Czy reklama Meta Ads w 2025 roku to lepszy sposób na promocję marki, niż media tradycyjne? Zazwyczaj tak! Czy wystarczy podłączyć kartę kredytową do konta reklamowego Meta Ads, poklikać w menedżerze i… Nie, to akurat nie wystarczy, by pozyskać klientów za pośrednictwem platformy Marka Zuckerberga.
Konsumenci stają się coraz bardziej odporni na przekazy marketingowe. Zresztą sam wiesz, że jesteśmy zalewani niezliczoną ilością rozmaitych treści. Ciągle, wszędzie, przez całą dobę. Żeby osiągnąć sukces trzeba się wyróżnić i umiejętnie wykorzystać nowe formaty reklamowe Meta Ads. Czy warto?
Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak wykorzystać nowe formaty reklam na Facebooku, Instagramie i w innych umiejscowieniach Meta Ads, by zdobyć przewagę w swojej branży!
Wykorzystaj możliwości reklam kolekcji i ulepszeń Advantage+
Jedną z nowości, którą warto wykorzystać w swoich działaniach reklamowych jest możliwość połączenia formatu kolekcji oraz opcji “Dodaj produkty z katalogu” w ramach ulepszeń Advantage+. Umiejętne połączenie pozwala na poprawę efektywności lejka marketingowo-sprzedażowego, wspieranego przez reklamy Meta Ads.
Format kolekcji sprawdza się najlepiej w górnej i środkowej części lejka. Pozwala na prezentację produktów w połączeniu z angażującym materiałem obrazem lub filmem, a następnie przenosi użytkownika do pełnoekranowego materiału błyskawicznego na Facebooku. Kolekcja to rewelacyjny wybór, jeśli chcesz opowiedzieć historię marki lub zaprezentować szerszą kolekcję produktów. Potencjalny klient może przeglądać nawet do 50 Twoich produktów w jednym miejscu.
Z kolei opcję “Dodaj produkty z katalogu” rekomendujemy do zastosowania w dolnej części lejka do optymalizacji konwersji. W przeciwieństwie do formatu kolekcji, kliknięcie w produkt kieruje użytkownika bezpośrednio na kartę produktu w sklepie, skracając ścieżkę do zakupu.
Przyciągaj uwagę, dzięki dopracowanym kreacjom reklamowym
Musisz pamiętać, że choć Performance Marketing – przynajmniej teoretycznie – przynosi efekty szybciej, niż długofalowe działania SEO, to i tutaj liczy się konsekwencja. Skuteczne wdrożenie nowych formatów reklamowych Meta wymaga systematycznego podejścia.
Wspomniany wcześniej format kolekcji w Meta Ads wymaga dużej uwagi przy projektowaniu materiału wprowadzającego, stanowiącego swego rodzaju “hook na uwagę odbiorcy”. To właśnie on decyduje o pierwszym wrażeniu i zachęca do dalszej interakcji.
W przypadku materiału wideo najlepsze efekty osiągają nagrania trwające 10-15 sekund, pokazujące produkt w kontekście zastosowania, często w ujęciu bardziej lifestyle’owym. Twoje wideo do reklamy Meta powinno zawierać element przykuwający uwagę już w pierwszych 3 sekundach.
Dodajmy, że równie istotne będzie przygotowanie przez Ciebie feedu produktowego. Reklamowana oferta musi mieć wysokiej jakości zdjęcia, precyzyjne opisy i poprawnie skonfigurowane parametry UTM, które pozwolą Ci śledzić efektywność kampanii. Meta automatycznie wybierze do 10 produktów do wyświetlenia w karuzeli, nawet jeśli wybrany zestaw zawiera ich więcej. Dlatego musisz regularnie analizować, które produkty generują najlepsze wyniki i odpowiednio dostosowywać kolejność w katalogu.

Poznaj zaawansowane techniki optymalizacji kampanii Meta Ads
Jeżeli chcesz wycisnąć jeszcze więcej z możliwości, jakie daje Ci system reklamowy Meta Ads w 2025 roku, to możesz zastosować kilka technik optymalizacyjnych. Pomoże Ci w tym zrozumienie tego, jak Meta wykorzystuje specjalne algorytmy do automatycznej optymalizacji wyświetlania reklam.
Znany Ci z pewnością system Advantage+ umożliwia zautomatyzowane dostosowywanie kreacji reklamowych, w tym generowanie tła dla produktów i dopasowywanie rozmiaru obrazów do różnych formatów – bez potrzeby ręcznego wykonywania tych czynności.

W praktyce najlepsze wyniki osiągają kampanie, wykorzystujące podejście hybrydowe. Polega ono na połączeniu optymalizacji Advantage+ z regularnymi zmianami ręcznymi, bazującymi na analizie danych.
Przykładowo, jeżeli kolekcja ma dużą klikalność klikalność dla określonej grupy produktów, możesz rozważyć uruchomienie dedykowanej kampanii remarketingowe z użyciem opcjij “Dodaj produkty z katalogu” dla tych samych produktów, kierowanej do użytkowników, którzy wcześniej interesowali się kolekcją.
Zwróć uwagę na ograniczenia w obszarze analityki reklam
Po wprowadzeniu ograniczeń przez Apple i Google w zakresie śledzenia użytkowników poprzez cookies stron trzecich (ang. third-party cookies) niezbędne jest prawidłowe wdrożenie API konwersji. Tworzy ono bezpośrednie połączenie między danymi marketingowymi reklamodawcy a systemem Meta, zapewniając dokładniejsze informacje analityczne o konwersjach.
Podczas analizy efektywności kampanii warto też zwrócić uwagę na specyficzne wskaźniki dla poszczególnych formatów. W przypadku formatu kolekcji będą to konwersje, czas spędzony na przeglądaniu produktów oraz głębokość interakcji z katalogiem. Dla opcji “Dodaj produkty z katalogu” najważniejsze są wskaźniki związane ze sprzedażą, czyli współczynnik konwersji, średnia wartość zamówienia oraz wartość ROAS.
…i pamiętaj, że system reklamowy Meta nieustannie się zmienia!
Początek 2025 roku przyniósł dużą zmianę w systemie reklamowym Meta Ads, która wpłynie na sposób prowadzenia kampanii. Meta zdecydowała się usunąć opcję manualnego wyboru grup odbiorców (tzw. Audience Types) z reklam Advantage+ opartych o katalog, zorientowanych na cel sprzedażowy. To jasny sygnał, że platforma stawia na coraz większą automatyzację i wykorzystanie AI w targetowaniu odbiorców reklam.
Dla Ciebie oznacza to konieczność zmiany podejścia do targetowania. Zamiast polegać na tradycyjnym, manualnym wyborze grup docelowych, musisz zwrócić uwagę na odpowiednie przygotowanie danych wejściowych dla algorytmów Meta Ads. Co będzie istotne?
- Prawidłowo skonfigurowany Meta Pixel lub SDK dla aplikacji.
- Przemyślana strategia tworzenia niestandardowych grup odbiorców.
- Umiejętne wykorzystanie remarketingu w oparciu o interakcje z katalogiem.
Mimo rosnącej roli automatyzacji, reklamodawcy wciąż zachowują kontrolę nad najważniejszymi aspektami targetowania. Meta pozostawia możliwość wykorzystania własnych grup odbiorców oraz opcje wykluczania określonych segmentów.
Wykorzystaj siłę Meta Ads w 2025 roku, dzięki specjalistom Lumo!
Testowanie nowych możliwości, wspieranie się narzędziami GenAI przy tworzeniu kreacji do kampanii i stały monitoring efektów to jedne z fundamentów skutecznych działań performance w 2025 roku. Doskonalenie wymaga jednak czasu i doświadczenia, dlatego wyniki warto powierzyć profesjonalistom.
Nasi specjaliści pomogą Ci pozyskać nowych klientów z pomocą Meta Ads. Wypełnij formularz i umów bezpłatną konsultację!