Przejdź do treści

Kampanie lokalne Google Ads – na czym polegają i jak je tworzyć?

Przedsiębiorcy prowadzący biznes offline często szukają sposobu na zwiększenie efektywności uruchomionych kampanii CPC. Jeżeli również należysz do tego grona, to z pewnością zainteresują Cię lokalne kampanie Google Ads. Na czym polegają i jak je tworzyć?

Sklep stacjonarny, warsztat mechaniczny czy mały salon piękności to jedne z wielu przykładów firm, które mogą czerpać korzyści z reklamy lokalnej. Narzędzie stanowi rozszerzenie oferowanych dla wszystkich podmiotów kampanii reklamowych Google Ads. Twój potencjalny klient jest zachęcany nie tylko do zapoznania się z ofertą Twojego biznesu, lecz przede wszystkim do odwiedzenia jej fizycznej siedziby firmy.

Na czym polegają reklamy lokalne?

Lokalne reklamy w systemie Google Ads to rodzaj kampanii dedykowanej dla lokalnego biznesu. Zasięg ich działania ogranicza się do określonego obszaru. Tym, co odróżnia tego rodzaju kampanię od tradycyjnej reklamy w wyszukiwarce, jest fakt, iż ma ona na celu przede wszystkim skierowanie klientów do sklepu stacjonarnego lub placówki firmy w danym mieście. Dodajmy, że ten rodzaj reklam nie jest dostępny dla wszystkich reklamodawców.

Dostęp do kampanii możesz uzyskać wyłącznie, jeśli spełnisz określone wymagania. Twoje konto reklamowe Google nie może być nowe – musisz posiadać historię prowadzonych wcześniej działań promocyjnych. Jednocześnie powinieneś je powiązać z kontem w serwisie Google Moja Firma. Dodatkowym warunkiem jest potwierdzenie poprawności minimum 90% adresów wizytówek GMF związanych z Twoją firmą.

Potrzebujesz kampanii Google Ads? Zobacz jak robimy to w LUMO

Wspomniane we wcześniejszym akapicie aspekty to niejedyne warunki, jakie musisz spełnić reklamodawca, by uruchomić reklamę w Google Ads (dawniej AdWords). Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji „Jakie wymagania musisz spełnić, aby uruchomić reklamę?”. Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, to z pewnością docenisz skuteczność kampanii lokalnych. Stanowią one doskonałe uzupełnienie reklam Facebook Ads, kierowanych na ograniczony geograficznie obszar.

Gdzie wyświetlają się reklamy dla lokalnej firmy?

Zanim przejdziemy do omówienia szczegółowych wymagań i wskazówek dotyczących uruchomienia kampanii, sprawdzimy, gdzie wyświetlają się kreacje reklamowe lokalnej firmy. Jakie umiejscowienia oferuje Ci lokalna kampania Google Ads?

  1. Reklama w serwisie YouTube – format video to jeden z najbardziej angażujących rodzajów reklamy. Przekaz filmowy umożliwia Ci m.in. budowanie świadomości marki oraz docieranie do nowych klientów, którzy znajdują się w pobliżu Twojej siedziby.
  2. Promocja firmy na mapach Google – reklama w Google Maps wykorzystywana do kierowania na lokalizację stacjonarnej placówki to kolejna metoda reklamy, jaką możesz wybrać w ekosystemie reklamowym należącym do spółki Alphabet.
  3. Kampania w sieci wyszukiwania – reklamę możesz również skierować do użytkowników wyszukiwarki. Masz możliwość uruchomienia kampanii linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w Google, wybierając określone słowa kluczowe.
  4. Reklama banerowa w sieci GDN – miejsca emisji reklam nie ograniczają się jedynie do YouTube, Google Maps czy wyszukiwarki. Skorzystaj z banerów Google Display Network i wyświetlaj atrakcyjne kreacje graficzne na stronach internetowych partnerów Google.
  5. Wizytówka Google Moja Firma – wizytówki GMF są chętnie wykorzystywane przez użytkowników poszukujących informacji na temat godzin otwarcia czy lokalizacji firmy. Właśnie dlatego stanowią kolejny element lokalnych kampanii w usługach Google.

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z możliwości, jakie oferuje wyświetlanie reklam w określonej lokalizacji, przeprowadź audyt Google Ads. Pomoże on zweryfikować efektywność wykorzystania budżetu przeznaczonego na wyświetlenia i kliknięcia reklam.

Jakie wymagania musisz spełnić, aby uruchomić reklamę?

Już we wcześniejszych akapitach pokrótce nakreśliliśmy, kto może promować swój biznes wykorzystując lokalne reklamy w Google Ads. W poniższych punktach odpowiadamy szerzej na pytanie – jakie wymagania musisz spełnić, aby uruchomić reklamę na rynku lokalnym?

  1. Musisz powiązać swoje konto reklamowe Google z kontem Google Moja Firma (tzw. wizytówka GMF). Pamiętaj, że musi ono posiadać już historię emitowanych reklam.
  2. Twój biznes powinien posiadać minimum dwie stacjonarne placówki. Ponadto konto GMF musi mieć potwierdzone min. 90% lokalizacji Twoich punktów stacjonarnych.
  3. Ważna jest również konfiguracja konwersji w panelu Google Ads, polegającej na odwiedzinach użytkowników w lokalizacji powiązanej z Twoją firmą.
  4. Należy także posiadać aktywne rozszerzenia lokalizacji na koncie, z którego użyciem zamierzasz emitować reklamę.
  5. Konto Google Ads musi być zarejestrowane w kraju albo regionie, gdzie chcesz promować sklep lub inny biznes o charakterze lokalnym.

Ostatnim wymogiem, jaki musisz spełnić, jest posiadanie określonej liczby wyświetleń i kliknięć dotychczasowych kampanii – pomoże to oszacować algorytmom efektywność przekierowań Twojej reklamy.

Tworzenie kampanii lokalnej krok po kroku

Wiesz już, jakie wymagania należy spełnić, by uruchomić omawiany w artykule typ kampanii. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć reklamę Google Ads pod kątem rynku lokalnego, to poniżej opisujemy proces jej tworzenia krok po kroku.

Powiąż konto Google Ads z profilem firmy w Google

Zanim stworzysz kampanię, musisz powiązać konto Google Ads z profilem firmy w Google. Obszerne informacje na ten temat znajdziesz w internetowych materiałach przygotowanych przez Zespół Pomocy Google.

Utwórz nową kampanię

Powiązałeś konto reklamowe z wizytówką GMF? Teraz możesz wykorzystać możliwości Google Ads dla lokalnego biznesu, tworząc pierwszą kampanię. Zrobisz to bezpośrednio w panelu, klikając: Kampanie / Nowa kampania / Wizyty w sklepie i promocje.

Skonfiguruj kampanię

Kolejny krok to już właściwe konfigurowanie kampanii na określoną lokalizację. Wybierasz lokalizację z dostępnych miejsc, które uzyskałeś w drodze integracji konta z wizytówką GMF. Możesz wybrać wszystkie lub tylko niektóre miejsca.

Oczywiście to nie koniec konfiguracji. W kolejnych krokach ustalisz takie parametry jak nazwa, budżet dzienny i całkowity, język, konwersję oraz czas trwania kampanii. Na tym etapie nie jest możliwa zmiana strategii maksymalizacji konwersji – jest ona domyślna.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Podpowiadamy, co powinieneś wiedzieć przy uruchamianiu kampanii!

Powyższe kroki to nie wszystko, co powinieneś wiedzieć o prowadzeniu kampanii w Google Ads targetowanej na rynek lokalny. Jakich zasobów będzie od Ciebie wymagał panel konfiguracyjny podczas ustawiania reklamy?

  1. Ustalenie nagłówków (maksymalnie 5 o długości 30 znaków każdy).
  2. Opracowanie treści reklam (5 opisów po maks. 60 znaków).
  3. Call To Action (5 CTA o długości nieprzekraczającej 11 znaków).
  4. Końcowy adres URL, do którego będą kierowani użytkownicy.
  5. Ścieżkę wyświetlania pokazywaną zamiast adresu URL.
  6. Materiały graficzne (aktualne formaty znajdziesz w pomocy Google).
  7. Treści filmowe (film trwający minimum 10 sekund).

W kolejnych krokach zostaniesz poproszony o wybór miejsc wyświetlania reklamy Twojej firmy. Do wyboru masz Mapy Google, serwis YouTube, wizytówkę Google Moja Firma, strony sieci reklamowej Google Display Network oraz wyniki wyszukiwania.

Zacznij promować swój biznes przy pomocy kierowania na lokalizację i podnieś sprzedaż!

Możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do lokalnej społeczności, emisja reklamy w Google Maps czy skuteczna optymalizacja stawek budżetu kampanii to jedne z głównych zalet narzędzi Google Ads. Decydując się na skorzystanie z reklamy pamiętaj o poprawnym skonfigurowaniu Google Analytics – pomoże Ci to lepiej ocenić efekty i optymalizować kampanię.

Jeżeli prowadzisz działalność o charakterze lokalnym (np. salon fryzjerski, gabinet lekarski, klub fitness czy sklep z narzędziami) i chcesz podnieść sprzedaż w swojej firmie, to skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci skutecznie wypromować Twoją markę w lokalnej społeczności. Sprawimy, że maksymalnie efektywnie wykorzystasz dostępny budżet i podbijesz serca oraz umysły nowych klientów.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes