Przejdź do treści

5 prostych trików SEO, które możesz wdrożyć samodzielnie

Wiemy, że nie zawsze jest dobry czas na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO. Rozumiemy to i chcemy Cię wesprzeć na drodze do skutecznego SEO w Google, nim zdecydujesz się na współpracę z nami. Wiele technik możesz wdrożyć samodzielnie, bez specjalistycznej wiedzy technicznej czy dużego budżetu.

Poznaj pięć prostych trików, które pomogą Ci poprawić widoczność Twojej strony w Google!

Czym jest SEO i dlaczego warto się nim zająć?

Możesz mieć doskonale urządzoną kawiarnię i teoretycznie najlepszą kawę w mieście, jednak bez dobrej widoczności Twój biznes nie przetrwa. Jeśli prowadzisz swój lokal w bocznej uliczce, gdzie nikt nie chodzi, to raczej nie odniesiesz spektakularnego sukcesu. Podobnie działa SEO, pomagając Twojej stronie zostać zauważoną w gąszczu konkurencyjnych wyników wyszukiwania. Poniżej znajdziesz 5 prostych trików SEO, dzięki którym poprawić widoczność w sieci!

Trik nr 1 – optymalizuj meta-title

Meta-tagi to elementy niewidoczne dla odwiedzających, ale bardzo ważne dla wyszukiwarek. Działają jak wizytówka Twojej strony w wynikach Google.

Szczególnie ważny jest meta-title (meta-tytuł). To pierwszy element, który zobaczy potencjalny odwiedzający. Zamiast ogólnikowego “Usługi księgowe | Nasza firma”, użyj bardziej konkretnego i niszowego, na przykład “Profesjonalne usługi księgowe dla startupów | Warszawa”. Zawrzyj w nim główne słowo kluczowe i zadbaj, by przyciągał uwagę.

Trik nr 2 – wykorzystaj frazy long-tail

Im bardziej ogólne słowo kluczowe, tym trudniej je wypozycjonować. Frazy, takie jak “księgowy” czy “agencja marketingowa” mają ogromną konkurencję. Równocześnie są bardzo ogólnikowe i niekoniecznie pomogą Ci dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców.

Dlatego warto postawić na “long-tail”, czyli bardziej szczegółowe frazy, dokładniej opisujące Twoją ofertę. Zamiast konkurować o TOP3 na “księgowy Warszawa”, skup się na zapytaniu “księgowy dla e-commerce Warszawa Mokotów” czy “księgowość online dla jednoosobowych działalności gospodarczych”.

Frazy z długiego ogona są mniej konkurencyjne, przyciągają bardziej sprecyzowane zapytania (a więc osoby bliżej decyzji zakupowej), a suma konwertującego ruchu z wielu takich fraz może przewyższyć ogólny,mało wartościowy ruch z jednego popularnego hasła.

Trik nr 3 – pamiętaj o obrazach i ALTach

Wyszukiwarki często nie “widzą” obrazów, jednak mogą odczytywać związane z nimi informacje. Nadaj obrazom sensowne nazwy plików zawierające słowa kluczowe. Dodaj tekst alternatywny (atrybut ALT), opisujący, co widać na obrazku. Posłuży on zarówno wyszukiwarkom, jak i osobom korzystającym z czytników ekranu, szczególnie tym z niepełnosprawnościami narządu wzroku.

Pamiętaj też o odpowiedniej kompresji – duże pliki spowalniają ładowanie strony, co negatywnie wpływa na pozycjonowanie. Możesz skorzystać z dobrodziejstw darmowych narzędzi online, takich jak popularne TinyPNG, by zmniejszyć rozmiar bez utraty jakości.

Trik nr 4 – twórz wartościowe treści

Wiemy, że to hasło wydaje się oklepane, ale content naprawdę jest królem. Google promuje strony z wartościowymi treściami, odpowiadającymi na pytania użytkowników. Pisz dla ludzi, nie dla wyszukiwarek. Zastanów się, jakie problemy ma Twoja grupa docelowa i jak możesz pomóc je rozwiązać. Artykuły typu “jak zrobić XYZ” czy poradniki cieszą się dużą popularnością!

Warto podkreślić, że dobrej jakości treści, wzbogacone o przykłady “z życia” oraz sekcję FAQ są doceniane przez wyszukiwarki AI, które krok po kroku zdobywają coraz większą popularność. A jeśli doceniane są treści, to zwykle również marka, która za nimi stoi! Tym samym, zwiększysz prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoją firmę zasugeruje użytkownikowi narzędzie searchowe GenAI.

Aktualizacja istniejących treści też przynosi dobre efekty. Czasem lepsze, niż masowe tworzenie nowych tekstów “na siłę”. Odświeżaj stare artykuły, dodawaj aktualne informacje, poprawiaj ich strukturę i wzbogacaj o nowe fakty.

Trik nr 5 – zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to łączenie różnych stron i podstron w obrębie Twojej witryny. Ta prosta technika pomaga zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom efektywniej poruszać się po Twojej stronie.

Używaj bardziej naturalnych zwrotów jako “tekstów zakotwiczenia”, opisujących linki. Zamiast generycznego “kliknij tutaj”, napisz “sprawdź nasze usługi księgowe dla freelancerów”. Dobrą praktyką jest też linkowanie do podobnych artykułów na blogu. Inna sugerowana technika, to linkowanie z opisów kategorii do podkategorii w sklepie internetowym. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić z liczbą linków – jakość ważniejsza niż ilość.

A co jeśli nie chcę samodzielnie prowadzić SEO?

Podstawowe techniki SEO są w zasięgu każdego, kto potrafi edytować treści na swojej stronie. W końcu nikt nie zna Twojego biznesu i klientów lepiej niż Ty, a ta wiedza jest bezcenna przy tworzeniu skutecznych treści.

Przeczytaj inspirujące wpisy na blogu LUMO

Zajrzyj na bloga, którego piszemy z wielką ochotą. Dowiedz się więcej o marketingu internetowym i odkryj jak docierać do użytkowników Internetu!

Wiemy jednak, że wraz z rozwojem firmy, często ciężko jest znaleźć czas na tak specjalistyczne obszary jak właśnie SEO w Google czy LLMach. Dla niewtajemniczonych – LLM to “Large Language Model”, czyli „Duży Model Językowy”, zaawansowana sztuczna inteligencja, potrafiąca przetwarzać i generować tekst, pisząc “ludzkim językiem”.

Dlatego zapraszamy do niezobowiązującej rozmowy, podczas której ocenimy Twój potencjał w kontekście SEO i zaproponujemy najlepsze rozwiązanie, wspierające Twoją sprzedaż i cele biznesowe.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes