiwanie leadów za pomocą tego rodzaju reklamy. W zależności od branży i zbioru danych, jakie potrzebujemy, cena może oscylować na poziomie od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Pamiętaj jednak, że tu również sprawdza się zasada „to zależy”. Czasem wysoki koszt pozyskania leada może zaowocować długofalową współpracą z kontrahentem, której wartość tysiące razy przekroczy koszt reklamy. Skontaktuj się z przedstawicielem lumo.media i wspólnie sprawdźmy, jak poprowadzić Twoją kampanię na drodze do sukcesu!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes