Przejdź do treści

Konto na Instagramie. Oto dlaczego musisz je mieć!

Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, jakie koniecznie powinieneś uwzględnić w swojej strategii content marketingu. Sprawdź, dlaczego użytkownicy pokochali Instagram oraz jak możesz wykorzystać jego potencjał marketingowy!

Profil firmowy na Instagramie odkrywa przed Tobą nowe możliwości promowania Twojej firmy w internecie. Obecność w serwisie pomoże Ci zwiększać świadomość marki w mediach społecznościowych. Możesz także wykorzystać platformę do współpracy z influencerami, poszerzając grono swoich odbiorców o nowe społeczności. W kolejnych sekcjach przedstawimy Ci najważniejsze zalety prowadzenia działań na Instagramie!

Użytkownicy pokochali Instagram

Użytkownicy kochają serwis Instagram za różnorodność dostępnych formatów publikacji, zarówno w formie statycznych obrazów, jak i dynamicznych treści video. Potęga obrazu to jeden z głównych wyróżników tego medium. Aplikacja umożliwia publikowanie fotografii, postów karuzelowych, filmów czy ulotnych stories. Interesującą funkcją jest też możliwość tworzenia postów zawierających statyczny obraz połączony ze ścieżką audio.

Instagram nie tylko gromadzi ulotne chwile użytkowników z całego świata, lecz również stanowi doskonałe narzędzie promocyjne. Jeżeli posiadasz swój profil prywatny w aplikacji, to z łatwością możesz go zmienić w profesjonalne konto firmowe. Zyskasz dostęp do dodatkowych statystyk oraz nowych możliwości reklamowania swojej marki. Będziesz mógł budować społeczność i wchodzić w interakcje z fanami Twojej marki.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Zainspirujesz potencjalnych klientów

Liczba użytkowników Instagrama stale rośnie, więc zyskujesz również dostęp do nowych odbiorców – potencjalnych klientów, których możesz zainspirować swoją twórczością! Postaw na kreatywność. Twórz atrakcyjne, nieszablonowe i angażujące treści, wykorzystując wszelkie dostępne formaty statyczne i dynamiczne. Pokaż swoje produkty lub usługi w nietypowy sposób, wyróżniając się z tłumu. Pamiętaj, że takie treści mogą stać się viralem!

Posiadacze konta w serwisie uwielbiają obserwować piękne fotografie i zapierające dech w piersiach video. Jeżeli wydaje Ci się, że nie możesz osadzić swojej działalności w takim kontekście, to pamiętaj, że… Instagram to Social Media, a więc społeczność ludzi, tworzących dla ludzi i chcących dzielić się z innymi swoimi przeżyciami. Pokaż siebie i swoich pracowników przy pracy, opowiedz o swojej firmie i przedstaw odbiorcom jej „ludzką twarz”.

Jesteś blisko swoich dotychczasowych klientów

Na Instagramie jesteś bliżej swoich dotychczasowych klientów. Serwis oferuje Ci szereg możliwości zacieśniania więzi z odbiorcami. Użytkownicy mogą oznaczać Cię w swoich postach – zarówno na zdjęciach, jak i w tekstach – oraz w reels czy na stories. Z kolei Ty możesz udostępniać ich publikacje na swoim profilu, dodając komentarz z podziękowaniem. Komentuj również posty fanów i wchodź z nimi w angażujące dyskusje.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Pamiętaj, że docierając do swoich dotychczasowych klientów i wchodząc z nimi w interakcje, zyskujesz również możliwość zainteresowania Twoją działalnością ich znajomych. Musisz mieć świadomość, że ważną rolę odgrywa tutaj tzw. social proof, czyli społeczny dowód słuszności. Znajomi Twoich fanów będą bardziej skłonni zainteresować się Twoimi produktami czy usługami i chętniej kupią je w dłuższej perspektywie, niż przeciętni odbiorcy.

Zyskujesz dodatkowe informacje o swoich klientach

Wspomnieliśmy wcześniej, że posiadacze kont firmowych uzyskują dostęp do szeregu dodatkowych funkcjonalności – w tym wartościowych statystyk. To właśnie dane statystyczne sprawiają, że dzięki obecności na Instagramie zyskujesz dodatkowe informacje o swoich klientach. Masz możliwość sprawdzenia popularności zarówno poszczególnych postów, jak i wszystkich opublikowanych reels oraz stories.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Dzięki statystykom dowiesz się, do ilu kont dotarły Twoje treści, a także jakie było zaangażowanie oraz ile osób udostępniło, skomentowało czy polubiło Twój post. Zyskasz również dostęp do danych demograficznych na temat Twoich fanów. Regularna analiza statystyk pomoże Ci określić, jakie rodzaje contentu są najchętniej oglądane przez Twoich potencjalnych klientów oraz najbardziej angażujące.

Wykreujesz kreatywny wizerunek marki na Instagramie

Nieszablonowe ujęcie produktów i usług to doskonały sposób na wykreowanie kreatywnego wizerunku w oczach i umysłach konsumentów. Instagram jest doskonałym narzędziem promocyjnym dla branż, gdzie obraz liczy się szczególnie. Do takich firm należą działalności gastronomiczne, sklepy i firmy odzieżowe, branża modowa czy beauty. Wszędzie tam, gdzie piękno można ująć w zachęcający i kreatywny sposób, możesz użyć potencjału Instagrama!

Dodatkowy, a może główny kanał sprzedaży?

Serwis Instagram to także dodatkowy kanał sprzedaży dla Twojej firmy. Korzystając ze specjalnie opracowanej funkcji sklepu na Instagramie, masz możliwość oznaczania produktów ze swojej oferty bezpośrednio w postach czy contencie Instagram Stories. Po kliknięciu naklejki klient zostanie przeniesiony na stronę sklepu. Pamiętaj też o odpowiednim oznaczaniu publikacji produktowych dobrze dopasowanymi hashtagami.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes