Przejdź do treści

Breadcrumbs w SERP Google

Idea lokalizatora w wynikach wyszukiwania Google

  • Zamiana adresu URL pod niektórymi wynikami wyszukiwania na lokalizator dokładnie wskazujący umiejscowienie strony w strukturze serwisu, a także dodający nowe możliwości nawigacyjne i informacje o witrynie.
  • Google zaleca stosowanie breadcrumbs w serwisach internetowych jako ułatwienie nawigacji dla użytkowników (https://webmasters.googleblog.com/2008/10/importance-of-link-architecture.html).
  • Struktura niektórych URLi wskazuje na położenie strony w strukturze serwisu (np. www.google.com/corporate/execs.html), ale większość jest zbyt długa, albo dostarcza zbyt mało informacji na ten temat (np. www.productwiki.com/spidersapien).
  • Obecnie Google prezentuje lokalizator dla niewielkiego odsetka pozycji wyników wyszukiwania, jednak w planach jest rozwijanie tej funkcjonalności.

Struktura lokalizatora w SERP Google

  • Lokalizator zawsze wskazuje na domenę główną wyniku wyszukiwania.
  • Pomijanie pośrednich poziomów, jeżeli lokalizator jest za długi.
  • Lokalizator budowany jest na podstawie analizy stron docelowych.

Czynniki wpływające na wyświetlanie lokalizatora w SERP Google

Informacje oficjalne:

  • Struktura znaczników HTML lokalizatora.
    • Struktura znaczników powinna pozwalać na identyfikację breadcrumba.
    • Struktura lokalizatora powinna odpowiadać pewnemu wzorcowi (można ustalić go analizując serwisy posiadające breadcrumb w wynikach wyszukiwania).
  • Google potrzebuje czasu, aby wygenerować lokalizator dla witryny i umieścić go w indeksie.
    • Google zmierza do regularnej aktualizacji lokalizatorów witryn, narzędzie jest stale udoskonalane.
    • Opcja jest we wczesnym stadium, należy więc czekać na jej upowszechnienie i śledzić informacje od Google na ten temat.
  • Wpływ na decyzję o wyświetleniu lokalizatora ma zaufanie do konkretnej domen.
    • Wpływ na przynajmniej podstawowe zaufanie do serwisu ma jakościowa zawartość, widoczność w sieci.
  • Jeżeli witryna spełnia powyższe 3 warunki (jest dobra jakościowo, ma ustandaryzowaną strukturę lokalizatora, minął pewien okres czasu) można rozważyć zgłoszenie problemu na forum dla webmasterów (http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters?hl=pl), które jest obserwowane przez pracowników i współpracowników Google w celu udoskonalania usług i narzędzi.

Przypuszczania specjalistów zewnętrznych:

  • Breadcrumbs w SERP wyświetlane są głównie dla długich zapytań, zwracających bardziej specyficzne wyniki wyszukiwania, kierujące do stron umieszczonych głębiej w strukturze serwisu (np. strona konkretnego produktu).
  • Rozbudowana zawartość i struktura, przynajmniej 3 poziomowa (np. główna > kategoria > podkategoria > produkt) zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia lokalizatora w SERP.
  • Wydaje się, że lokalizator jest tworzony w pierwszej kolejności dla witryn, których URLe są nieopisowe (nie wskazują na zawartość strony, strukturę serwisu, itd.).
  • Wymagane jest występowanie poprawnie zbudowanego breadcrumba w serwisie.

Działania optymalizacyjne zwiększające szanse na utworzenie lokalizatora w SERP Google

Przypuszczenia na podstawie analizy przykładowych serwisów internetowych:

  • Stworzenie lokalizatora dokładnie odzwierciedlającego hierarchię serwisu.
  • Lokalizator w postaci zestawu linków.
  • Umieszczenie lokalizatora w znaczniku z atrybutem class sugerującym lokalizator
    • <div class=”breadcrumbs> … </div>
    • <ol class=”breadcrumbs> … </ol>
    • <ul class=”breadcrumbs> … </ul>
    • <div class=”path_container”> … </div>
    • <p class=”breadcrumb> … </p>
    • <div id=”g0039-breadcrumb-238975″ class=”BreadCrumb„><div class=”BodyLWht Crumb> … </div>
  • Nadanie znacznikom zawierającym odnośniki lokalizatora odpowiednich atrybutów class w zależności od położenia odnośnika w lokalizatorze.
    • class=”breadcrumbs-first„, class=breadcrumbs-middle„, class=”breadcrumbs-last-active
  • Stworzenie URLi zawierających fragmenty odpowiadające anchor tekstom.
    • <a href=”/robots/class=”breadcrumbs-middle”>Robots</a>
    • <a href=”http://www.ehow.com/information_1247-healthy-recipes.html”>Healthy Recipes</a>
  • Odseparowanie pozycji lokalizatora (nie zawsze występuje).
    • », >, |, …
  • Stosowanie charakterystycznych wyrażeń dla odnośników do strony głównej w lokalizatorze.
    • Home, Strona główna
  • Element aktywny wyróżniony w lokalizatorze (w przykładach również jest odnośnikiem) – <b>, <em>, CSS
  • Umieszczenie lokalizatora na samej górze głównej sekcji strony (nad <h1>).
  • Jednoznaczność aktywnej strony: odnośnik w lokalizatorze == <h1> == pierwsza część <title> (oddzielone separatorem -, | ).

Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes