Przejdź do treści

Jak Mr. Bandit podbił YouTube, dzięki AI, strategii LUMO oraz animacjom Lolastudio?

Rynek karmy i przysmaków dla psów i kotów jest zatłoczony, konkurencyjny i stosunkowo trudno na nim wyróżnić nową markę. Przełamaliśmy jednak schematy i to w jakim stylu!

W jaki sposób wyróżnić się w branży karm i przysmaków dla zwierząt? Poznaj nasz przepis na sukces! Mr. Bandit z pomocą LUMO i Lolastudio postanowił zaryzykować i postawić na bezkompromisową komunikację, łamiącą dotychczasowe konwencje. Jak tego dokonaliśmy?

Nagroda YouTube Works Awards i liczby, które mówią same za siebie!

Kampania #DOGMADEDOIT zdobyła najwyższą możliwą nagrodę w kategorii TECH PIONEER podczas konkursu YouTube Works Awards!

Znaleźliśmy się w gronie TOP 3 najlepszych kampanii na polskim YouTube, wykorzystujących AI. Wyróżnienie przyznawane jest markom, które w innowacyjny sposób implementują technologię do osiągania celów marketingowych.

Rezultaty kampanii przekroczyły nasze oczekiwania!

  • Ponad 1,6 miliona wyświetleń reklam w założonym budżecie.
  • 60% zaangażowania widzów, oglądających wideo na dużych ekranach.
  • Wskaźnik obejrzeń kampanii sekwencyjnych sięgający 61%.

Humor, autentyczność i siła gangu zwierzaków… Poznaj markę Mr. Bandit!

Marka Mr. Bandit oferuje szeroką gamę produktów dla psów i kotów – od przysmaków mięsnych przez przekąski, aż po specjalistyczne produkty do higieny jamy ustnej.

Wszystkie łączy charakterystyczny branding i komunikacja, rezonujące z właścicielami zwierząt, poszukującymi produktów z charakterem.

Żadnych ckliwych opowieści o miłości do czworonogów, pastelowych kolorów i cukierkowych obrazków. Zamiast tego, bezkompromisowy gangsterski styl, który nie boi się prowokować.

Miastem rządzą psy, a dokładniej łobuzy z gangu Mr. Bandit. Słodkie pyszczki to tylko przykrywka – w środku to prawdziwi twardziele, którzy wkroczyli do świata ludzi i zmienili zasady gry! – głosi manifest marki, którego pierwsze zdanie stało się fundamentem kampanii #DOGMADEDOIT.

Nietuzinkowy koncept, czyli psy przejmują kontrolę!

Gadające psiaki, prezentujące asortyment marki w stylu, bardziej przypominającym „Pulp Fiction” niż reklamę karmy. Psy nie proszą – one żądają najlepszych przysmaków. Nie są słodkie – są cwane i wiedzą, czego chcą.

Mr. Bandit dostarczył odważny pomysł, Lolastudio stworzyło animacje, a my skupiliśmy się na tym, by nietuzinkowe kreacje trafiły do właściwych odbiorców. Zobaczcie zresztą sami!

Kontrastujący z branżowymi standardami ton komunikacji okazał się strzałem w dziesiątkę!

Cele i założenia kampanii dla Mr. Bandit

Podejście przyjęte dla Mr. Bandit wynika z dokładnej analizy rynku, specyfiki marki i wyzwań biznesowych, przed którymi stał klient. Na początku współpracy zdefiniowaliśmy cele, które miały być wyznacznikiem sukcesu.

  • Maksymalizacja zasięgu przy optymalizacji kosztów – potrzebowaliśmy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, nie przekraczając założonego budżetu.
  • Budowanie świadomości marki przez sekwencyjne opowiadanie historii gangu Mr. Bandit – sama ekspozycja to za mało, chcieliśmy stworzyć emocjonalny związek z marką.
  • Wykorzystanie „prime time” i dużych ekranów – widzowie, oglądający treści na telewizorach są bardziej zaangażowani i lepiej zapamiętują przekaz.
  • Dotarcie również do młodszych odbiorców – Mr. Bandit to marka dla każdego właściciela zwierzaka, niezależnie od wieku.

Każdy z elementów wymagał osobnego podejścia i narzędzi, które jednocześnie stworzą spójną całość.

Poznaj 3 filary nowatorskiej strategii LUMO

Nasza rola koncentrowała się na przełożeniu konceptu kreatywnego na wyniki biznesowe. Opracowaliśmy wielopoziomową strategię, wykorzystującą zaawansowane możliwości platformy YouTube i algorytmy AI.

Wyzwaniem nie było samo stworzenie ciekawych materiałów wideo, bo te dostarczyło Lolastudio. Prawdziwym wyzwaniem było dotarcie z nietypową komunikacją do właściwych odbiorców w odpowiednim momencie, by zwiększyć konwersję i zaangażowanie.

3 filary naszej strategii

  1. Precyzyjne wykorzystanie AI-driven targetingu dla maksymalnej efektywności. Wdrożyliśmy system oparty na algorytmach uczenia maszynowego, identyfikujący właścicieli zwierząt, wykazujących zainteresowanie produktami premium.
  2. Kampanie sekwencyjne z narracją pozwoliły nam stopniować przekaz w czasie i opowiadać historię gangu w odcinkach. Każdy kolejny kontakt z marką pogłębiał relację i zaangażowanie. Widzowie, którzy obejrzeli pierwszy materiał, byli targetowani kolejnymi częściami opowieści, co przełożyło się na rewelacyjny wskaźnik obejrzeń 61%.
  3. YouTube Shorts dla młodszych odbiorców. Główna kampania celowała w starszych właścicieli zwierząt, jednak równolegle prowadziliśmy działania w formacie Shorts. Dynamiczne wideo pomogło nam zwiększyć zasięg kampanii, a równocześnie urozmaiciło ją, dzięki nowemu formatowi.

Strategia, łącząca różne formaty i metody targetowania, sprawiła, że maksymalnie wykorzystaliśmy potencjał YouTube i dopasowaliśmy się do zróżnicowanych zachowań konsumenckich.

Trzech wspaniałych – Mr. Bandit, Lolastudio i LUMO

Dobre kampanie rzadko są dziełem jednego podmiotu. Kampania #DOGMADEDOIT powstała w wyniku współpracy 3 zespołów o uzupełniających się kompetencjach.

  • Mr. Bandit odważyło się wyjść poza utarte schematy komunikacji w branży pet food i dostarczyło bezkompromisową wizję „gangu czworonożnych twardzieli” zamiast słodkich piesków i kotków.
  • Lolastudio przełożyło wizję na świetne animacje i wideo, nadając charakteru psim postaciom.
  • LUMO, czyli nasza agencja, zrealizowała zaawansowaną strategię reklamową, zapewniając, że kreacje trafią do właściwych odbiorców w odpowiednim momencie.

Kombinacja odważnej wizji, kreatywnego podejścia i precyzji, pozwoliła nam zdobyć uznanie w postaci nagrody YouTube Works Awards.

Twoja marka też może odnieść sukces! Pytanie, czy jest gotowa?

Takie wyniki nie są zarezerwowane dla wybranych, lecz dla odważnych marek, których właściciele są gotowi przełamać schematy. Z klasą, humorem i wyczuciem, jak Mr. Bandit.

LUMO to agencja specjalizująca się w tworzeniu niestandardowych strategii marketingowych z wykorzystaniem nowych technologii. Skupiamy się na głębokim zrozumieniu technikaliów platform reklamowych oraz psychologii odbiorców.

Na co dzień realizujemy skuteczne kampanie Performance (Google Ads, Meta Ads czy LinkedIn Ads), działania SEO i GEO oraz komunikację w Social Media dla naszych klientów.

Niezależnie od branży, w której działasz, możemy wspólnie stworzyć koncepcję kampanii, która naprawdę Cię wyróżni i przyniesie mierzalne efekty. Porozmawiamy?

Potrzebujesz kampanii wizerunkowej? Porozmawiajmy! 🙂


Porozmawiajmy o tym, jak rozwinąć
Twój biznes