Przejdź do treści

Optymalizacja strony internetowej – czym jest? Jak ją skutecznie wdrożyć?

SEO optymalizacja strony internetowej - czym jest? Jak ją skutecznie wdrożyć?

Budowa widoczności marki w internecie wymaga od Ciebie dbałości od każdy aspekt! Zacznij od fundamentów, czyli SEO optymalizacji Twojej strony internetowej. W artykule pokażemy Ci, na czym polega optymalizacja SEO i jak ją skutecznie wdrożyć!

Kiedy warto zdecydować się na optymalizację strony?

Zawsze, jeśli tylko zależy Ci na lepszej widoczności strony w wynikach wyszukiwania, poprawie pozycji w SERP-ach oraz pozyskiwaniu konwertującego ruchu organicznego. Prace nad optymalizacją pod kątem wyszukiwarek możesz zacząć w dowolnym momencie. Warto pomyśleć o optymalizacji już na na etapie projektowania serwisu, co pozwoli uniknąć wielu błędów i niepotrzebnych kosztów.

Czym jest optymalizacja strony internetowej i czego może dotyczyć?

Optymalizacja strony internetowej to proces, którego celem jest dopasowanie architektury serwisu oraz jego treści do nieustannie zmieniających się algorytmów wyszukiwarek internetowych. W ten sposób właściciel serwisu zwiększa szanse, że jego strona będzie zawsze dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie strony zakłada weryfikację aktualnej optymalizacji i jej stałego ulepszania.

Proces optymalizacji to ważne działanie, na które składa się szereg rozmaitych aspektów. Nierzadko poza specjalistą SEO, praktycznym wdrożeniem wytycznych optymalizacyjnych zajmuje się cały zespół, składający się z seowców, copywriterów, webdeveloperów, webdesignerów, grafików komputerowych czy specjalistów content marketingu. Jakie elementy są optymalizowane?

  1. Kod witryny internetowej (HTML, CSS, Java Script, etc.).
  2. Struktura treści (nagłówki oraz sam tekst).
  3. Grafiki na stronie.
  4. Nasycenie i zawartość słów kluczowych.
  5. Wydajność witryny.
  6. Linkowanie wewnętrzne.
  7. Crawl Budget.

W kolejnych akapitach szerzej opiszemy każdy z elementów optymalizacji Twojego serwisu pod kątem pozycjonowania.

Optymalizacja kodu strony

Jednym z pierwszych kroków na Twojej drodze do SEO-optymalnej strony lub sklepu internetowego jest optymalizacja kodu HTML, CSS i Java Script. To właśnie dobrze zoptymalizowany kod witryny wpływa nie tylko na prezentację serwisu z perspektywy użytkownika, lecz również wydajność, szybkość ładowania i sprawne crawlowanie strony przez boty wyszukiwarek Google, Bing czy Yahoo.

Musisz mieć świadomość, że pod przykrywką stron tworzonych w popularnych CMS, takich jak WordPress kryje się wiele haczyków! Jeden z elementarnych przykładów to konwersja Twoich treści na kod HTML. Czy wiesz, że wyróżnienie tekstu przez jego pogrubienie może mieć pozytywny wpływ na SEO?

Pamiętaj jednak, że do wyróżnienia najważniejszych fragmentów musisz użyć znacznika <strong>. Jeśli natomiast edytor w CMS zamieni pogrubiony tekst na kod HTML ze znacznikiem <b>, to wyróżnienie będzie miało jedynie charakter wizualny i pozostanie bez znaczenia dla SEO.

Inny istotny przykład to tzw. Java Script. To właśnie kod JS odpowiada za realizację interaktywnych funkcji na stronie, prezentowanie statystyk w formie wizualnej czy zarządzanie treścią.

Optymalizacja techniczna Java Script pomoże Ci wykorzystać tag cannonical, zminimalizować czas ładowania i renderowania elementów witryny, poprawić indeksowanie przez boty oraz zoptymalizować content w spójności z filozofią SXO (ang. Search Experience Optimization).

Optymalizacja treści i nagłówków

Nierozłącznym elementem pozycjonowania stron i działań on-site SEO jest optymalizacja treści oraz nagłówków. Co musisz wiedzieć o optymalizacji treści na stronie oraz nagłówków przed przystąpieniem do pracy?

  • Nagłówki H1, H2, H3 oraz niższego rzędu tworzą strukturę treści, budując logiczną hierarchię i podział tematu na konkretne części. Pomagają botom zrozumieć tekst.
  • Każda podstrona powinna zwierać jeden nagłówek H1 (tytuł strony zawarty w tekście) oraz kilka-kilkanaście nagłówków H2.
  • Jeżeli pod nagłówkiem H2 jesteś w stanie wyróżnić kilka powiązanych tematów, to dobrą praktyką jest podział sekcji z użyciem nagłówków niższego rzędu H3.
  • Nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe. Sam nagłówek H1 musi zawierać główną frazę kluczową.
  • Niezależnie, czy wplatasz słowa kluczowe w nazwy nagłówków, czy samą treść, pamiętaj, by osadzać je naturalnie w odmienionej formie.
  • Tworząc treść, urozmaicaj ją listami wypunktowanymi oraz numerowanymi, a także grafikami i infografikami.
  • Stosuj wyróżnienia, podkreślenia i pogrubienia najważniejszych fragmentów treści. W ten sposób tekst stanie się również bardziej czytelny dla użytkownika.

Dobrą praktyką jest tworzenie oraz optymalizacja już istniejących treści z użyciem takich narzędzi SEO jak Content Writer z pakietu Senuto czy Neuronwriter z pakietu Contadu. Wspomniane aplikacje pomogą Ci stworzyć teksty, zawierające nagłówki oraz treści akapitów nasycone w odpowiednim stopniu słowami kluczowymi.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Stosuj również chwytliwe CTA, zachęcające do kliknięcia. Przyciski Call To Action realizują zarówno funkcję kierowania użytkownika do pożądanych przez Ciebie podstron (np. produktu lub oferty), jak i wspierają linkowanie wewnątrz serwisu.

Optymalizacja grafik

Znaczenie warstwy graficznej strony www jest często bagatelizowane przez właścicieli oraz twórców. Okazuje się, że dobrze zoptymalizowane grafiki nie tylko ważą mniej i wpływają pozytywnie na poprawę szybkości ładowania strony.

Same elementy graficzne pomagają w poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania graficznego (tzw. image SEO). Poniżej mamy dla Ciebie 7 wskazówek, dzięki którym skutecznie poprawisz swoje grafiki.

  1. Pamiętaj, by używać opisowych, a zarazem krótkich nazw plików. Nie stosuj znaków spacji i podkreślenia. Twórz nazwy zawierające słowa kluczowe.
  2. Koniecznie uzupełnij tag alt (tzw. opis alternatywny obrazka). Miej świadomość, że musi on zwięźle opisywać sam obrazek. Nie stosuj opisów alt zawierających jedynie 2-3 słowa czy pojedynczą frazę kluczową.
  3. Zgodnie z wytycznymi mobile first index kompresuj grafiki oraz fotografie. Pamiętaj, by zdjęcia zajmowały mało miejsca, a jednocześnie były wysokiej jakości. Kadruj je, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
  4. Stosuj nowoczesne formaty graficzne, dedykowane do publikacji w internecie. Do takich formatów należą WEBP, PNG oraz JPEG.
  5. Wykorzystaj atrybut „srcset” do osadzania responsywnych obrazów na stronie.
  6. Dobieraj grafiki, infografiki, rysunki i zdjęcia powiązane tematycznie z tematem treści.
  7. Wykonuj własne, unikalne zdjęcia produktowe, szczególnie jeśli prowadzisz sklep e-commerce.
Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Nierzadko pomijanym aspektem jest również sitemapa dla obrazów. Uwzględnij ją nie tylko w procesie SEO optymalizacji, lecz również w kompleksowej strategii SEO, by wyprzedzić konkurencję.

Optymalizacja struktury strony

Struktura lub architektura strony to sposób organizacji wszystkich treści w obrębie witryny. W zależności od rozmiarów i specyfiki branży, struktura Twojego serwisu może być jednopoziomowa, kilkupoziomowa albo bardziej skomplikowana. Niemniej jednak fundamentem architektury zawsze jest strona główna.

Dobrze uporządkowana struktura serwisu pozwala botom wyszukiwarek na łatwe crawlowanie oraz indeksowanie wszystkich podstron. Gdy bot znajdzie się na głównej stronie Twojej witryny, zaczyna przeglądać treści, szukając jednocześnie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Na tej podstawie ocenia znaczenie relacji pomiędzy różnymi podstronami.

Prawidłowa architektura strony jest ważna zarówno ze względu na SEO i pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i na UX. Uporządkowana zawartość strony powinna spełniać kilka podstawowych założeń, które opisujemy dla Ciebie poniżej.

  • Grupuj podstrony tematycznie – sprawdź, jakie główne frazy kluczowe, produkty, usługi czy tematy możesz wyróżnić na swojej stronie. Następnie podziel je na kilka grup i na tej podstawie stwórz kategorie podstron. Ta wiedza przyda Ci się też przy linkowaniu wewnątrz serwisu.
  • Dbaj o przyjazne adres URL – częstym błędem jest tworzenie nieprzyjaznych adresów URL w stylu: „fajnastronaseo.pl/123/podkategoria8542/sukienki-seo/czerwone-seo-sukienki”. Taki adres zdecydowanie nie wygląda czytelnie – ani dla użytkowników, ani dla botów. Prawidłowo skonstruowany adres wygląda raczej tak: „fajnastronaseo.pl/sukienki/sukienki-seo/czerwone-seo-sukienki”.
  • Stosuj zasadę „trzech kliknięć” – nie twórz skomplikowanej hierarchii. Spraw, by wszystkie podstrony były dostępne dla użytkowników oraz robotów indeksujących w odległości maksymalnie trzech kliknięć od strony głównej.
  • Ogranicz liczbę kategorii głównych – nie twórz na siłę wielu kategorii głównych. Jeżeli prowadzisz stronę usługową, to opisz najważniejsze z usług na podstronach ofertowych. Nie kopiuj na siłę konkurencji, jeżeli struktura ich serwisu nie odzwierciedla profilu Twojej działalności, ani nie jest zgodna z Twoją strategią biznesową.
  • Monitoruj linkowanie – regularnie weryfikuj, czy wszystkie linki działają i są aktualne. Nie pozwól, by użytkownik wyszedł z Twojej strony, bo link przekieruje go na stronę błędu lub pod niewłaściwy adres URL. Dotyczy to zarówno linkowania wewnętrznego, jak i zewnęrznego.

Niezmiernie istotnym aspektem optymalizacji SEO jest ponadto prawidłowe wdrożenie nawigacji okruszkowej (tzw. bread crumbs). To właśnie menu okruszkowe pomaga robotom indeksującym oraz użytkownikom szybciej i sprawniej poruszać się po stronie www.

Ważnym aspektem struktury serwisu jest również mapa strony, czyli plik sitemap.xml. To zbiór wszystkich adresów URL w obrębie sklepu albo firmowej witryny. Pomaga on indeksować stronę, stanowiąc mapę, przewodnik dla robotów wyszukiwarek. Teoretycznie większość nowoczesnych CMS samodzielnie generuje mapę strony XML, jednak nie zawsze jej struktura jest optymalna. Pamiętaj, by swoją mapę zgłosić w Google Search Console.

Optymalizacja słów kluczowych

Optymalizacja słów kluczowych, a właściwie optymalizowanie nowych oraz istniejących treści z myślą o lepszej widoczności to kolejny z elementów naszej SEO układanki. Na czym polega?

Warto zacząć od przypomnienia, czym właściwie są słowa kluczowe (ang. keywords). To wszelkiego rodzaju frazy, sygnalizujące tematykę treści, a jednocześnie spójne z zachowaniami użytkowników wyszukiwarek. To słowa, jakich używają internauci w swoich zapytaniach do Google, Bing czy Yahoo. Mogą się składać z jednego, kilku, a nawet kilkunastu pojedynczych wyrazów.

To właśnie zawartość fraz z określonej dziedziny pozwala robotom indeksującym na klasyfikowanie treści i skojarzenie jej z odpowiednią tematyką. Warto mieć świadomość, że boty wyszukiwarek internetowych są na tyle zaawansowane, że nie tylko badają samo nasycenie treści określonymi słowami.

Roboty sprawdzają również osadzenie keywords w tekście w kontekście intencji użytkownika. Potrafią rozróżnić, kiedy zapytanie powinno kierować do treści poradnikowych, a kiedy do strony ofertowej sklepu e-commerce.

Dobierając słowa kluczowe, skorzystaj z narzędzi analitycznych, takich jak Semrush i Senuto. Aplikacje pomogą Ci ocenić potencjał zapytań oraz kategoryzować je pod względem takich kryteriów, jak średnia miesięczna liczba wyszukiwań, sezonowość, intencja użytkownika czy grupa docelowa. Dodatkowo pomogą Ci znaleźć słowa zależne i powiązane z wybranymi frazami, a także automatycznie pogrupować je semantycznie.

Optymalizując treści, weź pod uwagę nie tylko generyczne słowa, takie jak „buty” czy „rower”, lecz również ich rozwinięcia z długiego ogona. Przykładowe frazy long tail dla podanych w poprzednim zdaniu przykładów mogą brzmieć następująco.

  • Buty: „jakie buty na zimę do 500 zł”, „jak wybrać buty w góry na lato”, „jakie buty założyć na wesele córki”.
  • Rower: „jaki rower szosowy do 5000 zł”, „gdzie kupić dobry rower górski”, „jaki rower najlepszy do miasta zimą”.

Frazy long tail, choć cieszą się niższą popularnością niż słowa generyczne (zwane również „fat head”), generują praktycznie 70% wszystkich zapytań. Są dokładniejsze, bardziej precyzyjnie określają intencję użytkownika, a w konsekwencji lepiej konwertują. Jednocześnie musisz pamiętać, by unikać najpopularniejszych błędów przy tworzeniu listy fraz kluczowych i optymalizowaniu treści na stronie. Jakie to błędy?

  • Wybieranie bardzo ogólnych, generycznych fraz i bagatelizowane roli long-tail. Patrzenie jedynie na wolumen wyszukiwania.
  • Uwzględnianie bardzo dokładnych i złożonych zapytań, bez spojrzenia na faktyczne dane analityczne – kierowanie się jedynie intuicją.
  • Ignorowanie słów o charakterze lokalnym w przypadku biznesów oferujących klientom swoje produkty lub usługi właśnie odbiorcom na lokalnych rynkach, posiadających placówki stacjonarne.
  • Bagatelizowanie trendów i sezonowości, którą z łatwością zbadamy przy użyciu Google Trends.
  • Dobieranie fraz niespójnych z działalnością firmy oraz strategią biznesową (np. keywords związanych z „wypiekami cukiernicznymi” na stronie „sklepu z widłami dla rolników i pasjonatów ogrodnictwa”).

Pamiętaj, by zwrócić uwagę na frazy z długiego ogona i przeanalizować ich intencję. Nie wahaj się tworzyć długich, wyczerpujących i merytorycznych poradników oraz przewodników, które pomogą Twoim potencjalnymi klientom w wyborze produktu lub usługi z Twojej oferty. Daj się poznać jako profesjonalista. Buduj widoczność i rozpoznawalność marki.

Optymalizacja wydajności witryny

Wydajność witryny rozumiana jako szybkość działania czy ładowania się strony to jedne z podstawowych wskaźników, wpływających na ocenę serwisu przez algorytmy. Wśród najważniejszych metryk Core Web Vitals określonych przez Google i oceniających wydajność strony są poniższe wskaźniki.

  • Largest Contentful Paint (LCP) – metryka określa całkowity czas wczytania strony. Mierzy szybkość ładowania serwisu rozumianą jako czas załadowania największego elementu tekstowego, bądź graficznego w obszarze widocznym dla użytkownika. Za dobry wynik LCP możesz uznać czas poniżej 2,5 sekundy. Jednocześnie LCP powyżej 4 sekund to stanowczo za dużo.
  • First Input Delay (FID) – ten wskaźnik informuje o czasie, jaki upływa do momentu załadowania się strony i gotowości do interakcji z użytkownikiem. FID prezentuje, po jakim czasie internauta może zacząć korzystać ze strony (np. kliknąć przycisk w menu). FID powinien wynosić maksymalnie 100 milisekund.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – ostatni ze wskaźników służy do pomiaru tzw. wizualnej stabilności witryny. O co chodzi? Wyobraź sobie, że chcesz kliknąć przycisk znajdujący się na banerze, ale element nagle przesuwa się w dół. Za dobry CLS można uznać wynik mniejszy niż 0,1. Z kolei CLS powyżej 0,25 powinien być dla Ciebie sygnałem alarmowym!

Czy możesz pracować nad poprawą wymienionych wyżej wskaźników Core Web Vitals? Oczywiście! Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, dzięki którym lepiej zaplanujesz ich optymalizację w zakresie działań SEO.

  • LCP: na wynik wpływa między innymi praca nad optymalnym rozmiarem grafik, a także zoptymalizowane animacje GIF, fonty, style CSS i niski czas odpowiedzi serwera. Dobrym przykładem jest zastosowanie modyfikacji kodu strony tak, by style CSS uruchamiały grafiki o odmiennej szczegółowości i wadze dla wersji desktopowej oraz mobilnej.
  • FID: jeżeli chcesz, by strona jeszcze szybciej była gotowa na interakcję z Twoim użytkownikiem, to zadbaj o zredukowanie czasu wykonywania skryptów Java Script (np. poprzez ich kompresję) oraz skrócenie czasu długich żądań.
  • CLS: poprawie wskaźnika CLS służy praca nad błędami związanymi z obecnością reklam oraz grafik bez jasno określonych wymiarów, a także nieprawidłowości UX związne z dynamicznym wstawianiem treści (chodzi m.in. o zapis do newslettera, komunikat o cookies czy wyskakującą reklamę aplikacji).

Do badania czasu ładowania strony możesz użyć dostępnych w sieci narzędzi, takich jak Gtmetrix, Pingdom Tools oraz Google Page Speed Insights.

Optymalizacja linkowania wewnętrznego i crawl budget

Żeby lepiej przedstawić Ci problem optymalizacji linkowania wewnętrznego oraz crawl budget, przybliżymy Ci, jak krok po kroku Google zbiera informacje na temat strony.

  1. Skanowanie – bot przeszukuje internet w celu wykrycia wszystkich informacji, jakie są dostępne w sieci. Zaczyna zwykle od tych bardziej popularnych, o większym ruchu i bardziej rozbudowanych zasobach.
  2. Indeksacja – bot przystępuje do indeksowania. Rozpoznaje tematykę witryny. Sprawdza, czy treści w serwisie są unikalne, czy zduplikowane lub stanowią kopię innej strony (czyli plagiat). Robot kategoryzuje treści i odczytuje tagi (m.in. canonical oraz alternate).
  3. Wyświetlanie i renderowanie zawartości – ostatni, niezwykle ważny etap to wyświetlanie wyników na podstawie zapytań użytkowników. Crawler bada również stronę pod kątem renderowania treści, oceniając proces pod kątem Core Web Vitals.

Dodatkowo musisz wiedzieć, czym jest „crawl budget”. Jest to tzw. budżet indeksowania witryny – ilość podstron, jaką Googlebot może zaindeksować oraz sumaryczny czas i ilość zapytań, jakie bot wysyła do strony, celem indeksacji wszystkich podstron. Jakie czynniki wpływają na crawl budget?

  • Wydajność serwera hostingowego (im szybszy, tym lepiej, bo Googlebot zużywa mniej zasobów do indeksacji).
  • Kody błędów, czyli przekierowania 301 i błędy 404 lub 410. Należy dążyć do ich maksymalnej redukcji.
  • Wszelkiego rodzaju duplicate content oraz thin content.
  • Blokady w pliku robots.txt oraz słabe linkowanie wewnętrzne.

To właśnie mądre linkowanie wewnętrzne z uwzględnieniem hierarchiczności pomoże usprawnić indeksowanie i zmniejszyć crawl budget. Jakie narzędzia pomogą Ci w ocenie i analizie crawl budget?

Przede wszystkim zajrzyj do Google Search Console, gdzie znajdziesz obszerny raport Index Coverage, informujący o adresach URL wykluczonych z indeksowania. Zajrzyj też do raportu „Statystyki Indeksowania”. Dodatkowo możesz się wspierać komercyjnymi narzędziami do crawlowania, takimi jak Screaming Frog SEO Spider.

Od czego zacząć optymalizację SEO?

Proces zacznij od audytu strony. W ten sposób zyskasz informacje na temat najważniejszych problemów do poprawy. Audytowanie powinno też uwzględniać weryfikację błędów i komunikatów w Google Search Console. Poniżej opisaliśmy temat szerzej.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Wykonaj audyt SEO i sprawdź zasoby serwisu

Audyt SEO to proces badania stanu strony pod kątem jej aktualnej widoczności w sieci oraz wszystkich czynników, jakie na nią wpływają. Jakie elementy bada audyt?

  • Weryfikację wszystkich treści na stronie (obrazów, tekstów czy filmów) oraz strukturę architektury informacji czy nawigacji.
  • Czynniki on-site oraz off-site, czyli również profil linków zewnętrznych.
  • Spełnienie wytycznych pod kątem podstawowych wskaźników jakości strony, czyli Google Core Web Vitals.

Elementem procesu audytu, jaki warto uwzględnić, jest również analiza widoczności oraz działań pozycjonerskich konkurencji z branży.

Sprawdź komunikaty w Google Search Console

Google Serach Console to darmowe, lecz potężne narzędzie udostępniane właścicielom serwisów internetowych. Podczas pracy nad optymalizacją sprawdź następujące aspekty, jakie pomoże Ci zweryfikować GSC.

  • Czy Googlebot prawidłowo komunikuje się ze stroną? Podstawowym błędem jest nieświadome ukrywanie całej strony poprzez blokowanie indeksowania w pliku robots.txt.
  • Czy robot indeksujący skanuje właściwe zasoby? W tym wypadku wiele zależy od konstrukcji mapy sitemap.xml, a także architektury linkowania i crawl budget.
  • Czy bot wyszukiwarki wykrywa jakieś błędy? Przykładami błędów są błędy serwera 5xx, zgłoszenia błędów 404 czy blokowanie zasobów przez plik robots.txt.

Regularnie zaglądaj do Google Search Console, by poprawić widoczność serwisu w wyszukiwarce.

Wykonaj analizę fraz kluczowych

Przypomnij sobie, jakie wskazówki podrzuciliśmy Ci w sekcjach „optymalizacja treści i nagłówków” oraz „optymalizacja słów kluczowych”. Wykorzystaj je, analizując frazy kluczowe obecne już na stronie. Sprawdź, na jakie frazy i zapytania long-tail Twoja witryna jest widoczna w TOP3, TOP10 oraz TOP50 wyników wyszukiwania.

Zderz jednocześnie swoje założenia z wynikami konkurencji. Z łatwością przeanalizujesz widoczność swoich konkurentów, korzystając z aplikacji Semrush (w przypadku działalności międzynarodowej) oraz Senuto (szczególnie rekomendujemy dla stron polskojęzycznych).

Przygotuj listę rekomendacji do wdrożenia

Na podstawie kompleksowego audytu strony możesz przygotować kompletną listę rekomendacji do wdrożenia przez webdeveloperów. Pamiętaj, że praca nie kończy się jedynie na poprawkach na poziomie webdev! Z pewnością konieczna będzie przebudowa treści. W tym celu skorzystaj z pomocy copywriterów, grafików, content plannerów oraz content managera. Pamiętaj, że nie musisz wszystkim zajmować się sam – skorzystaj ze wsparcia doświadczonej agencji zajmującej się SEO i contentem.

Czego należy unikać, optymalizując witrynę pod SEO?

Optymalizując pamiętaj, by… Nie przedobrzyć! Nadmierna optymalizacja nigdy nie jest dobrym pomysłem. Czego zatem warto unikać?

  • Upychania na siłę zbyt dużej liczby keywords i stosowania ich w nienaturalnej formie.
  • Budowania nienaturalnie brzmiących tagów meta: meta-title oraz meta-description.
  • Tworzenia nagłówków H1, H2, H3 przesyconych keywordsami, niezrozumiałych dla przeciętnego czytelnika.
  • Zbyt gęstego linkowania wewnętrznego bez uwzględnienia hierarchiczności profilu linków on-site.
  • Projektowania witryny z silnym focusem na SEO, bez uwzględnienia aspektów User Experience (UX) czy Conversion Rate Optimization (CRO).

Miej świadomość, że optymalizacja Twojego serwisu pod kątem SEO to tylko jeden z czynników, wspierających pozyskiwanie klientów. Dobrze widoczna witryna powinna być wartościowa nie tylko dla botów wyszukiwarek, lecz również (a może przede wszystkim?) dla samego użytkownika!

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Czy proces optymalizacji to działanie jednorazowe?

Zdecydowanie nie! Dobrym pomysłem będzie wdrożenie w Twojej firmie procedury regularnego audytu poszczególnych aspektów optymalizacji. Dzięki temu Twoja marka będzie zawsze dobrze widoczna w sieci.

Jak często należy powtarzać optymalizację strony WWW?

Optymalizację należy powtarzać każdorazowo po ważnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google czy po rozbudowie strony o nowe podstrony lub rozszerzeniu asortymentu w sklepie. Dobrą praktyką jest również regularny audyt i optymalizacja z myślą SEO co 1-3 miesiące w zależności od dynamiki zmian oraz rozbudowy treści. W przypadku mniejszych serwisów może wystarczyć mniejsza częstotliwość, tj. 6-12 miesięcy.

Samodzielna optymalizacja strony i audyt SEO – czy to ma sens?

Nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować samodzielnej SEO optymalizacji serwisu. Pamiętaj jednak, że jeśli nie zależy Ci na aspektach edukacyjnych, prowadzisz poważny biznes i chcesz zwiększyć widoczność witryny, to lepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. Musisz mieć na uwadze, że audyt oraz optymalizacja wymagają nie tylko specjalistycznej wiedzy i umiejętności analitycznych, lecz również dostępu do rozmaitych, płatnych narzędzi SEO.

Optymalizacja to ważny element kompleksowej strategii SEO!

Bez dobrej i regularnej optymalizacji mowa o kompleksowej strategii w zakresie SEO nie ma sensu. Uważamy, że to właśnie optymalizacja witryny stanowi fundament wszystkich działań off-site. Inwestowanie budżetu w link building bez dobrze zoptymalizowanej strony to przepalanie pieniędzy!

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania stron? Zobacz jak robimy to w LUMO

Freelancer, konsultant czy agencja SEO – komu zlecić przygotowanie i wdrożenie optymalizacji?

Wykonanie optymalizacji na naszej stronie warto powierzyć doświadczonemu zespołowi. Oczywiście w przypadku małych stron i sklepów e-commerce może wystarczyć współpraca z jednym freelancerem. Ogrom zadań, jakie trzeba wykonać, sprawia jednak, że dużo lepszym posunięciem będzie współpraca profesjonalną agencją SEO, zatrudniającą również webdeveloperów, grafików czy copywriterów.

Trzecia droga to współpraca z konsultantem, który przeprowadzi audyt i określi niezbędne wskazówki do wdrożenia. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku poprawki będzie trzeba zrobić samodzielnie. To dobry wybór dla firm, posiadających swój działa marketingu oraz etatowych webdeveloperów.

Powierz nam proces optymalizacji strony www i zyskaj większą widoczność marki w sieci!

Jeżeli masz już swój serwis, ale nie jesteś zadowolony z pozycji strony w wyszukiwarce Google, Bing lub Yahoo, to nie wahaj skontaktować się z nami! Razem z nami zyskasz większą widoczność marki w sieci i zdobędziesz konwertujący ruch organiczny!


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes