Przejdź do treści

Zdradzamy sekrety skutecznej kampanii PPC

Joe Pulizzi powiedział kiedyś: „Zanim zaczniesz tworzyć kolejne „świetne treści”, najpierw zastanów się, jak je wypromujesz”. Według nas nie ma treści, które nie znajdą swoich odbiorców. Kluczem do sukcesu jest właściwe zrozumienie niuansów biznesu, niezależnie od jego skali oraz potrzeb grupy docelowej.

Obok długofalowych działań SEO, jednym z najszybszych sposobów na dystrybucję contentu są płatne kampanie reklamowe. Jak do nich podejść, żeby nie przepalić budżetu i wygrać jak najwięcej? O tym dzisiaj.

Więcej o różnicach między SEO a Google Ads dowiesz się z naszego artykułu SEO vs Google Ads – jaką kampanię wybrać? Co okaże się skuteczniejsze?

Czym właściwie jest kampania PPC?

Kampania PPC (ang. Pay Per Click) to forma reklamy internetowej, gdzie jako reklamodawca płacisz za każde kliknięcie linku lub baneru reklamowego. Stawkę za jedno kliknięcie nazywamy CPC (ang. Cost Per Click). Twoje reklamy PPC mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci GDN, na Facebooku i Instagramie czy LinkedIn oraz na wielu innych platformach.

Głównym celem działań PPC jest oczywiście dotarcie do potencjalnych klientów i pozyskanie konwertującego ruchu, choć nierzadko wykorzystuje się je również w kampaniach zasięgowych, budujących rozpoznawalność marki.

Co zyska Twój biznes, dzięki kampaniom reklamowym PPC?

Zanim uchylimy rąbka tajemnicy o naszym podejściu do kampanii PPC, pokażemy Ci, jakie są 3 najważniejsze korzyści reklamy Pay Per Click dla Twojego biznesu.

  1. Większa widoczność marki — dotrzesz do szerokiego grona odbiorców i zbudujesz większą rozpoznawalność swojej firmy oraz dużą widoczność w wyszukiwarce Google i mediach społecznościowych.
  2. Wartościowe leady dla działu sprzedaży — precyzyjne targetowanie sprawi, że dotrzesz do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. W efekcie pozyskasz leady o wysokim potencjale sprzedażowym.
  3. Wyższy przychód z kanału digital — większa widoczność marki i precyzyjne targetowanie reklam pomogą Ci pozyskać konwertujący ruch i zwiększyć sprzedaż Twoich produktów lub usług.

Musisz mieć świadomość, że ekosystemy reklamowe, oferujące kampanie PPC, zmieniają się coraz szybciej. Nie sposób samodzielnie śledzić wszystkich nowości, mając „na głowie” sprawy operacyjne i pracę nad firmą. Dlatego warto współpracować z partnerem, który ma nie tylko szerokie know-how, lecz również śledzi najnowsze trendy w digital marketingu, dzięki czemu wie w jaki sposób przygotować kampanię dla danej branży.

Sekretny przepis na skuteczną kampanię PPC

Wieloletnie doświadczenie, zgrany zespół ekspertów i zaufanie szerokiego grona klientów to wynik wielu różnorodnych projektów, które z sukcesem realizujemy każdego dnia. Jak to robimy? Poznaj jeden z naszych przepisów – tym razem na skuteczną kampanię PPC!

Krok 1 – analiza i planowanie

Zaczynamy od rozmowy z Tobą i dogłębnego zrozumienia Twoich celów biznesowych, a następnie analizujemy rynek i konkurencję. Dzięki strategicznemu podejściu wiemy, jakie platformy reklamowe sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku (np. Meta Ads, Google Marketing Platform czy Microsoft Ads). W efekcie możemy określić optymalny budżet kampanii i osiągać dobry ROAS.

Krok 2 – badanie słów kluczowych i grupy docelowej

Drugi krok to badanie słów kluczowych oraz grupy docelowej. W Lumo wykorzystujemy zaawansowane techniki i narzędzia do analizy fraz, tworząc listę zapytań o największym potencjale.

Mniej znaczy więcej, dlatego precyzyjnie definiujemy grupę docelową, m.in. pod kątem demografii, zainteresowań czy zachowań. Dzięki temu każda złotówka zainwestowana przez Ciebie w PPC zwróci się wielokrotnie.

Krok 3 – kreacja reklam

Mówią, że „nie ma marketingu bez dobrego copywritingu”. Współpracujemy z najlepszymi. Nasi copywriterzy wiedzą, jak przykuć uwagę Twoich potencjalnych klientów i zachęcić ich do działania.

Na tym etapie tworzymy angażujące i przekonujące treści reklamowe. Wybieramy też optymalne formaty — tekstowe, graficzne lub wideo.

Krok 4 – ustawienia kampanii

Mając gotowe reklamy, przechodzimy do technicznej konfiguracji kampanii na wybranych platformach. Precyzyjnie definiujemy parametry targetowania, takie jak lokalizacja, język, urządzenia czy zachowania użytkowników. Ustalamy również harmonogram wyświetlania reklam z myślą o optymalnym wykorzystaniu Twojego budżetu na marketing.

Krok 5 – monitorowanie i optymalizacja

Kampania ruszyła, ale to nie koniec pracy. Jak mawiał Peter Drucker „Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać.”.

Stale monitorujemy wyniki Twojej kampanii PPC z pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics czy modułów raportowania poszczególnych platform reklamowych. Analizujemy CTR, CPC, CPA, ROAS oraz inne wskaźniki i na tej podstawie wprowadzamy optymalizacje. Modyfikujemy stawki i ulepszamy treści reklam. Wszystko po to, by Twoja kampania nieustannie dążyła do doskonałości.

Krok 6 – raportowanie

W Lumo przykładamy bardzo dużą wagę do przejrzystej komunikacji z klientem. Regularnie przygotowujemy szczegółowe raporty, podsumowujące wyniki kampanii PPC w odniesieniu do ustalonych wcześniej celów. Nie ograniczamy się jedynie do komunikacji mailowej, oferując systematyczne spotkania online. Dzięki temu, jako klient, możesz na bieżąco śledzić postępy i razem z nami podejmować strategiczne decyzje.

Krok 7 – wnioski i udoskonalanie

Wiemy, że zawsze można wycisnąć więcej z kampanii PPC. Byłoby to niemożliwe, gdyby nie Twoje zaufanie i powierzenie nam Twojego budżetu.

Na koniec każdego etapu kampanii wyciągamy wnioski. Sprawdzamy, co zadziałało bardzo dobrze, a co wymaga poprawy w przyszłości. Na tej podstawie przygotowujemy rekomendacje, dotyczące dalszej optymalizacji działań reklamowych. Działamy zgodnie z założeniami cyklu Deminga.

Jak pomogliśmy firmie Asklepios zwiększyć ilość konwersji o 1545%?

O wyjątkowej skuteczności strategii PPC wg Lumo najlepiej świadczą liczby. Jednym z naszych sukcesów jest kampania przeprowadzona dla firmy Asklepios, producenta małej architektury miejskiej, o której napisaliśmy więcej w małym Case Study: Kampanie PPC dla eko-asklepios.pl – 15-krotnie więcej leadów przy 90% niższych kosztach

Głównymi założeniami projektu było zwiększenie pozyskiwanych zapytań ofertowych oraz wzrost rozpoznawalności producenta. Zależało nam również na wypromowaniu serwisu Asklepios jako lidera w swojej branży.

Dzięki szczegółowemu zaplanowaniu kampanii i regularnym optymalizacjom, zwiększyliśmy ilość konwersji aż o 1545%. Odpowiedni dobór słów kluczowych, zaprojektowanie angażujących kreacji reklamowych oraz stała optymalizacja kampanii na podstawie bieżących danych — to wszystko pozwoliło osiągnąć znaczący wzrost sprzedaży i zapewnić Asklepios pozycję lidera w branży.

Warto dodać, że wspólnie osiągnęliśmy wzrost liczby kliknięć aż o 613%, a jednocześnie zmniejszyliśmy koszt konwersji o 90% oraz średni koszt kliknięcia reklamy aż o 78%. Dzięki kompleksowemu podejściu i ścisłej współpracy z klientem poprawiliśmy wyniki w praktycznie każdym aspekcie!

To wszystko przyczyniło się nie tylko do wzrostu ilości konwersji o 1545%, oraz podwyższenia wartości konwersji aż o 9187%. Chcesz takich wyników w swoim biznesie?

Współpracuj z ekspertami Lumo i zwiększ sprzedaż, dzięki kampaniom PPC!

Wiesz już, czym są reklamy PPC oraz jak realizujemy płatne kampanie reklamowe w zespole Lumo. Samodzielne wdrożenie skutecznych metod działania jest jednak bardzo czasochłonne i często niemalże niemożliwe. Dlatego mamy dla Ciebie propozycję.

Skontaktuj się z naszym specjalistą, umów bezpłatne spotkanie i wspólnie sprawdźmy, co możemy zrobić dla Twojego biznesu. Jeżeli dojdziemy do wniosku, że wspólne działania przyczynią się do rozwoju Twojej firmy, to przedstawimy Ci kompleksową propozycję i kilka pakietów cenowych.

Jeśli jednak okaże się, że aktualnie Twój budżet jest niewystarczający — po prostu Ci o tym powiemy i zaprosimy do współpracy w przyszłości. Cenimy szczerą komunikację, a każdego potencjalnego klienta traktujemy po partnersku.


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes